Guajastudio Reviews 

242
•
TrustScore 5 out of 5

4.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 77 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the exceptional quality of the products, beautiful sustainable designs, and wonderfully comfortable clothing fits that look very classy. People also highlight the remarkably prompt delivery times and the lovely, carefully wrapped gift packages that always arrive in pristine condition. Consumers genuinely appreciate the extremely friendly and helpful customer support team that makes the entire online shopping process exceptionally smooth and pleasant. However, some people mentioned occasional frustrating issues with external delivery services, unexpected local package retrieval hurdles, and somewhat expensive return shipping costs experienced during travel.

What people talk about most

Product

Customers expressed absolute satisfaction with the product, frequently praising the high-end fabrics, unique... See more

Quality

People report high satisfaction and appreciation for the exceptional quality and timeless design of the... See more

Delivery service

Reviewers express great satisfaction with the delivery service, frequently highlighting fast, prompt, and... See more

Customer service

Clients share positive opinions on customer service, highlighting that the support team is exceptionally... See more

Order

Reviewers highlight high satisfaction with their order experiences, often praising remarkably fast shipping... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I have loved Guaja Studio since I started getting my first pieces a couple of years ago. The shopping experience always runs smooth, the designs are great and good quality, with nice cuts. Shopping fr... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The pieces are high-quality and simply beautiful! I was pleasantly surprised by how quickly my order arrived. I was also really happy to see that the items I ordered were packed so efficiently in a re... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I was following GUAJA for a little while and felt attracted to the story, transparency, designs and quality that seemed to be excellent. I decided to get a pair of trousers and I was very pleased th... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I love every single piece from Guaja. The clothes are high quality, beautiful and authentic. And the customer support, specifically Ines, is everything you could wish for🙏🙏 super thoughtful and help... See more

Company replied


Company details

  1. Clothing Store

Written by the company

GUAJA. is a Portuguese Prêt-a-Porter brand founded in 2019 by two sisters and their mother. We specialize in high-quality, timeless, and sustainable fashion for the busy women in the city. Each piece is ethically crafted in our home town. GUAJA. supports local communities, promoting fair wages and ethical production. Our mission is to provide elegant, long-lasting, and stylish designs for empowered women who are always on the go.


Contact info

4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

242 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.8

All reviews

(242)

91 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

The best

Quality of products is amazing and most Important continuously the same
Lovely packaging
Fast delivery and the friendliest customer Service

I love the brand
Also, very tall girl friendly

November 4, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Bozana,

It’s always such a pleasure helping you, you’re always so kind and sweet to us!
We’re beyond happy to know you loved every detail and all the effort we put into every single order. We truly hope to keep having you by our side for many years to come, and of course, we’ll always look out for our tall girlies 💖

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I love Guaja

I love Guaja. They reply super fast and the quality of the clothes is just amazing 🩷

October 31, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Maria,

It’s always a tremendous joy to hear from you. You’re such a kind soul, and every message from you brightens our day! Helping you is always a pleasure, and we feel so lucky to have you as part of our GUAJA. community. We can only hope to keep creating designs that make you fall in love again and again, we love you right back 🩷

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Perfect quality

Perfect quality, amazing materials. I am definately going to order more!

October 31, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Lieke,

Thank you so much for your kind words! It means so much to know you loved the quality and materials, every piece is made with so much care, and hearing that it reached you that way truly fills our hearts. We can’t wait to see what you’ll order next and to keep creating pieces you’ll adore 💕

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

What can I really say about Guaja

What can I really say about Guaja? I'd buy everything from them if my pockets could afford it.
Sustainable pieces, amazing fits, the out-of-this-world costumer support, the quality...I could literally go on for days to be honest.
Keep the amazing work ladies, you rock. <3

October 29, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Cláudia,

You’re just too sweet, and we’re the luckiest to have you as part of our community! Your words truly made our day and reminded us why we do what we do.
Knowing that all the care we put into our designs, fabrics, and support truly reaches you is just beyond words. Thank you so, so much for your kindness and for being such a beautiful part of our journey, you rock ❤️

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Lovely designs

Lovely designs! My recent purchase of two tops fit me perfectly.

October 10, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Laura,

Reading your words truly made our day! We’re so happy to know your new tops fit you beautifully, there’s nothing that brings us more joy than seeing our pieces out in the world. Thank you for sharing this little moment with us, we can’t wait for you to see what’s coming next 💕

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

My fav company!

Ethical and sustainable Portuguese company which I highly value, but not only that, the fitting of the clothes and the classic look makes me obsessed with pretty much every piece they release, all my favourite clothing is from them, its just a classic well fitted look that can be styled many different ways, also they love receiving clients opinions and feedback and are very interactive, love them!

October 2, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Isis,

You're just the sweetest!
Knowing that our pieces have become part of your everyday life holds such a deep and meaningful place for us. We pour so much love and intention into every design, and seeing that reflected in your experience fills us with joy. Thank you so much for being such a special part of our journey, your love and support inspire us every single day 💘

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Issue email conversation

They listened and helped me with everything. Such a good advice! 😊

October 3, 2025
Unprompted review
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Aniek,

We’re so happy we could be there for you, and it means the world to know that the solution we found together made you happy. Hearing that you felt heard and cared for by our team truly warms our hearts, that’s exactly what we always strive for! We can’t wait to keep creating pieces you love and to have you as part of our dear community for many years to come 💘

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 1 out of 5 stars

40€ for nothing

You have to pay the return shipping costs of €12 and more yourself, plus the shipping costs, even though I didn't keep the item. I couldn't pick up my package because I was on vacation, and even though I was assured it would arrive before my vacation, I now have to pay the return shipping costs again. I had to pay €40 for nothing. Never again!!! Also, my skirt arrived ripped.

October 3, 2025
Unprompted review
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Jen,

We’re truly sorry that your experience didn’t turn out as you hoped. Please know that our Customer Support team did everything possible to assist you with care and attention, always explaining each step of the process as clearly as we could.

As mentioned in our Refunds & Exchange Policy, and as we shared with you via email, the cost of returning the item, as well as any expenses associated with sending the order back to our warehouse in Portugal, are to be covered by the customer, unless there’s any problem with a product or with the order.
It’s also stated that shipping charges from the original order are non-refundable, as they apply to the initial dispatch of your purchase.

Regarding the delivery time, your parcel arrived on the 4th business day, which was within that expected window of the shipment you choose. We’re truly sorry that it didn’t reach you before your trip, please note that an express delivery option is also available at checkout for those moments when a faster delivery is needed.

The return shipping cost for your first order was 12€, and for the second order, which was automatically returned to us after not being collected, 8,59€ was deducted from your refund to cover the return costs. In total, these expenses amounted to 20,59€ and correspond only to courier fees. No additional charges were applied for the return itself.

As for the skirt you mentioned bought on January 2024, our team immediately offered to collect and replace it or issue a refund, and we also shared a discount code as a small way to compensate you for the inconvenience caused. You chose a replacement, which we shipped within one week.

We truly did our best to find the fairest solution, always following our company policy to stay fair and consistent with everyone in our community.

If there’s anything else we cal help you, please let us know, we are more than happy to assist you in any way you need ❤️

All the love,

GUAJA. Team

Rated 5 out of 5 stars

I like products very much

I like products very much. Delivery is so fast. Customer service is friendly.

October 2, 2025
Unprompted review
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Pirjo,

Your kind words truly made our day! We’re so grateful to have you with us on this journey, and your support means the world. We can’t wait to keep creating pieces you’ll adore 💘

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I like the message and the tips for…

I like the message and the tips for wearing it in multiple ways. The delivery was very fast.

September 15, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Freya,

We’re so glad you enjoyed the styling tips, it means the world to know they added to your experience with us! And hearing that your order reached you quickly is truly the cherry on top. It's a great joy having you by our side, and we hope to keep creating pieces that become part of your most treasured memories ❤️

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Love everything about this brand

I really love everything about this brand: the look and feel, the quality and their amazing customer service! I reached out to them with a question about sizing and they were so kind and helpful. Would 100%recommend.

September 22, 2025
Unprompted review
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Heidi,

We’re beyond grateful for your love and support, and it makes us incredibly happy to know that your experience with our team felt kind and caring, that’s exactly what we always aim for! Thank you so much for being there, accompanying our growth and cheering us on. We can’t wait to keep creating pieces that you’ll adore 💘

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from start to finish

Excellent service from start to finish! Highly recommend this company and products. The best customer service I have experienced. I will be purchasing more products very soon! :) Thank you.

September 19, 2025
Unprompted review
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Jade,

We’re in absolute awe of your words! Thank you, thank you, thank you 🫶
Knowing that you loved every single detail of your experience with us and that our efforts are felt on your side means the world. Your support truly lifts us, and we can’t wait to share many more drops with you very soon 🩷

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Everything was perfect

Everything was perfect – from the really lovely customer service to the fast delivery and the 🤩 wow trousers. Absolutely top, I can only recommend them!”

September 2, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Bonny,

Your words just brought the biggest smile to our faces! Knowing that both your experience and your new trousers made you feel so happy is the best reward we could ask for. Thank you so much for recommending us and for being a part of our dear community. We can’t wait to keep creating pieces that bring you that feeling and make you feel as confident and amazing as possible 🤍

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Beautiful satin pants

Beautiful quality and weight to the satin pants, they fit perfectly! Arrived quickly too.

September 8, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Ariane,

We’re beyond happy to know how much you love your satin pants! It means the world to us that they fit you perfectly, and we’re truly grateful to have you in our dear community. Thank you for being such an important part of our story, we hope to continue this journey together for a long, long time 💘

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Lovely fabric and great cut

Lovely fabric, fast delivery and a cute hand written note. I am super happy with my order 🤍

September 1, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Alexandra,

Your words made us so happy! We’re beyond grateful to have you as part of our community and hope your GUAJA. pieces accompanies you for many amazing moments to come. Can't wait to see what you pick next 🩷

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Great experience ordering at…

Great experience ordering at Guajastudio. Both pieces of garment are of great fabric and fit well!

September 1, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Nicole,

We’re so happy to hear that you had a great experience with us and that you love your pieces! We're beyond grateful to have you as a part of our community and cannot wait to see what you pick next 💖

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

I can't wait to try my new Guaja dress! I'm very impressed with the service!

I haven't had the chance to try the dress yet, because I'm overseas now, but I loved all the attention to the details to this order. If the quality of the dress matches the service, this will be the perfect purchase! Thanks a lot for your kind attention.

August 28, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Paula,

Thank you so much for your kind words and sweeteness! We’re truly delighted to have you as part of our beloved community. We hope you absolutely love the dress and get to wear it a lot, that’s exactly what we create each piece for, to be part of many beautiful moments in your life. We pour our heart and soul into every design, and seeing that care being valued means the world to us 🩷

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future, feel free to contact us via email, website chat, or through our Instagram DM’s @guaja.studio <3

Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

Great product, but disappointing customer service

I ordered two of the same shirt for my first order because I was unsure of my size. Unfortunately, I missed my latest date of return for the order by one day exactly. I 100% acknoledge this was my fault, but I still hoped for help by contacting customer service. They did not want to take the shirt back, claiming it was not fair towards their other customers. I initially really liked the shirt and I do wear the one that fit me, but this threw me off. Not only is this particular shirt always sold out (which means they won´t have trouble finding another buyer for it), it also doesn´t match the sustainability and zero waste principles displayed on the website. Now I have a relatively expensive spare shirt, that I can´t make use of. I´m really disappointed with the customer service experience and probably won´t place another order. Missing deadlines by one day is human.

July 29, 2025
Unprompted review
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Hi Lola,

We truly understand your position, as we shared with you via email 🤍 Please know that it’s never easy for us to say no, especially when it comes down to just a single day. Still, we do our very best to be transparent and fair with everyone.

Our "Refunds & Exchange Policy" is always available on our website, and with each order we also include a printed sheet that gently explains how returns and exchanges work, along with the exact deadlines. Because the request wasn’t submitted through our Exchanges & Returns portal, it left us in a very delicate situation. As much as we’d love to make an exception, we need to remain consistent, otherwise, it would no longer feel fair to all of our customers.

We also want to reassure you that sustainability is truly at the heart of what we do. Every returned piece goes through a careful process before being made available again, which is why requests need to be registered in order to follow the proper flow. This way, nothing is wasted, and every item has the chance to find its new home.

It warms our hearts to know that the shirt that fits you is being worn and cherished. Each design is created with so much love and care, made to be timeless and to accompany you for many years to come, and that is what we truly wish for every piece we create.

We hear you, and we deeply value your voice. Even when we must follow our policies, please know it comes from a place of care and fairness ❤️

All the love,
GUAJA. Team

p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM’s @guaja.studio <3

Rated 4 out of 5 stars

Clothes are beautiful my only…

Clothes are beautiful my only disappointment is that the jeans are a little tight on the waist and the top is a little short in the body. Otherwise they’re fantastic

August 11, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Thank you so much for your kind words and for supporting our brand, it means the world to us. We’re so happy you find the clothes beautiful. Regarding the fit, just to share, we always include detailed measurements in the “Size & Fit” section. Our jeans also come in two lengths, regular and tall, so you can find the best fit. Since they’re 100% cotton, they will loosen with wear and return to their original shape after washing, which is part of their natural process. We hope this makes your next experience even better, and we’re truly grateful for your feedback. 💛

All the love,
GUAJA. Team
p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

Rated 5 out of 5 stars

Amazing service

August 11, 2025
Guajastudio logo

Reply from Guajastudio

Thank you so much for your kind words, we’re really happy you had such a good experience with us. 💛

All the love,
GUAJA. Team
p.s. If you need any help in the future feel free to contact us via email, website chat or through our Instagram DM's @guaja.studio <3

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look