DutchGrown Reviews 16,690

TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 2,520 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the high quality of the products, including bulbs, tubers, and corms, noting their health and vibrant growth. The ordering process is described as easy and efficient, with many appreciating the wide selection of plants available. Delivery service is frequently highlighted for its speed and the excellent condition in which items arrive, often well-packed and on time for planting. Customer service also receives high marks for being helpful, responsive, and knowledgeable. However, some customers experienced issues with their orders, such as receiving fewer items than expected or finding that some bulbs or tubers were small, damaged, or did not sprout. A few people also mentioned receiving incorrect items or having difficulty with customer service responsiveness regarding these issues.

What people talk about most

Product

Reviewers mention positive feedback about product quality, with many praising the health and size of bulbs... See more

Quality

People report positive experiences with quality, often praising the health and strength of the plants, bulbs,... See more

Order

Customers consistently express satisfaction with their orders. Many praise the ease of the ordering process,... See more

Delivery service

Consumers express satisfaction with the delivery service. Many reviewers highlight the speed of delivery,... See more

Customer service

Customers had positive experiences with customer service. Many reviewers praised the quick and helpful... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I started sending flower bulbs to my daughter. She is establishing a beautiful garden. Amazing results. We review our choices and I send them to her in the fall and now in the spring. Her pictures ar... See more

Rated 5 out of 5 stars

Everything arrived on time and was either showing roots or green growth. I got exactly what I wanted and things that I had seen in Keukenhof gardens in previous years. We loved the culture of Amsterda... See more

Rated 5 out of 5 stars

I love the speed that my tubers came, ofcourse, but what was included in the box was very generous and appreciated! I wonderful colorful booklet on general painting of all kinds of things that I may... See more

Rated 5 out of 5 stars

Delighted with all bulbs, tubers and corms supplied. Although we have windy weather , the tulips and daffodils have proved strong and able to withstand the conditions. So many passers-bys have stopp... See more


Company details

  1. #6 of 21 best companies in Garden Center
  2. #4 of 11 best companies in Flower Market
  3. #4 of 13 best companies in Plant Nursery

Written by the company

We are a family run supplier of high quality flower bulbs and plants grown on our farms in the Netherlands. For more than four generations DutchGrown has been sending gardeners in the USA, the UK and across Europe strong healthy Dutch flower bulbs and plants they can rely on. We ship locally wherever possible. Orders in the USA come from our warehouse in Michigan. Orders in the UK leave from our warehouse in London. All European orders are packed and sent directly from our warehouse in the Netherlands. This means fast delivery and bulbs that arrive in excellent condition. Every bulb is carefully checked in Holland and stored under ideal conditions so it reaches you healthy and ready to grow. Our range includes one of the largest selections of flower bulbs and bare root plants available today with many special and hard to find varieties. With our full Grow Guarantee and a long history of quality and trust, DutchGrown has become a favorite choice for gardeners who value reliability and beautiful results.

Why gardeners trust us?

Written by the company

Quality and care in everything we do!
We inspect every bulb and plant, pack every order with care and treat every customer with the respect of a family run business. Beautiful gardens begin with trust.

Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

17K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Just got my bulbs

Just got my bulbs, too early to report on sprouting but they all look great, a fine size and nicely packed and shipped with remarkable swiftness.

May 5, 2026
Rated 5 out of 5 stars

Quality bulbs

I grew Dutch Grown Gladiolus bulbs last year in my garden. This was the first season. They were beautiful! Also, the website is very easy to navigate beginning to end. I received the bulbs shortly thereafter because we are having summer now. I like the little booklet that co.es with bulbs and tells all about them. I am going to order Tulip bulbs from them in the fall!

May 5, 2026
Rated 3 out of 5 stars

Purchased 60 different varieties of…

Purchased 60 different varieties of bulbs. Was very disappointed with the tumblers that I received. They honestly looked no different than any other company that I’ve purchased from online. The past seasons growth were not trimmed off, and some of them were rotten and or shriveled up. First year using this company and honestly, I’m not sure if I will use them again. The prices of the bulbs were a lot more expensive so in return, I was hoping for a better product.

May 5, 2026
Rated 2 out of 5 stars

Mixed satisfaction

Mixed satisfaction: Prompt order fulfillment, appropriate packaging, but of the three packages of Dalias I ordered, only one had robust tubers. One had two small tubers, and the other had one and then assorted pieces of another.
I will not order again.

May 5, 2026
Rated 5 out of 5 stars

I originally wrote a 3 star review

I originally wrote a 3 star review. I ordered 2 bare root plants. When they arrived, one plant was smaller than the other and when planted, the smaller plant was struggling. Dutch Brother reached out and issued an immediate refund. Will definitely use Dutch Brothers in yhe future.

May 13, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Both dahlias have some green leaves…

Both dahlias have some green leaves showing, which is a good sign for me. The order was packaged carefully and reached me in the mail within the dates promised. It’s always a little nerve wracking to order by mail, but everything was perfect! Thank you

May 4, 2026
Rated 1 out of 5 stars

Dead Dahlia tubers

A portion of the Dahlia’s tubers that I was sent was dried and dead and when I went to call customer service, with they are only number, it went to a voicemail that was completely full. Now there’s no way to explain my problem, so now I’m out my flowers and my money.

May 3, 2026
DutchGrown logo

Reply from DutchGrown

We are very sorry to see this feedback.

If any dahlia tubers arrived dried or non viable, we would have been happy to review this directly and help resolve the issue under our DutchGrown™ Grow Guarantee.

Our phone line is available during normal ET business hours, and voicemail is cleared regularly. If the line is busy or unavailable, customers can also reach us by email or through the contact form on our website.

Trustpilot is not a customer service channel, so please contact us directly with your order number and names of the varieties the issue is with so we can assess this properly and assist further.

Rated 2 out of 5 stars

Very disappointed in the Dahlias

Very disappointed in the Dahlias - only 25% budded out. The rest are just sitting there dormant. Calla lilies are looking pretty good. But I bought lots of dahlias.

May 12, 2026
Unprompted review
DutchGrown logo

Reply from DutchGrown

We are very sorry to see this review. We would have welcome the chance to discuss this with you directly. Unfortunately there is no identifying information on your review. Please consider contacting us directly instead. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

I placed an order in May only to…

I placed an order in May only to discover that my bulbs would not ship until October. No way in hell will I tolerate that. . I tried to contact the company, but the only contact was a form, which did not work. I looked all over the place and never found a number to call, and never got an order receipt . Instead of requesting my personal information be shared on a public forum, why don’t you just post your phone number.

May 4, 2026
Unprompted review
DutchGrown logo

Reply from DutchGrown

Dear Cassy,

Our phone number is publicly listed on this TrustPilot page as previously advised.

The information request sent to you was completely private and not public. We sent this as you had left no identifying information that would allow us to assist you.

We kindly urge you to check your spam folder for the missing confirmation email.

Furthermore, your order has now been cancelled and fully refunded since customer service received your email.

It is sincerely regrettable that this matter has escalated to this level of frustration.

Regards,
DutchGrown

Rated 5 out of 5 stars

I am writing to share some wonderful…

I am writing to share some wonderful news regarding my previous order.
​As you may recall, I contacted you earlier because the Hydrangea I received appeared to be in a very poor, dormant state, and you were kind enough to provide a full refund.
​I didn't want to give up on the plant, so I decided to keep caring for it. After some patient nursing (and perhaps a bit of garden magic!), it has successfully survived and is now bursting with healthy new green leaves!
​I’m truly impressed by the underlying quality and "will to live" of your plants. Your 100% Growth Guarantee is real! Even when the plant looks dormant on the outside, the root system is clearly very strong.
​Thank you once again for your excellent customer service. I am now a very happy customer and I look forward to ordering plant again next time

May 10, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

DutchGrown is awesome!

DutchGrown is one of my top go-to suppliers for plants and bulbs. I ordered Tulip bulbs, Glory of the snows bulbs, Allium bulbs, and Crocus bulbs. Everything came up looking healthy and the garden looked great. I also ordered Liatris and Ranunculus bulbs 2 months ago. They came up and are doing well also. I highly recommend DutchGrown to anyone who wants a spectacular garden display!

April 2, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great company and great perks enclosed!

I love the speed that my tubers came, ofcourse, but what was included in the box was very generous and appreciated! I wonderful colorful booklet on general painting of all kinds of things that I may want to buy in the future. I appreciate this so much, as I am a big gardening enthusiast, but a beginner for the most part. Now I can buy and plant with confidence. Thanks DutchGrown guys!

May 1, 2026
Rated 2 out of 5 stars

I received the bulbs fine, but…

I received the bulbs fine, and planted when it was time. Nothing. Not one bulb sprouted. I thought they felt a bit light as I was handling them. I followed the directions to the tee: proper soil, planted to the correct depth, covered properly, and watered. Very disappointed.

March 23, 2026
DutchGrown logo

Reply from DutchGrown

Please report to customerservice@dutchgrown.com to give our team the chance to assess and advise, as well as assist with any quality issues.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look