My absolute favourite budget website. I use Shein for alsorts from clothing, household items, bulk buying and gifts. The variety of different items is great, I always find what I want and love the pri... See more
While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more
To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more
See what reviewers are saying
I bought 6 100 pcs mystery boxes from diferant sellers on shein and 3 non mystery items. I knew I wouldn’t get great items from the mystery boxes but I never imagined I would be ripped off not once... See more
Company replied
Shein is an amazing app if you have a low budget and it is just reasonably priced things. One thing i wish shein would fix is the shein point system because everyone wants to save money with points bu... See more
What a pleasant surprise today i bought cardigan from shein not expecting much but it arrived today 29/9/2026 The cardigan is lovely fits not to big not to small but perfect. Great price i was... See more
Company details
Written by the company
Fashion for every girl! We bring you the latest trend items at amazing prices. SHEIN is an exciting online fast fashion retailer with 200+ new styles launched on a daily basis. SHEIN APP is ranked top 10 in retail apps, with 10 million registered users from over 200 countries.
Contact info
United States
- www.shein.com
You should know
Asks customers to review
This company invites their customers to review, whether positive or negative
At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.
How this company uses Trustpilot
See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.
2 years waiting for a refund
9 Sept update: They claimed to have emailed me to ask for more information but I didn't receive anything (spam folder checked). Customer Service is also still giving me the same default responses about how the refund was successful and the credit had subsequently expired. Time and again, they simply fail to address the core issue, which is that I didn't even see the refund reflected in my account to begin with. What even is the point of asking for screenshots if they're not used to properly assess the matter at hand?
It's been almost 2 years since SHEIN Customer Service confirmed that a refund of almost SGD 100 from one of my orders had been processed to a gift card I had purchased at the time (this was November 2024). The amount was not reflected in my gift card balance, so I followed up promptly in December 2024. I received no resolution. I sent another chaser in June 2025, again with no response.
I decided to chase weekly from the start of August 2026, and repeatedly received responses saying that the “relevant team” was still following up. I also had to explain the same situation multiple times, which made it feel like my previous customer service requests weren't being properly recorded or reviewed.
I finally got fed up and asked for a concrete solution on 7 September 2026. I was then suddenly told that I had not used a Gift Card for my order. If that was the case, why does SHEIN have an email from its own Customer Service team explicitly confirming that SGD 97.58 was refunded to my Gift Card on 26 November 2024?
When I disputed this, the explanation changed: I was then told that there was indeed a refund to the gift card, but that the gift card had since expired.
Of course it has expired after almost 2 years... But that does not address the original issue: I reported that the SGD 97.58 credit was missing shortly after SHEIN said it had been refunded. I was unable to use a credit that I could not see in my account in the first place.
I am genuinely frustrated by how poorly this has been handled. It's not just because of the missing ~SGD 100, but because it has taken almost two years of repeated follow-ups to get contradictory explanations rather than a proper investigation.
At this point, I am not particularly hopeful that SHEIN will reinstate the balance, but I would still like someone to actually review the original transaction and customer service records and provide a concrete resolution.

Reply from SHEIN
Free gift
By , stop lying about free gifts. The prices are good but it's always a lie for me when it comes to free gifts.

Reply from SHEIN
I have been interacting with SHEIN for…
I have been interacting with SHEIN for around 4 months.in that time I probably get a dozen messages a day and never once received an order, even though I get messages saying your order has been delivered to the address you gave us. Your free gift has been received by the person you sent it to. I have never activated my account , can see my profile , can never access my account , can never review my “orders”. I gave been asked to enter my address several times times which I have done, but never received the order. Lately I have messaged asking to close my account . I always receive an irrelevant message in reply .i never get to actually see the product I have to choose from . The quality, sizing? I wouldn’t know as nothing ever received . Do I recommend SHEIN? No definitely not , they need to get their house in order. Makes me wonder if they use child labor as I never receiv e an appropriate answer.

Reply from SHEIN
Shein seems to provide false offerings
Shein seems to provide false offerings. On the site they have it where they offer free gifts to loyal customers that have purchase histories from a long time ago. I was selected as one of the eligible members to receive five free gifts because I've been a loyal customer of Shein since they first came out. However, it is not so simple to receive these so-called "free gifts". While trying to obtain my 5 free gifts I was hit with repetitive messages, I started to think it was spam. You practically have to perform magic tricks just to receive a "free gift". They will not just give it to you, even if you have been a loyal customer for years. Nowadays seems like they are an imitation knock off of Temu.

Reply from SHEIN
I placed my 1st order from Shein…
I placed my 1st order from Shein recently & received it yesterday. Excitedly when I opened it 4 items( necklaces) were smaller than what was pictured on the models neck. Of course there were no measurements listed either. They barely fit our 8 year old. I was extremely disappointed.Also 1 item was missing from the order so I checked to see if it was coming separately though the website said everything was delivered. It was to be a small gift for a co-worker. Again very disappointed.There was no packing slip to compare what I bought so I’m out of luck. Learned my lesson. Won’t be ordering from Shein again & will tell friends & business associates not to also. Granted my not ordering from them along with 10-12 others isn’t going to make a dent in their business though I also don’t like being scammed. I paid through PayPal and will reach out to them about the missing item. The necklaces are my fault for trusting an AI photo and buying something without a size listed.I’ll continue to stick to purchasing through Temu. I’ve never had a problem with them.

Reply from SHEIN
I won a grab a gift and it was…
I won a grab a gift and it was exchanged to money in my wallet £229 that has to be used in 30 days but they have frozen my account so i cant
spend it and no explanation why ,,very disappointing.

Reply from SHEIN
Do not trust SHEIN’s promotional games…
Do not trust SHEIN’s promotional games or "free gift" offers. They use deceptive bait-and-switch tactics to trick you into spending money.I was offered a "free gift" if I spent $28. Relying on this exact advertisement, I added items to my cart and paid for my $28 order. The moment my payment was processed, the app changed the terms. It suddenly claimed I had to spend another $20 just to get the free gift shipped out.Forcing customers to pay more money to unlock a reward after they already completed a transaction is unfair and dishonest. They hide these rules to trap you into buying more. Save your money and be very careful with their checkout promotions!

Reply from SHEIN
AVOID the gift cards
AVOID the gift cards. Paid for a 50 euro on and when It was used only gave a balance of 32. They also restrict what can be bought with it and only tell you when you go to checkout. Customer service are also crap to deal with.

Reply from SHEIN
Ordered customised Lego as an…
Ordered customised Lego as an anniversary gift. No instructions arrived with it, as there were so many pieces, it was impossible to do.
For months I was emailing customer service for help with this issue, receiving the same
‘Thank you for your patience’ reply until I finally asked for a refund, at which point, they stopped responding.
Be careful what you order from this company.

Reply from SHEIN
Won’t purchase anything again from this company. Return fee too expensive almost $8 per…
Return fee too expensive almost $8 per item in same order. Quality is very poor. Some small sizes are too big others are too small. Too short or too long. I’ve never had so much trouble with the fitting of dresses. Skirts are ok. Going to gift everything I bought.

Reply from SHEIN
Refund amount inaccurate
Received a Shein gift card otherwise I wouldn’t have shopped on the app. Experienced delivery issues previously. This time I bought a number of items. Prices kept changing in the cart depending on the coupons you have. I returned most of the items this time but the money I received meant that whatever I didn’t return was more expensive than their non-discounted price (total $8.90). I contacted customer service and they said it was because the coupons used were ineligible after my returns reduced amount spent so $4.41 was taken out of my refund as the coupon was non eligible. Ended up paying more ($11.46) for the things I’ve kept. Because discounts were taken out but it doesn’t make sense that I would pay more than the original price of the kept items. Blatantly a scam. Where else would you be charged more for an item after you’ve already paid for it.

Reply from SHEIN
Be careful with over charge on shipping and false deals/gifts.
I ordered 4 items and was pleased with the price when purchased and the quality when I received my items. However, it was not a good deal because I was charged $3.99 shipping per item. Plus as a new customer, I was to receive free shipping and a gift. That did not happen. When I contacted Shein, I was told the items were from all different sellers that is why I was charged 4 shipping fees.. This was not true because I received 3 items together in one bag/package. so I was charged $16.00 for shipping. two items were both the same shirt with different design.

Reply from SHEIN
Title: SHEIN’s FRAUD: 53-Day Shipping Delays vs. "Expired" Returns. Don’t believe their lies!
[URGENT UPDATE - MAY 4]: PROOF OF SYSTEMIC LIES & FRAUD
The scam has reached a new level of deception. Senior Reps are now sending scripted lies to hold my 233.46 ILS hostage.
THE SMOKING GUN:
I contacted the courier (HFD) directly. They confirmed via WhatsApp that SHEIN MANUALLY CANCELED the pickup request for Return #86697656 on April 1st!
Despite this, today (May 4), Jhon Ray and Ida sent me emails telling me to "wait patiently" for a courier that SHEIN canceled 34 days ago. This isn't a "logistics error"—it is a deliberate attempt to mislead me until my return window expires on May 12th.
THE FRAUDSTERS INVOLVED:
Hikaru (Senior Rep): Promised yesterday (May 3) to "reapply for the door-to-door pickup label," but failed to provide any update or label today.
Ida & Jhon Ray (Senior Rep): Sent identical scripted lies today, claiming they "urged" the courier, while knowing the request was canceled by SHEIN on April 1st.
Marvin: Promised a courier on April 1st while SHEIN was canceling it.
Facebook Support: Promised on April 8th that the return was safe. ALL LIES.
SHEIN even illegally canceled the Return #86697656 just 8 days after it was opened, violating their 14-day official policy.
FINAL WARNING: I have the HFD transcripts proving you canceled the return #86697656. You are violating international consumer laws by canceling a return within the 14-day window.
REFUND MY 233.46 ILS NOW.
I will update this daily until everyone knows that SHEIN Senior Management are professional scammers.
----------------------------------------------
[UPDATE APRIL 25]: SHEIN continues to employ deceptive stalling tactics. Despite providing my order number #86697656 and full documentation dozens of times, they replied here with a generic template asking for information they already possess.
While your Facebook team was completely ignoring my messages, only after my review here yesterday they suddenly replied with a generic "we are here to help" template, publicly misleading customers. The reality? This comes after using a fraudulent tactic: promising me a pickup, then telling me to "contact the courier" for a pickup—a logistical impossibility since SHEIN, knowing full well, never issued the pickup order.
This is a PREMEDITATED SCAM. You are the ones who must issue the pickup order! You are intentionally creating a "Logistics Loop" through agents Cath, Warren, Cloyd, Marvin, and Jel to trap my funds until the return window expires. My contact details and order number have been submitted AGAIN via the official Trustpilot form.
STOP THE LIES and the generic scripts. I demand an immediate MANUAL REFUND to my Gift Card. I will continue to update this review daily until my money is returned.
‐---------------------------------------------
Review:
I am exposing SHEIN’s extreme double standards and systemic fraud.
SHEIN is intentionally holding my money for return package #86697656, claiming the return window "expired," while they themselves delayed my new orders for nearly two months due to the security situation in Israel.
THE PROOF OF THEIR SYSTEMIC LIES:
False Promises (April 8th): After I complained that drop-off points were closed, SHEIN support officially promised: "We have already given the urgent feedback... you will receive an email/notification regarding the return pick up." They explicitly told me: "Kindly wait for the package to be pick up. Return will not be canceled." RESULT: It was all a lie. No courier arrived, and now they claim it’s "expired."
Extreme Hypocrisy & Force Majeure: My new order from Feb 27th took 53 DAYS to arrive. Another new order from March 14th is still delayed (40+ days). On April 1st, the status in the SHEIN app and in the courier company site officially changed to "Delivery Stopped" due to the security situation. SHEIN recognizes Force Majeure for THEIR delays but denies the same right to me.
The "Logistics Trap" & Invalid Labels:
While the app status changed to "Pickup" due to the security situation, an agent named Marvin tried to force me to go to a drop-off location that was closed, using an invalid drop-off shipping label. They intentionally created a mismatch between the label and the service to trap my money.
Failure of Support: I have screenshots of every lie, every promised pickup, and every delay. When I gave them a final deadline, they simply sent a generic "we are busy" template. They use scripted, memorized messages just to close cases without providing solutions.
CONCLUSION: Because I paid with a Gift Card, SHEIN thinks they can ignore me and trap my money forever.
This is a total lack of accountability.
I demand a manual refund to my Gift Card IMMEDIATELY!

Reply from SHEIN
Misleading
Credits presented as a benefit / gift without clear expiration disclosure were removed without notice. Customer service acknowledged the misleading practice but yet refused to do anything.

Reply from SHEIN
PLEASE PLEASE be aware when buying…
PLEASE PLEASE be aware when buying Shein gift cards, you cannott buy what you choose, this is not communicated properly, 1. You can only buy clothing
2. Only from selected shops- that are more exspensive and have very little choice.
Shein gift cards can only be used in the Shein store and cannot be used for products from third-party merchants.
Shein uses hundreds of vendors and has a very minute amount of shein store clothing with little choice.

Reply from SHEIN
buyer beware
buyer beware. if they lose your package and need to order a refund you will then be expected to download the uber app and load a gift card for $200 send it to yourself and then they will allow you to get a refund. i spoke with 2 people this morning both just trying to get more money out of me. i told them i was not going to issue a gift card for more money when all i’m asking for is a refund. both people stated if i don’t do it i will not get my refund. scam scam scam! i have reported it as fraud on my debit card and have locked my card.

Reply from SHEIN
"I am extremely disappointed with… Deceptive "Puppy Keep" Game - Rigged at 99.92%
"I am extremely disappointed with SHEIN's 'Puppy Keep' game. After spending weeks playing, making multiple purchases, and inviting several NEW users to the app, the game has been rigged to stop at 99.92%. Despite providing proof to customer service (Ticket GUSTK30758E3CWG), they only provide automated, copy-paste responses instead of a resolution. They use loyal customers for free marketing and then make the rewards mathematically impossible to win. This is deceptive marketing and a waste of customer time. Do not trust their 'free gift' games."
UPDATE MARCH 23: SHEIN is playing psychological games. After my 1-star review, they briefly made the game easier to trick me, but as soon as they saw the review was still there, they throttled the speed back to zero. This proves they manually control the game to stop winners. They are manipulative and deceptive. I am not backing down.

Reply from SHEIN
Nike tracksuit
Purchased a Nike tracksuit as a gift for Christmas. This has only been worn a couple of times and the Nike tick has lifted from the hoodie. I have lots of Nike tracksuits, including the same style in different colours, and have never had this issue. This tracksuit is either a fake or is a factory second-neither of which it is advertised as. Either way, i could have picked up a plain hoodie cheaper anywhere else, which is essentially what i am left with.
Further to your reply I am unable to do so as the system won’t let me. This item is clearly fake as it also does not have the word Nike on the hoodie. I will be seeking further advice in this matter.

Reply from SHEIN
SEPERATE DELIVERIES FROM DIFFERENT CARRIERS IS MAKING MY SHEIN EXPERIENCE REGRETFUL
What I'm really upset about is that I've ordered 7 items of clothing from SHEIN on Sunday March 8h and I've received several notifications that instead of my shipment being one delivery it is now being split up in several separate deliveries from various delivery carriers which I never heard of. Due to my busy schedule, I do not have the leisure of sitting around waiting for a deliveries that divided up like this and I've also mentioned to SHEIN numerous times that with the exception of FedEX, these other delivery carriers leave my packages in the hallway of the front entrance without contacing me that the delivery is being made and there is a phone intercom located in the front and back entrance of the building and they do not use them and I also made a priority mentioned that theft in my building is a VERY SERIOUS PROBLEM and this is a very frustrating and stressful situation. This shipment was a birthday gift for me from a family member and now I have to worry about if I'm going to receive any of the items due to THEFT IN MY BUILDING!!..I regret now giving SHEIN another chance after being such a frequent customer in recent years.

Reply from SHEIN
I DON'T LIKE HOW THEY AEE SAYING IF YOU…
I DON'T LIKE HOW THEY AEE SAYING IF YOU SPEND A CERTAIN AMOUNT YOU GET A GIFT A ND YOU NEVER RECEIVE IT RHEY TELL YOU TO SPEND MORE MONEY AND YOU WILL RECEIVE IT AND IT STILL DOESN'T HAPPEN I HAVE BEEN SHOPPING HERE FOR YEARS BUT NOW I FEEL LIKE ITS LIKE TEMU A SCAM NEVER GET WHAT YOU SAY ON THE PICTURE

Reply from SHEIN
The Trustpilot Experience
Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.
We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.
Learn about Trustpilot’s review process.
Here are 8 tips for writing great reviews.
Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.
Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.