Emmaljunga reviews

Emmaljunga reviews

Acceptable
5.8

Ruster som en gammel Alfa!

Som en Alfa, er den lækker at se på og røre ved, når den er ny, men stellet ruster hvis man bare nævner ordet rust i nærheden af det. Jeg så mig nød til at give vores Big Star Suprême et tykt lag klar undervognsbeskyttelse, det hjalp. Køb en Odder og støt en dansk virksomhed! Emmaljunga er for billigt lavet og solgt for dyrt!

Lækker vogn - og flot håndteret reklamation

Vi har købt en Supreme barnevogn med 'det hele' og er super glade for både funktionalitet og design.
Desværre gik bremsen i stykker efter et lille års tid, men både forhandler og Emmaljunga selv håndterede vores reklamation hurtigt og upåklageligt.

Lækker vogn og god service da uheldet var ude!

Ignorerer købeloven fuldstændig! HOLD JER VÆK!

Vi har en barnevogn, klapvogn, "city-et-eller-andet" og diverse tillægsudstyr herfra, og var for såvidt ok tilfreds med købet. Men det varede kun indtil noget så simplet som en lynlås på en polstret kørepose gik i stykker - den behandling vi fik var rystende!:

Det drejer sig om den lille metal-dims man hiver i for at lukke lynlåsen som var faldet af, fordi en lille holder var knækket. Det kan ske, men så skal den jo skiftes. Det var bare ikke lige til. Vi blev først pure afvist og efter kraftig insisteren henvist til Emmaljunga's kundeservice. Her behandlede den mest arrogante og ignorante kundeservice ekspedient (der er ikke så mange så vidt jeg kan forstå) vores sag. Hun mente at lynlåser bliver slidt og derfor skal de ikke lave den - hvilket dels er forkert - da det ikke er lynlåsen i traditionel forstand der var i stykker, men en holder til træk-dimsen (som jo ikke bliver slidt, men kun knækker grundet en fejl i produktionen) - dels er det i strid med købeloven: Har man solgt en varer skal den kunne holde mindst de 2 år reklamationsretten gælder - og ikke gå i stykker efter 3 måneder (i garanti perioden).

Jeg foreslog hende at sende hende nogle billeder - dem ville hun ikke se. Så foreslog jeg at sende hele posen - det kunne jeg "bare gøre, men jeg betaler ikke for at sende den retur". Da jeg som erhvervsjurist så begyndte at forklare hende om at hun var i færd med at ski... ignorere mine rettigheder som forbruger, blev hun fornærmet og ævlede om hvor travlt de havde og at de jo ikke kunne tage sig af alle sådanne småting - hun endte så med at lægge røret på.

Beklageligvis afviste forbrugerombudsmanden sagen fordi køreposen lige akkurat lå under bagatelgrænsen. Ergo: Hvis ikke der sker noget med produkterne, så kan du være rolig ved at købe her... men du har forbrugerbeskyttelse som et i et 3.verdensland hvis noget går i stykker - selv for tilbagevendende kunder! Så find et andet mærke at investere i!

Kvaliteten er ikke god nok i forhold til prisen.

Vores kombivogn har altid kørt skævt. Butikken påstår at vi har kørt ind i et eller andet og bøjet noget, men det passer ikke. Den har fra første tur kørt skævt. Vildt irriterende.

Stellet ruster hurtigt pga. for tynd krom. De malede metaldele, herunder fælge, ruster også, fordi lakken er for tynd. Jeg ved ikke hvad de mener med kryptonit-stel, men det holder altså ikke til en enkelt måned i det danske vinterklima.

Dækkene (med luft) er i virkelig dårlig kinesisk kvalitet og punkterer hele tiden. Jeg har somme tider lappet den flere gange på samme dag. Nu har jeg indlagt et plast-bånd i dækket, hvilket har hjulpet.

Lidt godt er der selvfølgelig også. Fittings til at sætte stel og vogn sammen er smart og fungerer rigtig godt.

Vi bruger en billigere barnevogn til 1.000 kr. nu, som ganske vist er tungere og mere bøvlet at skille ad, men den kører bedre og er aldrig punkteret.

Jeg vil ikke købe Emmaljunga igen.

Godt ry - mindre god i praksis

Emmaljunga havde et supergodt ry i min omgangskreds, hvorfor det var et naturligt valg for mig at købe en (dyr) kombivogn i sommeren 2009, da jeg fik mit første barn - kun det bedste er jo godt nok til ens barn. Efter at have haft den i brug i 22 måneder plus det løse, så står jeg tilbage og er mildest talt ikke imponeret. 4 gange har vognen været til reparation, hvor vi har måttet undvære den i ca. 2 uger hver gang. Det er det samme, som har været galt med den, nemlig at stellet meget hurtigt blev vakkelvornt og bremserne ikke virkede efter hensigten.
Babysam i Tilst har nu ydet så god kundeservice, at de har ombyttet vognen til en spritny klapvogn fra Emmaljunga (cerox), så jeg krydser fingre for, at jeg denne gang i mit partnerskab med Emmaljunga bliver en anelse mere imponeret over deres produkt.

Is Emmaljunga your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?