National Residential Reviews 

331
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Recently bought a tenanted property through National Residential. The viewing process was easy, communication by text was also easy. Tom helped negotiate on the property and have a deal agreed pre auc... See more

Rated 1 out of 5 stars

Very challenging from day 1. 1. Win Auction with final bid price - they force you to offer higher amount or you lose 2. Frequently call & contact you until pay them deposit of £2500 or 1% o... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

David and his team are absolutely fantastic. I have purchased couple of properties from them now and love their hands on approach. I can go honestly say buyers and sellers both their interest wer... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Really quick and efficient buying process. Tom and David were on hand to answer any questions we had, and were quick to chase up any answers with the seller/solicitor if they didn’t know it themselves... See more

Company replied

Company details

  1. Online Auction Service
  2. Commercial Real Estate Agency
  3. Property Investment
  4. Real Estate Agency
  5. Real Estate Auctioneer
  6. Real Estate Surveyor

Information provided by various external sources

National Residential sell houses in 28 days for 100% of the market value.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

331 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(331)

9 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Avoid - they will place a legal notice on your property when they fail to sell it

They will place a legal notice on your property when they fail to sell it. This is buried in the small print and when you ask if there is anything else you should know they will not mention it.

November 23, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Jeremy, we have tried calling and emailing you about your review. We are clear in our agreements that we place a notice on all properties for two reasons: (1) the first reason is because we are an online auction, and our purchasers pay non-refundable deposits to reserve properties and hence this is their security for their deposit; and (2) unfortunate a small minority of vendors attempt to sell to our buyers without paying us a fee. Our notice protects us from this happening and ensures we get paid if this occurs. However, the notice is removed immediately once the name of the purchaser is confirmed by your solicitor, and it is not a purchaser we introduced. This is clear in our agreements, and it is not in any small print. I have tried to reach you to discuss and remove. Thanks, David (Director)

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very good experience from start to…

Very good experience from start to finish.
Abbie and Rachel were excellent throughout the process with constant updates.
I would highly recommend National Residential.

November 23, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Carroll, thanks for your kind review and I'm glad we could help. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

very easy to deal with

very easy to deal with, Tom Bates was professional throughout with excellent post sales support and easily contactable. Looking forward to dealing with you again soon.

November 23, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Ben, thanks for your kind review and I'm glad we could help you. I hope all is going well and keep in touch. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

Could not be happier

The properties we were selling had tenants in place and were not an easy sell! The team at National Residential were experts who provided great advice on the best approach to sell and proactively brought buyers to the table.
The process was amazingly smooth and the team communicated brilliantly with us.
All of the properties sold for our expected prices and we could not be happier.

November 23, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Alex, thanks for your kind review and I'm glad we could get your tenanted property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

Straight forward auction property purchase

I would definitely recommend this Agency. I purchased a property that was up for auction but we agreed a price and it was sold to me before the end date.
The whole team were helpful and efficient and kept me fully informed and chased up solicitors to speed up the process.

November 21, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Carole, thanks for your kind review and I'm glad we could get your tpurchase completed quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Best property purchase experience.

Very good experience from the start till completion.
More help then my solicitor in getting the paperwork completed.
Helped resolve external issues after the property had completed.

October 26, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Osnam, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property completion ver the line - including helping with new boiler and refurb. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

I recommend National residential

thank you very much national residential! a team of kind people who were very helpful to me, every time we called they were patient with us and helped us. I recommend you with confidence! we will always remember you ,because you contributed to the realization of our dream of having our home in just 2 months. Thank you all!

October 26, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Andreea, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property completed quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

Sold our property very quickly

Sold our property very quickly. Really good service.

October 23, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi guys, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 4 out of 5 stars

Good

Sold 3 houses with them. Only delays were with buyers’ ‘cheap’ solicitors and on one occasion a change in offer.

Overall, good service.

October 23, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Roy, thanks for your kind review and glad we have been able to help you sell thus far. I look forward to being able to help you again in the near future. We have lots more buyers and housing associations looking buy more in this market so may get you greater prices. Thanks again, David and the team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service and professional…

Fantastic service and professional staff - Highly recommended for both buying and selling

October 16, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Emi, thanks for your kind review. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 1 out of 5 stars

Forfeited deposit not paid and misled

Had decided to pull out within 14 days was told to pay £600 per property which I agreed to.
That they have fulfilled their contractual obligation by having secured a buyer well Above the reserve price and now I’ll
have to pay £10,000 or sell with them. I agreed to sell. Then briefly they said the “buyer is gone that they wanted vacant possession and as it’s tenanted it won’t work. Finally in the end when it sold it was sold vacant. we managed to move all tenants out. But 40k less than when they had an apparent buyer. These people give false hope and wasted much of my time.
The contract clearly states if a buyer pulls out the deposit is split 50% between auctioneer and seller.
My pleas and demands seem to have no weight at all.
If the contractual terms are in their favour they kept reminding me “as you agreed yourself and is in the contract”
Any kind of request by a desperate seller like me was met very sternly and I felt was treated like a very weak and isolated individual who was taken advantage of due to the position I was in as a desperate seller.
In my opinion it’s definitely not a good place for sellers.

October 5, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Siraj, you have made complaints all along when we have delivered exactly what we promised to do for you. We sold your property for the price you agreed to. You gave us several properties to try and tell. We were only able to sell one: a HMO property with 3 tenants in 8 Morton Road, London. You agreed to a fixed price of £440K with us only getting paid if we sold it for a higher price and our fee being £10,000 so we needed to sell for at least £450K. You were informed the property sold at £456 and the buyer wanted vacant possession. We advised you were to receive £440K plus whatever was remaining left from the £6k after tenants were paid to leave.
The reason for paying the tenants is that they were under contract until October and we sold in February and covid eviction bans delays would prevent completion until at least December. You therefore agreed for us to negotiate to pay the tenants and help them find accommodation. We therefore paid the tenants £3,000 and helped find accommodation on Spareroom.com and you received the balance of £440K plus the £3K balance. This is £3K more than the £440K price you agreed to. We even paid the tenant in advance from our own funds to help them move.
You therefore got the price you wanted and the sale you wanted and we bent over backwards to work hard at finding solutions fo your tenants to allow your sale to complete.
Whatever your complaint is I just do not understand it and never really have. Many thanks, David (Director)

Rated 5 out of 5 stars

I have purchased the property

I have purchased the property, during the purchase I had lots of challenges. Bust the team was very supportive and efficient. Big thank you to Rachel Davies and her team.

October 5, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Salema, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property purchase completed. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

Good communication and service

October 4, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Luke, , thanks for your kind review and I'm glad we could get your tenanted property purchased quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

National Residential privide a seamless service.…

National Residential kept me informed of the progress of my sale at all times. They dealt with every part of the process and met their deadlines. Would recommend their services to any prospective seller.

October 4, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Martin, thanks for your kind review and I'm glad we could get your tenanted property sold quickly. I hope all is going well. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great service, purchase was smooth with no issues, the team kept me updated throughout the whole process until key collection! Recommended.

October 4, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Thanks for your kind review and don't forget to keep checking our site for new properties to buy. David and the Team

Rated 5 out of 5 stars

We had a very positive experience using National Residential

We had a very positive experience using national residential. It was a pleasure to work with the staff in the team. From day one the communication was constant, and during the selling process Tom remained very professional and guided me through the bidding to get the best deal to suit our needs. It was a seamless approach, and I would like to thank the team for all their hard work. We would definitely use them again and recommend to friends and family. Great experience!! 😃

October 3, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Amanda, thanks for your kind review and I'm glad we could get your property sold quickly and secured with a long-stop completion for when your new property was ready to move into. I hope you love your new home and thanks again, David and the NatRes team

Rated 1 out of 5 stars

They ask for reams of paperwork and…

They ask for reams of paperwork and photos. And just stick your property on rightmove etc.
Better off using a local agent

September 29, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Martin,

I take note that you have made 12 reviews on Trustpilot and almost all of them are 1* reviews.

We ask for ‘reams of paperwork and photos’ so we comply with AML and rules for estate agents and also so we can do our very best to market your property to help you (and all our vendors) to sell quickly for the best price.

We listed your property for sale at a guide of £85,000 and only one buyer registered and was not interested to proceed further due to the poor condition of the property and the rear garden that was overflowing with weeds. Although we do our best to get our desktop valuations right, the number of buyers who register when we go to market is the best guide to the value of a property unfortunately it was obvious that your property was not going to sell for £85,000 and in my opinion, it might sell for £70-75,000.

You recently sent us a message to ask for us to make you a cash offer to purchase your property so I personally replied to you with the valuation feedback that in my opinion your property would sell for no more than £70-75,000 through our auction and therefore any cash offer we could make would be £50-60,000. This is because as a business we have to make a £20,000 margin when we buy and sell to cover risks and costs and to make a profit. I thought I was helping you to give you precise feedback and to give you a cash offer you requested.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I take my previous review back

I take my previous review back. Unless you can afford to lose 45k on the price of your house. DON'T Waste your time with these people.
They get your hopes up and then drop you on your bum from a great height.
Now I was willing to lose 20k to get out of my very difficult situation, it would have been worth it. But this isn't a deal it's a mugging.

August 25, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Lesley, thanks for your review but we did not sell your house and only made you two offers based on what you requested. You contacted us about 26 Cleveland, Bradville, MILTON KEYNES, MK13 7BA and informed us this is a tenanted property, and you wanted a quick sale and you also enquired about our company advancing you £150,000. We advised you that your property would sell for £230K if it was vacant and in good condition but that through our auction, investors would pay less - likely £210,000 due to the condition and the fact that it was tenanted (homeowner occupiers pay on average 10% more than investor being required to buy with tenants in situ). Therefore, after fees, you would be receiving around £200,000 from an investor sale with tenants in situ.
You also requested a cash advance of £150,000 to buy another property as you told us you could not wait for the funds from the auction sale. We provide a service to offer a cash advance (unlike all other agents) and our fees are 10-20% of the amount advanced depending on the timescale funds are required. You were therefore offered two options £170,000-185,000 with the cash advance and £210,000 without the cash advance. We are completely transparent with our offers, and we advised you could sell more through an agent if vacant versus our offers through our auction sales - you turned them down which is obviously your choice but the 1* review is completely unfair just because you did not find them high enough?

Rated 5 out of 5 stars

Great service and really easy contact

Great service and really easy contact - always up to date with everything.

July 7, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Monika, thanks for your very kind review. We wish you the best for the future. Thanks again, David and the NatRes team

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service

Fantastic service, Excellent company, quick and buying company. Communication throughout has been really good, David were on hand to answer all questions we had and quick to chase up any question with sellers solicitors. I would recommend this agency. I am very happy with service and will be using them again in future."

July 5, 2021
Unprompted review
National Residential logo

Reply from National Residential

Hi Pellumb, thanks for your very kind review and for chosing to buy through ourselves. We wish you the best for the future. Thanks again, David and the NatRes team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look