Tulip World Reviews 133

TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Don’t order. What I ordered vs what I’ve grown is completely not accurate. Very disappointing

Rated 1 out of 5 stars

I should have read reviews before I placed both my orders. The shipping is very slow, much longer than the"1-3 days" as described on the website. Even with the seasonal shipping specifications, which... See more

Rated 1 out of 5 stars

I ordered what was supposed to be tulip bulbs in four different varieties which I planted in the fall. You can imagine my disappointment last week to find my garden covered in yellow daffodils! What a... See more

Rated 2 out of 5 stars

Ordered 3 different varieties of ranunculus only 2 bags came up. About half of the 75 anemones bloomed and no tulips grew. Everything was planted in November as I am in zone 10a. Didn’t file a complai... See more

Company replied

Company details

  1. Seed Supplier

Written by the company

Tulip World: Where buying flower bulbs year-round is fast, simple, and affordable. 100% Grow Guarantee!


Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

133 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 31% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Most Corrupt, Evil People in the Plant Business!!

These are the most corrupt people in the plant business! They are following the Michigan Bulb model to send out completely non-viable product, not refund shipping for what should have never been an order, and then giving you a gift card so that you can pay them shipping again for what NEVER should have been shipped out in the first place! This is blatant fraud and I've reported them to the FTC! I asked for a manager or owner to contact me to explain why they are sending obviously bad products and for the bad situation they continue to put me in and no one bothers to respond. Even the replacements are worse than the originals, and they try to absolve themselves from this CORRUPT behavior by saying that their product is prepackaged in fall and they never look at it again when it's shipped in Spring! Maybe I should sell Blueberries this way? I can package them all up, store them in the heat and then never look and claim ignorance? IT DOESN'T WORK THIS WAY! These people are blatantly scamming the public and then hide from them behind the person that answers their phone, and they won't allow her to transfer the call and they won't respond! They are Absolutely NO FRIEND of the Community! This is obviously intentional. No one operates a plant business without knowing their product and what they are doing. No one sends anything to a customer and charges them money to ship something that has no chance of growing! STAY AWAY FROM THESE CHARLATANS! They are corrupt and complacent in the crimes they perpetrate on the public! Terrible People!!

RESPONSE TO COMPANY: It is frustrating to reply to such disinformation as in your reply when all you would have to do is look at what was refunded and see what was done on the invoice? You lie about communicating for months, as you haven't replied in over a month about any of the recent problems, and I have had to guess what you are doing because you refuse to tell me after you do it?

I'm asking for a refund on plants you were unable to provide. Most all the plants you send are in such poor condition that all anyone can ever say is "I think they might grow" instead of being certain? You make customers play doctor to babysit what would be considered as "Hospital plants and Throw-aways" in any other nursery. After constant daily care for weeks or months, only to have them fail, we contact you to experience more complete failure and blow offs, like unrelated, unimportant misinformation about comments that I made about a dormant plant before it had chance to grow? You do know the difference between dormancy and active growth? The Peony is failing to respond and root, similarly to the "Joker" Peony I first ordered from you, I sent u pictures of 30 new, nice Peonies I was growing and showed yours was still a firm stick with no eyes and was not rooting. Trying to comment on the condition of an ITOH Peony that is now in active growth state when you haven't even seen it is still subject to your guarantee, despite your unhelpful comments. This is why I asked to speak to an owner/manager to avoid battling through ignorance.

No one in your company will go to look at what was actually refunded on 6/10 so you continue misquoting this as already having provided me a solution and then walk away from me. Refund was ONLY for (1) Clematis Konigskind that could not be included in the 1st replacement order. The Callas you initially sent were of the wrong variety. The replacements were so badly molded and dried, not 1 was viable and should not been sent! You refunded these in that 6/10 refund. But, there are 2 other Clematis for which you did send replacements, they were in much worse condition than the originals, I sent pictures, and you only gave me what appears to be a gift card for the actual amount, not including Tax and Shipping. Although the entire order is potentially a bust, still pending the result of a Peony that isn't rooting and won't grow, you also collected tax for these items and did not include tax in the refund, which is a Federal Law punishable by $250,000 and up to 5 yrs in prison. There isn't much you do that is reputable now? Not refunding shipping and making me pay it again to place another order to get what I should have gotten originally is also a moral failure!

Why don't you start by looking at the invoice to this order and explain why the Clematis Konigskind and the Callas are shown as FREE on the Invoice now, but the other 2 Clematis are still figured into the total? Then, you can tell me what the Gift card is for on my account and why it matches exactly the cost of these 2 Clematis in question without any tax or shipping included? This is what I want refunded.

You appear to always look for a way out, not to help. Please take responsibility and deal with my problems professionally by first investigating before you post nonsense here and mislead everyone, again!

June 21, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Paul,

Thank you for your detailed review of our company and our polices. We are sorry to hear your disappointment in the clematis and calla lilies in your recent order.
Our customer services representatives have taken the time emailing and chatting with you over these last several months, attempting to satisfy your complaints. After sending replacements and issuing credits, we have not been able to come up with a satisfactory resolution to your concerns with your order.
Looking through the emails, we do see that you praised us for the condition of the All that Jazz Itoh hybrid peony when it was first received. Therefore, we aren't sure what changed in the last couple of months with his item since it has been planted.
There may be some confusion on when our products arrive and also how our replacement shipping is handled by one of the customer service representatives you spoke with. All of our spring planted items arrive in March and April, they do not arrive in fall, as is mentioned in this review. They are stored in our warehouse and coolers, and with any replacement order someone does inspect them prior to shipping. However, with the specific items in your order it is possible that during shipping the clematis dried out after leaving our facility since they are being shipped to a warm climate. We apologize that these also did not grow for you. It does appear in one of your emails you thought they would have a chance at growing when they were received, again, we aren't sure what happened once they were planted.
It is never our intention to send out plants in poor condition, however, we do make errors and shipping conditions can have an impact. For these reasons we do send replacements and issue credits, like we did with your order.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Disappointed Customer

Disappointed Customer! Never again will I order from Tulip World. Ordered a bare root peony last fall. Spring time comes and noticed that leaves have traces of Tobacco Rattle Virus. Did my research and checked with local nurseries before reaching out to Tulip World. Emailed them with pictures and they claimed it was aphids that caused the leaf discoloration (very similar to on-line images of TRV). I closely inspected plant (even under leaves and surrounding area) and informed them that there is no traces nor a single Aphid anywhere on leaves and stems their response was it’s not always seen. Seems like they will come up with any excuses not to make it right. I’ll take it as a lost. Who knows what ridiculous response I’ll get next. Just wanted to warn others to please read all the reviews before you place an order with them.

June 9, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Bought peony Do Tell two years ago and…

Bought peony Do Tell two years ago and it flowered this year and found out it’s not the one I bought.

June 8, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi--Thank you for your recent order and review of our company. We are sorry to hear that the item you planted is blooming incorrectly. Our products are covered by our 100% grow guarantee and we would like to help you with this. We will reach out here and see if we can get more information from you so we can resolve this problem.

Rated 1 out of 5 stars

very poor quality bulbs freesias MOST…ROTTED

very poor quality bulbs freesias MOST ROTTED

May 29, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Fred,
Thank you for your recent order and review with our company. We are sorry to hear that the freesia in your recent order have rotted. At Tulip World we do have a 100% grow guarantee on all items planted during the first growing season. Therefore, we would like to find out more about your order and see if a replacement or credit can be issued.

Rated 5 out of 5 stars

Very dissatisfied customer.

After posting the bad 1star review for Tulip World customer service reached out to me and said they would ship me a new order. Thank you Tulip World.

For a Christmas present my daughter ordered me an assortment of bulbs to be shipped to me in Colorado. The bulbs were shipped to me in January. The ground here is frozen solid in January. Instead of shipping them to me they should have told my daughter they would ship at a later day due to unsuitable conditions for planting. If bulbs are their specialty, why did they ship them? I emailed the company and they said to put them in a cool place. I put them in my unheated basement. I checked on them periodically. I started noticing mold growing. I cleaned the mold off and potted them. Of all the dozens of bulbs only 2 tulips bloomed. What a waste of my daughters hard earned money.

May 27, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hello Celine,
Thank you for leaving a review of our company and the experience you had with the bulbs that were sent to you. We apologize if your daughter was confused on when the bulbs would be sent when they were purchased. In the confirmation email with the order we detail when the items will be sent. We send tulips, daffodils and other spring blooming bulbs into January as customers in our warm climates plant later in the season. Unfortuantely, we aren't able to contact all customers who order late in the season to inform of them proper planting time, as we hope the order confirmation and other information on the website will provide the details on ship time for them. Since these were a gift and your daughter may not have known the planting time and shipping time, we would be happy to help you with this by replacing them this fall. We will reach out on Trust Pilot to get your information for the replacement.

Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

Zero ethics

Healthy bulbs, tons of flowers, but some grossly inaccurate photos and descriptions. That wouldnt be an issue- BUT when customers attempt to help other customers with reviews, they dont publish anything but 5 star reviews.
I only realized after my 3 and 4 star reviews were nixed, never showed up on the website, that problems with products must be known.. because those products' 5 star reviews only spoke about bulb size and shipping speed- not a single one talked about outcome/bloom. Only when I realized my reviews werent going to be published did I look further into those product reviews and notice a low review count and none mentioned blooms.
This is deliberately hiding necessary outcome information that will help their clients use their bulbs best, use their energy best.. I wrote 7x 4 star reviews that glowed about the outcome but.. beautiful flowers that were light purple not maroon, beautiful flowers, but they maxed at 8" tall and should be border plants, beautiful flowers, but they are obviously yellow, not white.

Every 5 star review was published and NO 3-4 star was.. I contacted the company and went back through my purchases.. every review on the website is 5 star. 100% Any gardener knows not everything turns out perfectly
Although most of their product is acceptable, I refuse to do business with an ethically bankrupt company.

May 15, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I was very skeptical at first since I…

I was very skeptical at first since I ordered crocus and hyacinth bulbs in Sept. and they didn't arrive until mid November. We planted them nonetheless and, surprisingly, they all came up. However the very best part was that these yellow crocuses did not "wilt' in the rain! Their stems were strong and they lasted in flower for quite a while! I was pretty surprised! The hyacinths performed well also.

May 3, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Amelia, Thank you for your order and for providing a review of your experience with our company. We are happy to hear that the hyacinths and crocus are growing well for you, and holding up to the weather conditions! Thanks for letting us know how they turned out!

Rated 1 out of 5 stars

Shop elsewhere

Shop elsewhere. They do not stand by their grossly inferior product. They engage in a corrupt business practice of not honoring their guarantee. They will ask you for 1 thing, you comply, then they continue with ridiculous requests. Horrible, dishonest customer service.

Re response: They were dug up because they were rotten and squishy. Several photos were provided after the initial 1 to further evidence my claim. I agreed to REPLACEMENTS of the iris rhizomes that I spent a good time selecting. HOWEVER, I have received NO RESPONSE to my question as to what happens if the replacements are equally as awful. After reading a number of reviews, this is a legitimately concern. I have received no confirmation from you that this has been resolved. I have spent an inordinate amount of time on this already. Keep testing me and I'm going to just demand a full refund.

April 12, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Traci-
Thank you for your order from this past fall and review of our company. We are sorry to hear that some of the items in your order did not grow. There are notes in your account that show we asked for images of the bearded iris, and eventually they were dug up, which at that time we offered a merchandise credit for their failure to grow. We hope this merchandise credit will suffice and you will be able to purchase more iris with better success in the future.

Rated 2 out of 5 stars

Limited time to get reimbursed for no grow plants

Some of the flower bulbs I received in March 2021 never grew, found out later that there is a time limit to reporting this problem (must be done by 10/1 as told by customer support, on the website it only says *growing season*). When I purchased, I only saw 100% grow and satisfaction guarantee! and didn't read the fine print, so buyer beware: you must contact them before October for spring planting if they fail to grow!! Not being aware of that time window, when I contacted customer support I was told they couldn't do anything about my no grow plants due to this being beyond the 10/1 date, so no credit reimbursement.

April 5, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi,

Thank you for your order and review of our company. We are sorry to hear that some of the items didn't grow last year. A copy of the grow guarantee with fine details is included in every order, as well as available on our website. The grow guarantee for spring plantings expires October of that season, as the items planted in spring will grow that same year they are planted. Also, many of the items we sell for spring planting are not cold hardy in the majority of climates, therefore the guarantee expires before the cold temperatures would harm the bulbs if left outside all winter. We hope you understand the reasoning and are aware that the details of the guarantee are provided in multiple ways upon receiving the order. Best of luck in your future garden planning.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Refund for bad bulb offered by Jennifer . Quite a prompt reply to my review. She was very helpful , and I may give them another chance with spring plants.

I ordered 2 amaryllis bulbs in Feb. I let them know 1 bulb was good, the other black and dried out . Didn't know how to send a picture , I'm not up on such stuff. My daughter was going to come, but ended up with covid . The one bulb was great , had 2 large flower stalks. I have never had my word questioned before ,but the other bulb is still dead, no growth after 5 weeks. I just feel I paid $24. for 1 bulb and an insult.

March 29, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Merlyn,
Thank you for your review with our company. We are sorry to hear that one of your amaryllis bulbs did not grow. We would be happy to send a replacement bulb to you, and will reach out via Trust Pilot to get your order information.
We have sent this customer an email with an offer to replace or credit for the bulb that did not grow. We are not requiring any images for this replacement or credit to happen.

Rated 5 out of 5 stars

I have been very happy with my multiple…

I have been very happy with my multiple purchases from Tulip World. At first I was hesitant after reading various negative reviews but found no evidence of any disappointments. I ordered 25 freesia bulbs, 20 dahlia tubers and 32 hyacinth bulbs in four separate shipments. Both freesias and hyacinths came on time and in excellent condition, all plump and healthy. The dahlias are due to be shipped in mid-March for Spring planting. In addition, I've found that Tulip World has the best prices and beautiful selections. So far so good as they have all been planted in the ground for my Spring garden.

February 11, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Mai-Ly- Thank you so much for placing an order with us! We are happy to hear your satisfaction with the items you received recently and we are looking forward to sending your spring items out in a few weeks!

Rated 1 out of 5 stars

Dishonest business

Wow, I should have checked this site at first before the shopping! 90% of customers are complaining about Tulip World's business! My first order came in poor conditions, I reported it by email with photos and the next day they responded and gave me back a credit. Impressed their quick and sincere response, I placed 2nd order of the different kinds of Hyacinth bulbs. Disappointedly, they were in the same poor conditions, all moldy and rotten. I emailed them asking for a refund but this time no reply at all. Tried to reach them by chat on their website, 'Katie' disconnected me as soon as I told my order number. This is such a dishonest manner, cannot be acceptable. Instead of any reply, they started sending me advertising emails disguised as different company 'Holand Bulb Farms'. Tulip World is indeed a scum company.

Updated; The next day I posted this review here on Trustpilot, Tulip World finally replied to my email and issued the refund. It is sure it would never have happened without Trustpilot support. Thank you Trustpilot!

I certainly don't want to deal with Tulip World anymore, it's just wasting your time & money, only getting frustrations. Never ever recommend this company.

January 26, 2022
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Sakura,

Thank you for providing a review of our company. We are sorry to hear that both of your orders arrived with bulbs that were not in good condition for planting. If a chat was disconnected this most likely was not intentional, and was done by error. We would like the opportunity to find out more about your order so we can help you with the second order of hyacinths. We will reach out via direct message to find more about your order.

1/28/2022 Thank you for providing information for your account. We found your account and see that you were refunded for 1 package on the original order, and as of 1/27/2022 were also refunded for both packages on the second order. We are sorry that the bulbs did not arrive in good condition, but we have refunded you for any items you weren't able to plant.

Rated 1 out of 5 stars

I placed the order for 8 different …

I placed the order for 8 different kinds of bulbs peonies, iris and dahlia's and more guess what I received a tiny package that has 2 iris bulbs and they were rotten so tulip word either you send my complete order and healthy bulbs or refund my money back I am so tired of scammers

December 31, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Thank you for your review of our company and the order you received. We are sorry to hear that some of the items were missing, and would like more information to confirm that they are missing vs shipping in spring. We will reach out here to get the order number and resolve this with you as quickly as possible.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Scam: The bulbs never bloomed

The bulbs never bloomed. Overpriced and a total scam--as reported by every one of their customers. Why didn't I read the reviews before buying from them?

December 26, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Amy,

Thank you for your recent order and review of our company. We are sorry to hear that the products you ordered are not blooming. We would love to find out more information about your order and the items on it, to see how we may help you. Therefore, we will reach out here to get your order # and offer help.

Rated 1 out of 5 stars

Buyer Beware

They wait until you’ve paid for the order then tell you shipping is delayed. Upon receiving the over $100 order - 11 of 25 bulbs were either “dust” or mush! After emails sending pictures 3 times they agreed there was a quality issue. I requested immediate replacement as all other items were planted and these 1- bulbs would complete the customer’s request design. They refused replacement and said they would credit back to the card instead. I thought I was dealing with the grower - believing now they are merely a clearing house. Calls - not returned - emails delayed - I will never use them again -

December 10, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Jack- Thank you for your review of our company. We are sorry for the delayed shipping of your order, and the 1 bad package of bulbs.
We work with growers in Holland to supply bulbs, and are not a grower. This information is available on our website in the About Us section if you would like more information about our company.
Our customer service specialist will reach out via email to get more information regarding the order to see if replacements are possible yet.

Rated 1 out of 5 stars

I am very updated disappointed in my experience…

I felt it was only fair to update this review. After I wrote this review, Tulip World did contact me and ship the remainder of my order. It is just a shame that I had to write this review to get a response. The product appears to be fine. I am very disappointed in my experience so far. I wish that I had read about other experiences before I purchased.
I ordered 7 items and only 2 items were shipped and received. Both items look to be in good condition. I tried their live chat and there was no response. I tried emailing and there was no response. I tried calling the customer service three times and left messages all three times and of course there is no response. If they respond in kind, I might have a different impression. I understand that there is a labor issue for many small businesses, but I had an experience with one of their competitors where a single item was damaged and it was easy to get a replacement.

December 9, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Jason- We apologize for the error and the difficulty in getting in contact with our team. Our customer service specialist sent you an email this morning to get information on what was missing from your order, and how we plan to resolve that problem with you. We hope to resolve this quickly as we certainly never intend to have errors like this.

Rated 1 out of 5 stars

Do Not Order From Them

Do Not Order From Them. Dealing with this company is exhausting and frustrating. Did not return email or phone calls. Shorted the order. overcharged for what I orderes. I placed a large order in August 2021. After 2 months attempts to contact by email went unanswered. Phone calls were not answered. A message was left informing them that I would contact the credit card to cancel payment. I received a partial order shortly after. I just received the items to complete my order and it was wrong. I ordered daffodils' and received tulips instead. Again no respose from the company.

December 9, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Liz, We are sorry to hear your frustrations with being able to reach us, as well as the incorrect items that were sent. This error is not intentional, and we would like to resolve this with and make sure you get all of the correct items on your order. We will reach out here on Trust Pilot to see if we can get your order number and swiftly correct the problem.

12/13/2021 Liz, we sent you an email to get more information about the order and items that were on the order that you may need help with.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Waste of time

Yes, it seems like their typical behavior - shipping delays of 6-8 weeks; I finally asked for a refund and ordered from another company. Wasted my time, make sure they don’t waste yours.

November 28, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Alex,

Thank you for your review. This fall shipping season has posed some unusual shipping challenges which have resulted in additional delays. We are sorry that we weren't able to fulfill your order in a shorter amount of time. We are working on ways to improve and prevent longer delays for future seasons.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible service

I was missing two bags of bulbs in my order, so I contacted them and they said they’d ship it right away. They didn’t. I contacted them again a month later and let them know it’s now too late for me to plant them, and I would like a refund instead of the missing bulbs. Three days later they say they just shipped the missing bulbs. I ask why they would do that... They said I can contact them again when (if) they arrive for a return label and then I would get a refund. At this point the tracking info still says the package is in their possession, and had not actually been shipped. So much wasted time because they can’t do their job. I won’t be ordering from them again.

November 26, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Shae- We are sorry that there were some missing packages in the order. We would love the opportunity to help you with the missing items and refund you for them. In order to refund you we will need the order number from you and will reach out to you here to get the information necessary to straighten this out.

Rated 1 out of 5 stars

Delay, delay, delay

Ordered 12 types of bulbs, verified when I ordered that they would be shipped out within 7-10 business days. Checked in again when hadn't received shipping email - they said they would go out at end of that week. After that week passed without a shipping notice, asked the status again and they said would go out in 2-3 more days. All of the items I ordered were listed as "in stock," so no reason for such delays. Company just gave blah, blah, blah answers - "unexpected delays," delays with shipping (hadn 't gotten to shipping yet, so not true), just non-answers and no basis for why this last delay was really going to be the last.

November 8, 2021
Unprompted review
Tulip World logo

Reply from Tulip World

Hi Patricia-- We are sorry that the order was not sent out as soon as we had initially planned for it to be shipped. It looks like the order was placed on 10/25 which means it should have shipped out by today, as that is the 10th business day. It looks like the order was canceled per your request today.
The shipping delays our customer service team was referring to were relating to our products being delays from our suppliers in Holland. We have now received 98% of our fall planted bulbs, therefore, we don't anticipate any further delays beyond the current 7-10 business day shipping schedule. We are sorry that we weren't able to send your order sooner.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look