novasol.dk reviews

novasol.dk reviews

Acceptable
5.2

Lækkert hus.... Men efterretning på rengøring

Vi havde et lækkert hus i Marielyst Strandpark i vinterferien... Vi havde en skøn uge hvor alt levede op til vores forventninger! God service ved henvendelser og venligt personale...

Jeg havde desværre mine forbehold, da jeg havde en ven der havde haft problemer med slutrenrøringen, hvor de havde fået en ekstra regning på manglende rengøring! Der var taget et billede hos dem hvor der lå 4 krummer ved siden af kaffemaskinen! Og det kom de til at betale fuldt tillæg for!
Så jeg var lidt spændt på dette... Det skal siges at jeg har lejet sommerhus i mange år, uden nogensinde at få sat en finger på noget!

Ganske rigtigt, næsten som frygtet, så fik vi en ekstra regning på rengøring! Jeg fik tilsendt cheklisten over ting der var tjekket! Og intet var blevet gjort! Det var som at vi var skredet fra det hele, uden at have rørt en finger! Det skal så siges, at vi havde brugt to timer på rengøring 4 mand til morgen!
Så efter vi havde været i kontakt med Novasol flere gange, hvor der direkte var løjet om ting i cheklisten, gik de med til at slå halv skade!
Dette vil jeg så sige er fint fremfor, at skulle betale fuldt ud, som min ven pga. 4 krummer...

Men vil bruge dem igen... Men tjek lige rengøringen en ekstra gang!

For dårligt!

Vi har netop haft fornøjelsen af at besøge Fanø Bad i en uge, mens vi boede i en lejlighed som Novasol står for udlejningen af.
Det er en dejlig by, og et dejligt feriested, men vi bestiller IKKE igen ved Novasol!

Første skuffelse var allerede ved udlevering af nøglen. I annoncen for lejligheden fremhæver Novasol at man har gratis adgang til et legeland på øen. På forespørgsel om yderligere information, og om der var åbent på denne tid af året, fik vi blot besked på at det måtte vi selv undersøge...
Lad være med at fremhæve det, hvis i ikke kan/vil være behjælpelige med at skaffe yderligere information!

Lejligheden ligger i et ferie-hotel/resort/lejlighedshotel, som er forladt eller gået konkurs. Tidligere har det været drevet af Dayz, iflg. skilte på stedet, men nu er det bare gabende tomme gange, ekko, visne planter og et tomt badeland. Det ligger på Strandvejen 52.

Bevares, der er skam adgang til bordfodbold (uden bold) samt airhockey (uden puck), så forlystelser og adspredelser mangler bestemt ikke. Udenfor er der bordtennis (det blæser ofte lidt for meget til at bruge en bordtennisbold ved vesterhavet), og en fin grillhytte.
Der er også en lille legeplads, med gynger, vippe, legehus og sandkasse, og den er faktisk rigtig fin til ungerne!

Lejligheden udlejes som havende to soveværelser. Det ene af dem, det med dobbeltsengen som nok er ment til forældre, har ingen dør. Der er åbent direkte ind til stuen.

Det gør imidlertid ikke den store forskel, for det har heller ikke en færdig væg, der er blot en skillevæg indtil stue og køkken, hvor den øverste halve meter mangler.
Vi definerer et værelse som et sted man kan gå ind og være privat, det kan man bestemt ikke her. Alle billeder er taget så man lige præcis ikke kan se dette :-)

Vi var glade for at læse der var gratis internet i lejligheden, det er jo skønt hvis mobildækningen ikke er så god, eller hvis børnene har tablets med. Men ak, internettet er ganske vist gratis, hvis man har en enhed der kan tage netkabel. Det vil sige: Ingen adgang for tablets, ingen adgang for mobiler, og på pc kan det kun
anvendes indenfor den afstand som kablet tillader. Det er altså for gammeldags Novasol, jeg ville ønske at i havde gjort opmærksom på det i annoncen, så vi kunne have truffet forholdsregler med mobilt internet hjemmefra.

Vi ledte, straks efter ankomst, efter velkomstmappen. Som småbørnsfamilie, er det vigtigt at vide hvor man kommer af med sit affald, tre blebørn producerer en del affald som man gerne vil kunne smide ud løbende. Men vi kunne ikke finde den.

Eneste info fra Novasol, var et postkort som bekræftede at lejligheden var rengjort to dage tidligere, samt strømkortet, som også var udfyldt to dage tidligere.
(Da vi ankom var der brugt 11 kwh, da radiatoren (el) og lyset var tændt i det ene værelse. Jeg rettede aflæsningen, og denne blev godkendt af Novasol da vi afleverede nøglen).

Nu var gode råd dyre, da vi vidste der ville være lukket på lokalkontoret dagen efter, og der ikke umiddelbart var nogen at spørge om råd, på det totalt øde feriecenter, så vi ringede til Novasols hotline.

Her fik vi oplyst, at der bestemt ikke burde være en velkomstmappe (og hvis der var, så var det ejerens ansvar), men hun ville forsøge at finde ud af mere.
En time senere bliver vi ringet op af lejlighedens ejer, som indirekte fortæller os at vi faktisk har lejet lejligheden meget billigt(!), men dog gør os den tjeneste at fortælle os hvor affaldscontainerne er. Han var iøvrigt meget fortørnet over at der ikke fandtes en velkomstmappe i lejligheden, men han fortalte da også at det var over et år siden han havde været der.

Novasol, vi har ikke lejet lejligheden af ejeren, vi har lejet den af jer. Det er ikke ejerens ansvar at tage sig af vores spørgsmål, i burde selv være klædt på til det som udlejer.

Lejligheden har ingen emhætte, eller anden udsugning iøvrigt. Hver gang vi havde været i bad, havde kogt vand eller havde lavet mad, var alle vinduerne dugget til. Der var meget beskidt, der er ingen tvivl om at besøget to dage før vi kom, mere gik ud på at aflæse strøm, end at gøre rent/checke lejligheden.

Fejlliste:
Bruser revnet (ja, selve bruseren)
Ovn mangler tilbehør, der kan kun varmes mad ved at anbringe en lille bradepande direkte i bunden af ovnen, da der ikke forefindes nogen rist. (Vi prøvede dette, med brændt bagepapir som følge)
Kogepladers styrkeangivelse mangler, men er dog malet på med tusch.
Rør under vasken i badeværelset er rustent, ulækkert og uhygiejnisk.
Terrassen er fyldt med ukrudt (ja, på 1 sal!) (Iøvrigt var der også cigaretskod derude)
Terrassedøren lukker ikke tæt, gardinerne blafrede ligefrem, når det blæste. (Men det hjalp på de duggede ruder) :-)
Det ene værelse hang sammen med køkken/stue, og havde ingen dør (ej heller væg til loft), måske noget nyt i stil med samtalekøkkener?
Meget beskidt, vi endte med selv at pudse vinduerne indvendigt, og vaske dem udvendigt, for at kunne nyde den, iøvrigt, dejlige udsigt.
Gulvet bag sofaen var så beskidt at det nærmest kan beskrives som et lag stegefedt, med støv. Måske en ret god beskrivelse, jvf. den ikke eksisterende emhætte.

Nu ved jeg godt at Novasol svarer, jamen vi kan ikke hjælpe jer nu, i skulle have henvendt jer under opholdet... :)
Og ja, det har i ret i! Men efter første samtale da vi hentede nøglen, samt samtalen med jeres hotline, vurderede vi at det ville være som at slå i en dyne. Derfor skal denne anmeldelse bestemt ikke ses som et forsøg på at opnå kompensation!

Det er udelukkende en anmeldelse, for at fortælle andre om vores oplevelse med jeres service, og, tilsyneladende, generelle standard.

Vi er bestemt ikke nye på "feriehus-leje-markedet", og vi har boet i feriehuse over hele landet. Dette er første gang nogensinde, vi har været utilfredse!

Ydermere, for blot at imødegå "nu fungerer det jo sådan" udsagn fra Novasol, skal jeg bemærke at jeg i en årrække selv har arbejdet for Sol & Strand (som i vel konkurrerer med) i Lønstrup, netop med rengøring, tilsyn og klargøring af ferieboliger. Dermed ved jeg hvad jeg kan forvente, og stiller ingenlunde urimelige krav!

Advarsel mod at bruge Kongsvang/Novasol !

Advarsel mod at bruge Kongsvang/Novasol !

#novasol #kongsvang
NOVASOL FINDER HÅR FRA SKALDET !
Vi har modtaget en efterregning fra jer på rengøring – hvilket jo er éen ting MEN MEN MEN…
der er flere ting vi undrer os over – og som i ikke kan/vil dokumentere !
og som er direkte usandheder. Susanne som fremsætter disse påstande har enten ikke gjort sit arbejde godt nok efter tidligere gæster, eller lyver i denne rapport!
Jeg har haft 6 dage i huset – min søn har overnattet der da han opholdt sig på Tryllehust i dagtimerne.
At der findes madrester i microovn og komfur-ovn undrer mig meget – ingen af delene er brugt. At der findes madrester og fedt i køleskabet er mærkeligt da der har været rugbrød, hamburgerryg og agurk … og køleskabet er rengjort med rodalon før og efter brug.
TV kom først tirsdag aften (efter 52 timer) – jeres fejl ! hvis der har været støv her, er det måske nok statisk elektricitet på et nyt TV.
Men det aller ”sjoveste” er, at Susanne har fundet hår i vasken. HVORDAN KAN HUN FINDE HÅR FRA EN SKALDET ?
Jeg kunne fortsætte med at anfægte samtlige punkter, da jeg ved huset blev forladt rengjort!!!
I kan/vil ikke fremvise dokummentation som jo er tankevækkende…
Jeg kan kun sige, at jeg må og vil advare alle der påtænker at leje hos Novasol/Kongsvang – også alle der skal med deres børn på Tryllehuset. ØV nogle dårlige oplevelser i deler ud. Ingen styr på indtjekning, mangler ved lejemålet, f.eks. viste i godt at TVet ikke ville fungere, da der en måned før var skiftet om til Stofa tv, og nu denne efterregning på rengøring.

Hej Jakob,
Som jeg skrev i din kommentar på vores Facebook-side i går eftermiddag, så kontakter min kollega fra Marielyst den ansvarlige for jeres booking i dag fredag.
Micha Hansson, Novasol

Smånusset og generelt slidt sommerhus.

Sidder lige nu i sommerhus D3043, Pøt strand .
Som de fleste andre her på siden, så ankom vi til et smånusset sommerhus, hvor rengøringen bestemt ikke var blevet prioteret højt .

Da vi ankom lå der vasketøj fra de tidligere lejere i vaskemaskinen, og alle dørlåse
er såmænd nemme at åbne, men særdeles svære at låse igen inde fra huset . Den ovn der er i huset, ville helt sikkert indbringe en sur smiley, hvis fødevare tilsynet havde set den .
Der var en betjeningsvejledning til TV, bare ikke det TV der var i huset !

Vi sad faktisk og talte om at vi ikke håber at de tidligere lejere har betalt for slut rengøring, for hvis de har det, så er de godt nok blevet snydt godt og grundigt, og hvis nogen efterfølgende har kontrolleret slut rengøringen, har den været mere end lemfældig .
Huset fremtræder lyst og venligt, ihvertfald på overfladen, for det bærer tydeligt præg af at det er fra en tid hvor det var accepteret at ryge indendørs: De hvide døre, køkkenlågerne og den store metal emhætte var mere nikotingule end hvide, det samme kan man sige om lamelgardinerne .Lædermøblerne har, hvis man skal sige det venligt "patina" .

Der er 400 meter til vandet, der i dette tilfælde betyder "vand", og ikke strand, for der er adgang forbudt pga. Kviksand !

EMNE : Sommerhus Pøt Strand D3043.

Kære Claus (den 10. april 2014),
Mine kollegaer i Ebeltoft har nu undersøgt årsagen til, at den lokale grundejerforening har sat kviksand-advarselsskilte op ved nedgangen til stranden. Der er ikke kviksand på stranden. Skiltene er sat op for at hindre unødvendig nedgang til stranden uden om de mange officielle nedgangsmuligheder.
Så I kan trygt benytte stranden ved Pøt Strand. Hvis I er i tvivl, er I naturligvis meget velkommen til at kontakte det lokale kontor i Ebeltoft.
Micha Hansson, dansommer

Kære Claus,
Jeg kan se, at I har været i kontakt med min kollega i Ebeltoft i begyndelsen af denne uge. Så vidt jeg kan se, virker det som om I har fundet en løsning på de ting, som du nævner her. Hvis det ikke er tilfældet, vil jeg opfordre jer til at kontakte mine kollegaer igen. Jeg kan ikke se, at der er nævnt noget omkring forholdene med kviksand på stranden. Det undersøger jeg nærmere, så vi eventuelt kan rette informationen på vores hjemmeside.
Fortsat rigtig god ferie.

Ekstremt dårlig rengøring.

Vores lille familie på 4 valgte i Lørdags at leje et sommerhus af novasol i Vig. Sommerhuset fremstår yderst lækkert på deres hjemmeside med spa, sauna, og pool.
Men realiteten viser sig at være en helt anden.

Sommerhuset er efter vores overbevisning ikke gjort rent i en længere periode, hvilket også indikeres af at når man tænder for vandet i spaen så er det brunt vand der kommer ud, som om at vandet i en ret lang periode ikke har været brugt, ligeledes bliver vandet heller ikke varmt i spaen. Gulvet i køkkenet er så klistret at man sidder fast med sine sokker, der ligger tydelige krummer i køkkenet, på toilettet er der fugtskader og gammel smuds af snavs. Stuebordet vælger jeg at tørre over med en fugtig ren klud, og kluden den bliver simpelthen helt sort - En skam man ikke kan vedhæfte billeder for så kunne i andre se hvordan det så ud.

Standarden er simpelthen overalt for lav på rengøringen. Vi havde booket tre dage Lørdag til Tirsdag, vi vælger simpelthen at tage hjem søndag morgen, da vi ikke kan affinde os med skidtet. Vi køre op og ligger nøglen i postkassen hos novasol samt aflæsning for det ene døgn. Min kone ringer venligt til dem Mandag morgen for at fortælle vores oplevelser og sender en mail med vedhæftet billede af tilstanden i huset.
I dag, skriver Novalsol i vig så til os at de har haft deres serviceassistent ude og kigge på huset og vurderet at rengørings standarden var i orden.

Hvis det er denne standard man holder sig hos Novalsol i Vig, ja så kan jeg på det kraftigeste ikke anbefale nogen af leje her, de virker en kende for smarte, og er ikke særligt gode til i det hele taget at tage dialog med kunden, om end det er spørgsmål eller kritik.

Kære Thomas
Tak for din anmeldelse. Jeg beklager, hvis I har oplevet at komme til et sommerhus, som I ikke mente var rent, og hvor spa-badet ikke kunne varme vandet op. Jeg har talt med min kollega i Vig, som I talte med i telefonen efter jeres ophold, og som efterfølgende har sendt jer en mail. Det er meget ærgerligt, at I under jeres ophold undlader at kontakte os, for kun på den måde havde vi haft mulighed for at hjælpe jer. Det har vi desværre ikke, når I først er taget hjem. Det er derfor vi specifikt i vores lejebestemmelser nævner, at man skal kontakte os under opholdet, hvis man "...konstaterer mangelfuld rengøring, skader eller mangler ved feriehuset..."

Dårlig behandling!

Lejede et stort sommerhus til 10 personer over nytår. Efter vi havde spist vores første måltid konstaterede vi at opvaskemaskinen ikke virkede. Dagen efter ringer jeg til kundeservice og får at vide, at de desværre ikke kan få en tekniker ud og lave opvaskemaskine, men vi selvfølgelig vil modtaget noget kompensation.

Et par uger efter vi afleverer nøglerne modtager jeg så en regningen for el, slutrengøring osv. hvor der ikke er givet nogen kompensation.
Jeg ringer derfor til Novasol og får at vide, at vi ikke får nogen kompensation da de har kunne konstatere at opvaskemaskine var stoppet og det derfor var vores egen fejl.
Hvordan kan man ødelægge/stoppe en opvaskemaskine uden at bruge den???

Det var selvfølgelig rigtig ærgerligt at skulle vaske op i hånden til så stort et selskab når man er taget på ferie, men ting kan gå i stykker så det bebrejder jeg på ikke Novasol for.
Jeg er bare meget provokerede over, hvordan Novasol taler til deres kunder og direkte påstod at jeg ikke talte sandt.
Uanset hvordan jeg har prøvet at forklare Novasol, at vi på intet tidspunkt har kunne bruge opvaskemaskinen (og derfor heller ikke kan have tilstoppet den) var deres svar

"vi har billeder af mad i filteret så vi kan jo se i har tilstoppet den"

Desuden er vi fornuftige mennesker der boede i huset og vi forstår udmærket at bruge en opvaskemaskine ordentligt og ikke putte madrester i maskinen.
Dette mener Novasol så åbenbart ikke at vi kunne finde ud af.

Hej Patrick
Det lyder som om der må være sket en misforståelse. Desværre kan jeg ikke se, hvilket hus I havde lejet ud fra det du beskriver, så derfor har jeg ikke mulighed for at undersøge, hvad der kan være sket.
Hvis du sender mig jeres bookingnummer til web-kundeservice@novasol.dk så undersøger jeg sagen nærmere.
Micha Hansson, Novasol

God service og hurtig tilbagemeldning

Vi skulle leje et hus i Sverige med kort varsel. Efter at vi fik skrevet mail til kundeservice i Sverige har vi fået tilbagemeldning næsten med det samme.

Hvorfor giver Novaso/sol og strand ikke et ordentlig svar ved klager?

Jeg/vi ville gerne leje sommerhus til kommende sommerferien og tjekker så forskellige udlejningsfirmaer her, men jeg syntes at de svar som Novasol giver deres kunder er meget overfladiske og ligegyldige.
For når jeg læser en seriøs klage - så vil jeg også gerne læse et seriøst svar, ikke kun at man kan kontakte et mail adr. med booking nr. og så vil man se på sagen. Hvad blev resultatet. - for det virker som om der er mange problemer med rengøring af sommerhuse og i det hele taget at få kontakt til nogen når der er problemer i det lejede hus. - jeg vil bare ikke risikeret at skulle stå i samme situation som mange af lejerne... der er måske ikke mange negative klager, men det er heller ikke sikkert alle klager på trustpilot. Overvejer stadigvæk om jeg/vi tør bruge Novasol

/Nicolai

Hej Nicolai
Tak for din henvendelse. Dette svar er skrevet på vegne af Novasol, da Sol og Strand jo er et andet firma.
Hos Novasol udlejer vi feriehuse til mange tusinde gæster hvert år i Danmark og det øvrige Europa. Derfor kan det desværre ikke undgås, at der vil være nogen gæster, som oplever noget de er utilfredse med. Vi gør dog altid vores bedste for at besvare og behandle alle henvendelser fra vores gæster, uanset om de ringer til os, om de sender os en skriftlig klage eller om de skriver et indlæg på Trustpilot.
Når jeg her på Trustpilot beder anmeldere om at sende deres bookingnummer mv. til os på en mail, skyldes det ofte, at jeg ud fra indlægget ikke kan se, hvilket hus og bookingperiode indlægget omhandler. For netop at kunne behandle klagen seriøst, beder jeg anmelderen om at henvende sig til os med yderligere informationer. I de tilfælde, hvor vi modtager informationerne, undersøger vi naturligvis klagen, kontakter anmelderen skriftligt eller telefonisk og finder en løsning. Du har ret i, at jeg sjældent opdaterer indlæggene efterfølgende med resultatet af klagebehandlingen, hvilket skyldes, at klagen, og afklaringen af denne, er et mellemværende mellem Novasol og anmelderen. Men jeg kan godt se din pointe i, at vores svar ligesom står hen i det uvisse.
Du skriver, at det virker som om, vi kan være svære at få fat på, hvis man oplever fejl og mangler i det lejede feriehus, eksempelvis dårlig rengøring. Hos Novasol har vi en hotline, som er åben hver dag, og lejer du sommerhus i Danmark, er der ligeledes et lokalt kontor tilknyttet det enkelte hus. Så hvis uheldet er ude, og I får brug for vores hjælp under opholdet, er det altid muligt af få fat på en Novasol-medarbejder. Telefonnumrene til både hotline og de lokale kontorer fremgår af de rejsebeviser, som du modtager ved bookingen, eller på denne side: http://www.novasol.dk/faq/servicekontorer.html
Jeg håber, at du finder mit svar fyldestgørende, og at vi får mulighed for at byde jer velkommen som gæster hos Novasol i sommerferien.

Igen en god oplevelse!

Vi har været i Tropical Islands i Tyskland, det var igen en helt perfekt oplevelse.
Vi var der sidst i September 2013, og måtte altså tilbage til det lækre sted igen.
Personlaet er virkelig søde, og badelandet helt fantastisk. Novasol var igen denne gang hurtig med opgørelsen af forbruget. lejer helt sikkert hos Novasol igen!

Mvh Allan Jensen

Jeg kan varmt anbefale Novasol.

Jeg har lejet sommerhuse, på Marielyst, Falster, igennem Novasol nogle gange nu. Jeg kan varmt anbefale dem. Det er søde og venlige; og kommer ud med det sammen, hvis der er problemer. I forhold til Dancenter er Novasol til et stort 10 tal, hvor Dancenter, skal man holde sig langt væk fra (jeg taler af erfaring!).

Perfekt udlejning.

Har lejet mange huse igennem tiden og godt tilfreds

Latterligt høje elpriser

Dejligt hus, udmærket service bortset fra at det lovede internet kun fungerede en gang imellem. Det der trækker ned, er elprisen. Jeg var kun mig afsted på arbejdsophold, varmede kun op i stue/ køkken, badeværelse og meget lidt i et enkelt soveværelse. Brugte hverken saunaen eller spabadet. Elregning for 1 uge: 895 kr!!! :(

Hej Annette
Jeg vil godt kigge på din el-afregning igen, men jeg kan ikke se, hvilket hus du havde lejet på baggrund af det du her skriver. Vil du sende mig et bookingnummer til web-kundeservice@novasol.dk att.: Micha?

palle alene!!!!!!

I vinterferien havde vi booket en lejlighed i en weekend på Fanø bad.vi skulle hele familien bare slappe af og hygge os.vi stod på færgen uden bil da det ikke kunne betale sig at have bil med, vi havde sagt til ungerne at de skulle have badetøj med , da vi har været det før for nogle år tilbage. Uha vi blev forskrækkede da vi nåde frem , der var lukket!! Vi ringede til novasol vi skille ind af dørene med en kode og nøglen var til lejligheden. Badeland stod tom, receptionen stod tom, gangene stod tomme, nogle af udgangene var spærret af med træ som på bygge pladser.der var ikke lys udenfor om aftnen.vi følte os som ulovligt indtrængende på en gammel skole.vi talte med nogle af dem der bor på Fanø, og de fortalte os at det er længe siden det blev lukket.vi henvendt os til novasol da vi kom hjem men efter nogle skriverier gav vi op, det virkede som om de ikke ville forstå hvad vi skrev.vores depositum lader også vente på sig.vi vil ikke anbefale andre at bruge novasol. Heidi Nielsen

Hej Heidi
Tak for din anmeldelse. Jeg har forsøgt at ringe til dig et par gange. Det er virkelig ærgerligt at have sat sig op til at skulle i badeland, og så er det lukket. Det kan jeg godt forstå må have været en virkelig stor skuffelse for alle. Det er korrekt, at det er nogle år siden selve badelandet er lukket, men hele ferieområdet hedder "Fanø Bad" - også huse mv. der ikke er del af det lejlighedskompleks, som tidligere lå i direkte forbindelse til badelandet. Selve stranden i det område henvises også til som Fanø Bad, hvilket kan virke misvisende. I vores beskrivelser af husene og lejlighederne i området henviser vi netop til stranden Fanø Bad og ikke noget om selve badelandet. Men det ændrer jo ikke ved, at jeres børn især må have været slemt skuffede.
I følge vores lejebetingelser sker tilbagebetaling af depositum senest 3 uger efter afrejse. Det fremgår af pkt. 10, som du kan læse her:http://www.novasol.dk/site/terms/nov/2014/terms-dk.pdf
Micha Hansson, Novasol

Utrolig dårlig kundeservice , hvor kunden bliver totalt latterlig gjort

I vinterferien havde vi lejet et sommerhus i Sverige et par dage. Da vi kom til huset blev vi noget overrasket over at huset lå inde bag et højt hegn på en stor grund hvor ejeren af huset også boede. På lågen stod der at skilt med " pas på hunden", og der gik to store hunde ( rottweiler )rundt og gøede helt vildt. Vi havde meddelt at vi kom kl 16 så vi besluttede lige at vente 10 min for så regnede vi med at der ville komme en og fjerne hundene og lukke os ind . Men der skete intet så vi ringede til Novasol som så ville ringe til ejeren , men efter yderligere 10 min ringer novasol tilbage og siger at de ikke kan få fat i nogen og om vi ikke selv kan forsøge at ringe til ejeren for de har ikke tid til at hjælpe os. Vi får så nummeret og forsøger også uden held , men pludselig dukker der en engelsk talene dame op og viser os hen til en anden låge hvor vi kan komme ind . Vi beder hende om at fjerne hundene da vi ikke synes det er rart at have sådan et par sure hunde løbene rundt uden for døren. Da vi kommer ind i huset ser der forfærdeligt ud der er ikke blevet gjort rent. I køleskabet er der gammel mad toilettet og håndvasken er beskidt der ligger gamle tomme shampo flasker i bruseren , afløbet i bruseren er stoppet.Topmadrasserne er er ulækre fyldt med pletter vi havde heldigvis taget vores egne dyner og puder med. Stikkontakterne hang ud af væggen ledningen til varmtvandsbeholderen er tapet på midten .vi ringer igen for at bede om hjælp hos Novasol men også denne gang får vi at vide at de vil ringe til ejeren og de ringer tilbage men de ringer ikke tilbage . For at vi kan blive der er vi nød til at gøre godt og grundigt rent og smide alt den gamle mad ud .
Næste dag ringer vi igen til Novasol for at høre om de har fundet ud af noget men igen siger de bare at de ikke har kunne få fat på nogen.
Da vi kommer hjem skriver vi en klage til novasol. Men i brevet vi får igen bliver vi jo fuldstændig latterlig gjort . For det første siger de at det ikke er farligt at stikkontakterne hang ud af væggen vi kunne bare lade være med at rører dem , hvad angår varmtvandsbeholderen mente de heller ikke det var farligt men de har sendt en elektriker ud for at lave tingene . Endvidere mener de at der ikke var beskidt for da vi rejste havde rengøringskonen været og kigge til huset og hun synes der så pænt ud og der ikke var noget gammelt mad , MEN det tror da pokker når vi lige havde gjort hovedrent og smidt det gamel mad ud . Endvidere skriver de at vi skulle have henvendt os direkte hvilket jo var umuligt da vi jo ikke kunne ringe nogen op . Og for at sætte prikken over i'et er de så frække at takke for informationen , og glæder sig til at vi vil leje hus hos dem igen.
Dette skal de så være helt sikre på at vi aldrig nogensinde vil gøre, og vi vil fortælle alle omkring os om hvordan vi er blevet behandlet.

Hej Charlotte
Mange tak for din anmeldelse. Det lyder absolut som om noget er gået helt galt, og det vil jeg rigtig gerne undersøge nærmere med mine svenske kollegaer. Desværre kan jeg ikke slå jeres booking op på baggrund af de oplysninger, du skriver her. Derfor vil jeg spørge dig, om du vil sende mig jeres bookingnummer til web-kundeservice@novasol.dk att.: Micha, så ser jeg nærmere på det, du her beskriver.

Super forlænget weekend

Vi var på en forlænget weekend i Jegum Ferieby. Sommerhuset var faktisk 5 stjernet som beskrevet.
Fra torsdag til søndag i uge 7, kr. 1069,00 er godt nok ikke at sige noget til !!!

Hej Michael
Tak for din anmeldelse. Dejligt at høre, at I havde en dejlig forlænget weekend i Jegum Ferieby :O)

Dejligt sommerhus

En dejlig vinterferie i Tropical Islands hvor vi havde fornøjelsen af, at overnatte i 5 dage i et af Novasol' feriehuse. Imødekommende og glad servicepersonale både i forbindelse med bookningen her i DK, men også ved ankomsten i Tyskland.
Alt forløb helt efter det lovede og det kan helt klart anbefales andre at prøve.

Hej Henrik
Tak for anmeldelsen af Tropical Island. Dejligt at høre at feriehuset dannet grundlag for en dejlig ferie :O)
Micha, Novasol

Dejlig sommerhus og rigtig god/hurtig kunde betjening fra Novasol

Dejlig sommerhus i Ebeltoft, hurtig og meget venlig betjening fra Novasol medarbejder i Ebeltoft - ved ankomst til sommerhus, var det nogle småting (manglende termokande og et komfur der kunne bruge rengøring). en henvendelse til novasol's medarbejder, fik småtingene lavet - stor ros til Jer. Tak for en hurtig og venlig betjening. Her kommer vi gerne igen:)

Hej FNM
Tak for din anmeldelse. Jeg sender straks dine roser til mine kollegaer i Ebeltoft videre til dem. Skønt at høre, at I fik ordnet diverse småting, så I kunne nyde ferien :O)Vi glæder os til at byde jer velkommen igen en anden gang.
Micha, Novasol

Stort udvalg og nem booking

Har nu brugt Novosol 4 gange. Meget tilfreds.

Hej Henrik
Mange tak for din anmeldelse. Skønt at høre, at du er tilfreds med de feriehuse, du lejer hos os :O)

ALT FOR DYRT I FORBRUG

Fra fredag den 7/2 sen eftermiddag til mandag kl 10 var jeg i sommerhus ved Kalundborg med mine børn og børnebørn . Både inde og ude var det helt fint , og det tilhørende anneks super ! Men jeg ville ønske , jeg var klar over, hvor vanvittigt dyrt det var i forbrug : Kun 3 korte bade ( kunne kun være korte, da det varme vand hurtigt var opbrugt ) , vaskemaskinen en enkelt gang , nok 4 gange opvaskemaskine , ingen varme i det lille værelse , fordi det ikke kunne indstilles , hvorfor man reelt havde 2 muligheder : slukket eller fuld blus på ! Alligevel løber regningen for forbrug på den korte tid op i ca. 440 kr.!!!!!! Det hænger jo nok sammen med, at huset var piv-utæt , og en larmende , irriterende blæser kørte hele tiden ( sad man i en stille stund i stuen , hvor blæseren hang på væggen oppe ved loftet , var den MEGET irriterende !) Havde jeg kendt til det dyre forbrug , havde jeg valgt et andet hus - i hvert fald om vinteren - , for det står jo slet ikke i mål med hinanden , at lejen var på knap 1100kr , mens forbruget altså på ca 440 ( og det, selvom vi sparede ) .
Som kunde kan man umuligt vide det , når man skal beslutte sig for sommerhus , så på en eller anden måde bør man oplyses om det for at undgå den ubehagelige overraskelse .

Hej Anne
Tak for din anmeldelse. Jeg kan godt forstå, at det vil være rart at få oplyst, hvor meget man skal regne med i forbrugsomkostninger, inden man lejer et sommerhus. Forbruget i vores sommerhuset påvirkes af mange ting, eksempelvis brug af vaskemaskine, opvaskemaskine, gulvvarme, hvor varmt man ønsker rumtemperaturen skal være, opvarmning af pool osv. Da det jo afhænger meget af, hvem der lejer huset, i hvilken periode osv. kan vi desværre ikke oplyse, hvor meget man kan forvente i forbrug på forhånd, selvom det ville være rart.

Elendig kundebehandling

Leide et sommerhus i Norge sist sommer. Der var det ei vannpumpe som støyet noe fryktelig. Tok dette opp med Novasol og de hørte selv støyen på telefon, og også senere på ei videofil jeg sendte dem i forbindelse med reklamasjon.
Fikk et klart inntrykk av at de ikke tok hensyn til min klage fordi de ikke hadde fått noen klage på dette tidligere.....Man ble rett og slett mistrodd..
Styr unna Novasol!

Svar til Micha.
Jeg kjenner forløpet i saken meget godt, og det eneste dine kollegaer i Norge beklager er lang behandlingstid. Det samme kan man si om deres svenske sjef som også har vært innvolvert i saken. Hva som er de faktiske forhold bryr de seg lite om.
Det er følelsen av å bli mistrodd som er verst.
Dere er bare ute etter å "skumme fløten", og bruker tydeligvis veldig lite ressurser på oppfølging av deres utleieobjekter. Jeg skjønner faktisk ikke at de som har hus og hytter til leie bruker dere som formidlere. De må jo gjøre det meste av jobben med dette selv allikevel. Dere soper bare inn pengene.
Skal du leie eller ønsker å leie ut? STYR UNNA NOVASOL!!

Hej Roar
Tak for din anmeldelse. Jeg har talt med mine kollegaer i Norge, og de beklager meget, hvis du har en oplevelse af, at de ikke har taget din klage seriøst. Det har de bestemt. Jeg kan forstå, at I har talt sammen vedrørende de oplevelser, som du her beskriver. Hvis du fortsat har spørgsmål til forløbet mv. er du meget velkommen til at skrive til dem på novasol@novasol.no, så hjælper de gerne med yderligere spørgsmål.

Novasol Details

Vi er Europas førende udlejer af sommerhuse- og ferieboliger. Vi sender hvert år flere tusinde danskere afsted på ferie i Danmark samt til vores mange europæiske destinationer.

Visit novasol.dk

Call us on: 39143456