Rapsoliefyr reviews

Good
7.4

godt fyr

hej jeg har købt og køre med det 100%

Advarsel til alle - køb ikke rapsoliefyr til parcelhuse

Christian som ejer Rapsoliefyr.dk er en umiddelbar flink fyr der tager meget let på tilværelsen og lover MEGET mere end han kan og vil holde.
Konklusion: Rapsoliefyr er IKKE til parcelhuse, da forbrændingen skal pines ned til et niveau er giver dårlig forbrænding. Det sviner ekstremt meget og giver en meget dårlig udnyttelse af forbrændingen således at fordelen prismæssigt på rapsolie ædes op af overforbrug og hårdt arbejde med at få fyret til at køre.
Christian siger at han har solgt mange fyr til private og det kører fint.
Desværre har han god støtte fra SydEnergi, der anbefaler samme oliefyr som ham og i den periode vi købte rapsoliefyret, garanterede levering af rapsolie.
Christian har INGEN service og kan ikke anbefale VVS-folk der kan hjælpe, endsige har han ingen erfaring i at få et raposoliefyr til at køre i alm. parcelhus.
Det er meget dyrt at få installeret i forhold til et alm. fyr og når Christian siger du selv kan klare det med lidt hjælp fra ham over telefonen, er det simpelthen oversalg.
Efterhånden når rapsoliefyret sprøjter kammeret på din kedel til bliver det oftere og oftere du skal gøre brænder og kammer rent og indstille fyret igen. Jeg har ikke tal på de rigtig mange timer jeg har siddet med Christian i telefonen - han er meget venlig og hjælpsom - indtil vi vil have vores penge igen... så svarer han ikke - hverken på mail eller telefon.
Vi satte det mindste rapsoliefyr i vores nybyggede 270 m2 hus i 2007, med gulvvarme i hele huset, og det har, foruden at rapsoliefyret er 3-4 gange dyrere at indkøbe (og installere) end et alm. oliefyr, kostet os ekstra VVS regninger på ca. 10.000 foruden utallige kolde bade, når fyret igen har sat ud.
Rapsoliefyr skal bruges meget store steder, så som gartnerier eller godser. IKKE parcelhuse.
Christian har aldrig ville indrømme dette og vil heller ikke tage fyret tilbage.
Vi valgte efter 1,5 år at bytte til et alm. oliefyr og måtte bytte lige over med rapsoliefyret.
Christian fra Rapsoliefyr vildleder private forbrugere og står ikke inde fo
Rapsoliefyr

Reply from Rapsoliefyr

Nu ser jeg denne udtalelse p� internettet og undrer mig over hvem kunden kunne v�re?. Jeg har ikke f�et en s�dan klage f�r og som jeg kan se bliver jeg angrebet personligt. Der k�rer flere tusinde rapsoliefyr i Danmark og de f� steder der har v�ret problemer med br�nderne/forbr�nding har n�sten alle kunne henf�res til modtryk i kedel, forlidt skorstenstr�k eller desv�rre ogs� for d�rlig beskidt rapsolie. Rapsoliefyr skal sidestilles med pillefyr og andet alternativ. Dog er servicering noget sj�ldnere end pillefyr/stoker ecc. MEN DET ER IKKE ET ALMINDELIG OLIEFYR. Hvis jeg vildleder ovenn�vnte kunde fatter jeg ikke at han ikke har k�rt sagen videre.

Details

Visit Rapsoliefyr