Banner for Boots Online Doctor

Boots Online Doctor Reviews 

5,917
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 4,733 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers deeply appreciate the remarkably quick response times and frequently mention that the entire online platform is extremely straightforward and convenient to use. People often note that the staff and medical professionals consistently provide exceptionally helpful guidance, professional advice, and a comforting personal touch during consultations. Though some customers encountered noticeable delays in communication or experienced slow responses when trying to reach out for additional assistance or support. Others also faced frustrating issues involving missing prescription notifications, technical glitches, or confusing problems when attempting to pick up medications at the local pharmacy.

What people talk about most

Service

Customers had positive experiences with service, often highlighting how helpful, friendly, and informative... See more

User experience

Customers consistently note positive experiences with user experience, highlighting that the platform is easy... See more

Response time

Users describe positive interactions with response time, frequently highlighting that communication is second... See more

Customer service

Consumers find customer service to be ambiguous, with reviewers expressing deep frustration over unhelpful... See more

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff, describing the doctors as very helpful, informative, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I was really pleased with the help I was given by Boots Online Doctor service. I didn't know what to expect but it was easy to use. My involvement started around February 2025 and ended around July 20... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Fairly straightforward process during which you upload photos. Doctor diagnoses and offers treatment options. Pleased with my treatment and they do re check after a few weeks to see how things are goi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The service is really easy to use and I have never had any issues with it. I always have received what I have ordered on time and packaged well and if it couldn't be delivered I was always notified wh... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I’ve been using Boots online doctors for over 2 years now for my hair loss medication. They’re always really prompt and helpful whenever I need to order any more. It’s always good to know someone is t... See more

Company replied


Company details

  1. Pharmacy
  2. also in
  3. Online Pharmacy
  4. Online Prescription Medication Vendor
  5. Weight Loss Service

About Boots Online Doctor

Written by the company

Health shouldn’t have to wait. With the Boots Online Doctor, it doesn’t have to. Simply go online at a time that suits you and order prescription treatments and home test kits. With pick up in store or free home delivery for most medicines, it’s healthcare without the hassle.

Weight Loss        Women’s health        Men’s health        Acne & Skin        Sexual Health              General Health

Contact info

Convenient care without the hassle

Our friendly, experienced clinical team is just a few clicks away.

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

6K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(5,917)

4,930 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Not informed of canceled Px…

I placed a repeat prescription request with one week before I needed it. Having not heard it was ready, chanced it up 6 days later. I chanced it up again three days after that, only to be told there had been a technical issue and my order had been cancelled. Why hadnt I been told before I chanced it up? I had to resubmit my request. Thank fully the store had my meds in stock and a call from Boots online Dr to the store ment I was able to collect my meds on the same day. Four days late, but I got it.

September 25, 2026
Rated 1 out of 5 stars

I never really lost much weight on…

I never really lost much weight on wegovie injection even when on the top dose, no one really looked after me whilst on these injections, i was just a formality so you could subcribe it and take the money, you may have web n airs what ever you call them, but no good. User experience whe ordering was easy and paper ticking, then waiting for the presciption to be issued and madeup by pharmacy wasvery hit and miss, i had to contact boots to chase prescipition on a few times, then text message sent saying presciption ready,but when got to shop it was not ready. I live 10 miles from nearest boots so not easy a cost, then injection leak so had totake back more cost then injection did not work ie faulty. So tried for over a year and have given up. No one cares

August 5, 2026
Boots Online Doctor logo

Reply from Boots Online Doctor

Hi Ross, we’re sorry to hear about the difficulties you experienced throughout your treatment.

We appreciate your concerns about the level of support you received, particularly as you didn’t feel you were being adequately supported while using Wegovy. Our Medical Team is available to provide clinical advice and support throughout treatment, and we’re sorry that this wasn’t your experience.

We’re also sorry to hear about the issues you experienced with prescription collection, including being notified that your medication was ready when it wasn’t, particularly given the distance you had to travel to your chosen pharmacy. We understand the additional time and cost this would have caused.

If you experience any issues with your prescription, collection or medication, you’re always welcome to contact us through your account or call us on 0203 318 3773. Our team can help look into the issue with you, so you don’t have to deal with everything yourself or make unnecessary journeys to the pharmacy.

We take your feedback seriously and will share your comments with the relevant teams. We’re sorry that your overall experience left you feeling that you weren’t properly supported, and we appreciate you taking the time to explain what happened. Thanks for choosing Boots Online Doctor!

Rated 5 out of 5 stars

I would definitely recommend Boots…

I would definitely recommend Boots online doctor in terms of health management. They are very accommodating and easy to reach when you need support. You feel secure in terms of treatment and privacy choice. You feel that you have an assurance that you will be safely taken care of not just another customer

February 1, 2026
Rated 1 out of 5 stars

Generally poor quality service

Generally poor quality service

September 4, 2026
Boots Online Doctor logo

Reply from Boots Online Doctor

Hi Gavin, we’re sorry to hear that you felt the overall quality of service was poor.

We aim to provide a reliable, supportive and high-quality service, so it’s disappointing to hear that we didn’t meet your expectations. We appreciate you taking the time to share your experience, and we’ll take your feedback on board as we continue working to improve our service. Thanks for choosing Boots Online Doctor!

Rated 2 out of 5 stars

Prices not advised before debiting account and branches and online not in sync.

I was never given a sharps box when I collected my first order. Staff at my local branch weren't helpful, only interested in telling me they don't accept full sharps boxes. I asked online and was told to go back to the branch. I did and they now said they didn't have any but said they would order one for me. I never heard anything else and have gone elsewhere now as it was frustrating that online and branches don't seem to be working together.
I also raised with the online people that I never know how much money is going out of my account until it has gone. I placed 3 orders over there months and each one was a different amount. When you place an order, there is no indication how much it will cost, or how much it would cost if you went up a dose. This is all basic information that should be provided when ordering, and certainly before debiting bank accounts!
The response to my feedback was that if I wanted to raise it as a formal complaint, I needed to write elsewhere. I.e. I would have to write my entire feedback again. Why would I do that? It takes time to provide feedback, so I only do it if I feel strongly, and I have neither the time nor the inclination to do it twice.
I just went elsewhere instead.

August 1, 2026
Boots Online Doctor logo

Reply from Boots Online Doctor

Hi Hilary, we’re sorry to hear about the difficulties you experienced with your sharps bin, as well as your concerns around pricing and our complaints process.

Sharps bins are included as part of the prescription service, so the pharmacy should have provided one with your order. We appreciate that being sent back and forth between the online service and the store, only to then be told they were out of stock, was frustrating.

In terms of pricing, when moving to a different dose, a new order and prescription request would need to be submitted. The price for each treatment and dose is available on our website before placing the order, so this information can be checked before payment is made. We appreciate your feedback that you would prefer the pricing to be made more prominent throughout the ordering journey.

In relation to your complaint, as part of our complaints process, formal complaints do need to be submitted through our dedicated complaints email address. We appreciate that being asked to provide your feedback again can feel frustrating when you’ve already taken the time to explain what happened.

We’re sorry that these issues led you to use another provider, and we appreciate you taking the time to share your experience with us. Thanks for choosing Boots Online Doctor!

Rated 1 out of 5 stars

My perception of Boots has changed…

My perception of Boots has changed dramatically over the last 12 months. I chose them as my provider for private prescription GLP1 medication based on their reputation over many decades.
What I experienced over the 9 months before I chose to change providers is an awful indicator of a company struggling to drag itself into the modern day.
Boots Doctor Online Services appears to have no common connection (stock holdings, direct customer communication, or synergy with the stores, and on site Pharmacies.
The left hand does not know what the right hand is doing. To compound this in my mind they charge an absolute premium price for their 'services' whilst providing a service which is anything but. When you are paying premium prices for your medication the least you should expect is a coldchain delivery service ( you are paying extra for this) robust enough to ensure your medication reaches you when its purchased and needed, regardless of whether or not we are having a hot summer. If the dispatch delivery and transportation systems were half as efficient as the ability to take payment I may still be a customer. There are better more efficient and much cheaper reputable online pharmacies out there so don't be taken in by a reputation that is long passed its sell by date in its current form.

October 1, 2026
Boots Online Doctor logo

Reply from Boots Online Doctor

Thank you for taking the time to share such detailed feedback, David. We’re sorry to hear that your experience over the past nine months changed your perception of Boots and that our service didn’t meet the standard you expected.

We appreciate your concerns around communication between the online service, stores and pharmacies, as well as your comments about pricing, dispatch and delivery. We understand that when paying for a private healthcare service and medication, you expect the process to be reliable and well coordinated.

We also understand your concerns regarding the delivery of temperature-sensitive medication. We have processes in place to ensure these medications are appropriately packaged and handled during dispatch, with measures designed to protect the medication during transportation. Our delivery processes also take expected temperatures and transit times into consideration.

We’re continually reviewing our processes to make sure orders are dispatched and delivered as efficiently and safely as possible. While delays can unfortunately occur, patient safety and the appropriate handling of medication remain a priority.

We appreciate your feedback and will share your comments with the relevant teams as we continue to improve the service. Thanks for choosing Boots Online Doctor!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look