Petal & Pup Reviews 

496
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 36 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently praise the stunning clothing designs, highlighting the wonderful quality and beautiful styles available on the platform. Shoppers deeply appreciate the prompt and polite support provided when sorting out sizing concerns or exchanging damaged items. Some reviewers were not happy with delayed refund processing times and a complete lack of communication regarding returns. A few customers also noted unexpected difficulties when waiting for store credit or trying to get their money safely credited back. Others experienced frustrating roadblocks when attempting to resolve simple complications regarding their merchandise.

What people talk about most

Customer service

Customers had positive experiences with customer service, frequently highlighting outstanding support, quick... See more

Product

Users describe positive interactions with product, consistently praising the stunning materials, beautiful... See more

Response time

Reviewers highlight mixed experiences regarding response time. While many consumers report quick, polite, and... See more

Refund

Clients share ambiguous opinions on refund experiences. While some reviewers experienced frustrating delays... See more

Staff

Customers consistently note positive experiences with staff, praising the outstanding customer service and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Hello I am writing about a specific item or two, First of all I am very familiar with the dresses from this company and I believe in my whole heart that they are so wonderful and great!

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Overall love petal & pup for the piece and designs, but very disappointed in fabric choices and quality. I filtered fabric for Cotton, ordered a few tops and noticed when they arrived that all had 100... See more

Rated 5 out of 5 stars

I had a shipping issue with the carrier for some items that I ordered that didn’t arrive at my house. Petal& Pup responded to my email promptly and issued me a full refund. Their customer service te... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I had the best experience with Griffin from the Petal and Pup customer service team! He went above and beyond to ensure my refund was processed and my replacement item arrived on time! He was quick to... See more

Company replied


Company details

  1. Clothing Store

Written by the company

Petal & Pup - the ultimate online fashion destination for affordable, on trend, young women's fashion. Shop dresses, playsuits and more


Contact info

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

496 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 58% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.4

All reviews

(496)

36 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Truly wonderful

The team at Petal & Pup were so helpful with exchanging an item for me, despite my tardiness in getting to it. They responded immediately and stayed in contact until my order was amended.
I have ordered from them previously and have nothing but good things to say - beautiful items, well made, gorgeous fabrics.
Very thankful and impressed with both their clothing and customer service.

July 11, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Lisa!

Thank you so much for the wonderful review.

Our team always strives to provide a service that exceeds expectations and create tailor made solutions where possible. We truly hope this has encouraged you to continue shopping with us again in the future.

With love, P&P xx

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Very bad return policy

The prices were good so ordered two dresses. They came and fit terribly. I went online and printed out return packing slips, used the bag they were sent in and used the QR codes provided. When I got to the post office, the postal service said they could only do one QR code. Ok. Sent the package in, and contacted customer service. They got back to me a day later and said that the dresses had to be returned SEPARATELY with their own QR code because it’s an automated return system. What? They told me it was clear on their return policy. No, it was not. It was confusing. Plus they charge a return fee in addition to wanting you to use extra packaging? I’m still waiting to hear back if they are going to give me the credit for my second dress. If not, I’ll need to start disputing it with my credit card company. This is ridiculous and bad customer service.

July 8, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Elizabeth,

Thank you so much for taking the time to leave this review.

We apologize for any confusion caused regarding our return policy.

Please kindly note, returns are to be sent back with the shipping label or QR code provided when the request is submitted as this is specifically linked to the item, which helps our system track and identify your return accurately. However, please be rest assured, we would not leave you out of pocket for an item that has been returned to us.

A member of our team has since been in touch to provide further assistance. Please don't hesitate to reach back out to us with any questions or concerns and we'll be happy to help!

Have a wonderful day!

With love, P&P xx

Rated 1 out of 5 stars

Don’t order if you live in the UK

Don’t order if you live in the UK. It cost me £60 to get two dresses through customs. Had to return one which I had to do myself and cost me £25 as petal and pup don’t give you return labels, only for it to be refused by customs. A £75 dress has cost me an extra £85 and now I’m stuck with it. £165 down with an unwanted dress.

June 28, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Disappointed with Quality & Outdated Return Process

The quality of the product was very poor — definitely not worth the price. What’s worse, they charge $10 just to return an item, which is frustrating. Most online stores include a return label and offer a smooth return experience, but here the process feels outdated and inconvenient. Totally not customer-friendly. Wouldn’t recommend based on this experience.

June 26, 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

The clothing is very nice

The clothing is very nice. Shipping is slow and returns take over a month and they charge you to return. Did the return on June 9 and still haven’t gotten it resolved because they said I sent it back wrong and their system is automated. Will NEVER buy from them again and I love the quality.

Bought and kept a dress. Returned another and they charged me almost 10 to return it plus told me to ship it back on my dime. If you return it for a credit they will pay for the return.

June 25, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Very poor quality

Very poor quality. Jumper pulled within hours of wearing. You don’t find this out unless you wear it and you cannot pretty worn. Was offered 15% refund but declined this offer.

June 25, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Clodagh,

Thanks for taking the time to leave this review.

We are happy to look into the circumstances surrounding this experience. Please feel free to reach back out to our customer service team at contactus@petalandpup.com.au and note our correspondence here so we can further assist.

With love, P&P xx

Rated 5 out of 5 stars

LOVE

Petal & Pup has been my go to for years! Quality garments that are uniquely designed and fashion forward. I have had nothing but positive experiences when dealing with their customer service team and would highly recommend to anyone looking to buy from this site!

June 16, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Blessed to helped by Bless

Bless helped make my return so easy! I reached out to Petal and Pup USA that I had missed the deadline to return a shipment by two days, because my father passed away suddenly and I was out of town for his celebration of life. I ordered a beautiful silk sage color dress, but was too small. Bless reached out immediately and went the extra mile to create a return label and emailed it to me, without asking me to jump through hoops. Petal and Pup USA will be the first on my mind to order my next elegant dress. Thank you so much Bless! You are a great ambassador for Petal and Pup USA!

May 12, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

BEWARE!

BEWARE!! Terrible company. Very difficult to receive a full refund. Poor customer service if that’s what you’d even call it. Sneaky

April 9, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Kathy,

Thanks for taking the time to leave this review.

We are happy to look into the circumstances surrounding this experience. Please feel free to reach back out to our customer service team at contactus@petalandpup.com.au and note our correspondence here so we can further assist.

With love, P&P xx

Rated 3 out of 5 stars

I used to love them

I used to love this site until recently I purchased a $100 dress followed their care instructions and the dress shrunk to the point you cannot wear the item.
I emailed petal and pup a few days later they responded and gave me $13 for the inconvenience. What company does this a product which is obviously faulty and they give you $13 out of the $100. WILL NEVER PURCHASE FROM THEM AGAIN

April 30, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Pia,

Thanks for taking the time to leave this review.

We are happy to look into the circumstances surrounding this experience. Please feel free to reach back out to our customer service team at contactus@petalandpup.com.au and note our correspondence here so we can further assist.

With love, P&P xx

Rated 1 out of 5 stars

Do not make a purchase from this…

Do not make a purchase from this company the returns are impossible no order #, no receipt , quality disappointing be aware !!!

March 7, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Beverly,

Thank you so much for taking the time to leave this review.

We sincerely apologize for any disappointment caused.

Returns can be submitted directly on our returns page within 30 days of purchase using your order number and zip code.

Kindly note, we have recently gone paperless, and packages do not contain an invoice. However, customers are sent an email to the email address entered at checkout containing their order details. There are times the email may end up in your spam folder as this is a common occurrence with select email hosts.

We are so sorry to hear that you were not completely satisfied with your items and that they weren't as hoped. Quality is incredibly important to us here at P&P so we truly can't apologize enough that the items you received were below your expectations.

If you did not receive what you were expecting, we would love to resolve this with you! Please reach out to us at contactus@petalandpup.com.au and note our correspondence here and we'll be happy to further assist.

With love, P&P xx

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

DO NOT buy from This company through…

DO NOT buy from This company through Macys. It is not apparent that returns after 30 days are denied and there is no recourse at all. Macys referred me to Pedal & Pup for assistance. Pedal and Pup told me they would not accept a return after 30 days.

March 25, 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Pieces are cute but the size guide not right

Pieces are cute but the size guide feels really wrong to me. Size small says 8-10 but it’s really more like 6-8 because they are much tighter than other size 8 clothing I get. Material is pretty cheap but still is cute. It’s a shame about the sizing because they are just a smidge to tight and don’t know if it’s worth exchanging sizes

January 7, 2025
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Valentina,

Thank you so much for taking the time to leave this review.

We sincerely apologize for any disappointment caused. Please kindly note, our team has been working on a standardized fit that works for all body types, and in the process sizing may have changed within our products and we are actively listening to feedback to take back to our manufacturers for improvements.

Please don't hesitate to reach out to us with any sizing issues you may experience and we will be happy to assist with the best possible resolution!

With love, P&P xx

Rated 2 out of 5 stars

Zero customer service

Clothes are expensive but I like the quality and they’re cute… I have purchased from the company many many times at other stores and this was my first time buying through the actual site. I started a new job very quickly and was in a pinch/high need for more office appropriate clothing. I spent $300+ and an additional $30 for overnight shipping. Upon check out it did not specify you only get over night M-F…. Just next business day but I guess my fault for thinking people would be shipping next day for $30 dollars. Needless to say I spent $330 to not have clothes for my first day of work. I asked for a refund on my shipping (been 3 days already and standard shipping is 3-6 days) and I was sent kind of a rude follow up email with their shipping policy for “future reference”. Needless to say I will not be shopping with this company anymore.

December 16, 2024
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Allison,

Thank you so much for taking the time to leave this review.

We sincerely apologize for any disappointment. Please kindly note, this information can be found on our Shipping page, so customers may inform themselves prior to making their purchase.

We can see you have been in touch with our customer service team who was able to further assist with your concerns. We hope our provided resolution was able to help turn things around.

Should you ever have any questions or need assistance with anything else whatsover, please don't hesitate to reach back out to us - we're always happy to help in any way we can!

With love, P&P xx

Rated 5 out of 5 stars

Alesha on the Australia web site of Petal&Pup.

Alesha made my request for a discount refund so easy and complete by providing the discount credit even though the mistake had been mine!

December 3, 2024
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Pendra,

Thank you so much for the wonderful review.

Our team always strives to provide a service that exceeds expectations and create tailor made solutions where possible.

We truly hope this has encouraged you to continue shopping with us in the future!

With love, P&P xx

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

DONT SHOP HERE!

Ordered a dress and paid for same day delivery. Been 5 days and still haven't received my dress. I'm out of the dress and money. They won't even respond to my messages on Instagram. The 5 star reviews are probably fake as I see many people writing about their bad experience.

November 25, 2024
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Nikki,

Thanks for taking the time to leave this review.

We sincerely apologize for any delivery issues your order may have experienced. It can be difficult at times relying on a third party company to honor their promised standards.

Please kindly note, we receive a large number of inquiries a day and do our very best to respond as promptly as possible. Your patience is so greatly appreciated.

Customer satisfaction is of upmost importance here at P&P, and our team is always happy to provide tailor-made solutions where possible for our customers.

If for any reason your issue has not yet been resolved or you did not receive what you were expecting, please feel free to get in touch with our customer service team at contactus@petalandpup.com.au and note our correspondence here so we can further assist.

With love, P&P xx

Rated 1 out of 5 stars

Do not shop here

Do not shop here. All clothes’ dimensions are so poorly designed. They don’t just run large or small, they don’t meet ONE specific measurement of a typical size. Some armpit holes are too small, some shoulders are way too broad, some bust are randomly smaller. This made nothing in my $600 purchase flattering. I returned everything (store credit only, another major red flag) and replaced with a separate $600 order, and NOTHING FITTED WELL. The quality is also absolutely terrible. So thin it’s tough to find the exact brand/panties to make the clothes look flattering. Horrible store.

December 2, 2024
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Sucheng,

Thank you so much for taking the time to leave this review.

We are so sorry to hear that you were not completely satisfied with your items and that they weren't as hoped. Quality is incredibly important to us here at P&P so we truly can't apologize enough that the items you received were below your expectations.

Our team has been working on a standardized fit that works for all body types, and in the process sizing may have changed within our products and we are actively listening to feedback to take back to our manufacturers for improvements. Our company was founded by a woman, for women to feel their best, and we truly only ever want to make everyone feel beautiful and confident with our products.

While our returns policy states we are only able to accept returns for a store credit or exchange, customer satisfaction is of upmost importance here at P&P, and our team is always happy to provide tailor-made solutions where possible for our customers.

If you did not receive what you were expecting, we would love to resolve this with you! Please reach out to us at contactus@petalandpup.com.au and note our correspondence here and we'll be happy to further assist.

With love, P&P xx

Rated 5 out of 5 stars

I’ve had a great experience with petal…

I’ve had a great experience with petal and pup! I’ve become a pretty frequent shopper for anything from wedding guest dresses to date night tops to basics. They’re a great mid priced option with great quality. My only complaint is paying for shipping for returns but overall great experience.

December 1, 2024
Unprompted review
Petal & Pup logo

Reply from Petal & Pup

Hi Maggie,

Thank you for a lovely review, we are very appreciative of this!

Our team always strives to provide a service that exceeds expectations, so we will be sure to pass on your feedback.

We look forward to serving you again in the future! Have a wonderful day!

With love, P&P xx

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look