Eniro reviews

Eniro reviews

Very low
2.8

Bondefangeri

Jeg har et lille firma ved siden af er lønmodtager.
Eniro har ringet mange gange til mig hvor jeg måtte afvise da de for det første ringede i arbejdstiden og for det andet havde travlt så der var ikke tid, til sidst var jeg så dum og svar min telefon.
Der fik jeg en meget sød og hurtig talende sælger, der vil forny min annonce.. jeg spørger ind til hvornår den udløber.. for et eller andet siger mig det ikke lige er nu.. hvor han svarer om et par måneder…og jeg troede desværre på ham. Nu har jeg fået regningen og finder ud af det er til De Gule Sider, som vi slet ikke har annonce i og har ikke haft det i lang tid, vi har i Krak. Det finder jeg ud af, da jeg gennemgår mit regnskab.
Jeg er simpelthen rystet over den fremgangmåde i bruger for at få kunder og ikke mindst over for jeres eksisterende kunder… Jeg er rystet over at jeres sælger lyver for at nå deres daglig annoncer… i skulle skamme jer………
Jeg har ikke en disse og bruge De Gule Sider til, mine kunder bruger den ikke, det var derfor vi valgte den fra.. nu står jeg og skal forny min annonce på Krak til august… men det kan jeg så ikke da budgettet for annoncering er allerede brugt, på en side som vi ikke kan bruge.. tak for det… Super i er med til at køre min forretning ned, ..med jeres umoralske fremgangsmåde
Hvad vil i gøre ved dette ?

Griske...!!!

De vil så gerne sælge men følger ikke ordenligt op på deres ting, jeg køber en pakke, de ringer så 3 gange efter på 14 dage og vil sælge mig den samme pakke, jeg må så melde ud at jeg ikke ønsker noget alligevel da de ikke har styr på deres ting og nu får jeg så en rykker hvor de tillader sig at smide 410,- kr på i rykkergebyr..!! Så vil man da slet ikke sælge noget når man køre den stil...

Tak for din kommentar.

Da du ikke oplyser, hvad din virksomhed hedder, kan vi derfor ikke undersøge sagen yderligere.
Vi vil derfor opfordre dig til at tage en dialog med vores kundeservice på telefon 88383800, så vi kan undersøge sagen til bunds.

Kundecentret, Eniro Danmark A/S

syns ikke man skal vælge dem

jeg syns ikke det er noget vær at vælge de gule sider / Eniro da de slet ikke er til og arbejde sammen med og de er ligeglad med dine problemer de sender dig bare vider til deres advokat men kan så godt lig deres advokat firma (MORTANG advokater ) de er flinke og søde nok til og arbejde med men det er i ligvel surt at din regning stiger med 2000kr.

Kære Patrick Algrensen

Vi er kede af at høre, at du har haft en utilfredsstillende oplevelse af at være kunde hos Eniro, da det bestemt ikke er den kundeoplevelse, vi ønsker at levere. Det er rigtigt, at vi bruger advokatfirmaet Mortang, men det gør vi normalt kun, hvis en kunde ikke betaler for de produkter, vedkommende har fået fra os. Inden det kommer så langt, skal der naturligvis være mulighed for at få en god dialog med vores kundeservice. Vi beklager, at det ikke har været din oplevelse.

Du er meget velkommen til at ringe til os på tlf. 88 38 38 00, hvis du ønsker, at vi skal se på din sag igen.
Hilsen Eniro Danmark A/S

Reelt uanvendelig

Så fandt jeg igen Mostrups vejviser i postkassen.
Fagregistret er en katastrofe. Alle de virksomheder/butikker, jeg forsøger at finde, er simpelthen ikke med! Og det er virkelig grelt, for det er ofte byens bedste, største og mest efterspurgte butikker, der mangler i registret.
Så nu har jeg skrottet bogen, for når jeg ikke kan slå noget som helst af interesse op i den, er den jo reelt uanvendelig.
Men sikken et ressourcespild, hvis billedet er det samme på landsplan.

Kære Jørgensen

Vi er kede af at høre, at du savner oplysninger i vejviseren, da vi naturligvis ønsker at have alt relevant med - og hele tiden arbejder på at leve op til dette mål. Du er meget velkommen til at sende os en mail på eniro@eniro.dk med uddybning af, hvilke informationer du har søgt forgæves efter i bogen.

Mvh Kundecenter
Eniro Danmark A/S

Et moderselskab og underfirmaer = ekstra udgifter!

Ordet kunne også være "monopol" da eniro.dk ejer og driver Krak.dk og degulesider.dk, Mostrups ...og måske flere
Der er som sådan ikke noget i vejen med firmaets (firmaernes) ydelser - MEN! det er alt, alt for dyrt og der kan ikke forhandles en samlet "pakke" for alle tre sider der gør det samme - og formentlig trækker på samme database. Det er selvfølgelig en forretningsmæssig fordel ... for Eniro. Men for et lille firma / iværksætter er det en urimelig dyr og besværlig sag.
Så et godt råd - lav en samlet pakke for alle jeres sider. Og lav en pris som er realistisk i forhold til ydelserne i disse nye vidunderlige online tider. Ikke i forhold til hvad man kunne "tillade" sig at kræve da der kun fandtes trykte bøger. :-)

Kære Eric Svinth

Tak for dine kommentarer og råd. Som du ganske rigtigt peger på, består en stor del af Eniros udgivelser af søgetjenester og søgeprodukter, uden at vi dog på nogen måde kan påstå at have et monopol. Vores prispolitik afspejler, at hvert af vores medier har en forskellig brugerskare, og som altid ved køb af markedsføring er priserne afhængige af, hvor mange du kommer i kontakt med gennem din annonce. Vi mener ikke, vores prisniveau er skævt i forhold til markedet, men du er altid velkommen til at ringe ind og få en snak med vores kundeservicekonsulenter om de annonceprodukter, du måtte have hos Eniro, hvad du får ud af dem, og hvordan din annoncering eventuelt kan optimeres fremover.

Mvh.
Eniro Danmark

Respekterer ikke Robinson listen

Har fortalt dem 100 gange at de ikke skal ringe.
De kan bare ikke forstå det.

PS. Det er på vegne af et firma.

Hej Benny
Robinson Listen er rigtig nok beskyttelse mod markedsføring, når man er privat person.
Hvis man har et firma og ikke ønsker at blive kontaktet, skal man ligeledes bede om reklamebeskyttelse via CVR registreret.
Hvis du har et firma og er reklamebeskyttet via CVR, men alligevel oplever at blive kontaktet af Eniro, må du meget skrive til os på eniro@eniro.dk - så vil vi sørge for at få dit firma markeret korrekt, så det ikke sker igen
Mvh Kundecenter

Ganske fin hjemmeside

Bruger den med stor tilfredshed til at finde telefonnumre

Reply from Eniro Danmark A/S

Mange tak for den fine anmeldelse.
Mvh Eniro Danmark A/S

Useriøst firma, sælgere en gang bondefangere der max er ansat i 6mdr.

Mit firma bliver kontaktet af sælger med henblik på at genforhandle eksisterende aftale. Sælger kommer tre timer for tidligt, jeg har ikke nået at finde tidligere kontrakter frem. Sælger er meget larmende og hurtig talende, svarer ikke på relevante spørgsmål, fabler løs og skal tydeligvis have aftalen i hus. Sælger garangtere at faktura beløbet er det samme som året før, dog med beskedne reguleringer. Efter den lidt for kvikke sælger er gået, får jeg tid til at finde tidligere aftaler frem, og opdager en stigning på 25%. Straks kontakter jeg Eniro, bliver lovet en opringning fra sælger. Dette sker i midlertidigt ikke, jeg bliver oplyst at jeg har skrevet under, så bordet fanger. Jeg indsender en skriftlig klage(indsigelse) til firmaet, den indeholder et forlig med Eniro om at tilrette aftalen så prisen passer med tidligere år. Dette får jeg ikke svar på trods mange henvendelser. Ca 3mdr senere bliver jeg kontaktet af Eniro om jeg ville indgå et forlig. Der syntes egentlig jeg havde brugt nok tid, og afslog. Her ligger sagen nu,og er gået til Eniros advokater, jeg venter spændt. Håber ikke for den Danske retssikkerhed at de vinder. Hilsen Lene, Clarina Blomster
benny and Hans Paulin found this review useful

Hej Lene,

Jeg beklager, at du har haft en dårlig oplevelse af vores sælger på mødet den 14/3-2013. Det er meget beklageligt, at du har en oplevelse af, at de informationer, du modtog på kundemødet, ikke er fyldestgørende. Det skulle gerne være sådan, at begge parter går fra et møde med samme forståelse af, hvad der blev aftalt, og på hvilke betingelser.

Som du selv nævner, har vi forsøgt at finde en løsning på dette. Derfor har vi tilbudt dig en løsning på sagen, som du desværre afslog. Hvis du er interesseret i at drøfte en løsning, er du meget velkommen til at kontakte vores advokat, som gerne hjælper med at finde en mindelig løsning på sagen.

Jeg beklager, at Eniro har efterladt et så dårligt indtryk, da vi anstrenger os for at give vores kunden en god oplevelse, da vi gerne vil indgå i et samarbejde i mange år frem.

Mvh. Eniro Danmark

Alt for lang ventetid

Bliver ringet op og lovet en masse, og efter en bekræftelse på aftalen, sker der ikke noget. Efter deadline kommer en regning, men deres forarbejde manglede. Osv osv, hele tiden med lang ventetid.

Dette firma er ikke ærlig

Hej min oplelelse er at de pr telefon kontaktede min kone som ikke er god til dansk , og som ikke forstår engelsk,
hun forklarede personen at han skulle kontakte hendes mand da hun havde en kunde ,
men det skedte aldrig , nu er sagen gået til advokat, da vi ikke vil betale for noget der ikke er godkendt, har skrevet flere gange til personen , men han påstår hun har godkendt det , jeg ville passe på hvis de ringer til jer
Natcha thaimassage

Chikane og manglende accept

Vores virksomhed er igennem et par måneder blevet chikaneret og spam'et af en sælger fra Eniro's afdeling med De Gule Sider. Hver gang den pågældende sælger kontaktede os, bad vi ham om at stoppe. Desværre udviklede det sig til et rent helvede - han spillede smart, var provokerende og ville ikke stoppe med at ringe: Hans svar var ofte "Jamen vil I ikke have flere kunder?". Det resulterede i en klage til deres reklamationsafdeling, som fortalte at det nok var en firma der udgav sig for at være dem (!!!)

Herudover blev vi kontaktet af deres pistolsælger fra Krak/Moestrup som sendte et tilbud på mail. De forsøgte at snyde os ved at opkræve for den samme annoncering to gange. Vi havde allerede betalt måneden forinden. Jeg skrev derfor tilbage på den mail sælgeren havde skrevet, med en klar og tydelig afvisning. 1 uge efter lå der så en faktura til betaling.

Jeg havde faktisk troet at der var kommet styr på Eniro/DGS efter flere år med ulovligheder og sindsforstyrrede sælgere, men dette er desværre ikke tilfældet. Godt råd - læg altid på når de ringer og send en mail til deres kundeserivce, hvor I frabeder jer al kontakt med dem.

Kan åbenbart ikke få lov at skrive sandheden om Eniro

Så gør det kort, pas på der ude søg efter div. søge resultater nettet.

Totalt værdiløs søgninger

Jeg har tidligere kontaktet dem for at få ændret henvisningerne på tlf. nr. så de pager rette sted hen.

Ikke nok med at de blander min datters tlf. nummer sammen med min virksomheds, de skriver endda mit navn forkert. Jeg hedder Michael med ch ikke med K. ditte med mit efternavn.

Jeg tror de bevist laver ged i den for at få folk til at betale for at det skal stå korrekt.

Jeg har ikke bedt om at stå i eniro krak eller de gule sider. Det er et valg de har taget.

Så længe de har taget det valg, så skal de fandme skrive det korrekt !!!

Deres søgninger er også helt hen i vejret. jeg har søgt på folk i Aalborg, hvor jeg efterfølgende også får resultater der ligner i andre dele af landet. Fuldstændigt værdiløst.

Elendig moral og elendig forretningsskik!

Eniro sender regninger ud på aftaler som ikke er indgået efter princippet "negativ aftalebinding" ("Svarer du ikke inden for 14 dage har vi en aftale")

Selv om man gør indsigelse mod den efterfølgende regning op til flere gange fordi man aldrig har sagt ja til deres tilbud, men derimod afvist det på det kraftigste, fortsætter de med at sende regninger ud - nu med renter og det ene gebyr efter det andet, hvilket iflg. en jurist hos forbrug.dk som jeg snakkede med "strider mod god inkassoskik"

I den seneste rykker som kom 3. januar 2013 får vi 10 dage til at betale;

"Overholdes denne frist ikke, vil sagen uden yderligere varsel blive overdraget til incasso hos vores advokatforbindelse", som de skriver.

Dette til trods for at vi dagen før fik en mail fra dem (som svar på vores opfordring til at de skulle sende dokumentation for en indgået given aftale), hvori der bl.a. står:

"Den pågældende faktura er sat i bero, indtil du hører nærmere.

Camilla Hauge Mikkelsen
Kundeservice"

De forskellige afdelinger hos Eniro taler åbenbart ikke sammen - eller sætter sig bevidst ud over god forretningsskik - døm selv!

Kan ikke kraftigt nok advare alle andre om nogensinde at indgå i en relation med Eniro!

SIDSTE UDVIKLING:

På trods af min kones mail til jer af 18. 1. 2013:

"Tak for det sendte kreditnota.

Hermed vil jeg oplyse at jeg ikke ønsker optagelsen hverken næste år
eller i fremtiden.

Mvh - Zofia Paulin"

samt andre skriftlige, kategoriske afvisninger af annoncer fra hendes side til de ansatte på jeres "Sønderborgbogen" fortsætter I med at ringe til hende fra jeres side via nummeret 88 38 37 14.

Hvad er det i sætningen: "Hermed vil jeg oplyse at jeg ikke ønsker optagelsen hverken næste år eller i fremtiden" I ikke forstår?

Når I så ydermere ikke kan komme i kontakt med Zofias firma via hendes forretningstelefon, ringer I på mit privatnummer i stedet med opfordring til at:

"...lige give mig besked med hensyn til jeres annoncering i Sønderborgbogen med zoneterapien".

Jeg har ikke noget med Zofias firma at gøre, og står derudover på Robinsonlisten, og I overtræder derfor markedsføringslovens § 6, stk. 3, hvorefter en erhvervsdrivende ikke må rette henvendelse til en fysisk person ved f.eks. brev, hvis modtageren har ladet sig registrere på Robinson-listen.

Overtrædelse af markedsføringsloven afgøres med bøder på kr. 5'000 pr. henvendelse (i 2009-kr.).

Jeg vil sætte overordentlig stor pris på, at I fremover undlader at henvende jer til os under nogen form.

Vil I ikke respektere détte, vil jeg bede forbrugerombudsmanden foretage en anmeldelse af jer til politiet.

Mvh Hans Paulin

Fremsender uretmæssige fakturaer

Har en lille virksomhed. De har sendt mig en faktura, trods det, at jeg aldrig har indgået en aftale med dem om noget som helst... Har faktisk ikke engang talt med dem, før jeg ringede og klagede over fakturaen!

Plattenslageriet blandt annoncehajerne fortsætter

Aldrig så snart er de værste i den uappetitlige stak af useriøse og svigagtige annoncehajer endeligt fjernet fra markedet før en ny dukker op. - Først var det "De Gule Sider" der overtog hajernes rolle som useriøse klamphuggere der bondefangede sagensløse og let naive kunder til helt og aldeles uopsigelige og gennemgåenden ret ligegyldige annoncer i oldnordiske telefonbøger, og da De Gule Sider endeligt og gud-ske-tak-og-lov for det, gik konkurs, har det engang ellers relativt seriøse Krak/ Eniro åbenbart syntes at de skulle overtage useriøsiteten i markedet. - Som køber af en annoce eller et andet markedsføringsprodukt ved Eniro får man et alt for dyrt og stort set virkningsløst produkt (sammenlignet med fx Google Adwords), bliver bundet til en aftale det er svært eller umuligt at komme ud af, og man bliver som almindelig bruger jagtet af irriterende og irrelevante annoncer (som de der fx i tide og utide dukker op på krak.dk´s kortprodukter). - Firmaet gider tilsyneladende ikke selv at produktudvikle, og går i erkendelsen af, at de alligevel går på røven inden særligt længe, efter de nemme og naive blandt deres kunder, der stadig lider af den vrangforestlling, at en annonce i en "telefonbog" har nogen som helst betydning for deres firmas omsætning.
Drop annoncer på Eniro. -De har ingen effekt, og du bliver med stor sandsynlighed snydt af deres sælgere.

Det fungere vel ok

Jeg syntes deres "søgemaskine" fungere ok, men kan dog stadig ikke helt forstå at den tit ikke kan finde frem til dem /det man søger på, når de er "offentlige" personer/virksomheder. Og jeg benytter derfor andre alternativer til at finde det jeg søger...

Ingen tilbagemeldinger, utydelige salgsbetingelser, misledning...

Til alle der tænker på at benytte sig af nogle af Eniros services vil jeg kraftigt anbefale at LÆSE SALGBETINGELSERNE MEGET NØJE! De fleste alm. uddannede mennesker i dette land skal bruge en del tid på at forstå hvad de egentlig betyder, men brug alligevel tiden derpå.
Gør i det ikke VIL i ende med at sidde i en abonnementsordning der fornys automatisk og som man skal være meget tidligt ude med for at opsige. Opsigelsen skal desuden ske skriftligt, og er langsommelig.

Desuden skal i forvente at Eniros kundeservice er uhyre vanskelige at kontakte, i hvert fald via brev eller email.

Så tag jer i agt hvis i handler med Eniro!

Firmaet Eniro, er farligt at handle med og har ingen styr på deres IT systemer.

Vi har for 3 år siden købt abonement på en adresse Web-service hos Krak.dk som vi har været glade for, men efter som Krak blev overtaget af Eniro.dk, har de tilsidesat de alle forpligtigelser, og aftaler.

Vi havde kontrakt og aftale om en fast pris, men pludselig dukker en faktura op som Kr. 1000,- dyere end aftalt. Der tages kontakt til firmaet som lover og en kreditnota bliver fremsendt. Så dukker pludselig en en rykker og en inkasso sag op fra firmaet, og kommunikationen er mu nærmest umuligt med firmaet. Vi bruger nu lang tid og resourser på at fremvise dokumentation for det ukorekte beløb, og da vi endelig får den korrekte faktura, som betales omgående, trækker inkasso-firmaet sagen tilbage. Men det slutter ikke her. Den service som vi har betalt for er lukket, og efter henvendelse igen, får vi IGEN at vide at vi skylder penge, og at vil igen skal kontakte deres advokat.

Jeg kan kun anbefale at hvis man TØR handle med Eniro, at få alt på skrift/kontrakt, og skive alle samtaler med firmaet ned, og så håbe og be til at du ikke får samme totalt skandaløse og uprofessionelle handling som vi har fået.

Eniro Danmark A/S Details

Find virksomheder, produkter, varemærker, brancheforeninger på krak.dk. Vi giver dig telefon- og mobilnumre, adresser, kort og meget mere

Visit Eniro

Call us on: +45 88 38 38 00