Lensway reviews

Rating distribution

Reviews

About

Grym service!!

Använt mig av lensway i flera år nu. Alltid suersnabb leverans & billiga priser!

Bäst

Har varit kund hos lensway i många år o kommer att fortsätta vara det. Snabb service o aldrig några problem!! Toppen!!

Superbra service!

Alltid blixtsnabba leveranser, mycket vänligt bemötande och smidig hantering från kundservice när jag behövt konsultera dem.
Marie

Godt tilfreds :-)

Grunden til jeg ikke giver alle 5 stjerner er, at der ved bestillingen stod at linsevæske medfølger automatisk, det gjorde det da ikke da der højere oppe på siden i et reklamefelt stod dette tilbud kun var ved bestilling af 4 æsker, jeg syntes dette også skulle have stået længere nede så man ikke var i tvivl når man klikkede på bestil.
Kundeservice fjernede porto på den ene bestilling hvilket jeg er helt tilfreds med :-)
Jeg er glad for Lensway findes, der er mange penge at spare på et for mig nødvendigt produkt..

Prisjakt.nu!

Bra sida, snabb leverans osv....
MEN! Sök alltid upp dina linser via prisjakt.nu å klicka dig vidare den vägen. Då du får kampanjpriser och gratis frakt!
Själv sparar jag 311kr ( 262kr i rabatt + frakten på 49kr ) på mina linser Biofinity (6st) på att beställa på det sättet.
Jävligt fult gjort av lensway då man har vart en trogen kund i många år. Men som alltid så gäller det att som konsument att ha koll! =p

Snabbt och billigt!

Snabba leveranser och billiga linser! Enda anledningen till att ni inte får 5 stjärnor är att inte alla vet att om man beställer genom tex prisjakt blir det mycket billigare! Så många känner sig säkert lite lurade när dom upptäcker detta!

Jättenöjd!

Alltid smidigt och helt utan problem att beställa linser från denna site!!!
Saknar en liten detalj när det gäller bågar och det är möjligheten att låna hem och prova. Annars - toppenbutik!

Serviceminded ett ledord i synfältet

Jag har använt LensWay ett antal gånger nu och är väldigt nöjd med servicen, snabbheten och urvalet som finns i deras webbutik. Att jobba med dem på nätet, lägga in recept, flervalet betalningsmöjligheter och framförallt deras kompletta priser är ytterligare plus. Jag, och flera med mig, har jobb som gör att besök i butik och bokning av tider inte alltid stämmer överens med butikens öppettider, då är detta ett alldeles utmärkt alternativ. Funderade just på, vad gjorde vi innan internet egentligen ;-)

Supernöjd

Alltså jag är så nöjd så det är inte klokt. Förut köpte jag linser på ett håll, glasögonen på annat optikerhåll (dyrt och krångligt, har förlorat mkt pengar där) och känner mig aldrig nöjd med de glasögon jag valt, till jag upptäckte Lensway. Detta år har jag köpt linser, solglasögon o glasögon för närsynta (2 par) och det är snabb leverans, exakt den summa de säger att det ska kosta och sitter perfekt. Jag sitter hemma i lugn och ro framför datorn och "provar", blir nervös hos optikern. Har försökt att köpa glasögon via nätet tidigare, men det har inte funkat på bra vis, för min del. Jag har ingenting att klaga på, tur att ni finns. Man skulle kunna tro att jag jobbar på Lensway men det gör jag inte hehe, och till alla som har "rabattproblem" enl texter nedan vill jag säga att gå inte på det, det vet väl alla att "special offer just for you" ska man inte bry sig om.

"Behöver du nya linser?"

Alltså det här är ju så bra så det inte är riktigt klokt. Jag har beställt linser från lensway i flera år, och nu när jag just i dagarna är i färd med att behöva beställa nya så kommer det ett mail. Då har de räknat ut att mina linser borde ta slut typ nu och erbjuder mig en repeterad beställning! Alltså jag dööör, vilken service, får det vara såhär bra?!

Hitta rätt väg till deras hemsida - spara 25%!!!!

Jag som trogen kund gick in och beställde linserna genom länk från ett av deras mail. Gör aldrig det!!!!
Om du söker på t ex prisjakt och går till lensway via länk från dem så blir det mycket billigare. I mitt fall kostade linserna 393 kr per ask men via prisjakt hade jag kunnat få dem för 300kr....

Så klart minusbetyg för att man inte premierar sina trogna kunder. Annars bra.

Hej Vickan,

Det stämmer att vi har olika erbjudanden i olika medier. Det är därför vi har prisgaranti - vilket innebär att om du som kund hittar en produkt billigare så betalar vi tillbaka mellanskillnaden inom två veckor. Kontakta bara vår kundservice på 020-232020 så hjälper vi dig.

Vi ser för övrigt över vår prissättning på samtliga produkter i syfte att bli enklare och tydligare. I samband med det tittar vi även på hur våra lojala kunder ska belönas bättre.

Hoppas svaret är hyggligt tillfredsställande. Ha en bra dag! Med vänlig hälsning Mille

Upprepa beställning = superenkelt!!!

Som registrerad kund får jag mejl emellanåt med erbjudanden från LensWay. Nu senast "Upprepa din beställning med ett klick, fraktfritt." Väldigt smidigt. Beställt många gånger och det har fungerat mycket bra. Snabb leverans hem i brevlådan.

Felfritt!

Gratis frakt, gratis retur, fantastiskt smidig och enkel hemsida. Vad mer kan man begära? Är väldigt nöjd!

Snabbt & Bra

Snabb leverans, lätthanterad beställning och hyfsade priser.

Studentrabatt ?

Dailies AquaComfort Plus 30
Pris via Mecenatkort, studentrabatt, 185:-
Pris via Pricerunner, 159:-
Pris via Prisjakt, 131:-

Prisjämförelsena är gjorda inom 20 min.

Trodde att Studentrabatten var bra.

Hej Conny,

Precis som hos många andra företag kan våra priser kan variera beroende på hur du kommer till vår hemsida. Vi jobbar ofta med olika kampanjer i olika medier. Vi annonserar t.ex. med jämna mellanrum i tidningen DN, de som inte läser DN den dagen missar tyvärr just det erbjudandet. Studenter har via Mecenat rabatt på de priser vi har på sajt. Se prisjämförelsesajterna som "tillfälliga erbjudanden".

Men det fina med kråksången är att vi har prisgaranti som innebär att om du som kund hittar en produkt billigare så betalar vi tillbaka mellanskillnaden inom två veckor. Kontakta vår kundservice på 020-232020 så hjälper vi dig.

great service

always get my order real fast

Luringar

Bra service normalt sett - snabb leverans MEN:
Som tidigare kund får jag mail med erbjudanden, när jag jämförde mitt senaste erbjudande med vad jag hittade via prisjakt visade det sig att mitt "special price only for you" var 50% högre än om jag följde prisjakts länk.

RIKTIGT FULT OCH DÅLIGT!

Hej Peter,

Här kommer ett "tråkigt" men ärligt svar. Precis som hos många andra företag kan våra priser kan variera beroende på hur du kommer till vår hemsida. Vi jobbar ofta med olika kampanjer i olika medier. Vi annonserar t.ex. med jämna mellanrum i tidningen DN, de som inte läser DN den dagen missar tyvärr just det erbjudandet.

Märkligt....

Har tidigare köpt linser från LensWay, alltid bra service och snabba leveranser. Fick idag ett mail som erbjöd mig 15% rabatt och fraktfritt. Då jag precis behövde beställamer linser, passade det bra,

Klickar mig in och priset jag erbjuds är 720.- - 15% rabatt, dvs 612.- för ett 6-pack linser av vald sort.

Därefter går jag in på en prisjämförelse site för linser, då får jag priset 520.- för samma lins från LensWay. Dvs 92.- billigare än det rabatterade priset. Fraktfritt var det givetvis också.

Märkligt beteende...

Hej Peter,

Det stämmer att vi har olika erbjudanden i olika medier, precis som många andra företag. T.ex. ett erbjudande på sajt, ett annat i dagspress och ett tredje via prisjämförelsesajter. Det är just därför vi har prisgaranti - vilket innebär att om du som kund hittar en produkt billigare så betalar vi tillbaka mellanskillnaden inom två veckor. Kontakta bara vår kundservice på 020-232020 så hjälper vi dig.

Snabbt

Tycker att det skulle vara fraktfritt, för att kunna utmana i priser när man bara beställer linsvätska.

LensWay Details

About this company

Europas största nätbutik för kontaktlinser. 95% av alla beställningar levereras inom 24 timmar.

Visit Lensway

Sweden

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.