A1 SolarStore Reviews 

131
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Great selection and prices on solar panels. I was able to pick up the two 580 watt panels that I ordered at a nearby fulfillment center a few days after ordering them and didn’t have to pay any shipp... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Bought 22 Trina 415W bifacial panels here for my DIY solar project. Best price I found anywhere for these panels, and local pickup at their Punta Gorda location meant no freight charges and no risk of... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My property is completely off-grid. no utility lines within a mile. I've tried buying from local (if 50 miles is local) dealers but selection is always limited and they push whatever they have in stoc... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

All went well with purchase. Glad I was able to get all three panels in my EV9. although had worked with A1 Solar about making it with two individual pickups. The guys at warehouse said all or none/c... See more

Company replied

Company details

  1. Solar Energy Equipment Supplier
  2. also in
  3. Air Conditioning Store
  4. Generator Shop
  5. Roofing Supply Store

Written by the company

A1 SolarStore is a specialized US supplier of solar equipment and home energy solutions, operating since 2017. We carry 200+ brands and 2,000+ products including solar panels, batteries, inverters, generators, and solar kits, in any quantity from a single panel to a full container. Every unit ships with manufacturer documentation: certifications, spec sheet, and warranty terms. Orders ship nationwide from 150+ locations, with local pickup typically ready within 48 hours. We serve homeowners, DIYers, contractors, and commercial buyers across the US, and have delivered 100+ MW of solar panels since 2017.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

131 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(131)

24 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Easy ordering and easy local pickup

Easy ordering and easy local pickup. Second time customer and both times a great experience.

September 28, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you for coming back to A1 SolarStore! We’re glad your second experience was just as smooth as the first, and that you found the ordering and local pickup process easy and convenient. We truly appreciate your continued business and look forward to helping you again!

Rated 5 out of 5 stars

Great selection and prices on solar…

Great selection and prices on solar panels. I was able to pick up the two 580 watt panels that I ordered at a nearby fulfillment center a few days after ordering them and didn’t have to pay any shipping cost. Absolutely fantastic experience. I will order from A1 SolarStore again when I expand my setup.

September 10, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you so much for the fantastic review! We’re thrilled to hear you were happy with our selection and pricing, and that the nearby fulfillment center made pickup quick and convenient with no shipping cost. We truly appreciate your business and look forward to helping you again when you expand your system!

Rated 5 out of 5 stars

Great Ordering and Pickup Experience

The online ordering process was straight-forward and without any hidden surprises. Once the order was placed, someone from A1 SolarStore followed up to explain the steps which followed including where and when to pick up my order. The order pickup experience was excellent.

September 15, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you so much for the detailed review! We’re glad the ordering process was straightforward and that our team kept you informed about the next steps, pickup location, and timing. It’s great to hear that everything went smoothly and that you had an excellent pickup experience. We truly appreciate your business!

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Quality panels at a fair price

Quality panels at a fair price. Picked them up at a warehouse in Sacramento. In and out in 15 minutes.

September 11, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Walter, thank you for the great review! We’re glad you were happy with the quality and pricing of the panels, and that your Sacramento pickup was quick and convenient. We truly appreciate your business!

Rated 5 out of 5 stars

Needed a specific solar part that local…

Needed a specific solar part that local stores didn't have

August 31, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you for choosing A1 SolarStore! We’re glad we could help you find the specific solar part you needed when it wasn’t available locally. We appreciate your business!

Rated 3 out of 5 stars

Nearly canceled order due to poor coordination

All went well with purchase. Glad I was able to get all three panels in my EV9. although had worked with A1 Solar about making it with two individual pickups. The guys at warehouse said all or none/cancel order; but thankfully it fit. Just wish A1 would had better coordinate with their warehouse guys, as they said they never had done this.

August 20, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Randall, thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the confusion during your pickup. We had communicated your special pickup requirements to the fulfillment center in advance, including the concern that your vehicle might not accommodate all three panels at once. Unfortunately, it appears there was a miscommunication on their end.

We’re glad everything ultimately worked out and that you were able to safely transport all three panels in your EV9. We truly appreciate your patience and understanding, and we’ll work to improve communication with our fulfillment centers to help prevent situations like this in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Bought 22 Trina 415W bifacial panels…

Bought 22 Trina 415W bifacial panels here for my DIY solar project. Best price I found anywhere for these panels, and local pickup at their Punta Gorda location meant no freight charges and no risk of shipping damage. All panels arrived in perfect condition and performed right at spec once installed. Pickup was quick and the staff was easy to work with. Will definitely come back when I expand the system.

August 12, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you for the fantastic review! We’re thrilled to hear that you found a great price on the Trina 415W bifacial panels and that your local pickup experience was quick and hassle-free. It’s great to know all 22 panels arrived in perfect condition and are performing as expected in your DIY project. We hope you enjoy your new solar setup. If you have a chance, we'd love to feature your installation to inspire others who are thinking about building their own solar system. If you're willing, could you reply with a few pictures and/or a short video of your completed setup? We'd be honored to showcase your project.
We truly appreciate your support and look forward to helping you again when you’re ready to expand your system!

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

The tracking didn't update for a day or…

The tracking didn't update for a day or so and I figured the package hadn't moved yet. Then it suddenly showed up at my local terminal. Guess the carrier was just behind. Either way, it got here without any issues.

July 10, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Dan, thank you for sharing your experience! We're glad to hear your order arrived safely and without any issues. Tracking updates can occasionally lag behind the shipment's actual progress, but we're happy everything worked out in the end. We appreciate your patience and thank you for choosing A1 SolarStore!

Rated 3 out of 5 stars

Needs some improvement

EDIT:
I deleted my original review to leave an update. The issue was ultimately never resolved but, I did receive a refund from the company. If I would've gotten the correct solar panels, undamaged, I would've bumped it to 4 stars. I'm changing my review because Melisa's customer service is unmatched. She really saved this company and is the sole reason I'm updating my review.

The Events:
1. I received the wrong panels and they were damaged
2. They sent me new panels, which were also wrong, and some were damaged
3. They couldn't produce the correct panels so they refunded my money and picked up the old panels

My only regret is not being able to get the correct panels, as I feel Melisa's effort should've been rewarded with a complete sell.

Thanks Melisa, sorry we could not make it work. I definitely appreciate everything you did to make it right!

June 10, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Nick. We're genuinely disappointed to read this review, especially because it was posted while your case is still actively being investigated and before we were given the opportunity to reach a final resolution.

From the moment your initial report was received, our team reached out to you and has remained in communication via both email and phone calls. We certainly understand your frustration regarding the condition of the shipment and the concerns about the panel models received, but we feel it is unfair to suggest that we have ignored the issue when we have been actively working on it since day one.

At this very moment, our team is reviewing the photos and documentation you provided regarding the alleged mismatched panels. This process requires coordination between the warehouse and the manufacturer to verify exactly what was shipped and determine the appropriate resolution. We are working to complete this review as quickly as possible.

We remain committed to resolving this matter and will continue communicating with you directly as we finalize our findings. Our goal is to provide an accurate and fair resolution based on the evidence currently under review.

Rated 1 out of 5 stars

A1 Solar Store is a scam operation

A1 Solar Store is a scam operation. I sent them $1000 and they never even bothered to let me know anything about my order and they never answer their phone.

I placed an order online and I sent $1000 by Zelle. I want to pay the balance of my order, but I need to know if you have received the $1000 that I sent by Zelle. You have never answered any of my many emails, you never answer the phone. Every time I call the recorded message always says it is “After Hours.” I call every hour from 9:00 am until 5:00 PM, recorded message is always the same: “After Hours” You give me no choice but to report your scam operation to the authorities. I have already sent $1000 by Zelle and you did not even reply to let me know if you received my money. I will start by reporting your scam operation to BBB, but I must also report your scam operation to all authorities.

June 5, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

We are sorry to hear about your frustration, Arthur.

Our records indicate that the $1,000 Zelle payment was successfully received and that multiple email and SMS communications were sent regarding the remaining balance due on the order. We were also unable to locate any missed calls from the phone number associated with the order.

When we spoke by phone, our team attempted to review the status of the payment and order with you and provide assistance. Given your dissatisfaction with the overall experience, we agreed that the best course of action would be to cancel the order and issue a full refund of the $1,000 payment via Zelle.

We take customer concerns seriously and strive to maintain professional and respectful communication with every customer. We wish you the best with your project and have processed the cancellation in accordance with your request.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Had a

Had a specific inverter in mind and couldn't find it a decent price anywhere. Ended up here, paid less than I expected, I showed up two days later. Done.

May 8, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Patrick, we’re glad we could help you find the inverter you were looking for at a competitive price. It’s great to hear the process was straightforward and that pickup went smoothly and quickly. We appreciate your business and hope to assist you again on future projects!

Rated 5 out of 5 stars

I used to hop between 3-4 sites

I used to hop between 3-4 sites. Now I stick with A1 SolarStore. They've got everything I need - panels, batteries, mounts, even roofing gear. Makes my life easy.

May 4, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you for your feedback and continued support. We’re glad to hear A1 SolarStore has become your go-to source for panels, batteries, mounting equipment, and roofing products. Making the process easier for our customers is exactly what we strive for. We appreciate your business!

Rated 5 out of 5 stars

The people were helpful

The people were helpful.
At the loading dock, they were expecting me after my call. Two guys and a forklift helped me with the panels. The experience was very good.

May 5, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you for your feedback. We’re glad to hear the pickup process went smoothly and that our warehouse team was ready to assist you upon arrival. We appreciate your kind words and are happy you had a positive experience with us!

Rated 5 out of 5 stars

Ordered a battery and two panels

Ordered a battery and two panels for a small off-grid setup. Website filters made it easy to narrow down options. Shipping took about 10 days which was fine. One email went unanswered for two days but they sorted it out quickly after that. Happy with the purchase overall.

April 1, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Thank you for your feedback. We’re glad the website made it easy to find the right components for your off-grid setup and that you’re happy with your purchase overall. We appreciate your patience regarding the delayed email response and are pleased it was resolved quickly. Thank you for your business.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Came across A1 SolarStore while looking…

Came across A1 SolarStore while looking for panels for my cabin. Prices were the best I found after checking maybe a dozen sites. Pickup was straightforward, staff helped me load everything and checked each panel before I left. Already told two neighbors about them.

April 2, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Kevin, thank you for your review. We’re glad you found our pricing competitive and that the pickup process was smooth and well supported by our team. We appreciate your recommendation and your business.

Rated 5 out of 5 stars

My property is completely off-grid

My property is completely off-grid. no utility lines within a mile. I've tried buying from local (if 50 miles is local) dealers but selection is always limited and they push whatever they have in stock. A1 SolarStore feels like the online store of a real solar supply house. Tier 1 panels, battery options. I've done full system order with them now and I'm already planning a next for the barn.

March 10, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Enzo! thank you for your detailed review. We’re glad to hear our product selection met your needs and helped you complete your off-grid system successfully. It’s great to know you found value in the range of panels and battery options available.

We appreciate your continued trust in us and look forward to assisting you with your next project for the barn!

Rated 5 out of 5 stars

Power outages in our area have been…

Power outages in our area have been getting worse every summer. I needed a whole-home backup solution before it. A1 SolarStore had the generator in stock when every local hardware store was wiped out. That kind of reliability is worth every penny.

March 4, 2026
Unprompted review
A1 SolarStore logo

Reply from A1 SolarStore

Tommy, thank you for sharing your experience! We're glad we could help when it mattered most. Power outages can be incredibly disruptive, and having a reliable whole-home backup solution makes a huge difference during those peak summer months. We're happy that we had the generator available when you needed it, especially when local stores were out of stock. We truly appreciate your trust in A1 SolarStore and are always here if you need anything in the future!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look