Ryderwear Reviews 24,806

TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 84 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many people expressed significant dissatisfaction with the products, noting issues with quality, thin materials, and inaccurate sizing. Customers also frequently mentioned that items were overpriced for what they received. A consistent point of contention for consumers was the return policy, with many unhappy about having to pay for returns and only receiving store credit instead of a refund. This was particularly frustrating for those who received faulty items or products that did not match descriptions.

What people talk about most

Product

Clients share negative opinions on product quality and consistency. Many report issues such as defective... See more

Quality

Consumers express significant disappointment with product quality. Many reviewers report receiving defective... See more

Return policy

Customers consistently express dissatisfaction with the return policy. Many reviewers report that only store... See more

Refund

Users describe negative interactions with refund processes. Many reviewers report that the company does not... See more

Price

Reviewers express strong dissatisfaction with pricing, frequently stating that items are overpriced for their... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

I really like a few ryderwear products but the business itself is only okay. Nothing is worth full price, many materials are cheap and thin. Returns policy only offers store credit, and you have to p... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Good quality, products are nice. But no normal return policy. They do not return money, just put it to some deposit and you can only use itto buy new products from them. They charge too much for retu... See more

Company replied


Company details

  1. Activewear Store

Written by the company

Over the last 10 years, Ryderwear has perfected the synergy between fashion and fitness. Whether it’s gym gear for the hardcore bodybuilder, performance compression wear for the serious athlete or funky street for looking your best, Ryderwear sets the standard.


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

25K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 95% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

The company is a scam

The company is a scam. The only way to communicate is email which they stopped responding after my items was return and never gave me money back/ Voucher. So now I don't have my items or money. They would not respond to my emails that I have been sending for days.
Scam company do not order from them.

May 11, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi there,

Thanks for taking the time to leave feedback, though we're a little surprised by the review as our records show a different story.

We've responded to every email you've sent us, and a store credit voucher has already been issued to you for the returned items. It's possible our replies have landed in your junk or spam folder, which does happen from time to time.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Turned a Bad Situation into a Great Experience

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

I had such a great experience with Ryderwear!

My original order was unfortunately stolen from my building’s mail room, which was really frustrating—but the Ryderwear team were amazing to deal with. They handled the situation quickly and professionally and organised a replacement without any hassle.

My new order arrived and I’m absolutely loving everything. The quality is incredible, the fit is perfect, and you can tell a lot of care goes into their products.

Huge thank you to the team for their support and outstanding customer service—it really made all the difference.

Highly recommend!

April 17, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hey Samantha,

Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience!

We’re really sorry to hear about the issue with your original delivery - that must have been incredibly frustrating. We’re so glad our team could step in quickly and make things right for you.

It’s fantastic to hear that you’re loving your new order! Knowing that you’re happy with the quality and fit means a lot to us, as we put a great deal of care into every product we create.

Your feedback truly means the world to our team, and we’re grateful for your recommendation. If there’s ever anything else we can assist you with, please don’t hesitate to reach out.

Thanks again for your support!

Rated 1 out of 5 stars

Scam company sending defective goods

Sent me defective goods with broken stitching, and then refused to allow a return. They purposely hide their general return policy too, making it appear you can return items unless you read the fine print on the listing. Customer service are entirely unhelpful and will not allow you to contact a supervisor even after multiple requests.

They know exactly what they're doing; hoping for volume and that enough customers won't press the issue or file with credit cards. The clue is in their lying customer service responses. For example when they said, "Our quality control team has now completed a thorough review of the photos you provided (..). Based on their assessment, no manufacturing faults or defects were identified in this case." How do I know that was a lie? They replied to my email with the photos in a few minutes. Pretty fast to forward to a quality control team and have it reviewed! Because that obviously isn't a real thing. I'm sure they deny all claims.

Scam company with poor quality merchandise -- stay away!

April 14, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Dave,

We are sorry to hear you feel this way and that you remain unhappy with the outcome of your case.

We take all product quality concerns seriously and each claim is reviewed based on the information provided at the time. We also do not aim to mislead customers regarding our returns policy, and this information is outlined on our website and on relevant product listings.

That said, we are happy to review this again if you would like to follow up via email so the matter can be looked at further.

Rated 1 out of 5 stars

Zero Responsibility Taken for Inaccurate Size Guide

Very disappointing experience with Ryderwear.

I followed the sizing guide carefully after taking my measurements, and the leggings were still far too small. The “stonewash” pair also looked nothing like the product images — the effect is not visible at all in person.

Customer service felt completely templated and unhelpful. One item was accepted for return, but the other was declined due to being an outlet item, despite concerns it wasn’t as described.

Overall, inaccurate sizing, misleading product presentation, and rigid policies made this a frustrating purchase.

I’d strongly suggest shopping with caution — especially when relying on the size guide (pretty sure thats all of us.) SMH.

Not a risk I’d personally take again.

April 16, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hey Chelsea,

Thanks for taking the time to share your feedback — we're sorry to hear your order didn't meet expectations. We'll pass your comments on sizing and product imagery to the relevant teams.

If you'd like us to take another look at your order, reply to your original ticket and we'll be happy to review it.

— Ryderwear Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

The best gym clothes provider by a mile.

Very surprised to see the average star rating, would absolutely have expected it to be higher.
Ryderware provide excellent quality gym clothes. I have brought from them a number of times, and am probably at the point whereby I will exclusively buy from this company. Cannot fault at all.

April 10, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Nathan,

Thank you so much for your kind words and support.

We are thrilled to hear you have had such a positive experience with Ryderwear and that you are loving the quality of our gym wear. It means a lot to us to have your continued support, and we are so grateful to have you as part of the Ryderwear community.

We really appreciate you taking the time to leave a review and share your experience.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I bought a pair of sweatpants

I bought a pair of sweatpants. They came with a hole in them. I contacted customer service. They acknowledged the defect and gave me a $50 coupon to buy their products. The problem is that the pants cost $90 plus shipping, which means that I can't buy the same quality product for the compensation I received. I'm disappointed and won't buy these clothes again. It's a shame because the clothes are beautiful.

April 13, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Jonas,

We are sorry to hear about your experience and understand your disappointment.

We appreciate you bringing this to our attention. While a store credit was offered as a resolution, we understand your concern that this did not fully align with the original purchase value and your expectations.

This is not the experience we want for our customers, and we would like the opportunity to review this further with you. Please contact our team directly with your order details so we can look into this again.

Rated 1 out of 5 stars

LEGGINGS

I have purchased quite a few pairs of leggings.
They claim to be squat proof and definitely are not!!
They are very cheap quality thin material and poorly stitched. Every pair I have purchased has holes in them within 3 months and when you contact the company they don’t want to know about it and say they are outside the 3 month warranty period. I have had many other brands that are well over a year old that have no wholes in the stitching and have worn well.
You don’t expect to barely get 3 months out of a reasonably expensive brand.
DON’T PURCHASE RYDERWEAR LEGGINGS
EXTREMELY BAD QUALITY!!!!!

November 25, 2025
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Mel, We’re sorry to hear this has been your experience.

We understand how disappointing it is when activewear does not meet expectations, especially when you have purchased multiple pairs. Our quality team does take feedback like this seriously, and we are sorry to hear you have been unhappy with the material and durability of the leggings you received.

As advised, our garment warranty period is 3 months from the date of purchase. Once items fall outside this timeframe, we are unable to offer a remedy. We appreciate that this may be frustrating, however this is the policy we apply consistently across apparel claims.

We do appreciate you taking the time to share your feedback, and we have passed this on internally for review.

Rated 1 out of 5 stars

Took my money even when item wasn’t in stock

Sorry I didn’t come here before making a first order. Placed my order for a matching top and bottoms on 2/4/26 and paid priority shipping. The products were inky shipped today 7/4/26 which would be acceptable considering the Easter break but one of the products is out of stock. Receiving a top without the matching g bottoms is pointless for me and a hassle - o don’t know why I couldn’t be informed if an out of stock status when the order was placed - no other company I use would take my money for something they haven’t in stock and then offer a ‘part refund’ . And as the items are on sale when I do receive the top only (eventually!) I most likely will be told I can’t return it!
Please be aware of this!!! I will be avoiding this company!

April 2, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hey Karen,

We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration.

As your order was placed during our Easter sale, we experienced a significantly higher volume of orders than usual, which did impact dispatch times. We also apologise that one of the items in your order became unavailable after purchase. While we do our best to keep stock levels accurate during high-volume sale periods, unfortunately there are rare occasions where an item can oversell before the system updates.

We understand how disappointing this is, especially when you had ordered a matching set. Please note that if you no longer wish to keep the remaining item once it arrives, please reach out to our team and we can review this further with you.

Rated 5 out of 5 stars

Great quality

Great quality! Have been buying from Ryderwear for years. Always great quality and quick to rectify any issues with orders

April 4, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hey Karenza, Thank you so much for your continued support over the years. We really appreciate your kind words and are so glad to hear you have consistently had a great experience with both our product quality and customer service. Thanks again for taking the time to share your feedback and for being part of the Ryderwear community.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Ryderwear boots

Bought Ryderwear boots, stored for 18m to 2 yrs, cork effect/finish was the design. When worn, after 2 or 3 wears, sole detached badly, wore heavily in body of boot. I would not buy again.

April 3, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

We’re sorry to hear about your experience with the boots.

We understand how disappointing this would be, particularly after only a small number of wears. As the boots were stored for an extended period before use, this can sometimes affect materials over time. However, we do appreciate you taking the time to share this feedback and we will ensure it is passed on to the relevant team for review.

Thank you again for your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible Quality

Horrible Quality! I bought 2x T-Back Men's stringer singlet priced at $49.95. The material is ridiculously thin, with horribly stitched edges. This is worth no more than a $5 Temu singlet! The singlet also has creases that won't even wash out because it's so thin. Their return process won't allow you to refund an item because of poor quality so your essentially stuck with it unless you opt for store credit. Will never buy from Ryderwear again.

March 30, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Franco

We’re sorry to hear you were disappointed with your order.

We understand your frustration and appreciate you taking the time to share your feedback. We always want our customers to feel confident in the quality of the products they receive, so we are sorry this purchase did not meet your expectations.

Our returns policy does allow eligible items to be returned for a store credit or exchange, however we understand this may not have been the outcome you were hoping for. Feedback like yours is important, and we will make sure it is passed on to the relevant team for review.

Thank you again for sharing your experience.

Rated 1 out of 5 stars

Quality terrible

Bought leggings 9 months ago and they started tearing at the seams already for $110NZD I would expect leggings to at least last longer than a year. Tried to contact them about this and they just said it’s been more than 3 months so not their problem.

March 27, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hey Kayla,

We’re sorry to hear your leggings have developed this issue.

Our 3 month warranty period is in place to cover faults that become apparent within a reasonable period after purchase and to allow us to properly assess issues while the item is still relatively new and within our review timeframe. After extended wear over many months, factors such as frequency of use, washing methods, activity type, and general wear and tear can all affect the lifespan of activewear, which makes it difficult for us to determine whether the issue is due to a manufacturing fault.

We understand you expected a longer lifespan for the price paid, and we appreciate that this has been disappointing. Your feedback has been noted and will be passed on to our team for review.

Rated 1 out of 5 stars

SCAM Alert

the worst, i sent back the item (too small), they NEVER REFUNDED (54.99£!) me, saying it was my bank's problem- and not willing to help further at all despite many emails.
EDIT/REPLY: I have followed up with my bank who confirms they can't find any refund! you need to look on your side again. and your system is faulty as I can't even send you emails, i need to go via the contact form every time- obviously you have issues.

March 23, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Sophie,

I’m sorry to hear about your experience.

I can confirm that your refund has been processed on our end. We have also provided the transaction reference number for the refund, as this confirms the funds were successfully sent back from our side.

If the refund is not yet showing in your account, you will need to follow this up directly with your bank and provide them with the transaction number so they can trace the payment for you.

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

I really like a few ryderwear products…

I really like a few ryderwear products but the business itself is only okay. Nothing is worth full price, many materials are cheap and thin. Returns policy only offers store credit, and you have to pay return shipping yourself. They also incentivise five star reviews by offering the chance to win a $50 gift card if you leave a five star review on the product, which must inflate the number of five star reviews left on products.
I do wear and love some items from ryderwear and go back to them over other brands, but they have problems.

March 20, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Thanks for your feedback. We are glad to hear there are Ryderwear pieces you love and continue to come back to. We also appreciate your honesty around pricing, fabric feel, and our returns process. Customer feedback like this helps us review and improve both our products and overall experience.

Rated 1 out of 5 stars

false advertisement

Bought 4 pairs of cycling shorts for sizing. Went to return some of them and was told that 2 items were non-refundable despite checkout page clearly stating 30 day hassle free returns. Customer service was very unhelpful and didn’t even provide credit note. Very disappointed with this false advertising and WILL NOT be purchasing form the website in the future

March 10, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Grace,

Thank you for reaching out and sharing your feedback.

I’m sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation would be. The items you purchased were listed on the product page as non-returnable, which means they are excluded from our standard 30-day returns policy. Because of this, we’re unfortunately not able to process a return or provide a credit for those particular items.

I’m sorry if this detail was missed during the purchase process. We always aim to make these exclusions as clear as possible on the product pages so customers can make an informed decision before placing their order.

We appreciate you taking the time to share your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

No exchange of return possibilities

You will never be able to get a refund or exchange if something doesn’t suit you. Customer support is completely uninterested in helping customers. The guy who answered emails - was the most ineffective and unpleasant support staff I have ever dealt with. Save your money and go to other brands that are honest with their customers.

February 13, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. I’m genuinely sorry to hear about your experience and that you’re feeling frustrated.

Our returns policy, including the conditions relating to outlet items, is outlined on our website for transparency. As stated there, outlet products are classified as final sale and are not eligible for return or exchange. We understand this may be disappointing, particularly if an item does not meet expectations.

If you would like to review the policy, you can find the full details on our website at any time. If there is anything else regarding your order that we can clarify or assist with, please let us know. We are always happy to help where possible.

Rated 1 out of 5 stars

Not fit for purpose - refund declined

I recently purchased leggings and a sports bra from Ryderwear, and unfortunately my experience has been disappointing. This was my first purchase from the brand and will be my last.

The leggings become sheer during normal gym movements such as bending or squatting, making them unsuitable for their intended purpose. The sports bra sizing is also inconsistent with the product description and sizing guidance on the website; the model measurements listed match mine, yet the bra is significantly tighter than expected despite being described as providing a slightly relaxed fit.

After contacting customer support and providing photo evidence, I was advised that no manufacturing faults or defects were identified and a refund was declined. Under Australian Consumer Law, however, products must be of acceptable quality and fit for purpose, regardless of whether a manufacturing defect is present.

I also noticed similar customer feedback mentioning sizing inconsistencies and thin leggings material, suggesting this may not be an isolated issue.

As the matter could not be resolved directly with the business, I have lodged a complaint with NSW Fair Trading and will update this review once the outcome is known.

February 4, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi there,

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We are genuinely sorry to hear about your experience, especially as this was your first purchase with us.

Our leggings are designed to be squat proof and suitable for training, so it is concerning to hear that yours became sheer during normal movements. We also understand how frustrating sizing inconsistencies can be, particularly when you have carefully checked the model measurements and size guide before ordering. That is certainly not the experience we want anyone to have.

While our team did assess the photos provided and advised that no manufacturing fault was identified, we completely respect your concerns around product quality and fit for purpose. Your feedback regarding material opacity and sizing consistency will be shared directly with our product and quality teams for further review, as this is something we take seriously.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely unacceptable experience.

Absolutely unacceptable experience.
Returning or exchanging items is practically impossible. Ryderwear does not provide prepaid return labels, so you are forced to pay expensive international shipping yourself. In my case it was USD 50 just to send the return back. Then the parcel gets held with additional import charges (EUR 78) because it’s going to their EU warehouse - meaning the total cost of “returning” becomes more expensive than the item itself.

On top of that, customer support is not working: their email inbox is full and cannot accept messages, so you can’t even get help to resolve the situation.

This is a complete nightmare and a huge waste of money and time. I strongly recommend avoiding this company - It was my first order and I will never order from them again.

Update: The situation got even worse when customs in their country couldn't contact them, and the package ended up being sent back to me, requiring me to pay $200 for the return shipment. How's that for me?

AVOID

February 4, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi there,

We are really sorry to hear about your experience. What you have described is not the standard we aim to provide, especially for a first order.

We understand how frustrating it is to pay significant return shipping costs, and it is even more concerning to hear that additional import charges were applied when the parcel was sent to our EU warehouse. That certainly does not feel like a fair or straightforward returns process, and we can appreciate how disappointing and stressful that would be.

Regarding the email inbox issue, our support inbox should always be able to receive messages. If you received a notification that it was full, that is not expected and we would like to investigate this immediately.

We would genuinely like the opportunity to look into your order and see what can be done to help. Please reach out to us via support@ryderwear.com.au
or through the contact form on our website with your order number and reference this review so we can escalate it to a senior team member for priority handling.

We are sorry again for the inconvenience and appreciate you taking the time to share your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible refund/exchange process

Purchased leggins for my wife. 3/4 fit well and she is happy. One had a large stich that made them uncomfortable. Tried to return or exchange this item within a couple of weeks from purchase. Emails to support keep bouncing. Finally advised that there is nothing wrong with the item and no compensation is possible. This is BS. Everyone offers change of mind refunds per ACL. If Ryderwear dont agree that the item is defective - thats ok - restock it and refund or exchange it.

Looking at the list of one star reviews and similar comments about fit and stitching shows that the writing is on the wall for this business.

UPDATE:

Ryderwear believe that a large stich, several cm thick is perfectly fine and is not defective. Unfortunately this suggest that quality control AND customer service is doomed. I cant see how this business will compete with the majors or other activewear companies that provide easy exchanges, refunds and QUALITY products. Going back to Nike from now.

January 27, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi Ivan,

Thank you for taking the time to share your feedback. I understand how frustrating this experience has been and I appreciate the opportunity to clarify our position.

I have reviewed the details of your enquiry and the item in question. Based on this assessment, the leggings do not meet the criteria of a manufacturing fault under the Australian Consumer Law. As such, a refund is not applicable in this instance.

Regarding your concern about previous reviews, we do take all customer feedback seriously and continually review it to improve our products and processes. While individual experiences can vary, we stand by our quality checks and our obligations under consumer law.

Rated 1 out of 5 stars

I WAS really excited to try Ryderwear…

I was really excited to try Ryderwear for the first time. They had the perfect colourways (and not in the scrunchbum!!) and a good price. I spent hundreds upfront (rookie error).

The quality of the fabric is cheap. A pair of shorts I received had stress tears in front. They refused to believe this was an issue with their product despite sending images. All of the shorts I bought (bike shorts and no scrunch) were see-through and gave you camel toe. The first thing my partner said to me is “love the colour, but I can see the outline of everything [he’s not just talking about underwear lines]. Given, these were light colours. The tops didn’t fit true to size.

I reached out to their team and quite politely requested a refund as I simply don’t think the brand is a fit for me given the quality and fit. They did not respond. I followed up a week later. There was no customer support efforts made, pretty much a “too bad so sad”. I responded again with:

“ Hi [name requested to be removed from review],

Thank you for your response.

I understand the sites policy, but I spent $300-$400 at Ryderwear and the quality and fit is not what was expected. This was my first time purchase from the store, and I am willing to keep the shoes, additional laces, and pay for the return shipping, but given I just don't think I will buy activewear from Ryderwear again for the above reasons, and I would really appreciate some leniency on the refund policy. All of the activewear is still in its original packaging. With this in mind, would you at least be open to 50% refund and the rest can be store credit - maybe there's some accessories that will be ok.

Best”

The response was a generic shutdown. “We appreciate your business and value you as a customer. Unfortunately, as per our store policy, we do not offer refund on returns. We understand this may be disappointing, and we apologise for any inconvenience this may cause”

Zero resolution skills.

Recommendation: wouldn’t spend more than $20-$30 on the women’s activewear. You get better quality at Cotton On for a similar price point.
Would skip the brand entirely if you are intending to wear it to actually do a workout at the gym

January 13, 2026
Unprompted review
Ryderwear logo

Reply from Ryderwear

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are really sorry to hear about your experience and that your first purchase did not meet expectations.

We appreciate you raising your concerns and we apologise for the disappointment caused around product quality, fit, and how the situation was handled. This is not the experience we aim to provide, and we take feedback like this seriously.

Your comments have been passed on to the relevant teams so we can review our processes and continue working to do better moving forward. Thank you again for sharing your experience.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look