Banner for Kraken

Kraken Reviews 

9,363
•
TrustScore 3 out of 5

3.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

not great. I was using them years ago - was working well, then started being very slow in answering any support questions and i changed the platform. Tried to use again recently (in 2026) - again a p... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The functionality is comprehensive. The menus are good enough. I did have to ask AI to find some methods and steps since the pro and not-pro setting had me comparing trading steps and limitations or a... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Easy to use send and deposit functions on crypto. Easy to transfer funds from/to my bank. 1. On the Mobile app the swap/conversion process needs to be streamlined. From a trade button show a s... See more

Rated 1 out of 5 stars

A new clean verified account with my first deposit got restricted and my 20k deposit is on hold for over 10 days while I have 0 help or resolution or even an explanation from support. Ticket #23053154... See more

Company replied

Company details

  1. Cryptocurrency Service
  2. also in
  3. Asset Manager Service
  4. Investment Service

Written by the company

Kraken is a suite of powerful financial tools to help you grow and manage your money. Invest, trade, and earn with crypto, stocks, ETFs, and futures from a company founded in 2011. Kraken by Payward.


Contact info

You should know

3.2

Average

TrustScore 3 out of 5

9K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.2

All reviews

(9,363)

6,005 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more
referral

Rated 1 out of 5 stars

Kraken blocks A$80,000 in crypto withdrawals — NO review possible until AFTER 90 days!

UPDATE — 25 OCTOBER 2026: KRAKEN'S PUBLIC RESPONSE
Kraken has responded publicly, suggesting that I contact its team through a social-media direct message.
But Kraken's official support team has ALREADY refused any exception or expedited review before the minimum 90-day period, despite my extensive correspondence and formal complaint.
What exactly would contacting Kraken through social media achieve that its official support and complaints departments have refused to do?
Kraken already has my complaint references, supporting evidence and verified contact details.
If its Trustpilot representative genuinely wants to help, they should personally escalate my EXISTING complaint to someone with authority to reconsider the restrictions and arrange for that person to contact me directly.
Another generic referral to support is not a solution.

- original post -
I am an experienced Australian crypto investor acting independently.

In October 2026, I transferred approximately A$80,000 from my own bank account to my fully identity-verified Kraken account using its authorised PayID/Osko facility. I made daily deposits within the PayID limits Kraken had approved and purchased USDT through Kraken Pro.

My intention was to transfer my crypto to my Ledger hardware wallet for self-custody, reducing the risks of leaving substantial holdings on a centralised exchange.

On 15 October, Kraken notified me that crypto withdrawals had been disabled for a MINIMUM of 90 DAYS because its monitoring allegedly detected scam-related patterns. I was not acting under anyone else's instructions. Kraken has not identified any particular suspicious transaction to me or given a meaningful case-specific explanation.

Crucially, 90 days is NOT a guaranteed release date. Kraken says I must wait at least that long merely to request a review, with no assurance that withdrawals will be restored.

More alarming, other customers have publicly reported fresh withdrawal restrictions after earlier restrictions ended or withdrawals were cleared—including repeated 90-day periods. These unverified customer reports raise a serious question: what prevents customers from being trapped in repeated restrictions with no definite end date?

Around A$80,000 in cryptocurrency is affected. I am not alleging the assets have disappeared or been stolen. Kraken says I can sell my crypto and withdraw AUD to my own bank account. But forcing me to liquidate my investment is NOT equivalent to letting me transfer my own cryptocurrency into self-custody; selling may also have fee and tax implications.

My identity is already fully verified. I have offered reasonable source-of-funds evidence and proof that my wallet is mine. Why not examine those safeguards or arrange a supervised transfer rather than refusing an individual review for at least three months?

Kraken also severely restricted AUD funding. My overall cash deposit limits were US$250,000 daily and US$1.25 MILLION monthly. Kraken had increased my separate PayID limits from A$10,000 daily/A$40,000 monthly to A$20,000 daily/A$80,000 monthly, with RTGS deposits available.

On 15 October, Kraken removed RTGS completely and reduced PayID to A$10,000 daily/A$40,000 monthly. Having already deposited over A$40,000 that month, I had no remaining PayID capacity. I had simply made legitimate deposits from my bank account within Kraken's approved daily limits.

Kraken's complaint handling has been deeply unsatisfactory. I complained formally on 15 October and via its official system on 16 October. Support repeated generic scam-prevention policy. On 19 October, I was told there would be no exception or expedited review before 90 days. My original ticket was marked "Solved" while the restriction remained.

On 17 October I complained to the Australian Financial Complaints Authority (AFCA), seeking urgent review and a verified self-custody withdrawal, not compensation.

I also tried to warn others on Reddit. My new account could not post in r/KrakenSupport; a separate r/Kraken post was removed by Reddit's filters; and attempts to contact moderators failed. I complained separately to Reddit. I cannot establish Kraken's involvement in these issues, but I could not share my experience there.

My warning: Kraken may take your AUD deposits and let you buy crypto, yet prevent you from withdrawing it to your own wallet for at least three months, with no immediate review and no guaranteed end date. Public reports of repeated restrictions make that possibility more troubling.

Consider these risks BEFORE depositing substantial sums.

As of 25 October 2026, my request for a specific explanation, immediate review and secure self-custody transfer remains unresolved.

October 15, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for taking the time to share the full context of your experience. While each case is unique and restrictions may be due to any possible reason, we're here to make sure that your case arrives at a resolution as soon as possible.

We understand that our Reddit guidelines have been stricter recently given the recent spike in submissions, so when you have the time, please reach out to us through Social Media via Direct Message with more information. We're here 24/7 💜

Rated 1 out of 5 stars

It had hidden fee which I didn't like…

It had hidden fee which I didn't like as I bought the crypto worth $200 but when it came to my account it was automatically $191, where did my money go? As it was showing $0 fee for premium users as I had 1 month free trial, very disappointed with this app, and also I referred 2 of my friends and they never got referral bonus and even they signup from my referral link in front of me but it shows I never referred to them, I don't know what's the issue with Kraken.

September 23, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Hi Sameer 👋

We’re sorry about your experience, both with the amount you received on your purchase and with your referrals not showing up. We understand how frustrating that is.

We’d like to look into both issues. Please contact our team using the options here: https://support.kraken.com/articles/201351886- so we can review it.

🐙

Rated 3 out of 5 stars

Homeless shafted yet again but favours man with It all

Signed up with a referral im homeless and coult of used the 350 use offered so I got s holy 45 dollars where he got 350. Really messed up screwing over the homeless man

September 9, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Hello Troy, we appreciate you taking the time to share this.

The reward you received comes from a Lootbox referral plan, where payouts are randomized within a range of AU$45 to AU$350 in BTC. Referrers and referees can also be on entirely different plans, each with their own reward terms, which explains the difference in amounts.

We understand this wasn't the outcome you were hoping for, and your feedback is noted. Our support team is available if you'd like a full breakdown of how the reward was calculated.

Rated 1 out of 5 stars

I signed up for Kraken and referred a…

I signed up for Kraken and referred a friend. They got their half of the referral bonus but I did!’t when I contacted Kraken to get this resolved they have me the run around before simply disconnecting the chat refusing to provide any information or assistance.

July 25, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Hi Michael 👋

We're sorry to hear about your experience, and completely understand the frustration.

We'd like to get this looked into properly. Please reach out here so the team can review your account and referral details: https://support.kraken.com/articles/201351886

🐙

Rated 1 out of 5 stars

Cancelled referral bonuses with no…

Cancelled referral bonuses with no reason

July 19, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for sharing your experience. Each campaign follows very specific terms and conditions. It's worth reviewing the full terms to make sure nothing is missed. If you feel like this is an error, please reach out to our 24/7 Support Team to get assistance regarding the matter 💜

Rated 4 out of 5 stars

I am very glad I switched from Coinbase to Kraken...

Long story short.... about an year ago I started my first Crypto exchange with Coinbase. In the beginning I liked the app. I use my Galaxy S9 android and do all my Crypto on it, so I am particularly concerned about the app GUI interface to be easy to use with LESS clicking on many buttons to see ALL information in one page. Well, Coinbase has did 5 major updates... and their GUI app now sucks! They added so many things I'm not interested in and you have to click so many buttons to see your Crypto information. And, some features are missing or not working correctly. I was watching the YouTube " Coin Vault " guys live talking. I told them i was not happy with Coinbase's app latest 5 updates.... what other exchange would you recommend 🤔. They said, " Kraken " .
So, it's been about a month and I'm very happy with Kraken. I have moved more than half of my Crypto over to Kraken.
I do have a major CONCERN with Kraken at this time. I have done TWO referrals ( my daughter and best friend ). Both of them did the $200 deposit and traded $200 worth of Crypto.... well it's been over a week and so far i have NOT received my REWARD? I have checked the status and it acts like I did nothing.... zero ??? I sent the referral LINK . PLEASE HELP
Thank you .... Jame Alkire

July 15, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Hi James 👋

Thank you so much for sharing your experience switching over, and we're really glad to hear you're enjoying the app so far!

On the referral rewards we want to make sure this gets sorted for you. Since this involves specific account details, could you reach out to us here so we can take a closer look: https://support.kraken.com/articles/201351886.

Thanks again for the detailed feedback!

🐙

Rated 2 out of 5 stars

Fees higher than expected

Fees higher than expected
And no USD direct bonus adquired as my referral promotion claimed

July 13, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Hello,

Thank you for your feedback. We understand your concerns and would be happy to take a closer look at your referral bonus. Please reach out to us through one of our official social media channels with your Public Account ID, and we'll review your case. We also appreciate your feedback regarding our fees.

Kraken Support 🐙

Rated 1 out of 5 stars

Promised a $10 referral bonus and refused to pay.

I met their conditions for a referral bonus. They confirmed as much in an automated email and manually over an email that their employees wrote to me. The automated email said they'll pay the $10 in 2 weeks. In 5 weeks, instead of the 2 they promised, they replied to me in an email just because I pushed for an answer. They wrote: "As indicated in our terms, referral bonuses are not guaranteed and Kraken reserves the right to limit, modify, or terminate the referral program at any time, for any reason, and without notice."

In other words, they're pathetic thieves and liars, and they think that's fine, because in this stinking legal system, they can get away with terms and conditions which they wrote, which let them get away with deceiving others and keeping the money.

Kraken cannot be trusted, and they themselves confirm as much in their writing in their "Legalese" language.

June 22, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for reaching out today, Ehud. Totally understand the frustration here, and we'd really like the chance to review the situation and help turn this around for you. When you have a moment, please reach out via our live support or our official social channels and we'll get some eyes on it 🐙

Rated 4 out of 5 stars

Start trading.

It's easy to trade, simple to start and with a referral it helped jumpstart a trading mindset

June 18, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Awesome, love to hear that! Welcome to the kraken family mate! We're here if you need anything 💜

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed with Kraken.

Very disappointed with Kraken.
The €200 referral reward feels more like a fantasy than a real promotion.
I followed every step: deposited over €1,000, bought and sold crypto exactly as required, and after more than a month — still nothing.
New users deserve better transparency

May 2, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Hi Emil, please DM us on socials with your ticket number so we can check this for you. Thanks.

https://support.kraken.com/articles/201351886-how-to-follow-kraken-on-social-media

Rated 1 out of 5 stars

Never paid my referral bonus

Never paid my referral bonus, said they weren’t guaranteed, and they arre only put out in good faith. So I have reported them to Ohio attorney general and the FTC for fraud. All I really wanted was to talk to a human, but that time is over myself and my firm are going to make an example of them, so other sites don’t follow their lead and hard working people who work 2 jobs to afford this country, try hard in those referral programs to earn money finish what is asked them to then to finally be told no it’s a good faith program.i have copies of them all it will be coming their way soon in triplicate with what in the end will be a class action suit, this has happened numerous times with them. In response to the comment below no, I’ve been push and pulled back and forth from specialized team to specialized team that are nothing but bots, probably like response you gave me. This is just a review, You should see what the message boards are flowing with. It’s not about the $200 for me it’s about them believing a strategy of if we keep him going place to place ,bot to bot tell him to wait 24-48hrs send him another email he will give up like they all do that it is all just corporate verbal nonsense, that if you actually know thats it’s just made long, with big scary words and codes with numbers that mean nothing, That traps are put in to spring another in terms and services, you will realize that the million dollar group of attorneys just copy and pasted it with hole after hole to walk right through. I’m going to make you work and lose well over $200 call it “Good Faith”. I’ve told your other people bots whatever, do yourselves a favor stop putting guilt on paper, Really should just call people a voice mail is deleted and email will be here forever, that’s corporate 101. One more thing the fact that you let a review get to me, is exactly what I’ve been talking about.

May 29, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Hi Sean, please DM us your ticket number on socials, so we can check this for you and escalate it to our team. Thanks.

https://support.kraken.com/articles/201351886-how-to-follow-kraken-on-social-media

Rated 1 out of 5 stars

No referral

Invited 2 friends, there was no referral, tried to talk to support two times, just a bot that couldn't help me and an agent that answered some days later, didn't understand the issue and didn't reply anymore.

May 23, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for taking the time to share your feedback, Ruban. Totally understand that can be frustrating. We'd really like the chance to pick this up properly and turn that experience around for you. When you have a moment, please reach out via our official social channels and a real person on our team will be happy to have a closer look and help clear this up for you https://support.kraken.com/articles/201351886-how-to-follow-kraken-on-social-media 🤝🐙

Rated 3 out of 5 stars

Good app but referral transparency is needed

It's been okay but the sign up referral I got from my friend was really misleading. It kept saying get your $100. I made a $200 deposit & after waiting for the bonus it only ended up being $20. Which I wouldn't have cared but it kept on acting like it was gonna be more. Get up to $200 was mentioned & then in the corner of my home screen in Kraken it said claim your $100. It was all misleading. That's my feed back to your company is to be more transparent. I like your site & what you offer. Let that be the sell point. Be transparent with what new referrals are going to get us my recommendation.

April 17, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for reaching out to share your experience, Adam. Appreciate the feedback on referral transparency, that's a fair point and we'll make sure it lands with the right team. Glad to hear the platform itself is working for you, and we're always working to improve. If you'd like to explore more of what we offer, we'd invite you to have a look at Kraken plus (https://www.kraken.com/kraken-plus) our new subscription model with many perks, first month is free on us. Feel free to reach out anytime if you have any questions 🐙

Rated 3 out of 5 stars

Meh-Kraken is misleading

I did my first trade and it offered me to upgrade free for a month where I wouldn’t have to pay the fee for the trade. I clicked on that, it showed the fee taken off and I committed to the buy. Somehow I was charged the fee. It felt like bait and switch. I also joined Kraken through a referral where I wouldn’t get $200 and my friend would get $200, but I can’t find anything on that either, so that probably won’t happen. Trying to communicate with someone has been a waste of time. Be aware!

May 16, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for sharing your experience. Please know that funding fees may vary from one method to another, none of which is under our control. This is more common for cards which may take more than what we list (for processing). It's best to refer to the Support Article below to see how each method process and the fees related to them.

Ultimately, Kraken + would remove all fees with Instant transactions. When you have the time, please feel free to reach out to us, so we can check on what happened.

Rated 1 out of 5 stars

I am extremely disappointed with Kraken…

I am extremely disappointed with Kraken customer support and their referral bonus system.
On May 10th, I contacted support requesting human assistance because not even the chatbot was able to answer my question properly. I was told to wait 24 hours for a response, but until today I am still waiting.
This raises serious concerns about their communication and customer service quality.
What makes the situation even worse is the “Refer a Friend” bonus. I referred my husband because I wanted to test whether the promotion actually worked before recommending it to other friends. According to the advertisement, both the person referring and the referred person should receive a bonus. However, neither of us received anything.
At this point, it feels misleading and very poorly managed. If the company cannot handle a simple support request or properly honor its own referral promotion, it seriously affects trust in the platform.
Very disappointing experience.

May 10, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for reaching out to share your experience, Michele. Understandable frustration on both fronts. We'd like to look into both and help turn this experience around for you. Please reach out via our official socials with your Kraken account ID and the case number from May 10th, so we can have a closer look and get this escalated for you 🤝🐙

Rated 1 out of 5 stars

If anyone plans to complete activities…

If anyone plans to complete activities from Krak / Kraken for bonuses or referral rewards, keep in mind that even after fulfilling all the requirements, the reward may still be canceled retroactively.

In my case, all conditions were completed before the changes regarding Ukraine, but support informed me that the payout was canceled with no possibility of restoration. Therefore, I do not recommend spending time on these activities if you are relying specifically on the bonuses.

May 9, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Hi Andrew,
Completing all the requirements do not guarantee a bonus payout if there is a violation of the terms of service.
Kraken reserves the right to limit, modify, or terminate the referral program at any time, for any reason, and without notice.


Rated 1 out of 5 stars

Everyday is same... XD

A year ago, I could use the exchange without any problems. Now I can't trade, send money, or do anything with my funds. There's zero communication with support, just a stupid bot that doesn't do anything, and then I have to wait over 100 hours for an email from (real??) support. The email redirects to a broken website. A year ago, it was a great exchange with a great referral program. Now it's a complete scam with a nonexistent contact channel. I DO NOT RECOMMEND IT, STAY AWAY. (This is coming from someone who usually has the patience to contact Supper.)

Edit1: In any of the Kraken apps (i.e. Pro, KrakApp, Basic) there's no detailed information about what's going on or why nothing works. There's only a message asking to contact support (of course, there's no contact information) and a link to an FAQ that doesn't help because it only contains idiotic information like limits or kyEdic.

Edit 2: i will show for you screen shots, after 12h, after public this review, sorry for my english, i think Kraken can be next Zonda. Be carefull guys!!

Edit 3: ohh i was forgott, my friend have new account with complete kyc, and verivied everything importany documents, and have same problem what me. Why ?? Of Course some kinds of limits what you have on your account wasnt show if you was deposit money... WTF

April 16, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Hello!

Thanks for sharing your experience. Please reach out to our social media team so we can take a closer look and help you. You can find all our official channels here: https://support.kraken.com/articles/201351886-how-to-follow-kraken-on-social-media

🐙

Rated 1 out of 5 stars

Kraken is a total scam app

Kraken is a total scam app. I signed up using a referral link and didn’t receive any payouts. They’ll show you your net worth as a high number and then when you try to sell them they’ll quote a lower price. Oh also there’s a minimum fee on cash withdrawal.

April 29, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Hello, thanks for sharing your feedback.

Referral rewards are subject to specific eligibility criteria and aren’t guaranteed in every case. Regarding pricing, the value shown and the final quote can differ due to market conditions and spreads at the time of the transaction.

Kraken Support 🐙

Rated 1 out of 5 stars

I still have not received my referral…

I still have not received my referral bonus for invited my friend to join Kraken. My friends name is Talwinder Sohi. I will not refer any more of my friends until I receive this bonus.

April 20, 2026
Kraken logo

Reply from Kraken

Thanks for your feedback.

Referral bonuses depend on specific signup and eligibility steps 👍

Feel free to reach out with more details and we’ll take a look for you.

Rated 1 out of 5 stars

Lie about 200$ referral.

They lie to you telling you refer a friend and get Up to 200. Just bogus. You get 25 bux. Just like any other exchanges

April 18, 2026
Unprompted review
Kraken logo

Reply from Kraken

Hey there, appreciate you leaving this and giving us a chance to clear it up.

The "up to" part is doing a lot of heavy lifting in that sentence, and I get how it can feel misleading if you're expecting the top number. The way it works is the bonus amount depends on the specific offer shown in your Kraken app, and that can vary based on things like your location and the deposit/trade requirements tied to that particular offer. The deposit and trading conditions are variable, and the specific terms are shown in the app itself. So "up to $200" means $200 is the ceiling, not the floor. Some people see a $25 offer, some see $75, some see more. For another of the promotions is just a random amount. You can read the terms here https://www.kraken.com/legal/referrals

I know that's a frustrating thing to find out after the fact tho. If you want to double check the exact terms that applied to your referral, you can see all the details on the referrals page in your app. And if something looks off or you think the payout didn't match what was shown, our support team can dig into the specifics of your account.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look