A`DAR NORTHERN GERMANY Reviews 

1,111
•
TrustScore 2 out of 5

1.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 163 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Customers frequently reported that orders took an extremely long time to arrive, with many items remaining missing or never delivered at all. Reviewers also struggled significantly with customer support, noting that response times were extremely slow and emails frequently went completely unanswered or received unhelpful automated replies. Some reviewers were happy with the actual products once they finally arrived, praising their sleek design, portability, and solid build quality. Consumers also mentioned that the chargers were very compact, lightweight, and convenient to carry around in a pocket or bag for daily use. Additionally, buyers noted that the items worked well as advertised.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of product performance, with many customers praising the sleek design,... See more

Order

Clients share profound dissatisfaction regarding order fulfillment, frequently citing severe delivery delays,... See more

Delivery service

Reviewers express deep disappointment and frustration regarding the delivery service, highlighting that... See more

Response time

Consumers find response time to be extremely frustrating due to prolonged periods of silence and unanswered... See more

Quality

Customers consistently note ambiguous experiences with quality, expressing appreciation for the sleek design,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Unfortunately I bought a AdarCharge double pack. Everything went fine but I order Gray color but it was delivered in black. To contact so far for weeks now no response and no feedback at all. Ev... See more

Rated 1 out of 5 stars

Do not go near this company they are unprofessional, poor communication skills and are not fit to call them selves a company. Give a wide birth. Do not buy anything it doesnt arrive and unlikely you... See more

Rated 1 out of 5 stars

I should have reviewed Trust Pilot before ordering these Christmas Gifts.. Total Scam,,, Customer service from a "Lea Dohring appears to be an Ai bot. No delivery of goods ordered in early Decem... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Poor communication. Have not received product as of yet and not sure it will be received based on other reviews. Should have checked Trustpilot first. If no response within the next few days will disp... See more

Company replied


Company details

  1. Electrical Equipment Supplier

Written by the company

A'DAR Norther Germany, die deinen Alltag smarter macht Wir sind ein deutsches Startup aus Hamburg mit einer klaren Mission: innovative und nachhaltige Techprodukte zu entwickeln, die deinen Alltag nicht nur einfacher machen, sondern auch zu deinem Stil passen. Modernes Design trifft auf durchdachte Funktion – für Menschen, die Wert auf Qualität, Ästhetik und Nachhaltigkeit legen.


Contact info

1.9

Poor

TrustScore 2 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 61% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.9

All reviews

(1,111)

473 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Total scam

Ordered in November- hadn’t arrived by July.
Promised a refund in July, and August and September and October- still no refund.

October 6, 2026
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Problem with a complain settlement, poor/no communication

Unfortunately I bought a AdarCharge double pack. Everything went fine but I order Gray color but it was delivered in black.

To contact so far for weeks now no response and no feedback at all. Even after sending a letter with setting deadlines no reaction so far. Very frustrating to be honest. Call number is switched off and divert to email which you do not get feedback. Received now information but problem still not sorted and again answer on my proposal takes long time and no answer so far.

For that reason I have my doubts that this company is reliable for even not able to sort a simple problem with a wrong delivery with color.

September 25, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

A complete scam company

A complete scam company . It's been 3 months now of no series communication apart from automated responses. No concrete explanations of why they haven't supplied the power banks paid for and unresponsive for refund requests AVOID!!!

July 27, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam - avoid

ANOTHER UPDATE

It's now 11 July. Still no refund or despatch. Being asked for my order number AGAIN. Total scam.

It is now 3rd July, and still no refund or delivery (despite being promised 3 weeks ago it would be despatched immediately). DO NOT BUY FROM THIS COMPANY.

UPDATE ON BELOW:

I still have not received the product. It ordered on 23rd March and it's now 17th June. I was last promised on 9th June that it would be shipped "immediately". I chased on 16th June, only to be told it still hadn't been shipped, and was given some vague comment regarding delays. They are also still repeatedly ignoring my requests for a refund.

Not only this, A-Dar had the audacity to challenge my review with Trust Pilot, wasting even more of my time having to prove that I'm not lying.

I wish I could give zero stars.

ORIGINAL REVIEW...

I think this is a scam. I ordered ~10 weeks ago and have still received nothing. Customer service responds to maybe 30% of my emails promising an imminent update, which they then never provide (and then ignore subsequent emails). They have repeatedly ignored my requests for a refund (+ earlier requests for delivery updates). DO NOT ORDER FROM THEM.

June 6, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hi Jake, 10 weeks with no arrival and only 30% response rate — that's not the service you paid for, and we understand your frustration. Let's clear this up directly: Write to support@a-dar.com with "Trustpilot" in the subject line. We'll track down your order right away and get you either your delivery or a full refund. Your A·Dar Team

Rated 1 out of 5 stars

Do Not Buy From the Company

I purchased a power bank from this company Aug 2025, contacted the company several times that it did not arrive. No response, eventually I contacted PayPal who organised a refund. The item turned up 2 months later but due to having already receiving a refund and the hassle I had I didn’t contact them. May 2026 I received a threatening final reminder (in German) for the price of the item, charge back fees and interest. I arranged to pay this. The money is still sat waiting for the. Company to take it. I’ve contacted my bank as this is worrying me sick. I’ve messaged with transaction number still no response. Do not use. Seems like a scam company, many many people reporting same thing. I am contacting a solicitor to see my next steps

May 26, 2026
Unprompted review
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hi Susan, ordered in August, nothing arrived, PayPal refunded you, then item arrived months later, and now threatening reminders — that's a chain of failures on our side, not yours. This is confusing and stressful, and we're going to fix it. Write to support@a-dar.com with "Trustpilot" in the subject — your case gets immediate attention and stays with one person until it's fully resolved. Your A·Dar Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Don’t send out goods! SCAM company!

I bought my order back on April 15th and I am Still awaiting tracking despatch.

I contacted customer service via email twice and got no response at all! This gives you no confidence in their attitude towards customers!!

I eventually reached out via PayPal and immediately got a response from A-Dar with an apology and promise that my order would be dispatched the following day and tracking supplied.

Next day… Nothing! - I again reached out via PayPal and again an apology and promise to supply tracking by the following day!

Guess what? Still nothing! This company is a disgrace and surely a scam! Please don’t buy from them as you won’t receive anything and they are extremely difficult to get hold of!!

Surely if they are legitimate and took customer service seriously this would have resolved this as promised in a prompt , professional manner!

Why promise something you can’t deliver?

All these 1 Star reviews tell a story of a company that don’t care! Please don’t give them your money

May 28, 2026
Unprompted review
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello, waiting since mid-April with no dispatch, no reply to your emails, and then two broken promises about tracking — we completely understand why you've lost confidence in us. That's on us. We want to resolve this directly and for good: please email support@a-dar.com with "Trustpilot" in the subject line — your case will be prioritised immediately and handled by one dedicated person until your order is shipped or fully refunded. Your A·Dar Team

Rated 1 out of 5 stars

Still waiting - Order Confirmed on 31 March

Order placed and Confirmed on 31 March, website says Fast Free Shipping 1-3 days. 58 days later and I'm still waiting for the order to be despatched.

Emailed Customer Services and they respond quickly but each time just telling me to wait and that my order had been prioritised.

Hopefully the product is worth the wait.

May 28, 2026
Unprompted review
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hi Michael, 58 days after ordering with a "1–3 days" promise on the website — that gap is simply not okay, and being told to keep waiting doesn't fix it. Thank you for staying so patient with us; we don't take that for granted. Please email support@a-dar.com with "Trustpilot" in the subject line and we'll check exactly where your order stands and get it moving — or refund you in full, whichever you prefer. Your A·Dar Team

Rated 1 out of 5 stars

I placed the order #4418 I heard…

I placed the order #4418 in August 2025 I heard nothing for 4 weeks so I contacted the company via email by replying to the confirmation email I received, requesting an update.
I received a reply from support stating they would look into it and get back to me. after sending requests for an update following no replies to my initial request over a period of a further 5 days I gave them 24 hours to reply stating I would contact PayPal and raise a dispute. I never received a reply so I contacted PayPal on Oct 21st.
I subsequently receive a refund of the funds I paid on 22nd.

I emailed the company immediately requesting they cancel the order and never received a reply.

On the 24th of October I received a notification that my order was being shipped. I replied to it stating that I had received a refund and wished to cancel the order. Again I received no reply.

The Order was delivered on 7th November, I immediately emails again pointing out this was now unwanted goods and requesting a collection. Again No reply. I heard nothing further despite sending emails requesting collection.

Then on 12th December I received an email from "Legal Department" demanding I send payment within 7 days or face court proceedings, they refer to a email on 17th November requesting payment that I never received.

I have paid the sum and requested a confirmation and again have received to date no reply.

I have looked the company up on Google and Trustpilot and there are many reviews of individuals receiving much the same experience as myself.

Today Despite Making a payment as above I have received a FINAL request for payment by June 8th. This says if I do not pay court action will be taken without notice after 8th June.

Avoid this company at all costs

May 26, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hi Mike,
thank you for laying this out in detail and we're sorry it has gotten to this point.
Order #4418 needs a proper review from start to finish: the PayPal refund, the shipment that went out afterwards, your payment, and the FINAL notice you just received. That's not something we can sort out in a public reply.
Please email us at support@a-dar.com with "Order #4418" in the subject line. We'll pull the full record and get back to you directly. In the meantime, we'll put the June 8th deadline on hold while we review.
Best,
Your A·Dar Support Team

Rated 2 out of 5 stars

bad experience

Unfortunately I have a very bad experience waited 60 days for delivery then 3xpowerbanks were the wrong colour. I was promised replacements but then didn't honour their promises and asked for powerbanks to be posted back before they sent out replacements and wanted me to pay for postage. I have had to send numerous emails I have never experienced anything like it. My advice do not buy

March 1, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Dear customer,

thank you for sharing your experience. A 60-day wait, an incorrect colour delivery, replacements that weren't honoured, and being asked to cover return postage yourself: this is absolutely not the standard we hold ourselves to, and your frustration is completely understandable.

We'd like to take ownership of your case personally, arrange a free return at our cost, and make this right for you – either with the correct replacements or a full refund, whichever you prefer.

Please reach out directly at support@a-dar.com with the subject line "TRUSTPILOT". Your order number is enough – we'll take it from there without delay.

Kind regards,
Your A`DAR Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Abismal experience

Abismal experience - I ordered this product in the first week of February 2026 & have chased for an update on numerous occasions - 11 weeks later I have still not received the chargers or a satisfactory reply.
Comically told me that the product had been delivered and sent me the proof of delivery dated Dec-25 - some 7 weeks before I ordered.
I have sent screen shots of my order - have requested a refund - nothing. This is a company to avoid.

February 5, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Dear customer,
we're truly sorry to hear about your experience. Eleven weeks without receiving your order, combined with a delivery confirmation that clearly doesn't match your purchase, is absolutely not acceptable – and we fully understand your frustration.
We'd like to resolve this for you immediately, either by locating your shipment or by processing a full refund without further delay.
Please contact us directly at support@a-dar.com with the subject line "TRUSTPILOT" so we can prioritize your case and bring it to a proper resolution as quickly as possible.
Kind regards,
Your A`DAR Team

Rated 1 out of 5 stars

Failed to ship products

Products ordered 9th March and 6 weeks later still not received. Initial request for a refund was rejected. Second email 2 weeks ago said products had shipped but this clearly isn’t the case. Definitely a company to avoid!

April 22, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Dear customer,

we're truly sorry to hear about your experience 🙏 A six-week wait without receiving your order is absolutely not the standard we hold ourselves to, and your frustration is completely understandable.
We'd like to look into this immediately and make it right – whether that means tracking down the shipment or processing a full refund.
Please reach out to us directly at support@a-dar.com with the subject line "TRUSTPILOT" so we can prioritize your case and resolve it as quickly as possible. ✨
Kind regards,
Your A`DAR Team

Rated 1 out of 5 stars

can’t get a refund

Ordered the product took ages to arrive. Requested a refund because the charger gets very hot and does not even charge my phone 50% whe power bank is 100%. Still haven’t sent me returns instructions and I have the product from mid December. Stay away from this company is my only advice

February 8, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello Paul,

thank you for your feedback. We’re very sorry to hear that you have not received return instructions despite requesting a refund, and that the product is not performing as expected. That is not acceptable.

If the device is overheating and not charging properly, this should be reviewed immediately.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Refund & Return” at support@a-dar.com
, so we can provide the return details and resolve this as quickly as possible.

Your A`dar Team

Rated 1 out of 5 stars

I purchased a bundle offer

I purchased a bundle offer - 2day delivery is a joke. After 1 month and 26 emails, one included a POD for Dec 2025, which was interesting as I didn’t order until Feb 2026.
Still not received the whole bundle as the company only sent part of the order… the product I did receive is great, just want the other part of the order that has already been paid for.
Shocking customer service
It gets worse… after responding on TrustPilot, they sent me a message offering to send me the outstanding item on my order if I paid for it again!
My receipt clear shows I ordered and paid for 2 items, but only 1 delivered.
All gone quiet since I sent a copy of my receipt pointing this out.

February 1, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello. Mike,

thank you for your feedback. We’re very sorry to hear that your order is still incomplete and that you’ve had to chase it multiple times. That is understandably very frustrating and not acceptable.

We’re glad to hear you’re happy with the product you did receive, but of course the full bundle should have been delivered.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Missing Items” at support@a-dar.com
, so we can locate your order and arrange delivery of the remaining items as quickly as possible.

Your A`dar Team

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Disappointed in length of charge made…

Disappointed in length of charge made well quality in build. Second one I got for free doesn’t hold any charge rubbish

March 20, 2026
Unprompted review
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello Tamla,

thank you for your feedback. We’re sorry to hear that the charging performance did not meet your expectations and that the second unit is not holding any charge. That should not happen.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Battery Issue” at support@a-dar.com
, so we can review your case and provide a solution.

Your A`dar Team

Rated 1 out of 5 stars

Items never received

I ordered 2 items from A-Dar on the 26th February supposedly on a 3 days delivery. After 7 e-mails chasing the order I have still not received the items or heard back from them - simply terrible service!!!

March 19, 2026
Unprompted review
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello Richard,

we’re very sorry to hear that you haven’t received your order and have not had a response despite multiple emails. That is clearly not acceptable.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Order Missing” at support@a-dar.com
, so we can locate your order and resolve this as quickly as possible.

Your A`dar Team

Rated 1 out of 5 stars

Failure to deliver and refund

I placed and order December 31st and now March 19th, I have still not received my order and once I asked for a refund email communication ceased. Buyer beware!!

March 19, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello,

we’re very sorry to hear that you have neither received your order nor a refund after such a long time. That is not acceptable, and we understand your frustration.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Refund Outstanding” at support@a-dar.com
, so we can urgently review your case and resolve this properly.

Your A`dar Team

Rated 1 out of 5 stars

Save yourself from headache. This one is not worth the trouble.

Bought 29th November 2025.

Order #3314.

Promised a refund for a faulty charger. Sent a new one instead despite explanation I don’t want it as: heating up, charge the phone once and takes more than 12 hours to fully charge the charger.

Agent L. D. Kept on asking same: photo & videos everytime you reply to their question.

They finally sent a note in German:

Vielen Dank für Ihre Nachricht und dass Sie uns über die Probleme mit den Powerbanks informiert haben. Wir verstehen, dass Sie eine vollständige Rückerstattung wünschen und keine Ersatzprodukte erhalten möchten.

Wir werden die Abholung der fehlerhaften Powerbanks von Ihrer Adresse arrangieren. Sobald die Produkte bei uns eingetroffen sind, werden wir den vollen Kaufpreis an Sie zurückerstatten.

Bitte bestätigen Sie, dass Sie mit diesem Vorgehen einverstanden sind, damit wir die Abholung so schnell wie möglich organisieren können.

After I have confirmed. Next reply: 04/02/26

Thank you for reaching out. May I kindly ask what issue you are experiencing with the chargers? We are sorry for any inconvenience caused.

Sent email per request her in Trustpilot but got this reply 23/03/26:

Dear Mr. Fernandez,

Thank you for your feedback.

Please send your defective power bank to the following address:

A`DAR Tech
Northern Innovations GmbH
Friedrich-Penseler-Straße 36c
21337 Lüneburg
Germany

Once we have received and inspected your return, we will promptly send you a replacement device.

Thank you for your cooperation and understanding.

I have asked Adar to ARRANGE own collection as faulty.

A ‘dar replied 24/03/26

Thank you for your message. It is no longer necessary for you to return the defective power bank yourself. We will take care of everything and send you a replacement device immediately.

Once the replacement has been shipped, you will receive a shipping confirmation with all the delivery details.

I have replied: REFUND

27/03/26

Received an email from Trustpilot as:

Hi ,

Thanks for reviewing a-dar. Was on Trustpilot.

a-dar has flagged your review because they don't think it's based on a genuine experience. To keep your review online, we need to ask for your help.

Review was removed DESPITE sending requested documentation. Review reinstated after Trustpilot got them.

December 1, 2025
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello,

thank you for your detailed feedback regarding Order #3314. We’re very sorry to hear about this experience and understand how frustrating it must be, especially after clearly requesting a refund and receiving repeated, inconsistent responses.

If a refund was agreed and collection confirmed, the process should not restart again with the same questions. That is not acceptable.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Order #3314 Refund” at support@a-dar.com
, so we can review your case immediately and ensure this is resolved properly without further delays.

Your A`dar Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

AVOID AT ALL COSTS


It’s now been a further 2 weeks and promised Power bank has still not arrived! This company is useless!!

Do not buy anything from this company!!!
I ordered 3 power banks pre Xmas (with a free one) and I cannot believe the incompetence I’ve had trying to just get what I ordered. It’s been 3 months of emails back and forth and i finally give up. I had to pay an additional £38 in duty which was not mentioned and the free unit has been promised but not sent.
In all DO NOT BUY FROM THIS COMPANY

March 16, 2026
Unprompted review
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello Georgina,

we’re very sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be after such a long time. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We regret the delays, the unexpected customs charges, and that the promised free item was not included. That should not happen.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Order Issue” at support@a-dar.com
, so we can review your case and work towards a proper resolution.

Your A`dar Team

Rated 1 out of 5 stars

Great when working, no customer service when they done

Chargers I ordered arrived quickly and seemed really good to start off, strong magnet and decent rates of charge plus power capacity. When one of the chargers battery started to swell and became dangerous to use customer service have ignored all attempts to contact them. Pretty poor for the price of a ‘premium’ product. Safe to say I won’t be buying again. Shame as they are a decent product when working. Also never received the free gift offered as part of the deal when I purchased 👎

February 27, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello Keir,

thank you for your feedback. We’re very sorry to hear that one of your chargers developed a swollen battery — this is a safety issue and should be addressed immediately. Please stop using the device.

We also apologise that you have not received a response regarding your previous contact attempts. That is not the level of support we aim to provide.

Please contact us with the subject “Trustpilot – Battery Issue” at support@a-dar.com
, so we can review your case urgently and arrange a proper solution.

Your A`dar Team

Rated 1 out of 5 stars

If I could give no stars I would!

If I could give no stars I would!
I recently purchased the magnetic power bank with the free slim power bank, but was very disappointed with the level of charge that the power banks provided. I emailed to express my level of dissatisfaction and originally received a response from Lea Dohring regarding the temperature of the power banks, nothing to do with my email!
I have then emailed twice to the support email address requesting a full refund and asking how to return the items, but I have had no response whatsoever ever!

I would suggest not using this company as the products and customer services are far from satisfactory.

March 3, 2026
A`DAR NORTHERN GERMANY logo

Reply from A`DAR NORTHERN GERMANY

Hello,

thank you for your feedback. We’re sorry to hear that the charging performance did not meet your expectations and that you have not yet received a response regarding your refund request. That should not happen.

If you would like to return the items, please contact us again with the subject “Trustpilot – Return Request” at support@a-dar.com
, so we can review your case and provide the return instructions.

Your A`dar Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look