e-domizil  Reviews 

804
•
TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

My first review was one star , as contacting them is an absolute nightmare.They do not seem to actually read emails and so hideous if you have a problem .On about the third day of trying i finally got... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

booking went good. The Payment sector is unclear. It said payment in cash before arrival, no down payment. Then when booked it asks for a downpayment of 219 Euro. Downpayment should have been informed... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I’ve had a frustrating experience so far. After paying my deposit, I reached out for information about the property address and a local contact, but I haven’t received any response. The website is u... See more

Company replied

Company details

  1. Tour Agency

Written by the company

450.000 Ferienhäuser und Ferienwohnungen direkt bei e-domizil sicher und günstig online buchen mit Preisgarantie und kostenlosem Service.


Contact info

  • Taunusstraße 21, 60329, Frankfurt am Main, Germany

  • e-domizil.de

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

804 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.8

All reviews

(804)

99 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Paris accommodation--- looks like could be a scam

We have booked accommodation in Paris for early October--- paid our deposit in March. The Final Payment, due 22nd Aug has still not been taken out of our Paypal. Emails to e-domizil and associated company Homes to Go have NOT been replied to. We are concerned we have been scammed and now will have to book somewhere else only 4 weeks out. NOT HAPPY and obviously our deposit is gone

September 2, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Ms. Tallent,

Thank you very much for your feedback!

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Please note that we sent you the payment link by email on 16.08.2024 and today.

Please use this to confirm your final payment and receipt of your travel documents.

Thank you in advance for your feedback!

Kind regards

Your e-domizil team


Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

House price 50% more in invoice than offered!

The price for the house offered was 50%lower than the price I received in the invoice and I shall now pay and even though I cancelled immediately, I still not have received a cancellation confirmation and was told there would be cancellation fees I have to pay.. for a scam offer?!
I am greatly missing a prompt solution and customer service.

August 30, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mrs. Rowedder,

Thank you very much for your feedback!

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

We would like to know the reason for this. Please send us an e-mail with further information and your booking number to community@atraveo.com so that we can check your request and resolve it satisfactorily.

Thank you in advance for your feedback!

Kind regards

Your e-domizil team

Rated 2 out of 5 stars

Es war einfach

The platform was easy to use but the processing could be more efficinet.

August 15, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Liebe Frau Herrera,

vielen Dank für Ihr positives Feedback!

Gerne geben wir Ihr Lob direkt an unser Serviceteam weiter. Zufriedene Kund*innen wie Sie motivieren uns zusätzlich, unseren Service stets zu verbessern.

Wir freuen uns darauf, Sie auch zukünftig bei Ihrer Urlaubsbuchung unterstützen zu dürfen.

Bis bald und liebe Grüße

Ihr e-domizil Team

Rated 1 out of 5 stars

I booked via another website and ended…

I booked via another website and ended up receiving invoices from edomezil.

They are scam artists and will pressure you into paying more and are very manipulative.

I've read the responses from them on the truspilot platform and its clear to me that they deliberately make everything as focusing as possible to scam you with cancellation fees and rebooking fees that you never agreed to (since you booked via another platform).

100% regret not booking via a reputable source and I will never ever book outside Airbnb or the popular booking platform again because of my experiences with these clowns.

August 1, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mr Hermans

Thank you very much for your feedback!

It is our utmost concern to provide you with the best possible support for your holiday booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

We would like to know the reason for this. Please send us an e-mail with more detailed information to community@atraveo.com so that we can look into your request and resolve it satisfactorily.

Thank you in advance for your feedback!

Kind regards

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

e_domizil cancelled my booking & I'm obliged to pay 80% of the total rent!!

I booked a villa and I paid the deposit. Later after 3 months e_domizil sent me reminder for the payment. But since I booked the villa via HometoGo, I missed the emails from e-domizil (for me it was unknown). 3 weeks before our trip I got an email that my booking is cancelled and I have to pay 80% of the total rent!!
I sent many emails and called the call center for help. I wanted to pay immediately to fix the issue.
But the answer from help desk was:
"In fact the villa is still free in your requested period but the landlord doesn't want to rent it and also he asks for the cost of cancellation which is 384€!!"
Tell me please if this is not called SCAM then what it should be called. Why should I pay the cancellation cost while I am not the one who cancelled the reservation but e-domizil?
I had very good experience with different travel companies like Booking.com, Airbnb , ... never had any problem.
Is there any appropriate marketing model here or any logic to be explained?
I don't recommend this platform to anybody who would like to book a travel destination smoothly without any stress.

July 31, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mrs Hassanifar,

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your holiday booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Please note that cancellation is generally only permitted in accordance with the provider's general terms and conditions. These are displayed before the booking is finalised and must be bindingly confirmed by the main person making the booking.

We will of course check after the end of the holiday whether the property could be re-let. In this case, the cancellation fees can be subsequently reduced.

Please send us an e-mail to community@atraveo.com after the end of your travel dates so that we can get back to you as soon as possible.

Thank you in advance for your understanding!

Kind regards

Your e-domizil team

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

While the booking proceedure as such…

While the booking proceedure as such was a very user-friendly experience, I would have loved to have an additional "free text field" somewhere in the booking formular where I could have submitted all the remaining questions and topics from my side.

Also: while I understand that one should always book at least 6+ nights, it's a pity that one cannot book time windows ranging from a Thursday onto a Saturday in the following week (10 days). A bit more flexibility in the arrival date would be fantastic.

July 19, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mrs Huber,

Thank you very much for your positive feedback!

We are happy to pass on your praise directly to the relevant colleagues in our service team. Satisfied customers like you give us additional motivation to constantly improve our service.

Additional questions about the property can be sent to us by phone or email before and after booking.

We will of course clarify these with the host.

The minimum rental period and possible arrival and departure days are determined by the respective host and are binding for organisational reasons.

We wish you a great time in our holiday home!

See you soon and best regards

Your e-domizil team

Rated 2 out of 5 stars

check carefully before making any payment

I am in the middle of my booking process with edomizil / Home to go and have found it concerning. They are very quick to take payment but I am constantly having to follow up for information regarding the booking. There have been numerous issues along the way. The accommodation is booked for August. I just hope it works out.

July 10, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Sir or Madam,

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your holiday booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Please send us an email with more detailed information to community@atraveo.com so that we can check the status of your booking internally and resolve your issue satisfactorily.

Thank you in advance for your feedback!

Kind regards

Your e-domizil team

Rated 5 out of 5 stars

It worked well

June 30, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mr Elderhorst,

Thank you very much for your positive feedback!

We are happy to pass on your praise directly to our service team. Satisfied customers like you give us additional motivation to constantly improve our service.

We look forward to supporting you with your future holiday bookings.

See you soon and best regards

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

Absolute scam artists

Absolute scam artists. Booked a holiday for a family with a disabled kid. They were called tui villas so automatically thought tui. Na, shoukd have done my homework. Paid deposit. Then found bad reviews. 15 phone calls, nothing, no answer. Changer the name and never informed anyone. Didn't reply to emails. Bank transfers for payments is a red flag so managed to get 1 reply as I said I was about to cancel. Asked for a credit card link as I would be covered that way. Sent a form to update debit card details. Absolute sham of a company. Robbed of my £580 deposit. Had to book my holiday again with a real company. If I could give zero stars I would have. Do a bit of digging and find out all the shady company's they they are linked to. DO NOT BOOK A HOLIDAY THROUGH THIS COMPANY, YOULL REGRET IT.

May 8, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mr Donaldson,

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Please note that a cancellation is generally only permitted in accordance with the provider's general terms and conditions. These are displayed before the booking is made and must be confirmed by the main booker in order to be binding.

After the end of the travel period, we will of course check whether the property could be re-let. If this is the case, we can subsequently reduce the cancellation fee.

Please send us an e-mail to community@atraveo.com after the end of your travel dates so that we can get back to you as soon as possible.

Thank you in advance for your understanding!

Kind regards

Your e-domizil team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Detailed description of the flat

The flat was described in great detail and the pictures are informative. The booking system is easy to use and the confirmation was very quick.

March 22, 2024
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mr Müller,

Thank you very much for your positive feedback!

We are happy to pass on your praise directly to our service team. Satisfied customers like you give us additional motivation to constantly improve our service.

We look forward to supporting you with your future holiday bookings.

See you soon and best regards

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

« Agreement » with E-domizil ? aha

E-domizil answered my bad comments by saying we found an agreement. The agreement was to receive 80€ in return for the inconvenients. This amount is ridiculous compared to the +1500€ we paid for the house (for which we didn’t have the keys for the first night) and the 140€ we paid for bedlinnen we never received. Above all, they weren’t even able to send the right amount after the « agreement » (I received 75€). Again, avoid absolutely e-domizil, they’re not even able to take responsability for their mistakes.

December 7, 2023
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Maxime,

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

We would like to clarify your concerns with you confidentially and amicably.

Please send us an email with further information to community@atraveo.com so that we can review the matter internally and resolve your request satisfactorily.

Thank you in advance for your feedback!

Kind regards

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely do not use this company

Absolutely do not use this company. They are connected to unreliable booking websites, take your money then do not make your booking. Totally ignored when trying to contact them. They are connected to Casamundo that turns out to be a completely unreliable company. You have been warned..

July 24, 2023
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mr. Denyer,

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Your booking has been bindingly confirmed by the host and your payments have been charged accordingly.

Therefore, we would have sent you the travel documents with further information in good time for your arrival.

As you did not wish to keep the booking and we had no proof of a booking cancellation, we have canceled your booking free of charge and refunded it in full.

We regret the misunderstanding and hope that we can continue to support you with your vacation bookings in the future.

Kind regards

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

Appalling accomodation

Appalling accomodation. Rude and offensive host. Bats and bat excrement in childrens bedrooms. Broken lighting. Foul filthy toilets. Dangerous broken staircases and flooring. Threatened by host.
We paid up front months in advance, for what we thought was good and safe accomodation. TOTALLY different home given at same cost. Booking agent informed of the service and appalling accomodation, but nomoney returned even though we shared with the administrator how unhealthy and unhygienic the property was. We were informed by the host how lucky we were to have accomodation.
Very, very disappointing experience. We will not be using this booking site again and communicating family in Aotearoa and Europe the danger of using this service.

July 5, 2023
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Sir or Madam,

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Please send us an email with your booking number and further information to community@atraveo.com so that we can check the property description internally and resolve your concerns satisfactorily.

Thank you in advance for your feedback!

Kind regards

Your e-domizil team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Selected the wrong house, canceled it within the hour but now they still want me to pay 50% in cancelation costs (€636): I am outraged

Finally booked something in northern Italy via the HomeToGo platform (20/06/2023) through their partner e-domizil.de in Germany.

I had saved 2 houses as possible options in My Favorites from HomeToGo. After booking it turned out that I had booked the wrong house. I immediately called the Dutch client service of HomeToGo to tell them that I had made a mistake and that I wanted to cancel this bookin! I received an e-mail from the Dutch client service to which I had to react and to confirm that I wanted to cancel this house.

So within 1 hour I already received a response from the Dutch client service that my booking had been canceled. So I thought everything was settled now and I made a new reservation but now with the correct house.

So my surprise and shock were great when I heard the next day (21-06-2023) that according to the conditions of e-domizil I am obliged to pay 50% of the booking costs (i.e. 600 euros) and another 36 euros in reservation costs. Of course I refuse to pay this, at the most I am willing to pay that 36 euros, but I'm really not going to pay 600 euros for something that I immediately canceled / so for nothing.

When I contact the client service of e-domizil.de their only repsonse is: Unfortunately, we are also bound to the contracts with the individual partners, so that a cancellation is only possible according to the general terms and conditions.

By the way, I only received the general terms and conditions when I had already made the reservation. I received the general terms and conditions in English and a Dutch translation. I only read the section on canceling in the Dutch version of the general terms and conditions. In the Dutch version I can nowhere find any mentioning of 50% cancelation costs within one hour after booking.

In my opinion this is an outrageous policy of e-domizil just because I made a mistake. A mistake which I corrected within one hour but they still force me to pay €636. The next day after I canceled I already received a cancelation bill and they wrote in bold letters that I had to pay immediately.

This is so rude and client unfriendly. My advice: stay away from this site and if you still want to book via e-domizil.de, double check your booking before sending it.

If it was up to me I wouldn't give any stars but the minimum is one star.

June 20, 2023
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Mr. Maasdam

Thank you for bringing this matter to our attention directly.

It is our most important concern to provide you with the best possible support for your vacation booking. We are all the more sorry that our service did not meet your expectations.

Please note that a cancellation is generally only permitted in accordance with the provider's general terms and conditions. These are displayed before the booking is made and must be confirmed by the main booker in order to be binding.

In your case, a goodwill solution could be found with the host.

Thank you in advance for your understanding!

Kind regards

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

I dealt with Domizil.de I DO NOT…

I dealt with Domizil.de I DO NOT recommend !!! We had to cancel our booking 47 days prior to departure as our mother got sick and subsequently died . They did not sympathise , they simply looked for 1000 euro more as our cancellation was less than 50 days prior ....and as I was otherwise distracted with the grief of my mother passing they then sent me a solicitors letter !!! STAY CLEAR OF THEM !

October 9, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrible vacation ID; H9J14EL

Yesterday I send a email about our horrible vacation.
I don,t expect any reply because I read on the internet in other revieuws that you give a standard reply on the complaints en asking about the bookingnumber. Our Bookingsnumber is above..The email I wrote was in dutch language. This house should not be for Rental. It is in Renovation!
It was not in good state and I ended up by the doctor. We went home a week before the end of the vacation was over.
I don,t think your Organisation checks the houses what we pay for. We had a difficult time with two deaths in the family..so we were ready for some relaxation. It turned out differently unfortunaly..
Never again with this organisation...

August 11, 2021
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Customer,

thank you for your review; even though we regret that you were obviously not satisfied with your booked accommodation. We are very sorry to hear, that your holidays ended up like this. Unfortunately, we cannot find a corresponding booking with your given booking number. Without a booking number and only with the name "Ing", we cannot give you an individual answer and unfortunately also cannot check whether your enquiry has already been answered by our service team. But of course our service team will answer your request. Customer feedback is very important for us as it is the only way to improve our services. We would therefore like to offer you once again to send us your correct booking number by e-mail to feedback@e-domizil.de, as we would like to check your case in detail.

Kind Regards,

Your e-domizil team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

No contact possible with any of the…

No contact possible with any of the listed helpdesk numbers in holland, germany and uk. Not friendly in communication and no human interest in personal story. Do not match agreements made and only reacht on paymentissues.
Very poor organisation, never again for me

July 26, 2021
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear customer,

Thank you for your feedback, which we will use to improve our crisis communication in the future. We would of course like to apologize for the limited availability in the last few weeks. As a result of the Covid-Crisis and the associated travel restrictions, we have been receiving a lot of calls. In particular, because we have to deal with almost every booking/change of booking/cancellation individually and have to consult with the providers. Therefore there are sometimes considerable delays in processing them. Of course, this circumstance in no way meets the standards we set ourselves - but unfortunately, in the current situation, there is no other way. Of course, we will continue to do our utmost to return to our old service standards with fast response times soon. Until then, we apologise.

Kind regards,
Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

stay clear of e-domizil

stay clear of e-domizil, terrible customer service, terrible communication. Once i understood that it was a scam i had already lost 200 euros. Don't be taken in by the prices you see advertised.

July 1, 2021
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Customer,

thank you for your feedback, although we are very sorry to hear that you were not satisfied with our customer service. We would like to check your case of course. However, this is only possible if we are able to view your booking in our system (therefore we need your booking number). It would be helpful if you could send us your booking number to feedback@e-domizil.de (subject: Trustpilot review).

Kind Regards,

Your e-domizil team

Rated 1 out of 5 stars

It's a looks like a very nice scam

Price very low , but after payment appartments not avalaible, seems hard to get money back. The company owns many websites in different countries like vacatello.com in NL and casevacanza.it in Italy or feries.com . The main website of the company is ehr.ag registered in Antigua and Barbuda which is tax and legal heaven country.

May 28, 2021
Unprompted review
e-domizil  logo

Reply from e-domizil

Dear Max,

thank you for your feedback, although we are very sorry to hear that you were not satisfied with our customer service. We would like to check your case of course. However, this is only possible if we are able to view your booking in our system (therefore we need your booking number). It would be helpful if you could send us your booking number to feedback@e-domizil.de (subject: Trustpilot review).

We would also like to give you a brief overview of our company structure as your statement is not correct. In 2019, the companies European Holiday Rentals EHR AG and BELLEVUE Ferienhaus AG based in Herisau (Switzerland!) are merged with e-domizil AG. Both, e-domizil GmbH in Frankfurt and e-domizil AG in Zürich, belong to the e-hoi GmbH in Frankfurt. Indeed we have several brands (belonging to e-domizil AG or e-domizil GmbH) for different markets. Other portals / brands of our group are e-domizil.de, e-domizil.ch, e-domizil-premium.ch and further more. But casevacanza.it does not belong to our group. You just can book holiday homes from e-domizil AG among many other holiday homes on this website. If you should have further questions please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,

Your e-domizil Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look