redcoon Benelux B.V. reviews

ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

Goed product, levering goed gegaan

Het product is prima en de levering is ook goed gegaan. Wel vind ik een 48-uurs-service niet meer van deze tijd. Als klant verwacht je tegenwoordig eigenlijk gewoon een levering binnen een dag, mits het product op voorraad is natuurlijk.
Hetzelfde geldt voor die verzendkosten van 7 euro, verpakkingskosten (?!) van een euro en transactiekosten van wederom bijna een euro... Daar staat tegenover dat de prijs van het product zelf een stuk lager was dan elders.
Al met al ben ik tevreden over deze bestelling.

Slechte communicatie!

Ik had een verkeerd bezorgadres opgegeven. Gelukkig kwam ik er direct na het bestellen achter. Hierop nam ik dus contact op met de chatservice. Zij vertelden mij dat zij mijn gegevens nog niet in konden zien omdat ik net mijn bestelling heb geplaatst. Ik moest dus een uur later contact opnemen. Een uur later heb ik dit dus gedaan, waarna zij mij vertelden dat ik al te laat was! De order stond inmiddels al op de verzendafdeling. Vandaag heb ik weer gebeld en zij gaven aan dat het adres alsnog gewijzigd is. Vervolgens kreeg ik een half uur later een mail dat ze het toch niet hebben kunnen wijzigen. 4 uur later weer een mail om te zeggen dat het gewijzigd is, om vervolgens een half uur later weer een mail te krijgen dat het product op het verkeerde adres bezorgd zal worden. Daarna blijkt dat het product toch op het door mij opgegeven adres bezorgd is! Wat een onzin allemaal! Natuurlijk is het prettig dat het alsnog gelukt is, maar het geld dat ik heb bespaard door bij jullie te bestellen, heb ik alsnog in tijd uitgegeven door hier zo ontzettend lang mee bezig te zijn. Wat een onzin!!!!

Beste RdF,

Hartelijk dank voor je review. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Vervelend dat jij onze service op deze manier hebt ervaren. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

Namens het redcoon Webcare-Team

pakket kwijt, geen geld terug!

op 3 maart hebben wij een home cinema systeem gekocht en betaald via Redcoon. de levering zou twee werkdagen bedragen en op 5 maart inderdaad een bevestiging van verzending ontvangen. Helaas na een week nog steeds geen pakket ontvangen! Bij navraag blijkt dat het huisnummer niet bekend was, dus dat we moeten wachten tot het pakket in de retour-afdeling terug komt. We zijn nu drie weken verder en verschillende keren contact gehad met Redcoon. We zijn steeds netjes te woord gestaan, maar er komt geen oplossing. Ze hebben navraag gedaan waar het pakket is gebleven en totdat zij hier uitsluitsel over hebben, krijgen wij geen geld terug!! Dit terwijl zij toch zelf een samenwerkingsverband zijn aangegaan met een bezorgservice die werken volgens bepaalde processen zou je denken. Wij zijn hier zeer ontevreden over. Redcoon kan zien dat wij geen pakket hebben ontvangen en wel betaald hebben. slechte service! We kunnen nu wachten tot we geld terug krijgen (als dat nog gebeurd) en dan ergens anders opnieuw bestellen. Als we dat gelijk hadden gedaan, hadden we al drie weken een home cinema systeem in huis gehad.
simon found this review useful

Beste vd Broek,

De retourtijd die je noemt is langer dan gebruikelijk. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

----------------

Helaas hebben wij naar aanleiding van je review geen reactie meer van je mogen ontvangen.
Wij gaan ervanuit dat je voldoende geholpen bent en het probleem voor je is opgelost.

na 2 1/2 week probleem eindelijk opgelost!

Na 2 1/2 week probleem opgelost , heel jammer dat het zo heeft moeten lopen . Binnen zo een groot bedrijf kan er altijd wat mis gaan, maar hou je klanten dan even netjes op de hoogte via de mail of even een telefoontje en laat je klanten niet 15 keer bellen tot er eindelijk een oplossing komt ! na 2 keer een defect product te hebben gekregen en na alle moeite die je als klant er in moet steken om tot een oplossing te komen zou je wel een kleine tegemoetkoming of compensatie verwachten, Ik geef voortaan liever 50 euro meer uit dan hier ooit nog iets te bestellen. Maar had met een klein beetje initiatief van de klantenservice heel anders kunnen lopen.

Beste 198630,

De tijd die je noemt voor de retourzending is langer dan gebruikelijk. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

Namens het redcoon Webcare-Team

Redcoon drukt zijn snor bij garantie en service

Het bestellen van een broodbakmachine ging naar wens. Het apparaat wordt dagelijks gebruikt. Nu binnen de garantie - na 7 maanden - een lekkage aan het bakblik ontstaan is, blijkt het echter weken te duren om het blikje om te ruilen - flauwigheid waardoor je eigenlijk geen beroep op de garantie kunt doen, zonder je machine weken uit de running te nemen.

Bij het nabestellen van dit blik bij Redcoon - op onze eigen kosten dan maar (..) , geeft men helemaal geen gehoor.

Dit ondanks dat we vaker hier besteld hebben. Met deze belabberde after-sales in herinnering was dit onze laatste aankoop bij Redcoon.

Beste AV,

Het is altijd vervelend wanneer jouw artikel een defect vertoont. Een defect laten we graag voor je repareren. De gemiddelde reparatieduur is drie weken

Graag wil ik je vragen je redcoon bestelgegevens aan me toe te sturen zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar feedback@redcoon.nl

----------------

Namens het redcoon Webcare-Team

Slechte service en niet nakomen levering

Op maandag besteld.. levering volgens de site binnen 48 uur. Zonder verdere aankondiging heeft men de order gewijzigd naar 4 dagen later. Hierover gebeld met Redcoon. Sorry is aan bezorgdienst. Annuleren van order kan wel maar pas na terugkomen van product (eigen transporteur). Wachttijd +/- 10 dagen voordat je geld weer retour is. Terwijl je wel per ideal direct moest betalen.

Slechte zaak dus..........

€ 50,- door de neus ivm gebrekkige informatie

Ik kocht een Samsung tablet. Samsung heeft een cash back actie van € 50,- dus ik dacht die ga ik claimen. Blijkt het te gaan om een "europees" model met een andere ean code en kan ik hem niet claimen. Redcoon medewerkster meldt me dat zij deze actie toch ook niet vermelden op hun site dus jammer. Maar ze vermelden ook niet dat je met bij Redcoon gekochte apparaten niet deel kunt nemen. Ik houd het op misleiding, onvolledige informatie.

Beste redcoon-klant,,

Hartelijk dank voor je review.

We stellen je melding dan ook op prijs en gebruiken deze om ons bedrijf nog verder te optimaliseren.
Vervelend dat je onze service op deze manier hebt ervaren.

Redcoon is een groot Europees bedrijf. Wij kopen dan ook onze producten Europees in om je
het hele jaar door een zo gunstig mogelijk aanbod te kunnen doen.

De Nederlandse importeurs en fabrikanten bieden zo nu en dan acties aan om zo ook gunstige
prijzen aan je te kunnen aanbieden.

Omdat redcoon altijd een gunstige prijs wenst aan te kunnen bieden proberen wij zo scherp
mogelijk in te kopen door geheel Europa.

Helaas heeft dit af en toe tot gevolg dat sommige artikelen niet kunnen deelnemen aan
dergelijke acties verzorgt door de Nederlandse importeurs en fabrikanten.

In sommige gevallen is het wel mogelijk hieraan deel te kunnen nemen, dat is afhankelijk van de
actievoorwaarden welke desbetreffende fabrikant hanteert. We raden je dan ook altijd aan
even op de website van de fabrikant te kijken welke actievoorwaarden van toepassing zijn.

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Bestel nooit bij redcoon SCAM!

Ik heb Galaxy note 3 besteld bij redcoon op 19/2/2014 an tot vandaag heb ik hem nog niet ontvangen. via chat heb ik [Naam] gevraagd over de status van mijn bestelling. en ze zeggen dat ze het geld nog niet ontvangen van Credit card maatschapij. maar credit card maatschapij heeft een bewijs dat het geld is al gestort of hun rekening. met screenshot van de bank toch helpt het niet.

Ik denk dat ik geSCAM door dit bedrijf. ik ga starten met procedure van Chargeback als ik binnen 5 dagen mijn Toestel nog niet ontvangen. en ik beloof dat ik overaal mijn tijd geven voor slecht review van dit bedrijft te schrijven.

Proficiat Recoon je bent een racoon!!!!!

Beste redcoon-klant,

Hartelijk dank voor uw review. Uw mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons! Inmiddels heeft u de bestelling geannuleerd. De verwerking van een creditcardbetaling neemt een aantal werkdagen in beslag. Het bedrag zal weer binnen enkele dagen terug staan op uw creditcardaccount.

Met vriendelijke groet, Thalia Namens het redcoon Webcare-Team

zeer scherpe prijzen

maar een bestelling geplaatst, redelijk goed gegaan. veruit de beste prijs voor wat ik nodig had! alleen verzendkosten aan de hoge kant... pakketje was laat maar ik heb voor de kerst besteld dus maar gebeld en netjes te woord gestaan. klantenservice heeft de magazijn gevraagd of ze spoed konden maken en idd volgende dag alles in huis.

Heb besteld bij redcoon maar als ik dit lees begin ik al te zweten.

Ik heb besteld bij redcoon.gelukkig mij product goed gekregen .
Maar ik koop er niet weer ik koop weer mooi elders .
Heb mijn lesje weer geleerd

Beste Bennie en Jolanda Tieben,

Namens het redcoon Webcare-Team

Goede prijs maar stuk bezorgd

Mijn ervaring met Redcoon is twijfelachtig. De bezorging was op tijd maar de product was stuk. De klantenservice kwam hun afspraak niet na met terugbellen binnen een bepaalde tijd. Maar werd verder goed geholpen beide keren dat ik belde. Een week later kwam een monteur en werkt het apparaat nu wel. Ik zou Redcoon niet aanbevelen omdat ik niet zeker weet of dit en incident was.

onjuiste levertijden!

UPDATE: 06/02/2014 versterker vandaag aangekomen. Nu nog wachten op de speakers
UPDATE: 04/02/2014 Heb mail gekregen van Redcoon, met de bevestiging dat mijn Wharfedale speakers 06/02/2014 zouden binnenkomen, dus afwachten. De Onkyo versterker die eerste "direct leverbaar" zou zijn en uiteindelijk 01/02/2014 zou binnenkomen is nog steeds niet verzonden... maar de om en bij 600€ voor beide artikelen is wel al 2 weken van mijn rekening. good job redcoon!

Heb 2 weken geleden speakers besteld (en betaald) van Wharfedale. namelijk type CR30.4. Er stond toen "verwachte binnenkomst magazijn, 5 werkdagen". Nu, 2 weken later staat er nog steeds hetzelfde en heb ik nog steeds niets gehoord. Ik had deze speakers niet via een account besteld omdat ik toen nog geen account had. het enige dat ik gekregen heb is dat de betaling binnen is, maar allemaal heel vaag en onduidelijk. het is een regelrechte schande. Ik ben geneigd om in het vervolg wel 30€ meer te betalen bij coolblue.be, altijd de volgende dag in huis. Ook heb ik vorige week een versterker besteld, type Onkyo tx-8030 (deze keer had ik al een account aangemaakt) zogezegd was deze "direct leverbaar", yeah right... een mail gekregen dat ik nog maar enkele dagen moet wachten tot het binnen is. ben eens benieuwd hoelang het gaat duren.
voor de rest heb ik nog een waterkoker en een dvd speler besteld, deze waren netjes na 3-4 dagen in huis. Ik zou graag nog bestellen via redcoon.be maar dan wil ik NU! duidelijkheid over de wharfedale speakers die ik besteld heb, want ik voel me in zak en as gezet. Als redcoon.be me duidelijkheid kan geven ben ik zeker geneigd om mijn recensie positief op te waarderen. ik ben te bereiken op thomas_schoovaerts@hotmail.com

Beste Thomas Schoonvaerts,

Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van je bestelling wordt uitgesteld.
Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard proberen wij de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om zo teleurstelling te voorkomen.

Wanneer een artikel niet op voorraad is, bestellen wij dit product bij de leverancier.
Er wordt dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt, deze datum wordt ook aan u als consument gecommuniceerd.
Het kan helaas voorkomen dat een leverancier deze datum niet kan waarmaken wegens diversen mogelijke redenen. Bijvoorbeeld wanneer de vraag groter is dan het aanbod.

Zodra deze informatie bij ons bekend is wordt je direct via e-mail hiervan op de hoogte gesteld met daarbij een nieuwe verwachte binnenkomst datum.

Goede prijs, slechte bezorging/service

Onlangs heb ik bij Redcoon een juicer gekocht. De beste prijs die ik kon vinden. Het product zou binnen 2-3 dagen bezorgd worden bij een Postnl Postgemak punt. Dit bleek echter niet zo te zijn. Na 2 dagen heb ik gebeld om te kijken of mijn product al onderweg was. De dame van de klantenservice kon me dit echter niet zeggen. Het stond wel in het systeem als verwerkt, maar er was geen track&trace code. Het advies was om 2 dagen te wachten (tot na het weekend) en als mijn pakket er dan nog niet was om weer te bellen!
Uiteindelijk maandag weer moeten bellen. Werd er weer niks duidelijk uit systeem, maar ik kreeg de toezegging dat het in orde gemaakt zou worden. Vervolgens heb ik weer een week gewacht en geen pakket...
Vervolgens weer gebeld en weer was e.e.a. niet duidelijk af te lezen in het systeem. De klantenservice vermoedde wel dat het pakket verzonden was en dat het mogelijk zou liggen bij het Postgemak punt. Er zou een email zijn verstuurd naar mij, maar deze had ik nooit ontvangen.
Uiteindelijk bleek het pakket inderdaad bij het Postgemak punt te liggen. Alleen stond mijn naam en/of adres en in het geheel niet op! Niet handig dus en erg slordig.
Dus samenvattend 2,5 week later dan beloofd mijn product ontvangen. Gelukkig een goed product voor een goede prijs, maar zeer slechte service/bezorging.

Top!

Ik heb hier verleden week een monitor besteld en hij is gewoon goed aangekomen. Enige jammere was dat het verzenden geld heeft gekost. Voor de rest helemaal prima!

Indicatie levertijd is misleidend, belachelijk gewoon!

Leuke printer besteld voor scherpe prijs en levertijd indicatie : binnen 2 dagen in ons magazijn. Nou niet dus. De levertijd wordt nu minimaal 1 maand (!!) later.
Dit is gewoon belachelijke levertijd voor een webshop en vervelend voor ons, we hadden de printer als kado willen geven voor een verjaardag. Een beetje respectabele webshop moet toch wel in staat zijn om een betrouwbare levertijd aan te geven, of wordt de potentiële klant gewoon met opzet bedonderd door redcoon ! ?

Ik had deze negatieve beoordelingen eerder moeten lezen dan had ik de bestelling zeker niet bij redcoon gedaan !,

Nu de bestelling maar annuleren en de reeds gedane betaling storneren
Trust66 found this review useful

Beste Martin,

goede levering

Ik had een vaatwasmachine besteld, prima afgeleverd.
Enige minpuntje is dat ze het oude apparaat niet mee nemen, danwel niet tegen betaling

Beste klant,

De bezorger neemt, als je dat wil, gratis je oude gelijkwaardige apparaat mee. Het is dan wel van belang dat het apparaat ontkoppeld is, gereed staat en ontdaan is van water, etensresten en dergelijke. Oude apparaten worden opgehaald aan woningen op de begane grond en aan etagewoningen die te bereiken zijn met een lift. Het apparaat dient klaar te staan bij de voordeur.

Super

een kabeltje bestelt.. de volgende dag meteen in huis

verzending = 0

Dan betaal je 8 euro voor verzending, een hele hoop transactiekosten en verpakkingskosten en dan verlaat je pakketje hun magazijn pas een paar dagen later. Pakketje dus niet meer voor kerstmis thuis! Erg teleurgesteld met de verzending.

Realtime voorraad klopt niet en geld retourneren duurt te lang

Mijn eerste bestelling bij Redcoon en ben niet blij met de gang van zaken. Overigens is de site goed overzichtelijk, prijzen zijn ook aantrekkelijk. Echter na mijn bestelling van mijn wasmachine kreeg ik een dag later een email dat zij het annuleren omdat het niet geleverd gaat worden door de leverancier. Vreemd, omdat de voorraadstatus op "voorradig" stond. Daarnaast had ik met paypal betaalt maar om je geld dan terug te krijgen gaat een week weer over een! Dat vind ik dan wel jammer en niet van deze tijd.....

Op Voorraad! blijkt niet echt op voorraad te zijn.

Op donderdagavond 21-11-2013 heb ik een tv besteld bij Redcoon aangezien me oude defect is.
Er stond op direct leverbaar en door de gratis verzend actie waren ze de goedkoopste bij verschillende prijsvergelijkingssites.
Twee kleinere bestellingen die ik eerder bij Redcoon had gedaan waren altijd wel direct in huis dus ik verwachte in eerste instantie ook geen problemen.

Dit liep echter een beetje anders dan gehoopt...

Ik verwachtte namelijk dat anno 2013 zo'n groot bedrijf in ieder geval het voorraadbeheer wel op orde zou hebben.
Dit bleek echter verre van waar.

Natuurlijk snap ik ook dat als je Donderdag avond een bestelling doet dat je het vrijdag niet thuis hebt maar ik had vrijdag in ieder geval een soort van status verandering verwacht van "afgeleverd aan postNL" of in mijn geval Extra@Home het was tenslotte op voorraad en heb betaald met ideal.

Ik had het zelfs gesnapt als het product om verzekering technische redenen pas maandag aan Extra@Home gegeven zou worden met een status van het "product is gereserveerd" of iets dergelijks.
En dat ie dan dinsdag\woensdag bij me aan de deur zou staan vind ik nog prima.

Echter de status bleef maar op "Uw bestelling is in behandeling" staan.
Maandagmiddag 25-11-2013 heb ik maar even contact opgenomen via de chat over de daadwerkelijke status.

De chat zelf verliep ook apart en totaal niet zoals ik het tegenwoordig gewend ben.

Ik moest voor ik de chat in ging mijn ordernummer geven.
vervolgens moet ik deze herhalen in de chat zelf.
waarna ze zeiden "Heb je een ogenblik geduld alsjeblieft? Dan zoek ik je gegevens erbij."
na 7 á 8 minuten kreeg ik de vraag over welk product de bestelling ging en hoe ik betaald had...

Dit lijken mij niet vragen die gesteld zouden hoeven worden in een goed werkend opvraag systeem en al helemaal niet na 7 á 8 minuten gewacht te hebben.

Daarbij vind ik dat een bedrijf een klant niet standaard met je of jij moet aanspreken maar uit fatsoensnorm gewoon met u.
Niet dat ik het heel erg vind maar het geeft naar mijn mening op zich al wel aan hoe de houding van het bedrijf richting de klanten staat.

Alleen de "Ik wens u nog een prettige dag verder" komt in u vorm op het scherm en de rest is het allemaal jij en je.

zoals ik al zei niet erg maar naar mijn mening gewoon slordig voor zo'n groot bedrijf.

Wel konden ze me in de chat vertellen dat de tv helemaal niet op voorraad was maar dat ie uiterlijk de volgende dag in hun magazijn zou arriveren en dat ie dan zo snel mogelijk aan mij geleverd zal worden.

Nu weet ik niet wat zo snel mogelijk is bij Redcoon aangezien de statusupdate op 27-11-2013 nog steeds op "Uw bestelling is in behandeling" stond en ik dus waarschijnlijk eerst nog steeds geen tv hoefde te verwachten.

Daarom ben ik die morgen nogmaals naar chat gegaan met de hoop dat ze me wat meer konden vertellen.
Dit gesprek verliep al stukken vlotter en herhaling van ordernummers, artikelen en manier van betalen waren dit keer ook niet aan de orde. Het kan dus wel...

Ze hoopten het artikel donderdag te versturen en dat ik hem dan vrijdag in huis zou hebben.
De status veranderde dan 's middags om 14:20 ook in betaling ontvangen net of er toen pas iemand aan toe kwam om de bestelling überhaupt te behandelen.
Die status had ik namelijk liever al op 22-11-2013 gezien.
Om 16:50 leek er schot in de zaak te komen en de status veranderde ineens naar "Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling."

Ik dacht dit kan nooit meer lang duren,
Sticker adres er op plakken en versturen.
Helaas bleef dit bij dacht ik en de status veranderde die dag ook niet meer.
Op 28-11-2013 13:46 kreeg ik bericht dat het product eindelijk daadwerkelijk verstuurt is.

Ik denk eindelijk!
Dan heb ik 'm nog de vrijdag in huis zoals ze in de laatste chat aan gaven.

Toen las ik de mail echter verder ze stuurden hem niet naar mij maar naar Extra@Home.
Die krijgen hem waarschijnlijk vrijdag 29-11-2013 binnen waardoor die op zijn vroegst 02-12-2013 bij me binnen zou komen maar waarschijnlijk pas 03-12-2013 en dan maar hopen dat alles op de wel extreem lange levertijd na het goed is gegaan.

Conclusie:

je moet dus nooit iets bij Redcoon bestellen als je echt iets binnen een redelijk termijn thuis wilt hebben.

De volgende keer betaal ik dan ook met liefde een paar tientjes meer bij een concurrent en dat ik dan wel zeker weet dat ik het product gewoon binnen 2 a 3 werkdagen in huis heb.

Beste Evert Huizinga,

Het is inderdaad erg vervelend wanneer de levertijd van uw bestelling wordt uitgesteld.

De vervoerder zal u per e-mail/sms de avond voor levering informeren over het tijdsvenster.

Graag wil ik u vragen uw redcoon bestelgegevens aan me toe te sturen zodat ik uw klacht verder kan onderzoeken. Deze kunt u e-mailen naar feedback@redcoon.nl

www.redcoon.nl Details

About this company

Visit redcoon Benelux B.V.

Contact information

Netherlands

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.