Banner for Higgsfield AI

Higgsfield AI Reviews 

5,189
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 4,336 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently mention that the platform offers incredible artificial intelligence tools, making both image and video creation extremely engaging, time-saving, and efficient for various creative projects. People also deeply appreciate the clean and modern interface, noting that exploring the rich available features is remarkably fun and straightforward. However, some customers also noted that video generation can sometimes take a long time to complete or occasionally produce unexpected visual results. Others mentioned feeling quite frustrated when dealing with persistent technical limitations, complex navigation, and receiving unhelpful responses from the support team regarding unused credits.

What people talk about most

User experience

Customers had ambiguous experiences with user experience, with many reviewers praising the impressive image... See more

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of product, with many customers praising the incredible tools and... See more

Artificial intelligence

Customers consistently note positive experiences with artificial intelligence, highlighting comprehensive... See more

Subscription

Clients share ambiguous opinions on subscription options, with some reviewers praising the great image... See more

Customer service

Consumers find customer service to be mixed, as many reviewers report fast, reliable, and professional... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Some of the options are a little bit more complicated for a first-time user or in or inexperience designer. Most of the generated images are close to what I request, but there are a few that did not c... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

My experience was great! The staff and the whole community were very helpful and supportive. You can learn alot about AI, filming, etc. The amount of features and tech higgsfield offers is jus... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I purchased subscription, using it, Image generation is awesome and good. Video generation took a lot of credits and slow. I will re-write the review after 3 months of use.

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I just started using this programme. I had some technical issues and was frustrated i couldnt speak to a live agent, however going through the support process great. Response was pretty fast and eff... See more

Company replied



Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

5K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(5,189)

4,982 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more
charge

Rated 4 out of 5 stars

One Click = Instant Charge [Look before you hit Subscribe!]

Customers need to beware: The issue does still exist, in that there is no 'Are you sure?' screen when changing plans. One click and you are instantly charged.

[Update: Issue resolved]

Thank you Higgsfield for refunding my account. They have shown that they do in fact care about their customers, and I'm excited to use the platform in the future.

April 7, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

It was very disappointing..

It was very disappointing... You charge over $450 stating that some of the important AI apps are 365 Unlimited but then after use your system requests additional credit purchase. When checking on the plan you still state that apps like Nanobanan 2 was UNLIMITED when it was NOT. It was asking to get more credit. I WANT MY REFUND...

April 10, 2026
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are sincerely sorry to hear about your experience.

We want to clarify that if a model is listed as Unlimited on your plan, it should generate without requiring additional credits. If the system was prompting you to purchase credits for a model marked as Unlimited, this is something we want to investigate closely.

We would like to review your case in detail. Please contact us at support@higgsfield.ai with "Manual Review" in the subject line and include your account email, the model you were using, and when the issue occurred.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Pre-selected annual subscription, no refund, dismissive support

Signed up intending to trial this platform on a monthly basis and was defaulted into an annual subscription at checkout.

The annual plan was pre-selected, and the billing commitment was not clearly emphasised at the point of purchase. That directly led to an unintended annual charge.

Usage to date: 148 credits out of 9000.

Despite this minimal usage, support refused any form of reasonable resolution. No partial refund, no plan adjustment, no account credit. Just a rigid policy response with no attempt to understand context.

More concerning was the tone of support. Responses came across dismissive and transactional rather than helpful, with little interest in resolving the issue commercially.

This creates a very clear picture of how the business operates:

* Biased sign-up flow toward higher commitment
* No flexibility once payment is captured
* Support that defaults to policy over customer outcomes

For any business evaluating tools before scaling, this is not a partner you can rely on.

Proceed with caution.

April 3, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are sincerely sorry that you had this experience.

We understand your concerns and appreciate you taking the time to share such detailed feedback. Before completing a purchase, the final subscription amount and billing format, monthly or annual, are shown during the checkout flow and on the Pricing page. At the same time, we are sorry if the purchase experience did not feel clear enough in your case, and we will make sure this feedback is shared with our team.

Regarding refunds, our policy under Section 9.3 of the Terms of Use sets specific conditions for when a refund may be available. We understand that this situation has been frustrating, and we would still like to better understand the full context of your case.

Please contact us at support@higgsfield.ai with "Manual review" in the subject line and include the relevant account details and timeline of events so our team can review the matter more carefully.

Higgsfield Team

Rated 3 out of 5 stars

Good navigation, but poor performance

I liked the navigation, but I wasn’t happy with the generation speed. You were asking users to pay extra for faster generations while your competitors (like SYNTX, for example) didn’t charge anything additional for speed — and I was already on your most expensive plan. Also, none of the models in the lipsync section seemed to be working: Kling was stuck for several hours and never finished, so I had to cancel it, and you were charging over 500 tokens for just a 1.5-minute video in Kling lipsync, which felt unreasonable. I also tried the Higgsfield model in the lipsync section and had the same issue — nothing happened, no error, and I had to cancel it manually, which definitely wasn’t related to my internet speed. I also couldn’t find HeyGen anywhere on your platform, while SYNTX did offer it. At that point, I wasn’t sure I would continue using the service — it just felt too expensive for what it delivered.

April 7, 2026
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely shady business after I…

Absolutely shady business after I canceled with them and talk to them many times as they keep charging my card after all this. Today, they send me an email saying I’ll get a refund within 5-10 business days as I checked my credit card account…. With a new charge from them 4 days after I complained of a monthly charge I never authorized

April 4, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are sincerely sorry that you had this experience.

We can confirm that the refund for the subscription has been processed, and at this time your subscription has been fully canceled.

Regarding the new charge, we can see that it is not related to the subscription associated with the email address you used to contact us. For this reason, we have sent you an additional email to clarify the details of that payment. Please kindly check your inbox or spam folder for our latest message.

Thank you for your understanding.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We’re very sorry to hear that you had this experience.

To better understand the issue in detail, we kindly ask you to contact us at support@higgsfield.ai with the subject line “Manual Review” so we can prioritize your question.

Thank you for your understanding.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Advertised $29.95, charged me $368

Paste this into the main review box:

Higgsfield AI advertised a $29.95 monthly fee, but then charged me $368 instead. I noticed it immediately, canceled right away, and spent about 5 minutes total on the site before deleting my account completely. Despite that, they refused to issue a refund.

In my view, this is a deceptive charging practice. Advertising one price and then billing a dramatically higher amount is unacceptable. Based on my experience, customers should be extremely cautious before entering payment information here.

I will be disputing the charge with my bank and filing a complaint over the billing practices.

March 15, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are sincerely sorry that you had such an experience.

Regarding pricing, each user is given the option to choose the subscription that works best for them, including both monthly and yearly plans. The final price is shown before checkout, and when switching between monthly and yearly options, the billing format is also indicated, such as “billed monthly” or “billed for 12 months.”

At the same time, we understand your concerns in this situation, and we have provided a detailed response to you by email.

Thank you for your understanding.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Incorrect Charge After Attempting to Downgrade Plan

I attempted to downgrade my subscription to the Basic monthly plan, but the system still charged me for the Creator plan.

As soon as I noticed the charge on my card, I immediately contacted support and requested a downgrade and refund. Unfortunately, what should have been a simple billing correction has turned into a frustrating experience.

For a software company, billing support should be fast, transparent, and easy to resolve. Instead, I’ve had to follow up after being charged for a plan I did not intend to keep.

I hope the team can review this case promptly and issue a refund for the incorrect charge.

March 9, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry to hear about this experience and we sincerely apologize for the inconvenience.

We have reviewed your case once again and sent you a detailed response by email. Please check your inbox, including the spam folder just in case.

Thank you for your feedback.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

STAY AWAY FROM THIS COMPANY

STAY AWAY FROM THIS COMPANY. They have so many deceptive and anti-consumer practices.

I subscribed to their ultimate plan and during just the extent of one month they changed their credits value about 4-5 times. They deleted unlimited features too.

Meanwhile Nano Banana Pro and other models were unsuable, only being able to generate 4 images every 24h or none at all.

On top of that. All the content you make and anything you upload automatically belongs to the company and can be used as they please without your permission.

Basically they are baiting you to train their models with your content and then they charge you for it.

I wouldn't be surprised if they end up having to deal with a class action lawsuit.

February 11, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry that you had this experience.

Regarding the Ultimate plan, the monthly credit amount remains fixed according to the terms shown on the pricing page. As for Unlimited features, each one has its own usage duration and conditions. These details can be viewed on the pricing page through the info icon, and additional information about how Unlimited works is also available in the FAQ section below the pricing page.

Regarding your concern about content ownership and use, we would like to clarify that the Company does not claim ownership of your inputs or outputs. We understand this is an important concern, and we take data privacy seriously.

We would like to review your case in more detail, so please contact us at support@higgsfield.ai and include “manual review” in your message so we can prioritize your request.

Thank you for your understanding.

Higgsfield Team

Rated 5 out of 5 stars

Professional and Responsible Support Experience

I recently experienced a billing issue involving a duplicate charge, which unfortunately led to complications with my subscription. While the situation itself was frustrating, I would like to highlight the professionalism and patience of the Higgsfield support team throughout the process.

The team took the time to review my case carefully, provided clear explanations regarding payment procedures, and offered a practical solution to help me continue working without additional immediate cost. Although the original promotional terms could not be reinstated, I appreciate the effort made to find a reasonable compromise.

What stood out most was the respectful and consistent communication. Every response was thoughtful and structured, which made the resolution process much smoother.

Overall, despite the initial difficulty, I value the platform and the support I received. I look forward to future updates and promotional opportunities, and I’m happy to continue exploring the creative possibilities Higgsfield offers.

March 3, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Be careful, scammers, dont want refund

Be careful. They are scammers. You will only have a refund by your bank made a dispute and pur a charge back. Mine helped me an N26 bank.

February 19, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We’re sorry to hear that you feel this way.

Our refund policy is outlined in our Terms of Use and is applied consistently across all accounts. We understand that refund-related situations can be sensitive, and each case is reviewed carefully.

We have now thoroughly reviewed your case once again and sent you a detailed response by email. Please check your inbox, including your spam folder just in case.

Thank you for your feedback and for your understanding.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Serious warning!!!!!!!!! renewal charge with no notice + zero refund + unhelpful support!!!!!!

Update: They comment tells me to email support again with “manual review.” I already did that and was denied with a policy copy-paste reply.

Please stop asking me to restart the process publicly. If you truly want to “make this right,” respond to my existing email thread/case with a real resolution.

---Original Review---
Serious warning to anyone considering subscribing!!!!!!!!!!!!!!!! My subscription renewed and I was charged without receiving any renewal reminder email (I checked inbox and spam). I only found out after the charge posted on my statement.

I have not used the service since December (no activity / no logins). I cancelled the same day I noticed the renewal and contacted support immediately. Still, they refused any refund because it was a renewal (“refunds only apply to initial purchases”).

Customer support was also dismissive and unhelpful, generic replies, no real effort to resolve the issue, just copy-pasting policy.

This experience feels highly non-transparent and unfair. Please think carefully before subscribing and make sure you fully understand renewals and refunds, because you may be charged again without warning and get no help after the fact.

February 5, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry to hear about this experience and we sincerely apologize for the inconvenience.

We have reviewed your case once again and sent you a detailed response by email. Please check your inbox, including the spam folder just in case.

Thank you for your feedback.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Money Disappeared from my account

Money Disappeared from my account. The platform is great for creatives but there are huge issues when it comes to customer care and transparency. I bought a 2 yearly plan at 849 dollars on their website. Then they kept flashing 'UPGRADE' to teams. I did that at another 100 dollars for my 2 teammates on a monthly basis. We did not find the teams plan effective and all decided to switch back to individual plans. Now when I cancelled the the monthly, it is not allowing me to switch back to my original 2 year creator plan, and that entire sum of 849 dollars is nowhere to be seen, It in fact shows they are going to charge me 1700+ dollars for a yearly subscription in 15 days. This is beyond insane. They replied at first but when I explained the issue on mail, there has been complete radio silence since then. Its been more than a week and multiple mails.

January 23, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We’re very sorry to hear about your experience and sincerely apologize for the inconvenience.

We’ve reviewed your case once again and provided assistance through one of our support channels.

Thank you for your feedback.

Rated 2 out of 5 stars

Disappointed

Highfield has some great features, but I’ve been extremely disappointed by a recurring 'glitch' with the Unlimited toggle. Every time I select the button to create content in Unlimited mode, the setting automatically switches itself off the moment the page refreshes or a new task starts.

It feels intentional rather than accidental. Because it reverts to the default setting without warning, I’ve ended up burning through my paid credits on tasks I intended to run under the unlimited tier. Having to babysit a button every single time you refresh just to make sure the app doesn't charge you is poor UX at best and predatory at worst. Fix the persistence of the settings so users aren't tricked into spending money they didn't intend to.

January 14, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry to hear about this experience and we sincerely apologize for the inconvenience.

Please contact us at support@higgsfield.ai and include “manual review” in the message so our team can investigate right away.

Thank you for your patience, and we truly appreciate the chance to make this right.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

I tried to cancel my Higgsfield…

I tried to cancel my Higgsfield subscription on Dec 27, 2025, but there was no cancel option, only “downgrade to basic” (which is also paid). I emailed support asking them to cancel. Support replied saying their billing system had an error and they “flagged it for manual cancellation” within 36 hours.

Despite that, I was still billed again on Jan 10, 2026.

When I contacted them immediately, they said they couldn’t refund the charge. They also still didn’t provide a clear, immediate cancellation method inside the product. Only after I escalated hard did they say they’d send it to a human.

This was frustrating and felt unsafe as a customer: no working cancel flow, billing continued after a written cancellation request, and then refund refused. I ended up canceling my card through my bank to stop future charges.

January 10, 2026
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry to hear about this experience and we sincerely apologize for the inconvenience.

Please contact us at support@higgsfield.ai and include “manual review” in the message so our team can investigate right away.

Thank you for your patience, and we truly appreciate the chance to make this right.

Higgsfield Team

Rated 5 out of 5 stars

A Game-Changer for Creators – Finally, True Creative Freedom!

⭐⭐⭐⭐⭐

I have been exploring the AI video space for a while, and Higgsfield AI is hands down the most innovative platform I’ve come across. While other tools feel restrictive or experimental, Higgsfield feels like a complete production studio.

What sets them apart:

Unlimited Access to Top Models: This is the killer feature for me. Most platforms charge you per second or lock you into tight credit limits. Higgsfield’s model of offering unlimited access to top-tier AI video generators every month is incredible value. It allows me to iterate, experiment, and perfect my shots without constantly worrying about hitting a paywall.

Genuine Innovation: They aren't just copying what everyone else is doing. The level of control they offer is unmatched—specifically the camera motion tools and character consistency. It feels like they are actually building tools for creators, not just tech demos.

If you are tired of running out of credits on other platforms and want a suite of powerful video tools that actually let you direct your vision, you need to try Higgsfield. It has completely changed my workflow!

p.s. That new ''Cinema Studio'' is pure cinema...omg!

January 5, 2026
Rated 1 out of 5 stars

Warning: scamming company with fake promises

Extremely shady company with even more shady discount deals. The rug pulls consist of removing NanoBanana PRO 2K and Kling. Therefore, I will be cancelling my subscription and demand a charge back under protection of EU consumer laws.

December 12, 2025
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry to hear about this experience and we sincerely apologize for the inconvenience.

Please contact us at support@higgsfield.ai and include “manual review” in the message so our team can investigate right away.

Thank you for your patience, and we truly appreciate the chance to make this right.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Accidental yearly charge — no refund

I had a very bad experience with this service.

I wanted to buy a monthly subscription, but by mistake I was charged for a yearly plan — $108. I realized this error very fast and stopped using the service immediately. I also contacted support right away.

Even though I explained everything, they refused to refund my money because I used some credits. But I used them before I even understood I was charged for a full year. This was not intentional.

What makes me even more upset is that I later found out that other people had the same problem — many users accidentally get charged for a yearly plan and then can’t get a refund. So this is not only my case.

Support answers very slowly and always just sends the same policy text without trying to really help.

This situation feels very unfair. I did not want a yearly subscription, and now I lost a big amount of money.

Be very careful with this service and with their subscription system.

December 1, 2025
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry for your experience.

We have already reviewed your case and sent you a detailed response by email. Please check your inbox, including the spam folder just in case.

Thank you for your feedback.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

No Response After Subscription – Still Waiting

I subscribed to Higgsfield on 24th Nov after seeing a Black Friday offer, they show something and charge something else and I never received proper support. It has been several days, and my emails are unanswered. I haven’t used any credits and should be eligible for a refund under their own policy, but no one is responding. Very disappointing experience.

December 1, 2025
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

We are very sorry for your experience.

We have already reviewed your case and sent you a detailed response by email. Please check your inbox, including the spam folder just in case.

Thank you for your feedback.

Higgsfield Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible business ethics

Terrible business ethics, outrageous prices & deplorable customer service. They will seem engaged & attentive but extremely inaccurate response times and nothing but a lack of accountability in their discord community when addressing concernd customers. Good luck with getting anyone worthwhile to attend to your performance issues imagine a bigger matter like a over charge or a work deadline you must make. Find a better option, save yourself the head ache.

November 28, 2025
Unprompted review
Higgsfield AI logo

Reply from Higgsfield AI

Thank you for sharing your feedback. We truly acknowledge your concerns and we are actively working on improving our service and response quality. Your input matters to us.

Higgsfield Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look