Lorex Technology Inc Reviews 

10,512
•
TrustScore 2 out of 5

2.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 39 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Customers frequently complained about unreliable hardware, noting that security cameras suddenly stopped working, leaked water inside, or constantly lost wifi connectivity. People also experienced severe issues when trying to reach customer support, describing frustratingly long wait times, completely unhelpful agents, and unanswered inquiries. Some reviewers were not happy with the strict return and warranty policies, struggling for days to secure rightful refunds or valid product replacements. Others additionally mentioned persistent technical difficulties with mobile applications failing to display proper video resolution or failing to stream smoothly during crucial security moments.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight negative aspects of product reliability, reporting that hardware frequently fails, stops... See more

Customer service

Clients share profound dissatisfaction regarding customer service, frequently describing support... See more

Quality

People report negative experiences with quality, expressing deep disappointment over failing hardware,... See more

Service

Reviewers mention negative feedback about service, expressing deep dissatisfaction with unhelpful support... See more

Response time

Consumers find response time to be disappointing, with reviewers reporting long wait times and unreturned... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

I have a new Lorex camera. It was up 6 months. The nigh vision stop working. After removing the camera. I found out it was full of water. I pulled the camera apart and it was full of water. Also no... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Had i reviewed this shite product ahead of time i would've never purchased. Half the time when i go to open app and see live view it says 'uh oh somethings wrong' Yeah...app is shit. I click on HD and... See more

Rated 2 out of 5 stars

Disappointing reliability for the price Three of my six cameras no longer work, and two cameras had already been replaced. For the price paid, I expected much better reliability. The video qua... See more

Rated 3 out of 5 stars

I bought a Lorex N910A6 NVR with five A14 bullet cameras and a 4k doorbell camera. Initially everything worked as it should. I had no issues retrieving videos through the app. A year later the re... See more


2.0

Poor

TrustScore 2 out of 5

11K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 63% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.0

All reviews

(10,512)

38 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Buy with caution

Purchased a bundle from Lorex. Took ages to be sent out.
When it did arrive the nVR box is 2 years old with outdated firmware. Tech support is supposed to be open from 9am but seems that 9am USA time not UK ut was 13:00hrs before we got through.
Advisor was not helpful. We either had to return the system with a hopeful refund with 20 days or buy a memory stick to download the new version of firmware.
If you’re spending the money we did, we expect things to work and be upto date. Buy with caution

April 7, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Horrible Tech Support!

I bought Lorex cameras for our business. I contacted Tech Support because the app view on the laptop was tiny. Lorex outsourced their customer/tech service, and it's very hard to understand them. And the tech person gets frustrated because I keep asking them to repeat because Its so hard to UNDERSTAND THEIR ENGLISH with the heavy accents!. Then finally I was able to download the software and needed help to add device to view live camera. I asked the tech support person questions, but no response. The tech person ended our call because tech support hours ended. But there was never any communication from tech support to inform me; she just stopped talking and ended the call. I have NEVER encountered such poor service! Most places would stay on the line to complete the support. Had I know how HORRIBLE support would be, I would NEVER have bought LOREX cameras. Moving forward, I would never buy another Lorex cameras again. HUGE MISTAKE!

March 5, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

At first I thought that it was a run…

At first I thought that it was a run around so I had posted a review , I rescinded my
post,I spoke to a supervisor of my complain and she took care of my issues she was very understanding, courteous, knowledgeable and professional, for such a service, I would purchase and recommend Lorex to anyone that need a camera system, with great service and representative .

February 27, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

App Not Working

I bought the cameras from Costco . I’m ready to return them since I bought them recently . Very frustrating with the app . It seems to not work properly . These reviews makes me want to return asap . Also, want to not have major problems and the customer service will be a hassle . Also, the main box to operate is noisy . I will most likely go back to Arlo. Easier interface .

February 9, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

DO not buy

DO not buy. The app sucks , the cameras suck. We stopped calling lorex , because we got nowhere the app is always crashing no matter what phone you use. Our 4k cameras look more like $90 dlls cameras, people look transparent at times and lorex support is not support at all. IT WAS A COMPLETE WASTE OF MONEY

June 3, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

FAILED UNDER WARRANTY PERIOD. Refused replacement!

FAILED UNDER WARRANTY PERIOD.. REFUSED REPLACEMENT!!!!!

A ptz camera died under the warranty period because I tried fixing it myself and waited a few days past warranty period they refused to replace it and tried offering a measly 10 bucks off the purchase price to replace it. Do yourself a favor and pick a better system!

I feel bad referring my friends to this company and installing their system.

Order # LA974519

February 16, 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Not fit for purpose and limited warranty

I reported a problem in warrenty where the doorbell would not reconnect after a power outage. Was told that's what it does and get a new wifi router. 15 months later the doorbell fi fi failed completely after reset it would not enable its own hotspot. While getting hold of support is easy they agreed the hardware was faulty but it was outside the 1 year warranty period so wanted to sell me a new one. Not buying another lorex one after this flakey experience.

February 17, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Easy installation

Easy installation, good camera resolution

January 1, 2025
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Thanks for your positive review! We are glad to hear that the installation was smooth and the camera meets your expectations!

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

AVOID DEALING WITH THEM

AVOID DEALING WITH THEM , NO BODY CARES :

1- 11 DAYS AGO On 7th December 2024 , I made an order(ORDER NO:LU5198) of (Lorex 4K 16-Channel (8 Wired 8 Fusion Wi-Fi) 2TB NVR with Smart Deterrence IP Dome Cameras with 2K Pan-Tilt Indoor Camera and 2K Wired Doorbell N4K2SD-84WDK-DP).

2- On 9th December, 2024 , I received an email that (Your order is on the way. Track your shipment to see the delivery status. FedEx tracking number: 7.70599E+11) The tracking number incorrect,

3- I had to call Fedex to track my order they confirm:

- the correct tracking number is : (770598503571).
- the parcel has been labeled by the sender with this tracking number, however, the sender didn’t contact Fedex to pickup the order to deliver it.

4- During the 11 days , I have made so many calls to Lorex customer service , many tickets been raised asking them to :
• To send my order ( nothing happened and the order is still just only labelled and waiting for eleven days so one of their team send fedex to come pick up the order.
• Or just simply cancel my order and refund my money back.
•
5- ANY ONE CAN TRACK MY ORDER(770598503571). THROUGH FEDEX AND SEE THE STATUS
11 DAYS NO BODY CARE, NO ORDER BEEN DELIVERED, NO MONEY BEEN REFUNDED THE ORDER STILL WAITING THEIR FOR ONE OF THEM TO CONTACT FEDEX TO COLLECT,AT THE END THEY LEAVE ME WITH ONE OPTION WHICH IS THE COURT.

December 7, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Laura,

We apologize for the incorrect tracking number and the delay with the delivery.

I have checked the tracking number you provided and it shows that the order is currently on the way and scheduled to arrive tomorrow, Dec 19. If you have any questions, please don`t hesitate to reach out to support.

Thank you for your patience and understanding.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

Does not honor their warranty

Be careful in purchasing this doorbell, I purchased mine in June, had it installed by an electrician, doorbell suddenly stopped working when it got cold, phoned customer support, followed their instruction to make it work again to no avail, when claim was escalated to replace the doorbell suddenly I am required to acquire a multimeter and use it to show voltage, despite stating that I have no knowledge in basic electricity and no knowledge how to use a multi meter they still required me to do it. Filed a complaint to bbb and consumer affairs Ontario, currently in contact with the media. I will get rid of my 4 lorex security cameras and switch to more known brand with better customer support. Beware of lorex people!! They will take your money then leave you in the dark when you need them to honor the warranty!!!

Edit:
Lorex reply is again to put the blame to clients instead of taking responsibility, I reiterate that the doorbell was installed by a licensed electrician that I paid. If the voltage was incorrect then why will it work for over 5 months before it stopped working??? there is a lot of reviews online stating the same issue and same lame excuse that Lorex use to not honor the warranty. The only assistance lorex can provide right now is either to honor the warranty or SEND A LOREX TECHNICIAN!! I ALSO CANNOT EMPHASIZE ENOUGH TO NOT TO FORCE YOUR CUSTOMERS DESPITE STATING THAT WE DO NOT HAVE THAT SPECIFIC TOOL AND KNOWLEDGE TO PERFORM DANGEROUS ELECTRICAL DIAGNOSIS THAT SHOULD BE PERFORMED BY A LICENSED PROFESSIONAL!! THAT RESPONSIBILITY IS ON LOREX!!!

December 13, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Tris,

We are sorry to hear about the issue with the doorbell and understand your frustration.

Incorrect voltage is one of the most common reasons for doorbell malfunctioning. Before processing warranty replacement, we need to ensure that the doorbell gets proper voltage. Otherwise, replacing the doorbell will not solve the issue.

We located your support ticket in our system and will inform the team about the issue. They will look into this further to see if there is any additional assistance they can offer.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 2 out of 5 stars

Just brought cameras with nvr new 2…

Just brought cameras with nvr new 2 months ago. Cameras are great NVR sucks. Hired one of their recommended installation experts to come and troubleshoot the problem. Very truthful individual who showed me the firmware for the NVR is outdated by 10 years but lorex sells them as the newest version. Showed me options online for competing NVR systems that will work better with my cameras. I brought one and now the playback and real time is awesome. Lorex would not refund me for their NVR so I sold it on EBAY for 12.00 it cost me 200 2 months ago.....

November 15, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Jenny,

Thank you for sharing your feedback. We are glad to hear you are satisfied with the cameras and apologize for the issues with the NVR.

To check if you have the latest firmware on your recorder, please follow these steps:

Step 1. Go to Main Menu > Settings > System > Upgrade.

Step 2. In the Upgrade settings, click Check for Updates.

If you are unable to verify the status of your device's firmware, please call our Technical Support at 1-888-425-6739.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

The worst customer service department

Update 12/24/2024: Still haven't heard from the Escalation Team. Partnership Program is just saying the same thing over and over again and refuse to put me through to a Supervisor. We've done many adjustments and the cameras and DVR do not work together. My cameras are useless right now.

Follow Up 12/12/24: Scheduled a phone call and the Account Manager never called. I left two voicemails and also emailed. When I called the Lorex Partnership Program again, they said they could not get through to the managers. Now I'm waiting again for an Supervisor. Also, I have 11 cases for the same issue!!!!!! That is because every time I speak to them, they close the case even though there is no resolution!!!!

The worst customer service department, IT and Supervisors. Tech was giving me instructions on how to get a camera working properly and her instructions broke a piece of my DVR. Got a warranty one which worked fine for a few months and then it stopped working. Go another warranty DVR and that one didn't work right. Back and forth, deleting, resetting, and numerous other things to make these work and they don't. Now I'm supposed to talk to a higher up tech. Issue is that they aren't available and keep calling me back at the incorrect number that has no service. I've spent hours on the phone with every department and am still having issues with these cameras working correctly. Don't waste your time or money on these products.

December 7, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Jamie,

Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you've encountered. This is not the level of service we strive to provide, and we deeply regret the challenges you've faced.

We will bring this to the team's attention, and they will look into this and work on a resolution.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Quality products!

Quality products - I have had a whole home system installed for a year and the quality of the products are superb!

December 4, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Thank you for your positive feedback! We are glad to hear our products have been serving you well.

Rated 2 out of 5 stars

Lorex Censor Customer Reviews - Do Not Believe their website

The Lorex Floodlight camera is not fit for purpose. The alleged 'infrared' feature is not infrared at all - just a movement detector. As a result, on a rainy night you can have over 100 alerts that are nothing more than rain drops being detected. What is also scandalous is that genuine product reviews from customers such as myself below 4 out of 5 are not published on their website! That should be illegal (if it isnt already).
In response to Lorex reply below, I would like to point out that I had already spoken to their Tech Support on a number of occasions, but they cannot overcome what is a flawed product. I have previously owned a Ring Floodlight Cam and never experienced problems like I do with this camera. Given the high cost of the Lorex product I will have to wait at least a year before being able to replace (no doubt with another Ring security device).

October 18, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Dave,

We apologize for the negative experience you had with our floodlight camera. This camera features a passive infrared motion detector.

Please reach out to our tech support at 0800.047.8594, and they will assist you with adjusting camera settings to reduce false alerts.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

Non Existent Customer Service

I went out on a limb and went with lorex- big mistake- their customer service is non existent and their equipment doesn't come with an Operators Manual- they say it's due to the 'Green Initiative' so the customer has to print their own- or pay lorex $25.00 - Tell me how that supports or aids the world's environment- it only helps lorex's bank account! Buyer Beware as dealing with lorex is a nightmare you don't need.

November 21, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Aikidobear,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your concerns.

We strive to balance environmental responsibility with customer convenience. By offering digital manuals, we aim to reduce paper usage, as many customers find digital versions sufficient and accessible on their devices. However, we understand that printing them at home may feel counterintuitive for some.

Your feedback is valuable, and we’ll review our practices to ensure they better align with both sustainability and customer satisfaction. If you'd like assistance accessing a manual or exploring other options, please don’t hesitate to reach out to us. Our customer support is available via email, online chat or by phone at 1-888-425-6739.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

This is our 2nd Lorex Unit as we…

This is our 2nd Lorex Unit as we upgraded to a 4 camera, unfortunately the PQLV219 power adapter failed us on one of our camera's. Contacted Lorex customer service and could not believe the horrible service. They were only willing to sell us a power adapter for 146.00 Canadian available at Walmart for $14.00. If you are shopping for a home security system, shop around. PC Magazine does not even mention Lorex on the top 10. We paid 722.91 two years ago and we can now purchase other models that are far more superior for half the money.

November 18, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Ron,

We are sorry you had a negative experience with our customer service. We are not sure what happened since we do not sell Panasonic adaptors and we certainly do not sell adaptors for a price that high.

We did some research on PC Magazine and it looks like they have not tested our products since Lorex is missing from the list of brands on their website. However, Lifehacker, which is the sister company of PC Magazine, recently named our 4K wired doorbell among the best 5 to buy in 2024. We also received recommendations from other reputable sources such as Newsweek, CNET and Security.org.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I purchased the Lorex security camera…

I purchased the Lorex security camera system from Costco, hoping it would meet my expectations. One of the main reasons I chose this product was the motion zones feature advertised, but unfortunately, it doesn’t work as expected.

I receive over 100 unnecessary alerts per day from each camera. For example, it detects people across the street and sends constant notifications. Even in areas I have excluded within the motion zones, I still receive alerts. I reported these issues to Lorex, but I have yet to receive any response.

Additionally, the features promoted in their ads, such as car detection, face detection, and missing object detection, don’t function properly either. These were significant factors in my decision to purchase this product, but they’ve been a major disappointment.

I’m considering returning the system soon. For anyone thinking of purchasing Lorex, be aware of these issues. The features sound impressive in the advertisements, but they fall short in actual use.

June 12, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Can,

I am sorry to hear about your negative experience with the system.

For setting up the motion zones, please refer to your system's Manual, as the process to set the zones correctly is divided in two. In the manual, look for Motion Zone and Detection Zones, you need to set both in order to work, Motion Zone and Detection Zones should match.

For assistance with any issues you are facing, please reach out to our tech support at 1.888.425.6739, Mon - Fri: 10:00am - 9:00pm EST, and they will be happy to help you.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

Unit would not work on delivery

Unit would not work on delivery, technical would not organise a replacement unit until a long drawn out trouble shooting exercise, 3 weeks on non working brand new unit. Customer service useless with no empathy for the customer.
Case number 871467 for Lorex to look into this, which they won't from the past 3 weeks experience.
Technical support do not help, say send info my email, then never answer emails and finally send one to say please ring as it will be quicker, when I have been ringing, the operator says I cant help because I am just at the bottom of the chain and cannot find anything out about who is dealing with it.
DO NOT purchase from this company, unless you want to part with your money for a useless product and support.

October 11, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello Jonathan,

We are sorry to hear about the negative experience you had with your system. I see that this case was closed and you opted to return your system for refund. We apologize for the inconvenience caused.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

Rated 1 out of 5 stars

NOW THIS TIME HDMI CONNECTION STOP…THIS IS A TICKET NOUMBER FOR YOU #806140]

NOW THIS TIME HDMI CONNECTION STOP WORKING WHILE STILL STRUGGLING TO GET INTERNET REMOTE VIEWING, SPENT ALL MOST A DAY WITH CUSTOMER SERVICE FROM 9AM TILL 2PM , SPEND MONEY ON BUYING THE NEW HDMI, UBER TAXI MONEY AND STILL NO SOLUTION AT ALL, CUSTOMER care SAID THEY ARE HELPLESS AND HAVE NO ANSWER OR NO REFUND , MONEY WASTEING PRODUCTS AND I THINK THAT IS WHY COSTCO NOT STOCIKNG ANYMORE

October 23, 2024
Unprompted review
Lorex Technology Inc logo

Reply from Lorex Technology Inc

Hello,

According to the data in your ticket, the team wants to perform tests on the system remotely and requested some information from you. Please reply to their email with the necessary information and they will proceed with testing.

Thank you,
Lorex Customer Experience Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look