Pippeta Reviews 

164
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 32 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers generally find the wireless breast pumps very convenient, highlighting strong consistent suction and easy handling during their daily routines. Many parents also appreciate the useful weaning products, bottles, and storage bags that simplify feeding babies and toddlers. However, some reviewers were not happy with faulty motors, poor battery life, and frequent leakage issues. Several people reported that the motorized parts easily detached during use, while others noted that buttons and screens frequently froze or got stuck. Additionally, customers expressed frustration regarding the lack of timely support when dealing with these equipment failures.

What people talk about most

Product

Users describe ambiguous interactions with product, as many reviewers praise the breast pumps for their... See more

Quality

Reviewers mention ambiguous feedback about quality, with several consumers praising the great suction and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I’ve loved my breast feeding journey thanks to my Pippeta breast pump! I’ve been able feed my daughter at night then prep bottles for my husband to share the feeding experience whilst I nap. Highly re... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Great little pumps by Pippeta, they have a been a life saver for me. Super convenient and very easy to use especially being a busy mom of 2, I take them everywhere with me. I use them in the car and t... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I am very happy with my new products from Pippeta ,they are really good quality and the suction on the bowl and plate is fab ! Will definitely be purchasing from here again .

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

A great breast pump, I bought it as my original pump broke, this is definitely an upgrade, easy to use, have used it at home and when out and about.

Company replied


Company details

  1. Maternity Store
  2. also in
  3. Baby Store

Written by the company

Pippeta is an award-winning mum-run Mother & Baby brand created to make feeding easier with products that are simple to use, simple to buy, and simple to get support for. It takes a village to raise a family. Think of us as your neighbours.


Contact info

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

164 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 53% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.5

All reviews

(164)

32 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Don’t believe the hype. Awful quality

Pippeta pump ruined my milk supply, affected my mental health and caused feeding/weight issues for my son. I would not recommend this pump under any circumstance.

I bought this in the sale in January 2025. My son was born End of April 2025 which is when I started using it 2-3 times per day. I noticed regardless how long I pumped for and even with the correct flange size, the pump was not extracting milk from my breasts well as they were still quite full after many times of long pumping sessions. 18 days after the first use the pump motor started making a strange noise, I emailed Pippeta on the 14.5.25 to report this and ask the procedure. I was referred to a warranty page and asked to return the pump for inspection. At this point my milk supply had dropped due to the poor quality of the pump (confirmed by NHS lactation consultants) and I couldn’t risk sending it back and being left with nothing as my baby had to feed after refusing formula. The NHS loaned me a hospital grade Medela pump and thankfully I built my milk supply back up and baby is now thriving.

Pippeta need a better warranty procedure, this is not an item of clothing, this is an essential piece of equipment for feeding a baby. You should supply temporary replacements whilst you inspect the device. I would like a refund as the item has caused me so much stress as described above and only worked for 18 days and even then it was never efficient or worth 1 pence. But I doubt I will get a refund from this company. Order number 58513.

May 14, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Georgia

Thank you so much for taking the time to share what has happened. I want to start by saying how truly sorry I am to hear what a difficult time you’ve had. As a brand created by mums who have been through their own feeding journeys, our whole reason for being is to support parents during what we know can be a really emotional and exhausting time.

Our pumps are designed to give mums the best possible experience and they are tested thoroughly. But like with any electrical product, occasionally things do go wrong and we absolutely want to make this right when that happens.

I’ve had a good look through our records and I can see your original email from 14 May, where we explained how to raise a warranty claim. But I can’t see that a claim was submitted after that, and we haven’t received any images or videos showing the fault, which we normally ask for so we can quickly identify what’s going on and fix it. Huge apologies if this has simply been missed.

I completely understand why you didn’t want to be without a pump, and for that reason, we do offer something called an interim motor. This is a hugely discounted temporary replacement that we send out so mums can carry on pumping while we inspect the original motor. Once the fault is confirmed, the cost of the interim motor is fully refunded. I’m really sorry if this wasn’t made clear to you at the time. It is something we’ve put in place to try and prevent any disruption to a mum’s pumping journey.

We also work closely with IBCLCs (International Board Certified Lactation Consultants) and take advice from them when designing our products and supporting our customers, as we want every mum who chooses us to feel properly looked after.

I’m genuinely sorry that your experience has fallen short of what we aim for. I am glad to hear the NHS team were able to help you and that you’ve found a solution that’s working for you now. That’s the most important thing. But we would still really like to resolve this with you properly. If you’d like us to look into it further, please do submit a claim on our warranty portal using your order number (#58513), and include a brief video or description of the problem. This will allow us to carry out a full assessment and get a fair outcome for you, whether that’s a repair, replacement, or refund.

We are here to help and we don’t want to leave any mum feeling unsupported. Please reach out if you’d like to take this forward.

Warm Regards
Pippeta

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Best investment for peaceful motherhood

Best one ever- this is my 3rd pump which I am trying and every pump were worst. earlier had problem with my pump motor but the company customer manager Ms. Stephanie Taylor was super prompt and made sure I had good breast feeding experience and got a new device delivered to me in no time.
Also she helped me with the leak query and help me with a happy motherhood.

Thanks a lot to the whole team for making this cute affordable product

May 30, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Brilliant products

Brilliant products, I’ve ordered their breast pump, storage bags and power patches and I love them all. The breast pump is great and so easy to disassemble and clean - I also get a higher yield with this pump which I’m super happy about. The patch is also great for mums on the go, now a part of my daily routine.

June 1, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Do not buy, absolutely awful

If I could give Pippeta 0 stars I would. I used this once or twice a day for 6 weeks and then it broke. I was asked to send it off to Pippeta, no mention of free returns from them. I asked for a free returns label and it was sent. Sent back the item, but was emailed stating that it could take 30 days and did I want to purchase an interim motor. They would not send it for free. They tested it and they did find a fault, so said they would send a new motor. By then I had lost all faith in Pippeta and it halted my breastfeeding journey. I asked for a full refund and it was refused due to it being over 30 days after purchase. DO NOT BUY. I am so disappointed and upset. What a waste of money. I would not recommend these at all.

June 23, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Thank you for sharing your experience. We're really sorry to hear how disappointed you feel.

Just to clarify a few points you mentioned: we don’t state anywhere that warranty testing can take up to 30 days. The only time 30 days is mentioned in our warranty is if a return comes back with no name or order details, in that case, we hold it for 30 days in case someone gets in touch, before disposing of it.

We always test returned pumps the same day they arrive, and in your case, once the motor was received, we identified the fault and sent out a replacement straight away, completely free of charge. That’s in line with the Consumer Rights Act, which says that after the first 30 days, a company must be given the chance to repair or replace before a refund is offered.

We’re genuinely sorry this process disrupted your pumping journey, that’s never something we want to happen. We do everything we can to make things right as quickly as possible, and we appreciate how frustrating it must’ve been when things didn’t go to plan.

Thanks again for your feedback, we’re always looking at ways to improve.

Warm regards,
The Pippeta Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Great pumps, great customer service

I initially bought 1 pump back in 2021 with my eldest son. Unfortunately breastfeeding didn't work out for us, my supply tanked due to latching issues and after a few weeks of barely getting dribbles, I threw in the towel with pumping.

Fast forward to 2024, our youngest came along and took to breastfeeding like a duck to water. With a working motor already, I wanted to replace all other components after being in storage and taking a yellow tinge. Their customer service was great, and I was guided into what I needed and not talked into buying a whole new pump which I really appreciated.

As feeding was going so well, I bought a second pump to help build up a freezer stash. Unfortunately after a couple of months the motor would intermittently stop. I got in touch with customer services, sent over a video of the pump switched on but nothing happening, and after checking a couple of details (proof of purchase as I bought it from Boots, and photos of the batch number on the unit), they had a new one in the post to me the next day. No fuss, no quibbles, no waiting around to inspect the unit and get a decision. I initially reached out for advice incase there was some kind of reset I wasn't aware of, and was anticipating being told to go via Boots to return a faulty product.

I can only assume it was a known fault with that particular batch as they didn't need me to send it back for inspection. These things happen, and whilst it's annoying, they resolved it quickly and didn't make me jump through hoops to prove it wasn't user error or damage caused by me.

I've seen a few reviews complaining about lack of suction over time. Whenever the pumps feel less effective than usual, replacing the diaphragm/valve/sealing ring has it feeling as good as new again. There is no obvious degradation to these parts, but they do need to be replaced regularly to keep the pumps on top form.

May 28, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Abi

Thank you so much for sharing your journey with us – we really appreciate it!

It's great to hear that breastfeeding has gone so well this time around, and we're so glad we could help you get what you needed without any pressure to buy more than necessary. Also really pleased our team could step in and sort the motor issue quickly for you. We know how frustrating things like that can be, so we always aim to keep things simple and stress free.

You're absolutely right about the wearable parts too. Even if they look fine, giving them a refresh every so often can really help keep the pump working its best. It's great to hear you've had that experience too.

Thanks again for such a lovely and thoughtful review – and for being part of the Pippeta family!

Rated 1 out of 5 stars

Doesn't do the job iron should

Ordered a pump which arrived quickly and looked good however it doesn't work so is essentially a waste of money. Pippetta dont accept returns or refunds for pumps which i totally understand why, however I emailed customer services to let them know the issue and have not had a reply. Very disappointing. Just want to leave this review so other women don't waste their time or money on a pump as unreliable.

April 25, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi there,

Thank you for taking the time to leave a review — we're really sorry to hear about your experience and completely understand how frustrating this must be.

We wanted to let you know that we responded to your email on Wednesday, 7 May 2025 at 15:11, but it looks like we haven’t yet received a reply. It’s possible our message may have landed in your junk or spam folder, so we’d really appreciate it if you could check there.

Please rest assured we’re absolutely committed to resolving this for you. If you’re still having trouble, feel free to get in touch again or reply to our original email — we’ll make this right as swiftly as possible.

With warm wishes,
Team Pippeta

Rated 5 out of 5 stars

I spoke with someone extremely helpful…

I spoke with someone extremely helpful on the live chat who was understanding and helped me massively. My hands free pump motor stopped working randomly yesterday, with a newborn and only 2 weeks of use you can imagine my frustration ( and sore breasts) as my son relys on pumping due to poor latch.

I spoke with someone via the warranty side and they were extremely helpful and understanding. I want the CEO to see this review and reward the person who helped me as it caused me distress not being able to pump and the issue has been rectified quickly. Thank you to that kind person.. you are a credit to Pippeta

May 14, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Chloe

Thank you so much for your thoughtful review. We’re truly sorry to hear about the trouble with your pump. We completely understand how stressful that must have been, especially with a newborn and the added challenge of a poor latch.

We’re so pleased to hear that our team was able to support you quickly and with care. Your kind words mean a great deal to us and we will make sure this feedback is shared with our support team and senior leadership, including the CEO. It’s moments like this that remind us why we do what we do.

Wishing you and your little one all the best on your feeding journey. If you ever need anything else, we’re always here to help.

Warmest wishes
The Pippeta Team

Rated 5 out of 5 stars

Great product and 5 star customer service

I love my pump (most important factor), but customer service have gone above and beyond. When it initially had a shipping issue, they sent one ASAP to me. Then I had a fault with the motor, and within 10 minutes of my sending my warranty claim, they had shipped a replacement. 5 star product (albeit the motor issue wasn't ideal, but these things happen), and 5 star customer service

May 2, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Avoid

Paid a significant amount of money for a pump bundle for it to last less than 6 months. Continuously burst and the cup would come apart from the motor causing significant milk loss. Not suitable Tudor pumping on the go - had to sit completely still and even then it would fall apart.
Lost power after a couple of months and poor suction. The pump then completely gave up a few days before I was due to be out of the county for a month with my baby. I was told I’d have to send it back to pippeta for an engineer to inspect and that I could purchase an another motor which would be “mine to keep” . Lo and behold they said that the damage wasn’t covered by warranty as they had discovered milk contamination in the motor. They then told me “not to lean forward” whilst pumping. Really?!
The reason for the milk contamination is the repeated bursting of the pump and it looks like I’m not the only one with this issue judging by the reviews. This is quite clearly a pump issue and not a customer issue. We can’t all be wrong?
Not only am I out of pocket for the pump but also the postage in sending it back!
Really really disappointed- especially when you advertised women doing Pilates whilst wearing the pump!

UPDATE

Purchased a replacement motor 2 weeks ago as this was desperately needed and it has also stopped working!
The exact same issue and I have made sure that there is no way that it has been contaminated.
There is no way that I am the cause of 2 broken pumps and am furious that I’ve been left in such an upsetting and frustrating situation in my feeding journey. I will be seeking advice from trading standards now.

April 24, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Jenna,

We were aware that you mentioned leaving reviews across various platforms should we be unable to resolve the issue, and we completely understand the importance of sharing experiences. That said, we’d just like to take a moment to reiterate the information we’ve already shared, to ensure everything is clear moving forward.

Our pumps are thoughtfully designed to keep milk safely away from the motor. As a closed system, each pump features a silicone seal between the motor and the cup, preventing milk from being drawn into the motor.

They’re ideal for use on the go, so you can get on with your day while pumping. There is a small pouring hole at the top of the cup, so we do recommend avoiding leaning too far forward. By following the guidelines and keeping an eye on the measurement markings, you can feel confident that milk won’t enter the motor.

If milk has entered the motor, this is due to external factors such as overfilling or improper positioning. Rest assured, this isn’t a fault with the pump itself, but we’re always happy to offer guidance and support if you need it.

If you have any questions, feel free to reach out to us at hello@pippeta.co.uk — we’re here to help.

As a mum-run small business, we understand how important a reliable, hands-free breast pump is. We’re proud to have a loyal community of parents who trust us, and we’re always just a message away.

I also believe that having spoken to our customer service that imagery and proof was sent to yourself that milk had entered your motor through the external seals.

Rated 2 out of 5 stars

Frequently spill milk due to poor…

Frequently spill milk due to poor suction. Power pack really difficult to fit onto the pump parts properly, keeps falling off. Massive waste of money.

April 22, 2024
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Ellie, we would love to help you resolve this issue but cannot see that you have reached out to us. Please email hello@pippeta.co.uk so that we can help you further with this matter.

Rated 1 out of 5 stars

Used my pump for three weeks and they…

Used my pump for three weeks and they are now both broke, the suction has failed on both of them. Such a shame as it was a comfortable product but only worked for a short amount of time. Also the box states if you open it you are unable to get a refund which is rubbish if the product doesn’t last long.
I have now had to buy a new pump with a different brand.

April 1, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi there,

Thank you for your feedback, and I’m really sorry to hear about your experience.

Just to clarify, our returns policy applies to situations where a customer changes their mind—once opened, due to hygiene reasons, we’re unable to accept returns for a refund. However, all of our pumps come with a 12-month warranty, and if your pump has developed a fault, we absolutely want to help resolve this for you.

I can’t see that you’ve reached out to us regarding this issue, but please do get in touch so we can assist you further. We want to make sure you’re fully supported.

Best wishes,
The Pippeta Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Pippeta Hands Free Breast Pump

The BEST breast pump you could buy! I'm currently finishing my BF journey, but I know it wouldn't have been as successful as it was without the Pippeta Handsfree pump. Once you've read through the instructions, it's so simple to put together and tailor to yourself. I can't believe how much milk I produced from it. After a few goes, I could pump 8oz at a time which was great to keep baby topped up and give myself some freedom. The bottle storage bottles are fantastic too. Would highly recommend!

March 29, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi there,

Thank you so much for your lovely review! As a small business run by mums, it means the world to us to hear that our pump played a part in your breastfeeding journey. We know how important it is to have something reliable and easy to use, so we’re thrilled it worked so well for you!

Wishing you all the best as you finish your journey, and if you ever need anything in the future, we’re always here to help.

Best wishes,
The Pippeta Team

Rated 5 out of 5 stars

Impressive pump at excellent price

I am really impressed with this pump, the box came with so many spare bits and for the price it’s absolutely excellent. I used another more expensive brand before which kept going off constantly in my bag, was fiddly with wires and lost its power quite quickly. My friend recommended this and I was sceptical, didn’t want to fork out for another pump but I’m very glad I did, it’s worth the money and great that it’s wire free. The bra extenders worked very well (only suitable to work with nursing bras).

March 26, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Hannah,

Thank you so much for your lovely review and feedback! We're absolutely thrilled to hear that your Pippeta pump has been a great help on your pumping journey.

If you ever need any support or assistance, please don’t hesitate to reach out—we’re always happy to help!

Thanks again!
The Pippeta Team

Rated 5 out of 5 stars

Baby proof table wear

Lovely colours and designs of the weaning set. My LO has a tendency to swipe their plate and bowl on the floor so the suction function has been excellent. Suction on both the bowl and plate work really well.

March 25, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Tuppence

Thank you for your lovely review! We're so pleased to hear that you love the colours and designs of our weaning set, and that the suction is working well for your little one. Mess-free mealtimes are always a win!

If you ever need anything, feel free to reach out.

Best wishes,
The Pippeta Team

Rated 2 out of 5 stars

I really wish I’d read the reviews…

I really wish I’d read the reviews before purchasing this product. I’d really advise reading them and then going elsewhere to buy breast pumps. I loved them at first but then the buttons on one pump stopped working after 4 months. The buttons no longer working was not covered by warranty which compared to other brands is very disappointing. The customer service team were quick to respond, but almost too quick with a very long email being written in under 2 minutes, meaning this must be a very common problem that they refuse to solve as it would be too costly. Finally, my other pump has after 6 months of using it once a day lost significant power. I would now highly advise going with an alternative brand and avoiding these at all costs. Which fills me with pity as they were so promising at the start!

March 27, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

Hi Becky

Thank you for taking the time to share your feedback. I’m really sorry to hear about your experience and the disappointment you’ve felt.

At Pippeta, we pride ourselves on our fast and thorough customer service. When a customer expresses dissatisfaction, we always prioritise their concerns and aim to respond as quickly and thoroughly as possible. I’m sorry if the speed of our response came as a surprise. We pride ourselves on ensuring that issues like this are reviewed and responded to without delay so you’re not left waiting for support.

I’d like to clarify that if there is ever a technical issue, such as buttons not working, this is absolutely something that is covered under our warranty. However, in your particular case, after a full investigation, including detailed email explanations and clear photographic evidence shared with you, it was found that the issue was caused by a significant build-up of milk residue within the pump parts. This contamination had dried and hardened over time, which unfortunately prevented the motor and buttons from working correctly. This type of damage is not related to a product fault, but rather misuse, which is why it was not eligible for a warranty replacement.

We always try to be transparent and thorough when explaining our findings, and I appreciate it may not have been the outcome you had hoped for. We genuinely value your feedback and will continue to use all feedback, positive or negative, to improve how we support our customers.

Thanks

The Pippeta Team

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

On the fence

I’m still not sure on this pump. The first two times I used it I was able to get a really good amount of milk, the same as I would get with my Spectra. However, the next morning I woke up with a blocked milk duct in my left breast which could be coincidental (baby has a poor latch and wasn’t nursing well during the night). Since then I’ve struggled with supply from that breast with both my spectra and the pippeta.

I got to the point where I was dreading using the Pippeta because I found the suction too strong and it hurt my nipples. I’ve since stopped using automatic mode and started using the smaller flange insert, it’s a lot more comfortable but I still prefer the spectra in terms of comfort. I do think wearable pumps are a learning curve and my issue is user error.

I also dislike the motor, I keep knocking it off if I’m moving around and I feel like it doesn’t click into place easily.

I’m hoping I’ll get used to the pump and will be able to benefit from being handsfree.

February 15, 2025
Unprompted review
Pippeta logo

Reply from Pippeta

We're really sorry to hear about the struggles you've been facing with your pumping journey. We’d love for you to reach out so we can offer support through our lactation consultant and help you get the best out of your Pippeta pump. Wearable pumps can have a learning curve, and we want to ensure you feel as comfortable and confident as possible while using yours.

We’d also be happy to discuss the motor issue and work towards a resolution for you. Your feedback is invaluable, and we want to make sure you have the best possible experience.

Please don’t hesitate to contact us at hello@pippeta.co.uk, and we’ll be happy to assist you further.

Thanks

The Pippeta Team!

Rated 4 out of 5 stars

Pleasantly surprised

Considering this is a battery powered pump I have been surprised at how powerful it is. It makes pumping a bit more convenient and lets you move around a bit more. It’s easy to clean and assemble. I personally don’t find it too noisy and have used it at night without disturbing my partner.

The only downside I have found is the motor unit is a little bit hard to attach to the cups.

February 9, 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look