Middelfart Sparekasse reviews

Middelfart Sparekasse reviews

Good
7.9

Uanstændig behandling

Vi skiftede til Middelfart Sparekasse for ca. 6 år siden. Vi blev rigtig fint modtaget, og i forbindelse med bankskiftet skiftede vi også realkreditforening så vores fælles ejendom var belånt gennem sparekassen.

I forbindelse med at vi ønskede at få sat noget af vores ejendom i stand tilbød banken os en vurdering med henblik på at optage lån i husets friværdi, så vi kunne få istandsat ejendommen. Huset blev fornuftigt vurderet, og vi valgte at belåne friværdien til istandsættelse af ejendommen.

Sidste år valgte vi at blive skilt. Det var et udramatisk forløb, men frem for at sælge ejendommen ville den ene af os meget gerne blive boende. Eftersom huset ikke er stort og belåningen ikke var større end at den ene part snildt skulle kunne sidde i huset alene tog vi kontakt til Middelfart Sparekasse for at høre om mulighederne for at den ene parts fulde overtagelse af ejendommen.

Vi formodede det ville være en formailtet, og umiddelbart forekom det heller ikke noget problem. Den overtagende part havde jo fast arbejde, og vi havde jo ingen problemer med kreditværdighed el. lign. Budgettet så fornuftigt ud. Listen over forbedringer på ejendommen så fornuftig ud. Huset skulle lige vurderes og så ville det blive sat i værk.

Men vi skulle blive klogere. Bankens nye vurdering af ejendommen var helt og aldeles negativ. De vurderede nu ejendommen til at være næsten 50% under den vurdering de selv gav 4-5 år tidligere. Det endda til trods for forbedringer blevet lavet på ejendommen sidenhen.

Vi var målløse.

Da vi naturligvis mente der måtte være tale om en fejl fik vi selv ejendommen vurderet af 2 uafhængige ejendomsmæglere. De vurderede ejendommens signifikant højere. I runde tal at værdien modsvarede gælden i ejendommen.

Vi tog derefter igen kontakt til Middelfart Sparekasse i håb om at de ville modtage os med fornuft. Til mødet blev vi informeret, at deres vurdering var at ejendommen var overbelånt, og at de under ingen omstændigheder ville hjælpe os med at lade den ene part overtage ejendommen. Vi var iøvrigt meget velkomne til at skifte bank. Alt sammen klaret på 5 minutter. Vi gik derfra lettere rystede.

Med ét slag havde Middelfart Sparekasse stavnsbundet os begge til ejendommen.
Ingen af os har historik som dårlige betalere - hverken i Middelfart Sparekasse eller andetsteds. Vi har aldrig misset en rate på et lån eller en termin på huset, og vi har altid opført os høfligt og imødekommende overfor banken.

Middelfart Sparekasse valgte alt til trods at sætte os i en meget penibel situation vi aldrig i vores vildeste fantasi havde forestillet os. En ting var at deres facon var uimødekommende. Noget andet var, at de forekom fuldstændig at negligere de faktuelle forhold vi forelagde dem.

Frem for at sælge huset, eller blive boende sammen i forlængelse af vores separation valgte vi at få en jurist til at udarbejde en samejekontrakt for ejendommen. Den muliggjorde at den ene part kunne flytte, mens den anden afholdt udgifter på ejendommen indtil overtagelsen var mulig.

Den behandling vi fik hos Middelfart Sparekasse forekommer til dato os begge uforståelig, uetisk og usympatisk. Dels blev ejendommen til at starte med belånt jf. bankens egen vurdering. Dels var den nye vurdering helt ude af trit med virkeligheden, hvilket flere uafhængige parter konkluderede. I bund og grund forekom den behandling vi fik hverken seriøs eller kompetent. Den lave ejendomsvurdering har muligvis været et træk for med lodder og trisser at sikre bankens belåning. Jo flere låntagere - des større sikkerhed. Låntagernes personlige situation og ønsker var Middelfart Sparekasse ihvertfald ligeglade med.

Vi tog sidenhen kontakt til et andet pengeinstitut. De havde anstændighed og integritet nok til at vurdere såvel den kommende ene-ejer såvel som ejendommen objektivt. Ejendommen er derfor idag i den ene parts ejerskab. Herudover er Middelfart Sparekasse er 2 flinke, kreditværdige kunder fattigere.

Alt i alt en meget, meget grim oplevelse hvor forløbet blev trukket unødigt menneskeligt, tidsmæssigt og økonomisk - takket være Middelfart Sparekasse. Så længe man som kunde overholder sine forpligtelser og lever op til sine budgetter skulle man vel kunne forvente at blive behandlet derefter.

Vi håber denne anmeldelse kan spare andre for det opslidende forløb vi har været igennem. Det kan i sig selv være svært at skilles på det personlige plan, og vi under andre at finde et pengeinstitut der står bag deres kunder når det gælder.

Det gjorde Middelfart Sparekasse ikke for vores vedkommende.

Hej Mads,

Jeg er ked af at høre om den oplevelse I har haft med Sparekassen.

Jeg har ikke rigtigt mulighed for at gå yderligere ind i sagen her, men jeg håber du vil rette henvendelse til mig, så jeg kan undersøge forløbet nærmere.

Venligst
krg@midspar.dk

Jule kalender er god

der er ikke nåde at kamme efter

Fantastisk velkomst.

Vores bankrådgiver har for nyligt fået nyt job. Og da vi har haft et fantastisk samarbejde over de sidste 10-15 år, valgte vi at flytte med til den nye bank.

Som det nok er gået op for nogen, er den nye bank så altså Middelfart Sparekasse.

Vi har fået en fantastisk velkomst i Vinding afdelingen, og vi glæder os til (igen) at have et godt samarbejde med en bank, som forstår og værdsætter det gode samarbejde - og dermed sætter kunden i højsædet. Det er rart at ikke alle banker kun tænker på egen vinding i disse krisetider.

Tak for velkomsten.

Kære Jørgen,

Tak for dine rosende ord, dem har jeg sendt videre til mine gode kollegaer i Vinding. Det er vi glade for!

Din bank

Jeg har gennem alle årene som kunde bare haft 1 rådgiver. Hun kender mig, mine behov behov og ønsker. Det er suverænt det bedste jeg har oplevet som bankkunde.

Hej Ole

Tak for din kommentar.

Det er rart at høre om den gode relation til din rådgiver.

Kristian

Samlet mine bankforretninger et sted

Jeg har længe overvejet at skifte bank. Jeg tog mig så sammen og aftalte et møde med MidSpar, og under den samtale var jeg ikke i tvivl om, at det skulle være min fremtidige bank/sparekasse. Har fået en udsøgt betjening, så jeg glæder mig til det fremtidige samarbejde. Alt er gået meget let og uden vanskeligheder.

Hej Preben,

Velkommen i Sparekassen!

Tak fordi du deler dine positive oplevelse omkring bankskifte her på Trustpilot.

Service

Har lige fået en pjece ind af døren fra middelfart sparekasse esbjerg, hvor der står vi er en sparekasse for alle. Jeg bliver vred og skuffet, når man skriver sådan noget da det er meget langt fra sandheden. For ca 14 dage siden var jeg i Esbjerg afd. for at skifte fra danske bank, det eneste jeg skulle have var en nem konto, samme dag fik jeg en mail fra middelfart sparekasse at de ikke kunne bruge mig da min indkomst var for lav til deres bank.

Kære Ann,

Tak for din henvendelse.

Jeg er naturligvis ked af, at du har fået en dårlig oplevelse med Sparekassen.

Middelfart Sparekasse er for alle og vi nægter ikke nogen at oprette en NEM konto. Hos os er der ikke gebyr på konti af denne type.

Derimod kræver det en almindelig kreditvurdering hvis du som kunde ønsker lån, kreditkort eller ønsker, at vi skal overtage forpligtelserne fra et andet pengeinstitut.

Middelfart Sparekasse

Glad for at jeg skiftede bank!

Jeg er relativt ny kunde hos Middelfart Sparekasse og har kun oplevet positive ting!
En kompetent rådgiver i øjenhøjde, som virker meget mere personligt engageret i netop min situation, end hvad jeg tidligere har oplevet ved en af deres konkurrenter.

Jeg stod desuden i en situation fra lidt tid siden, hvor der var gået noget rod i nogle SU udbetalinger, hvor jeg ringede til banken og de satte alle sejl ind for at hjælpe mig i den givne situation, det kalder jeg virkelig engagement i den enkelte kundes situation!

Det er sådan en bank skal være!

Hej Stine,

Tak for din anmeldelse.

Det er dejligt at læse om din oplevelse med skiftet til Middelfart Sparekasse - og tak fordi du deler den med andre her på Trustpilot.

Middelfart Sparekasse

De holder hvad de lover. Service ud over det man forventer.

Mon kone og jeg bor på Sydfyn, så det var en overvejelse værd om vi skulle vælge et pengeinstitut (helt) i Middelfart.
Anbefalingerne var imidlertid så gode at det så ud til at være umagen værd.
Vi er bestemt ikke blevet skuffede. Tværtimod.
Når jeg (udsendt af fruen ( - :) een eller to gange om året drager til Middelfart for at tjekke op på pension, skat mv. er det kun medbringende mit NEM Id kort.
Kontakt til ToldSkat/ mv. Klares på stedet.
I det hele taget giver de meget kompetente rådgivere sig tid til at sætte sig ind i vores økonomi. Det betyder at de råd vi får er skræddersyede til netop vores situation/ planer.
I en tid hvor bankverdenen er under pres, er det betrygende at vide at Middelfart Sparekasse har markant godt styr på økonomien, og har en likviditet (antal kroner på kistebunden) som langt overstiger det der forlanges. Det giver god nattesøvn ( - :
Vi er meget glade for at vi valgte Middelfart Sparekasse.
Mogens Stampe

Hej Mogens,

Tak for din beskrivelse af Middelfart Sparekasse.
Det rart at vide, at vi også har tilfredse kunder på sydfyn!

I dag er det jo muligt at klare langt de fleste opgaver via NetBanken, men vi sætter stor pris på den personlige kontakt og er glade for, at du i ny og næ finder anledning til at besøge os.

service helt i top

Jeg er fuldt ud tilfreds med Middelfart Sparekasse og finder servicen helt i top.

Hej Mette,

Tak for din kommentar - dejligt at høre, at du er tilfreds med servicen hos Middelfart Sparekasse.

Kristian

Sparekassen er der for dig

Da. Vi købte andet hus og ikke havde solgt vores eget var Middelfart sparekasse en enorm stor hjælp med finansering Og gode råd om hvor vi kunne spare mest. Altid venligt og smilende personale. Sparekassen er bare god -- kunde siden 1989

Hej Nanna,

Tak for din anmeldelse!

Ja, det er en stor beslutning af køb/sælge hus, så dejligt at vi kunne være behjælpelige.

Super god Bank

Altid en god, professionel og imødekommende personlig betjening.

Hej Ulla,

Tak for dine roser - det er vi glade for!

Tillid og imødekommenhed

At låne til fast ejendom efter finanskrisen er ikke nemt og slet ikke som single. De store banker sagde nej, med begrundelsen at jeg var selv, men fik så anbefalet Middelfart sparekasse og der er de ikke så pivede. Nu har jeg et nyrenoveret hus takket være deres tillid til mig. Så jeg skylder dem alt.

Hej Maria,

Tak fordi du deler dine oplevelser med os i Middelfart Sparekasse.
Det er dejligt at høre om en positiv historie som din.

Super bank

Skiftede til Middelfart sparekasse(Vejle) da jeg ikke kunne låne penge til hus i Bikuben(daværende),og det er efterhånden 10 år siden,og det er jo gået godt de 10 år.

Hej JT.

Tak for din anmeldelse!

Det er rart at høre om vores fælles "10-års jubilæum" :-)
Håber på et fortsat godt samarbejde!

Hjælpsom og dygtig rådgivning

Er netop skiftet fra Danske bank til Middelfart sparekasse, og glæder mig til at være kunde her..vores nye rådgiver er venlig, dygtig, og meget forstående..desuden er renten på vores lån lavere end hos Danske bank, så alt i alt en "win- win situation" :-)

Hej Maja,

Tak for din kommentar - dejligt at høre, at du har haft en god oplevelse med skiftet til Middelfart Sparekasse.

God start

Har netop forladt Danske Bank sammen med hustruen og har samtidigt kastet os ud i køb af hus. Her var DB generelt umulige at have med at gøre trods fornuftige og realistiske budgetter. Middelfart Sparekasse har derimod været en fornøjelse at have med at gøre og processen har været gnidningsfri indtil nu. Vores kontakt er venlig og imødekommende men samtidigt kritisk på en sund måde overfor de beslutninger vi tager.
Jeg glæder mig til at anmelde igen om 6 måneder når vi er blevet husejere.
Lars Buch found this review useful

Hej Henrik,

Tak for din anmeldelse og tillykke med huskøbet.

Vi er glade for, at skiftet er gået gnidningsfrit og ser frem til en anmeldelse, når I er blevet boligejere.

Over Middel¨fart¨

Rare og hjælpsomme medarbejdere.

Virker som om kunderne er vigtige

Hej Aage,

Tak for din beskrivelse af Middelfart Sparekasse.

Det er dejligt at læse, at du har et positivt billede af kundeservicen i Sparekassen.

Super god service

Jeg har altid oplevet en god service fra middelfart sparekasse og det med at man har en fast rådgiver der kender en og man kan sætte ansigt på er rigtig dejligt. Det kunne Danske bank ikke engang finde ud af.

Hej Jesper,

Mange tak for dine rosende ord!

Vi er rigtigt glade for, at du sætter pris på servicen i Middelfart Sparkasse.

rentestigning IGEN IGEN??

middelfart sparrekasse taktik er at deres renter stiger tit i små nyk!, et godt råd til, brok dig og der er rente afslag med det samme. Bankrådgiveren mener de giver god rådgivning og service. Men skulle god rådgivning ikke være en som kontakter kunden inden renten bliver for høj. Det skal vel ikke være kunden!!
David found this review useful

Hej Peter,

Det er korrekt at Middelfart Sparekasse i lighed med danske pengeinstitutter generelt har hævet renten ad flere omgange. Vi orienterer altid vores kunder om rentestigninger.

Når du oplever at Middelfart Sparekasse i ligehed med pengeinstitutterne hæver renten, er det primært begrundet med det offentliges krav om større kapital, og dermed solvens. Sagt med andre ord, så er det nødvendigt at pengeinstitutterne bliver bedre polstret til gavn for sikkerheden i den finansielle sektor og dermed, ikke mindst til gavn for indskydernes penge.

I Middelfart Sparekasse har vi en ambition om at være konkurrencedygtige, hvor vi tager hensyn til kundeforholdets omfang, tilbudt sikkerhed og øvrige forretninger med sparekassen. Vi ønsker også at holde fast i at være et pengeinstitut, hvor du kan få en personlig betjening i øjenhøjde.

KANON HJÆLP AT HENTE :)

Det er bare helt igennem en kanon bank, de har altid hjulpet mig i nød :) Mine kunderådgivere ved godt hvilken nød det har været og jeg har haft deres fulde opbakning.
De kan huske deres kunder og man føler man kender dem når man kommer ind..
Keep up the good work :)

Hej Nanna,

Tak for de rosende ord!
Det er dejligt at læse, at du har fået en god behandling.

Fuldt hus

Kan absolut anbefale - Middelfart Sparekasse har reddet mig mere end én gang:)
God service, altid hurtige svar.

hej Dorthe,

Tak for din kommentar - dejligt når vi kan hjælpe vores kunder!

Bedst til kunder

Velkommen til Middelfart Sparekasse. Vores vision er at blive bedst til kunder. Vi er ikke i tvivl om, at vores kunders opbakning er altafgørende for vores virke. Derfor arbejder vi hver dag for, at du skal mærke at vi udviser forståelse for din livssituation og er på forkant med dine behov. Vi tror på, at rigtig mange mennesker og mange erhvervsvirksomheder har behov for et pengeinstitut, der møder kunderne i øjenhøjde, og hvor det totale ansvar for kundens tilfredshed ligger hos den enkelte rådgiver I Sparekassen tilbyder vi netbank, mobil- og tabletbank og de elektroniske løsninger du kan forvente af et moderne pengeinstitut. Men vi er også klar til at servicere dig med personlig rådgivning, når du har brug for det. Velkommen i Middelfart Sparekasse

Visit Middelfart Sparekasse

Write to: kontakt@midspar.dk