Vitasprings reviews

Vitasprings reviews

Very low
2.6
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
32 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

very poor

i order few medicine on 20th March 2014 but till the date i have not recieved my order having order number 6357015055 in the name of Sandeep Malik, even neither DHL nor vista springs co ordinate with me dispite of my several calls till the date m still waisting my time with the company to deliver the packet.
really fed up with this type of poor services
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Dear Sandeep,

Thank you for your shopping from our store. We would like to apologize for the unsatisfactory experience with the shipping company. Your order was sent on 3/21 by DHL, the tracking information shows the package arrived in India on 3/24. Because customs randomly check the shipments, you shipment is still held in India Customs. If customs request any information from recipient, they will contact customer directly. As our store's policy, "we kindly suggest customer to make sure the items can be imported to your country prior to ordering."

We have contacted DHL, they need you call them to verify the package information. If you have any question or need us provide any document for you, please feel free to contact us. Your satisfaction is very important to us.

Best regards.
vitasprings
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Very bad service and no responsiblity at all

I bought a weight gainer and chose international express because i need it ergently, after payment, i recieve no news of ny order, all i recieve is a reciept with nothing usefull on it, and no tracking number, and the link you people sent in the email to track my order was not working at all, and nobodiyy replied to my email when i emailed you people. This is very irresponsible service,
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Dear Fan Yu,

Thank you for your shopping from our store. Our store hours is 9AM to 5:30PM pacific time. We just received your order and your email in this morning. Your order is still in process, we will email the tracking number to you after we ship the package out. Your satisfaction is very important to us, any inconvenience this may have caused we will work hard to ensure your order arrives to you as quickly as possible. If you have any questions, please feel free to contact us.

Best regards.
Vitasprings
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

poor.

My order was for 5 items @ $19.64 equaling $98.20 & I was supposed to get a 3% discount plus free shipping for having an order over $80. When I entered the order, I received neither the discount, nor the free shipping. So instead of paying $98.20 I was charged $106.36. This is very disappointing to me, and I think that my charge should be adjusted.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

The $106.36 is pending authorization, it will be dropped off from your account in couple days. The actual charge of your order will be $95.25, we have manually applied free shipping and 3% off discount on your order. We value your business and want to make your experience a wonderful one. If you have any questions, please feel free to contact us. Best regards.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

quick help and I'm glad

In 2012, I gave the order. very nice service. Services are provided not in my country. and I am very satisfied. Thank you very much for everything
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Customer service is terrible

We ordered on Feb 16th, and after weeks of unanswered phone calls, our order showed up on March14? Site listing states 2 days to ship. We will never order from vitasprings.com again
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Hello, we would like to apologize for the unsatisfactory experience with our company. We usually take 2 business days to process the order, if the item is sold out, we need to transfer from our east coast warehouse or order from the manufacturer. Because the item which you ordered was on back order before, so the shipment was delayed. Rest assured we value your business and want to make your experience a wonderful one. For any inconvenience this may have caused we will work hard and improve the service on your future order.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Unhappy with length of time to deliver

I placed this order on Fri Feb 21, I received a call on Mon the 24th saying that they had received my order and would fill it. Two weeks went by and there was no update to my order. Finally, late on Fri Mar 7 I get the much anticipated "Your order has shipped". There was no indication that it would take 2 weeks to fill and ship my order, there was no notice, no update, no nothing. I am quite unhappy with this, especially since the tracking number showed "No Order Found".
Looking again today (Mar 10), I see that the order has been shipped via 2-day mail - which may or may not be the standard method. But after this experience of having to wait 2 weeks for something to ship, I'm not likely to return and I'm going to be hesitant to recommend my friends. We'll see.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Hello, we would like to apologize for the unsatisfactory experience with our company. Orders usually take 2 business days to process plus the standard 3-5 business days to ship to your location. If the item is sold out, it will be transferred from our east coast warehouse, we will take additional days to process your order. We double checked your order, 2 items transferred were transferred from our east coast warehouse, therefore your order was delayed. We would like to assure you that Vitasprings take all negative feedback seriously and consistently looks for ways to improve customer service and order processing. For any inconvenience this may have caused, we will work hard to ensure your order arrives to you as quickly as possible. Your order was sent out by Priority Mail on last weekend, your order will be delivered in these couple days. If you have any questions regarding our company or products please feel free to contact us. Best regards.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Didnt receive my order even after 4 months!

I didnt get my order even after 4 months!
I had placed an order to be delivered internationally. They said it ll take 4-8 weeks. But it has been 4 months and I have not received my order. Upon enquiring they just tell you to wait and that they are tracing it but they do nothing about it!!! I am tired of waiting.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Hello, we would like to apologize for the unsatisfactory experience with one of our customer service representatives. Orders usually take 2 business days to process plus the 2-4 weeks to be delivered internationally. Sometime it will take more longer if the customs randomly investigate shipments. Please email us your order information so that we can put trace with the shipping company. Again for any inconvenience this may have caused we will work hard to ensure your order arrives to you as quickly as possible.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

recent reviews?

Are there any more recent reviews? I understand that the initial response was overwhelming, but is the service still this bad?
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Can you provide your order number? If you have any question regarding our company or your order, please email to us.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

How long can delivery be delayed!!??

Ok... So after looking for a certain product for some time I found it on Vitasprings.com. Ordered, paid, delivery will take 2-6 weeks (I live in Australia). So 6 weeks later still no delivery, I sent an email querying it's whereabouts. I was told to please wait another 5-10 days as customs can hold the package up.
So 11 days later, still no package! Sent ANOTHER email demanding a refund and was then told that I had selected regular mail which can take 4-8 weeks!!!!!! I questioned the legitimacy of their company to be asked again to please wait 5-10 days.
I'm still waiting........
This company is without doubt a total FRAUD and I have reported them to Paypal and the government consumer watchdog so hopefully they can't rip anyone else off!!!

P.S. If you have a look at their replies to people's reviews on this site, they all say the same thing LOL. DODGY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Please check our international order policy @ http://www.vitasprings.com/international.html, we kindly suggest customer to make sure the items can be imported to your country prior to ordering. We are not responsible for any of the restrictions, duties, taxes and broker fee collected from your country. We only use the best shipping companies such as US post office to send the items for your order. Please tell us your order number, we can provide package tracking information for you.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Waiting too long for order to be processed

I placed and order and 4 days later according to the lady that answered the phone it is still being processed but no explanation on what is taking so long. I tried to answer but she hung up the phone before the words left my mouth (that was rude).

I guess I'll wait until Monday to see if they have some kind of status on the order and if not I'll have to call my bank and ask them not to make the payment.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Sorry for your inconvenience, we carry almost 50,000 different items, we can't stock all items in our warehouse, if the item is available in stock, we usually take 48 business hours to process the order, if the item is sold out, we need to order from the manufacturer, it will take additional couple days to process it. Please tell us your order number, we can check the order status for you.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

dont trust

They dont even have a legitimate email address , vitasprings@hotmail.com and the customer service rep doesnt disclose their name. Paid for an order and never recieved it. They said they werent responsible since I chose standard shipping which has no tracking number. They will soon go out business
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Is it a US domestic order? If so, we can help you file loss claim with the shipping company. Please reply your order number. Sorry for your inconvenience.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Liars and cheats!

I bought one of their products for $19.24 and ended up paying over $40.00 to have it shipped to me. I specifically told them, and agreed to have it delivered, by NOT a courier company but by USPS, thus saving a lot of money. It specified on the invoice that it was a 'non UPS' delivery. So what did they do...they sent it by courier and I was forced to pay the delivery charge. I called them, they knew they had screwed up, and so agreed to refund me $20.00, not now though, ON MY NEXT ORDER. Are they serious????Do they really think I would buy from them again? After them thinking it over and telling me they would call me back for the third time, they never did. Did I mention that this courier delivery took over 12 days to arrive. I am so done with them. Not worth any more aggravation. I did however, leave a complaint on their FACEBOOK page and I suggest others to do the same so that all of our complaints get seen by not only several complaint sites but their company site as well.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

We posted our international shipping policy online, "We are not responsible for any of the restrictions, duties, taxes and broker fee collected from your country. Customs costs including product return chargebacks and tax will be responsibility of the buyer." Customs randomly check the shipment, we can't control it. Sorry for your inconvenience
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

They have a sweet con going.

Did you ever notice how when you put a deposit on a hotel or some other similar charge it appears right away but then when you cancel or get a refund it takes longer for it to appear. That's because the companies are holding that money on the books, the longer the better, times that by hundreds or thousands and they are showing greater assets daily then they actually have. Well we'll see if my order actually arrives in a timely manner and if it's what it's supposed to be but here is there con besides overcharging for shipping.
Unlike any other website I've seen they have a note stating to make sure that you have a post office deliverable address. Who doesn't have a post office deliverable address that is shopping online? That was the clue. The day after my order there is a message: "This is Andy, please call us back to verify that this is a post office deliverable address," or some such words. Well I got that late so now two days after my order I'm calling him back; two days they've had my money. So I inform him and don't make a deal out of it though I already know that they are delaying shipping on purpose; who uses the phone for such things, why waste the time...money. Then he says, "The order will be processed soon." I asked, "how soon?" He says, "today." Well the next day, three days after getting the money, I get an Email that they are sorry but that the merchandise is on backorder from the manufacturer but that they will continue to order it and process asap...lol. I write them back telling them to cancel the order and refund my money. So five days after they got my money that they don't want refund they inform me by Email, " This order has been shipped, it's too late to cancel. The product did became available." LOL! Yet, there is still no shipping notice. So at the very best they've stretched my money out for a week and at the very worst they are going to try and screw me some more. Again, when you times this by hundreds or thousands that's a lot of extra money they are showing on their books daily. Yuchy smell coming from these people.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

We won't charge customer until we ship it out. You might see the pending transaction which was made on the day you submit the order, but that was a payment authorization, we didn't get money from your bank yet. If we have any question regarding the shipping address, we will confirm with customer before we process the order.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Horrible company

I ordered four big jars of vitamins which had a nine dollar shipping charge. A month later my order still had not been shipped, the company is in California I'm in Texas. It doesn't take a rocket scientist to figure out that shipping doesn't take that long. I then sent an email stating I hadn't received my order and I got an email saying my order had been processed and my shipment would be mailed in one to two days, two weeks later still no package. I sent another email and my funds were returned with no email In response. My advice? Don't purchase from these scammers.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Sorry for your inconvenience, when we processed your order, we found that we had sold out our inventory, we tried to order it from the manufacturer, but it was on back order. We have informed your order status and it would be sent within 1 to 2 weeks. Since you would like to cancel this order, we had issued refund to you, the cancellation email was sent to you too.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Very good experience!

Web site is friendly and client service is responsible
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Delivery took too long.

We waited forever for only one ordered item to arrive.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Thank you for your shopping from our store, the item which you ordered was on back order, so we forward your order to the manufacturer, this order was fulfilled by manufacturer directly, it was a little bit delay. Sorry for your inconvenience, we will improve our service.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Big scammers! Internet thieves!

Poor costumer service and no attempt at refunding me. They claim the parcel had not been returned yet and I am still waiting for a refund. This was over 2 months ago. This company is a fraud and I am glad that website like this exist to not only vent your frustration, but help others.
I ordered my item around the end of December and it arrived at the end of January, so a month later, with an additional charge of 12 pounds or so for import taxes. I declined the parcel, which was then sent back.
I contacted Vitasprings numerous times before the item arrived asking if it had been sent yet and why it is so delayed. They merely stated that due to Christmas it would be busy etc. Why did I pay for international express shipping and then have to wait over a month for it to be delivered? That is more than ridiculous.
Eventually, after nearly TWENTY!! emails I managed to persuade them to not charge me a 15% restocking fee and to refund my items. They decided that they would not refund me the postage, which was probably more than the items themselves. It's a big rip off!
I recently emailed them again, as I received a letter from DHL asking me to pay the import taxes which they covered. The response I got is that I will have to pay the restocking fee now. What a joke, I will not. It seems to be someone else responding to emails each time they write, without keeping any form of record of the complaint and without reading previous emails sent.
STAY AWAY!!
THIS COMPANY IS A BIG RIP OFF!!

Edit: So many bad reviews and so many bad responses from an unreliable company. No refund was issues, so do not try to claim that it was. I never received a refund, as you never issued one.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Sorry for your inconvenience. For the international orders, we suggest customer contact the local customs before place the orders. Please check our store's policy "We are not responsible for any of the restrictions, duties, taxes and broker fee collected from your country. While we only use the best shipping companies such as US post office to send the items for your order, customs costs including product return chargebacks and tax will be responsibility of the buyer. Should an item be returned by customs, the carrier charges us a product return fee which the buyer will also be responsible for. Any customs fees will be additional. As such, kindly make sure the items can be imported to your country prior to ordering." For your order, the refund had been issued when we received return from the customs.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

I go to the police

Im ordered 16.12.2012,first info: order will be send 3-7 days, now 2-3 weeks , unfortunetlly no my order/30.12.2012/, no any info, no contact, attention are liars, I lost almost 100usd
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Sorry for your inconvenience. this order was on back order before, we won't charge you until we ship the order out.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

HACKERS AND SCAMMERS

FUCKING TOLD ME ' SHIPPING GONNA COST 20$ MORE"
AFTER I PAID MORE FOR SHIPPING THEY TOLD ME
NOW WE SENT A RANDOM CHARGE TO YOUR BANK TELL US WHAT IS IT SO WE CAN BELIEVE ITS U,
SO I DID AND AFTER THAT THEY SAID

SEND A PICTURE OF YOUR ID AND CREDIT CARD



AND AFTER THAT I KNEW THEY ARE HACKERS AND SCAMMERS AND THEY ARE USING CREDIT CARDS TO BUY THINGS FROM OTHER WEBSITES SO YOU WON'T KNOW ITS THEM.
I SENT THEM A MAIL THAT THEY ARE FAGGOTS AND SCAMMER AND THEY KEEP BULLSHIT AND TOLD ME 'YOUR MAIL WAS SENT TO THE FBI' - FUNNIEST SHIT EVER LOL



THIS FUCKERS STILL DIDN'T GIVE ME ANY REFUND

THIS COMPANY IS CRACK HEADS COMPANY THE SCAM PPL TO BUY HEROINE WATCH OUT FROM THEM .
THEY ARE ALSO NOT NICE AND LIERS EVERY THING THEY SAY IS A FUCKING BIG LIE WROST COMPANY EVER

/I WISH THEY WILL DIE FROM CANCER
Vitasprings

Reply from Vitasprings

Due to our credit card merchant service request, we have to provide buyer's credit card information and ID to them, just like when you make purchase in store, they need to verify card holder's name and ID, it's only for security purpose, we won't provide your information to 3rd party. As your request, your order had been cancelled, we didn't charge your credit card.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Glad i didnt proceed with transaction

they can learn alot from a phone customer service class or two. argumentative and disruptive, i called to ask if they had something in stock before i purchased it online on their site. it was for a dollar so i ordered as many as i could for free shipping because if i didnt, shipping wouldve cost me 39 bucks. yeah, right. then my gut told me to call to see if they had that many in stock and he told me no, only after telling yes the day before. understood. but their site still let me attempt to order the product, so i gave him a heads up to help the runt out. he bugged out on me which made me want to go see him. literally, like buy a plane ticket and visit dude. they are manic, obnoxious, unprofessional asses who do not remember the code of business ethics. order at your own risk but i hope they stay in business just one more day just to get their store front mashed in by a mob of angry shoppers. ahhhhhhhhhh, much better. thanks for getting on my last nerve yuh blood clot bumba ras.
Vitasprings

Reply from Vitasprings

We usually take 48 business hours to process the orders, the inventory will be updated once we process the order. For your order, we really sorry for your inconvenience, because we sold out the inventory when we process your order, so it got delayed, we did sent you email regarding this issue. For all back orders, we will charge customer and ship out once we receive shipment from the manufacturer.

Vitasprings Details

About this company

Vitasprings offers health supplements and natural herbal products for both men's health and women's health, including vitamins, nutritional and anti-aging supplements, diet and sports nutrition health supplements, natural personal care, health and beauty supplies.

Visit Vitasprings

Category

Vitasprings is ranked 74 out of 75 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.