Wij zijn ontzettend tevreden over Van Speijk wonen! We hebben hier vloerverwarming laten aanleggen, op drie verdiepingen nieuwe vloeren laten leggen én twee traprenovaties met overzettreden laten d... See more
Company replied
While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more
To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more
Wij zijn ontzettend tevreden over Van Speijk wonen! We hebben hier vloerverwarming laten aanleggen, op drie verdiepingen nieuwe vloeren laten leggen én twee traprenovaties met overzettreden laten d... See more
Company replied
Bij van speijk een pvc vloer aangekocht en in visgraat laten leggen door de Hele woning In de winkel goed geholpen en duidelijke Afspraken gemaakt en die zijn allemaal nagekomen De communica... See more
Company replied
Wij zijn heel goed geholpen bij van Speijk wonen, vriendelijk geholpen door een jonge man in de zaak. Pvc traprenovatie laten uitvoeren, vloer besteld zelf laten leggen, want panelen besteld. Na binne... See more
Company replied
Traprenovatie: Het was een goede ervaring omdat de 2 mannen keurig netjes werkten, ze hebben de trap zeer netjes en vakkundig gemaakt. En ze waren heel vriendelijk Ben er heel blij mee. Puntjes v... See more
Company replied
Van Speijk Wonen Van Speijk Vloeren Van Speijk Wandpanelen PVC vloeren, Laminaat, wandpanelen, tapijt, vinyl, grastapijt en traprenovatie.
Lylantse Baan 2B, 2908 LG, Capelle aan den IJssel, Netherlands
No history of asking for reviews
This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative
Replied to 100% of negative reviews
Typically replies within 24 hours
How this company uses Trustpilot
See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.
Wij zijn ontzettend tevreden over Van Speijk wonen!
We hebben hier vloerverwarming laten aanleggen, op drie verdiepingen nieuwe vloeren laten leggen én twee traprenovaties met overzettreden laten doen. Het eindresultaat is echt fantastisch geworden.
Vanaf het eerste contact in de winkel tot aan de vakmensen die alles kwamen plaatsen: iedereen was super vriendelijk, behulpzaam en dacht echt met ons mee. Je merkt aan alles dat ze verstand van zaken hebben en kwaliteit willen leveren.
Wat een toppers zijn dat daar! Alles is netjes afgewerkt en precies geworden zoals we hoopten — zelfs nog mooier. Wij raden dit bedrijf dan ook absoluut aan aan iedereen die op zoek is naar kwaliteit, service en vakmanschap.

Reply from Van Speijk Wonen
Nooit aan beginnen!!
In totaal hebben wij vier afspraken gehad, en bij allen is iets mis gegaan.
De inspecteur kwam niet binnen de aangegeven tijd. Toen ik hier zelf voor belde deed hij of het de normaalste zaak van de wereld was dat hij liever 6 uur later kwam. Toen ik aangaf dat dat niet kon omdat ik de gehele dag vrij heb gehouden voor de afspraak, en savonds weg moest, wilde hij liever een andere dag komen… ik heb dus de hele dag voor niks vrij genomen.
Bij de tweede afspraak is de monteur na 2 minuten naar buiten gelopen waarbij hij aangaf dat hij even zijn baas wilde bellen voor overleg. Toen ik na 20 minuten eens in de straat keek, bleek de man volledig weg. Ik heb zeker 10 keer heen gebeld met Speijk, zij beloofden mij telkens terug te bellen, maar belden niet. Uiteindelijk is de monteur 2,5 uur later pas teruggekomen en begonnen met zijn werk. Hierbij heeft hij een deel van de installatie niet gedaan omdat hij dat vergeten was. Hier heb ik ook zelf weer meermaals achteraan moeten bellen.
Bij het leggen van de vloer bleek er te weinig vloer. Ze zouden hier nog voor terugkomen. Na 2,5 maand kreeg ik eindelijk een belletje hierover (ik heb hier tussendoor zelf voor gebeld maar dat was een kastje muur verhaal).
Ze komen het laatste stuk vloer alleen leggen als ik de overige 100 euro voor het laatste pak vloer (dat is nog geen 2% van mijn geheel betaalde factuur) eerst betaal.
Ik heb aangegeven dit belachelijk te vinden, gezien alle eerdere fouten, maar ze blijven voet bij stuk houden. Erg klantvriendelijk zijn ze dus ook niet!
Dingen waar ik tussendoor ook nog tegenaan ben gelopen maar die bovenop dit alles niet noemenswaardig zijn:
- alle medewerkers praten geen engels of nederlands, je kunt dus niet met hen communiceren.
- Speijk neemt de telefoon vrijwel nooit op.
- de ene medewerker heeft tegen de ander gezegd dat ik ‘lieg’.
- ik heb meermaals gehad dat er aan de telefoon vanui Speijk respectloos werd gepraat tegen mij.
- medewerkers weten niet altijd waar ze het uberhaupt over hebben. Ik had een tweewegklep nodig, de medewerker heeft 5 keer opnieuw gevraagd hoe het heette, stopte toen maar met dit te vragen en noemde het vervolgens een ‘vast klep’.
Ik zou echt niemand aanraden om hier heen te gaan!!

Reply from Van Speijk Wonen
Bij van speijk een pvc vloer aangekocht en in visgraat laten leggen door de Hele woning
In de winkel goed geholpen en duidelijke
Afspraken gemaakt en die zijn allemaal nagekomen
De communicatie verliep gewoon goed
De Vloer ligt er perfect en strak in gelegd door gazi in twee dagen incl de plinten
Ik zou van speijk dus bij een ieder aanbevelen

Reply from Van Speijk Wonen
Trappen laten bekleden perfecte mensen en persoonlijke contact met de winkel met uitzoeken prima geholpen pvc bekleding perfect gelegd op de traptrede en netjes afgewerkt toppers een echte aanrader

Reply from Van Speijk Wonen
Van Speijk kwam de gemaakte afspraken na. In 5 dagen is onze nieuwe woning voorzien van klik pvc. Gazi (pvc legger) heeft ons hele huis (240 m2) in 5 dagen veranderd. Top prestatie. Bedankt

Reply from Van Speijk Wonen
Traprenovatie laten uitvoeren met pvc. Monteurs netjes om 09.00 aanwezig. Zonder pauze 5 uur gewerkt, alles netjes en verzorgd afgeleverd. Vakwerk!!!

Reply from Van Speijk Wonen
Mijn 3e woning al vakkundig gestoffeerd! Wat een topbedrijf, komt haar afspraken na en duidelijke communicatie. Producten zeer snel geleverd en op de afgesproken data gekomen en geplaatst. Trappen, vloer, plinten. Zeker een aanrader voor wie kwaliteit wilt voor een betaalbare prijs!

Reply from Van Speijk Wonen

Reply from Van Speijk Wonen
Na een heel prettig gesprek in de winkel waar alles duidelijk uitgelegt werd zijn de 2 trappen bekleed door deze vriendelijke hardwerkende vakman Osman.
Petje af voor deze vakman.
Alles netjes afgewerkt en opgeruimd.
Een klein puntje dat niet zozeer voor ons geld maar voor oudere en slecht ter been zijnde mensen, dat het snijwerk niet meegenomen wordt.

Reply from Van Speijk Wonen
Vandaag mijn trap met pvc laten bekleden. Vooraf snel en goed contact met de winkel. Zelf niet in de showroom geweest. Vandaag laten bekleden en dit is erg netjes gebeurd. Wij zijn zeer tevreden en raden het andere ook aan.
Ik lees dat de bekleder slecht Nederlands spreekt. Dit klopt maar hij werkt super netjes en is ook netjes in omgang. Voor ons stoorde dit zeker niet en de communicatie verliep gewoon goed.

Reply from Van Speijk Wonen
Onlangs laminaat gekocht bij van speijk wonen , hele aardige en behulpzame mederwerkers , laminaat op tijd afegeleverd en gelegd , en de koffie was uitstekend.

Reply from Van Speijk Wonen
Wij zijn heel goed geholpen bij van Speijk wonen, vriendelijk geholpen door een jonge man in de zaak. Pvc traprenovatie laten uitvoeren, vloer besteld zelf laten leggen, want panelen besteld. Na binnenkomst van de mannen die de trappen gingen maken, maakte ik me een beetje zorgen. Spraken slecht Nederlands en ze hadden geen werkkleding aan. Maar eerlijk is eerlijk de trappen liggen er super strak in. Ook zijn wij telefonisch bij vragen zeer netjes geholpen. Ik kan iedereen van Speijk wonen aanraden.

Reply from Van Speijk Wonen
Traprenovatie: Het was een goede ervaring omdat de 2 mannen keurig netjes werkten, ze hebben de trap zeer netjes en vakkundig gemaakt. En ze waren heel vriendelijk
Ben er heel blij mee.
Puntjes van kritiek:
Zelf moeten bellen hoe laat ze zouden komen.
En het communiceren met de 2 mannen was niet echt mogelijk, omdat ze geen Nederlands spraken. En dat was best een beetje lastig.

Reply from Van Speijk Wonen
Wij hebben akoestische wandpanelen besteld. In eerste instantie goed geholpen door de verkoopster. We konden kiezen uit verschillende soorten kwaliteit met de daarbij behorende prijzen.
Wij kozen voor de duurdere variant.
Bij het plaatsen bleek 1 wandpaneel lichter van kleur te zijn. Zoveel dat het erg duidelijk zichtbaar was. Uit coulance hebben we dat lichtere paneel kunnen omruilen voor een ander paneel. Helaas was ook deze een stuk lichter. Als antwoord hierop werd ons verteld dat dat door het echt hout komt waar het paneel uit bestaat. En daar moesten we het mee doen. Het gaat er bij ons niet in dat 1 paneel in zn geheel lichter is als de 2 andere panelen. Ik heb nog nooit ergens gezien dat 1 paneel afwijkend is van kleur. Helaas laat van Speijk ons nu zitten. Zeer en zeer teleurstellend! Wij zijn zeer en zeer ontevreden, zullen daarom ook op andere kanalen onze negatieve review schrijven met de foto’s erbij! Nogmaals, we zijn zeer teleurgesteld in van Speijk wonen Capelle aan den IJssel

Reply from Van Speijk Wonen
Voor de tweede keer hebben wij laminaat gekocht bij Van Speijk Wonen en door hun laten leggen. Zowel de eerste keer en nu ziet het er geweldig uit en perfect afgewerkt. Dit zijn echte vaklui die meedenken en een uitstekende service.
Wij zijn er heel erg blij mee.

Reply from Van Speijk Wonen
Prima spul, slechte communicatie.
Van tevoren wordt er niet gecommuniceerd hoelaat de werknemers de trap komen zetten. Ik bellen, krijg ik een kortaf antwoord. Prima joh.
Vervolgens komen er 2 mannen van niet Nederlandse komaf die eigenlijk geen NL spreken, in een niet-bedrijfsauto. Er wordt niet gecommuniceerd wat ze gaan doen en hoe ze te werk gaan. Ze beginnen gewoon. Als ze me aanspreken, roepen ze 'bro', 'bro'.
Vervolgens is het klaar en moet ik direct afrekenen.
Begrijp me niet verkeerd, is geen probleem hoor. Maar een zakelijk Tikkie kan niet, dus ik kan niet betalen want ik heb geen random reader in ons klus huis.
Vervolgens moet ik maar even met de baas bellen. Deze geeft MET STIPT aan dat ik eigenlijk VANDAAG nog moet betalen.
Niet gedaan, want als je dat tegen mij zegt ga ik dat zeker niet dezelfde dag doen. In Nederland maken we namelijk gebruik van een wettelijke betalingstermijn, tenzij anders afgesproken. Hierover is niets afgesproken en staat ook niets over in de Factuur die ik heb ontvangen.
Paar daagjes laten wachten, tot 3 maal toe hebben ze mij gebeld.
Ik vind dit niet professioneel. Stuur een Factuur over de e-mail na met een herinnering dat u graag het bedrag binnen 14 dagen bijgeschreven ziet worden onder vermelding van een order/factuur nummer.
Ik zou persoonlijk deze toko niet aanraden als u een fijne communicatie wilt met duidelijke afspraken. Ik ga er in ieder geval geen producten meer kopen. Ik betaal liever iets meer waar ik vriendelijker behandeld wordt dan dat ik weinig betaal en zo behandeld wordt. Brrrr.
Oh, en het eindprofiel waar ze 35,- voor rekenen zitten beschadigingen op terwijl ze die net geplaatst hebben. Maar goed, ik heb uiteindelijk maar gewoon betaald, ben ik van het gezeik van ze af ook.

Reply from Van Speijk Wonen
Wij hebben de trappen laten doen en overloop netjes gewerkt ziet er mooi uit. ! Blij mee zeker 1 aanrader ! Fam van den Berg !

Reply from Van Speijk Wonen
Super vriendelijk ontvangen en een fraai eindresultaat!
De trap van ons vakantiehuisje hebben we door van Speijk wonen laten bekleden met vinyl. Een prachtig eindresultaat, netjes gewerkt en een scherpe prijs.
Een aanrader!

Reply from Van Speijk Wonen
Behulpzaam, vriendelijk. 2 trappen laten renoveren met PVC.

Reply from Van Speijk Wonen
Super, ik ben in de winkel goed geholpen, koffie stond altijd klaar. Alle afspraken zijn nagekomen. Netjes gewerkt, de vloer ziet er strak uit. Zo fijn. Ik ben heel tevreden.

Reply from Van Speijk Wonen
Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.
Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.
Learn more about other kinds of reviews.
We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.
Learn about Trustpilot’s review process.
Here are 8 tips for writing great reviews.
Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.
Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.