Doorsofdistinction Reviews 128

TrustScore 4.5 out of 5

4.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Inital preference was to go to a store to see before buying, however viewing their website and speaking to Alan and Kirsty ( big shout out) from order to delivery and advice on best handles/price was... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Alan in Sales was extremely patient with us when we were choosing our doors and made the whole ordering process very easy. When the first 5 doors arrived a couple of them had a few minor defects but a... See more

Rated 5 out of 5 stars

We ordered 17 internal oak doors from Doors of Distinction to replace some pretty grim and inexpensive dark wood veneered ones that came with the house built in 1937. Communication was good througho... See more

Rated 4 out of 5 stars

This would have been a five star star review. My doors have arrived, fitted and I am over the moon with them, they fit perfectly which is testament to good measuring guidance and communication fro... See more

Company replied

Company details

  1. Home Improvement Store

Information provided by various external sources

We are a well established timber door supplier to trade and domestic customers. Our telephone lines are manned by experienced customer service advisors, and can guide you through our range of doors with their expert knowledge. Please give us a call to discuss your requirements.


Contact info

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

128 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Doors of Distinction 👏

Inital preference was to go to a store to see before buying, however viewing their website and speaking to Alan and Kirsty ( big shout out) from order to delivery and advice on best handles/price was spot on. Make sure you get an experienced fitter to do the doors justice!!. Thanks guys 👏👏👏

March 12, 2026
Unprompted review
Doorsofdistinction logo

Reply from Doorsofdistinction

Thank you Terry for the review, good to know that what we do is still working for our customers!

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

Falling short of five stars!

This would have been a five star star review.
My doors have arrived, fitted and I am over the moon with them, they fit perfectly which is testament to good measuring guidance and communication from Doors of Distinction.
My only ‘negative’ would be the lead time, which has been among the worst I have experienced, just over a YEAR from the original order date and despite two separate promises of twenty weeks.
For this reason alone I would be very reluctant to use this company again.
Shame really as the doors look excellent

March 11, 2026
Unprompted review
Doorsofdistinction logo

Reply from Doorsofdistinction

Hello Mr French

Thank you for taking the time to share your feedback.
We are delighted to hear that you are pleased with the quality and fit of your doors, and that our measuring guidance and communication helped achieve the perfect result. It’s wonderful to know that you’re over the moon with the finished installation.
However, we are very sorry for the extended lead time you experienced. We fully understand how frustrating it must have been to wait significantly longer than the estimated twenty weeks, and we sincerely apologise for the delay. Unfortunately, following the decision by XL Joinery to close their order book, who are one of the largest importers in the UK, the order was transferred to an alternative supplier, resulting in a much longer lead time than we anticipated, which impacted lead times more than we would ever want for our customers.
That said, we completely appreciate your comments and your patience throughout the process. Your feedback is extremely valuable and helps us continue improving both our service and our communication with customers.
Thank you again for your honest review, and we’re truly pleased that you’re happy with the final product. If there is ever anything further we can assist you with, please don’t hesitate to contact us.

Rated 2 out of 5 stars

Check the pictures as things change in the order

Firstly, staff and goods are good quality. However please double check everything not just sizes when checking orders. I ordered a fully glazed door which morphed into a half glazed door. Nothing on the paper work except an unclear diagram to say it was a half glazed door being ordered. This was a mistake by Doors of Distinction. They never accepted responsibility due to sending out a contract stating, words similar, errors are the customers fault. A good will gesture of ordering a new door with 45% discount might seem good but the company would not exchange my door or buy it back, even though as stated earlier they morphed the order. Ordered 11 doors so a good order for them. Please learn from my mistake.

December 8, 2025
Unprompted review
Doorsofdistinction logo

Reply from Doorsofdistinction

Hi Mrs Sharman-Davies
I am sorry you have not had the experience you would have liked. With bespoke doors, the sign off drawings are the final point at which details of sizes and design are checked. Where the doors that are delivered exactly match the signed drawings, we are unable to accept these back as they have been made according to the signed specifications.
We did offer a reduced price for a bespoke door and also for a standard size door, I am sorry that the offers were not acceptable to you.
I have checked with our Customer Service and we have not received a reply to our email with our offer, but if you would like to discuss this further please email our customer service email and I will call you.
Thank you
Tracey Snook
Director

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service, great quality door

Excellent service, one of the Deanta ETON doors was out of stock and we arranged a split delivery with Kirsty so we could crack on with those that were in stock. Door arrived well packaged, and excellent quality.
Very happy. The doors look brilliant.

October 31, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Suppliers of beautiful oak doors

Cannot recommend this company highly enough. From the very first contact they told me which of my doors could be bought off the shelf and which would be made to measure. Instructions were given for oiling the doors with Osmo oil, 3 coats of, and they look wonderful now they are all hanging in place.
A big thank you to the team at Doors of Distinction. You will not be disappointed choosing this company .

September 10, 2025
Unprompted review
Doorsofdistinction logo

Reply from Doorsofdistinction

Thank you for the great review!
This is the expected standard that we would always consider normal, and really appreciate your time taken for the feedback, we will pass your comments on to the team.
Thank you

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very helpful advice, great doors, good price

Alan at Doors of Distinction was very helpful in advising me to choose alternative doors due to availability problems with the doors I’d chosen. He also confirmed a suitable delivery slot with Deanta. Just taken delivery of 10 Walden oak doors, which I’m very pleased with. They were competitively priced and delivery cost very reasonable. They are also more suitable for our house as they have a more generous lipping than most oak doors, so there will be no problems trimming them to fit the door frames in our 1950’s house. Many thanks Alan and Doors of Distinction.

July 21, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Brilliant doors

Doors delivered on time, excellent quality, great price, bought a few doors now and can always rely on doors of distinction for quality and excellent customer service

July 14, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Recommended to us

We were recommended Doors of Distinction for the variety, selection and service. We spent a couple of hours in their vast showroom trying to decide on 3 internal doors. We chose the first one we had seen and subsquently ordered 11 internal doors for the whole house.
Matthew Genge was most helpful. He somehow produced a quote with exactly the right number of doors, the varying sizes, handles and hinges without writing any of it down! He suggested options for the double doors to secure them into the frame and explained each line on the quote in detail.
Matthew explained the delivery process, the doors and hardware being sent separately and our responsibility to check for damage before signing for delivery. He then kept us up to date with delivery dates.
We are delighted the recommendations were good ones and we have already passed on recommendations of our own

April 3, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Based on my experience happy giving 5-Star rating

Not having used this company before there's always an element of uncertainty until the product arrives. My order comprised 3 stable doors all look great & arrived on the specified date. Based on my experience I'm happy giving 5-Star rating.

February 5, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I recently purchased a set of internal…

I recently purchased a set of internal oak doors from Door of Distinction, and I couldn’t be happier with the entire experience. From start to finish, their service was impeccable.

The Website had an impressive selection of doors, catering to various styles and budgets. The staff (Mr Alan Turvey) was knowledgeable and approachable, answering all my questions and helping me find the perfect design to match my home's decor. They genuinely seemed invested in ensuring I made the right choice rather than simply pushing for a sale.

The quality of the doors is outstanding – solid, beautifully crafted, and built to last. The finish is flawless, and you can immediately tell they’ve paid attention to the finer details. Delivery was prompt and well-organised, with the doors arriving securely packaged to prevent any damage.

Overall, Door of Distinction offers an exceptional combination of quality products and excellent customer service. I would highly recommend them to anyone looking for premium doors to enhance their home.

January 21, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

FIVE STAR SERVICE!

FIVE STAR SERVICE!! I ordered doors here last year and am so happy with them - They have transformed my house. Kirsty is an absolute asset to the company. I recommended Doors of Distinction to my Daughter and Son in Law and they have just ordered their new doors again with Kirsty.
Will continue to recommend to family and friends.

January 17, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I ordered 2 doors for my carpenter to…

I ordered 2 doors for my carpenter to fit to a new cupboard. Excellent quality doors, very sturdy and solid in construction. Colin helped with the order and checked supplies for me and delivery was prompt. Thank you would highly recommend.

October 17, 2024
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Missing door plus damaged door and refusal to replace

I ordered eight doors but only received seven, despite providing ample notice and confirming the delivery. One of the delivered doors was damaged, but the damage wasn’t immediately noticed as it was hidden under one end of the packaging. The carpenter left the wrapping in place to protect the door while working from the other end. I explained all of this to the company.

The intumescent strips I ordered also didn’t arrive, though I eventually received a refund.

When I reported the damaged door, the company asked me to submit multiple photos, measurements, descriptions, and a statement—not just once, but twice. The second request demanded more detail than the first. After completing this lengthy process, they informed me that they wouldn’t replace the door because it had been cut. This was despite them knowing from the start that the carpenter had already begun cutting before discovering the damage.

The missing door eventually arrived over a week later, forcing me to rebook the carpenter at an additional cost of £200. This includes setting up again, cutting and routing, fitting locks and intumescent strips for both doors, and disposing of the damaged one—work that should have been completed by now. Re buying the door as well would ade about £500 extra expense.

The company’s refusal to replace the damaged door is deeply disappointing. Their negligence has caused inconvenience and extra costs, yet they chose not to take responsibility. Since they were already delivering the missing door, replacing the damaged one would have been a negligible expense for them—their employee's insistence that because it was cut it is therefore not replaceable makes no sense because a damaged door would not be resell-able with or without it being cut. They are effectively accusing me of lying to obtain a free replacement. This baseless accusation is both insulting and unfair and a low way obtain payment for damaged goods.

It’s clear the damage occurred before the door reached me. The deep vertical scratches forming a 6-inch gouge suggest transportation damage prior to wrapping, as the thin protective polystyrene sheeting was completely unmarked. The door was clearly packaged in a way that concealed the damage.

I spent a significant amount of money with this company, and it’s baffling that they would treat a customer so poorly when a simple, reasonable resolution could have avoided all of this, yet they chose to shirk responsibility. Now I’m left with a damaged door, visible to anyone who visits; friends, neighbours, patients. I know quite a few people who are developing properties or refurbishing their own homes and had this been resolved I would have recommended them. Unfortunately because of the low and cheap way these issues were handled I shall not be recommending them. These doors are available from multiple businesses so people more than ever sensitive to customer service.

I have been polite, courteous and responsive the whole way through this episode. However they let me down and I have been very unhappy with their level of customer service. These problems could have been resolved quickly and inexpensively, but instead, they’ve lost my trust and my future business and that of anyone I know who mentions they are looking for doors

November 29, 2024
Unprompted review
Doorsofdistinction logo

Reply from Doorsofdistinction

Good afternoon,

We are sorry to hear that you were not happy with the service that you received. The issue with the missing door was resolved as soon as the door came back into stock and the Intumescent strips were refunded when you advised that they had not arrived.

With regard to the damaged door, we have Terms and Conditions in place that state that the door must be checked prior to any work being carried out on it. The top of the door had been trimmed before the packaging had been removed. We have a 72 hour timeframe at which damages can be reported and this can then be rectified. Unfortunately, once the door has been worked on this cannot be returned and replaced.

We pride ourselves on our customer service and are very sorry that we could not meet your expectations on this occasion.

Kind regards

Doors of Distinction

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service. Colin was very helpful and went out of his way to source a couple of items for me.
I look forward to receiving my door and all the accessories.

October 17, 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look