Bijna niet te geloven...zo mooi...
Gisteren was ik op deze (trekkers)camping en keek werkelijk mijn ogen uit... Nu deed het weer ook wel een beetje mee hoor, maar toch, ik denk dat er maar weinig campings in Nederland zijn die dit niveau behalen. Kleinschalig, zeer schoon, níét overbezet, prachtige ´achtertuin´ in de vorm van: een schooltuintjescomplex, een dicht bebost perceel van het voormalige kasteel Cronesteyn, het polderpark Cronesteyn zelf, de reigerkolonie, ´De tuin van de Smit´ als speel, dier en horecabestemming, geen doorgaand verkeer in de buurt, en zo kan ik nog wel even doorgaan... Het was nét of ik terug in de tijd stapte, alleen de koffiemachine naast de receptie was hypermodern, samen met de toiletgroepen, maar al het andere was tijdloos en met zorg uitgekozen, zeer goed onderhouden, origineel ook (zoals de ooievaarspaal en de poffertjesplek), en kleurrijk. Ik heb scherpe schrijversogen maar kon werkelijk geen enkel minpunt ontdekken. Een Franse familie kwam bijvoorbeeld aanzetten en wel toen wijzelf ook net ter plaatse waren, het tafereel: 3 minifietsjes met kleuters erop en twee vermoeid ogende volwassenen. Állemaal, dus óók de minifietsjes..., waren ze met uitzonderlijk zware bepakking uitgerust... De eigenaresse van de camping deelde meteen gratis ijsjes uit. Ik keek verbaast op. ´Ja´, zei ze, ´Ze belden vanmorgen al, deze Franse familie, voor een overnachting bij ons´, en, vervolgde ze, ´Ze hebben dus de hele dag gefietst, 65 km!, en ja, inderdaad, dus ook de kleintjes...´, ´Tsja, dan heb je wel een ijsje verdiend!´. Dat is zo ongeveer de sfeer die er op deze camping geademd en beleefd wordt. Heel bijzonder, anders kan ik het niet zeggen...








