Cleanlease Reviews 74

TrustScore 1.5 out of 5

1.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Slechte ervaringen met dit bedrijf. Hoge rekeningen, kleding kwijt, verfrommeld retour. Zelf na overlijden van mijn vader durft met nog mail te sturen over aanpassingen. Schande!!!

Rated 1 out of 5 stars

Wat een verschrikkelijk slechte organisatie is dit! - Was blijft ongelooflijk lang weg - Was komt terug met vlekken en/of gekreukt - Was raakt zoek en bij CL weet niemand iets en wijst teru... See more

Rated 1 out of 5 stars

Alles ging mis. Mijn vader is uiteindelijk overleden met Leen kleding aan. Verschikkelijk. Toren hoge rekening en niets dat klopte. Een Verschikkelijke organisatie. Ik hoop dat dit veranderd i... See more

Rated 1 out of 5 stars

Verschrikkelijk! Torenhoge rekeningen, 1 keer zelfs 254€!! Om nog maar te zwijgen over de service! Regelmatig raakt kleding zoek. Bedrijf verwijst onterecht naar verpleging voor het zoek raken van kle... See more

Company details

  1. Money & Insurance

Information provided by various external sources

Jaarlijks verzorgen we op een duurzame manier ruim 100 miljoen kilo wasgoed. Ons bedrijf is groot geworden doordat in de vorige eeuw een aantal familiewasserijen zijn samengevoegd. Het is een bedrijf met een prachtige klantenportefeuille: bij diverse ziekenhuizen, zorginstellingen en vakantieparken mogen wij grote, vooraanstaande namen tot onze klanten rekenen. Dat is iets om trots op te zijn, maar het is absoluut geen vanzelfsprekendheid. Elke dag opnieuw zullen wij weer moeten bewijzen dat we het waard zijn om deze klanten te mogen bedienen. We moeten bewijzen dat we voorop lopen in innovaties, maar ook dat we klein willen blijven in onze grootheid. Géén bureaucratie, maar wèl korte lijnen: bij CleanLease zijn we altijd bereikbaar en benaderbaar. We luisteren en lossen op. CleanLease wil haar klanten laten ervaren dat wij als partner-leverancier snappen wat voor hen belangrijk is, namelijk de zorg om patiënten, cliënten en /of gasten. CleanLease zet maximaal in op klantrelatie door benaderbaarheid, bereikbaarheid en snelheid. Snelheid in onze reactie, snelheid in handelen en snelheid bij het creëren van oplossingen. Niet voor niets hebben we onze pay off 'Because you care'​ aan de naam CleanLease toegevoegd. Samen met onze medewerkers in Nederland en België en samen met onze partners streven we elke dag opnieuw het beste voor de klant na. Because you care!


Contact info

1.4

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

74 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No history of asking for reviews

This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Slecht, slechter, slechtst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een verschrikkelijk slechte organisatie is dit!
- Was blijft ongelooflijk lang weg
- Was komt terug met vlekken en/of gekreukt
- Was raakt zoek en bij CL weet niemand iets en wijst terug naar zorgpersoneel
- Was die wél terug komt is soms verkeerd gelabeld dus komt bij verkeerde personen terecht, met kostbare zoekacties van zorgpersoneel tot gevolg
- Torenhoge rekeningen, waar niets van klopt
- Duurt wéken voor er gereageerd wordt op mail, áls dat al gebeurt
- Ondanks dat sokkenzakken gebruikt worden, gaan ze elke sok apart een label geven en dat voor een dusdanig hoog bedrag dat je beter elke sok na dragen weg kunt gooien en nieuwe kunt kopen.

Het is een schandalige organisatie, die over de hoofden van kwetsbare ouderen (velen lijden aan de ziekte van Alzheimer) en hun mantelzorgers (die al genoeg op hun bordje hebben en niet altijd zicht hebben op wat er in de was is) veel geld verdienen!!!

Ga niet met dit bedrijf in zee!!!

June 16, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Alles ging mis.

Alles ging mis.
Mijn vader is uiteindelijk overleden met Leen kleding aan.
Verschikkelijk.
Toren hoge rekening en niets dat klopte.
Een Verschikkelijke organisatie.
Ik hoop dat dit veranderd in de toekomst.
Stelletje Zakkenvullers €€€€€€€

March 12, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

cleanlease is een malafide bedrijf

Helaas gebruik gemaakt van dit malafide bedrijf wat een contract heeft met het verzorgingshuis waar mijn vader woonde. Torenhoge rekeningen die gespecificeerd werden met facturen die helemaal niet klopten. Dit doen ze omdat er geen zicht is op wat er werkelijk weggestuurd wordt om gewassen te worden. Dit weet het bedrijf maar al te goed omdat ze ook weten dat het verzorgingshuis de kleding uit de zaken haalt en weer in de kast hangt. Wij als betalende klant kunnen dat niet controleren waardoor er rijkelijk misbruik wordt gemaakt van deze situatie. Klachten of mailtjes worden pas na 3 a 4 weken beantwoord en wel op de bekende manier “met het kluitje het riet ingestuurd worden”. Mijn vader is uiteindelijk verhuisd maar dat weerhield dit bedrijf niet om toch na 2 maanden later nog een rekening te sturen. Je gaat voor een bedrag van 75 euro niet de ellende op je nek halen van een deurwaarder en ook dit weten ze. Nogmaals beste mensen, bezint eer ge begint en ga niet met dit bedrijf in zee tenzij je geld teveel hebt en wil betalen voor facturen die voor geen meter kloppen!

June 10, 2026
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Zeer slechte werkgevers ervaring

Zeer slechte werkgevers ervaring. Zie alleen maar reviews over hoge facturen niet kloppende leveringen etc. Mensen worden hier op de werkvloer niet gehoord en worden niet netjes behandeld. Er wordt een snelle afwerking verwacht zonder aan de mens te denken. Nu er gezondheidsproblemen zijn proberen ze je weer volledig aan het werk te zetten terwijl dit niet haalbaar voor mij is.

May 12, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Verdienmodel

Verschrikkelijk! Torenhoge rekeningen, 1 keer zelfs 254€!! Om nog maar te zwijgen over de service! Regelmatig raakt kleding zoek. Bedrijf verwijst onterecht naar verpleging voor het zoek raken van kleding. Weer een voorbeeld van een schaamteloos lucratief verdienmodel!!!

May 7, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Kleding zoek geraakt

Kleding zoek geraakt, meerdere malen contact opgenomen. Het bedrijf zegt wij hebben ze niet.
4 maanden bezig geweest, vanaf dec 2025. In maart naar een ander wasserij overgestapt.

December 17, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Waardeloos bedrijf

Waardeloos bedrijf ! Ik krijg regelmatig rekeningen en daar staat kleding op die mijn moeder niet heeft of draagt. Korte broeken in de winter ,ten eerste wie draagt dat in de winter laat staan iemand van 92. Er staan ook onderbroeken van mijn vader op de rekening maar draagt ze niet. Ik heb contact gehad met het bedrijf ,maar ik kan praten als brugman ,ze verzinnen steeds weer een smoes. WAAARDELOOS! ga nu zelf maar weer wassen.

April 7, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ze weten rekenings/ factuurs te sturen…

Ze weten rekenings/ factuurs te sturen maar reageren niet op vraag van " graag specifictie "
83.97 e voor paar kleding stukken..
Goed gedaan Zorggroep Apeldoorn De Hofstede te Twello om met dit bedrijf in zee te gaan !!
Wat zeer slechte bedrijf is dit zeg !!

March 10, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Echt een verschrikkelijk bedrijf

Echt een verschrikkelijk bedrijf. Facturen die ongelofelijk hoog zijn. Daar staat kleding op die niet in bezit was van de cliënt. Kleding wordt elke maand gelabeld 😡 En goede kleding komt nooit terug. Zelfs na overlijden nog een mega hoge factuur gehad met daarop twee kleedjes 😡 Stelletje oplichters

March 4, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Slechte werkgever

Slechte werkgever, verdient niet eens één ster. Luistert niet naar haar werknemers en laat ze schaamteloos in de *** zakken. Toxische sfeer, vooral vanuit het management. Er worden onderling smerige spelletjes gespeeld. Feedback wordt niet ten harte genomen.

February 25, 2026
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Extreem hoge kosten

Extreem hoge kosten, zo goed als niet te controleren. Onduidelijkheid in informatie voorziening. Kosten ongeveer 2500 euro per jaar, voor meneer in verpleeghuis. Gauw op zoek naar een andere oplossing dan maar 😬

February 5, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Oplichters

Oplichters, veel te hoge facturen met kleding die mijn moeder nooit had.
Het ergste is nog dat ze een factuur sturen van Januari terwijl m’n moeder al een maand overleden was.

February 5, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Extreme kosten

Extreme kosten, je kunt elke 2 maanden een nieuwe wasmachine kopen voor het bedrag wat ze vragen voor normale was. Alles wordt gelabeld, en toch zitten dingen in de was die thuis zijn, melden ze dingen die gewassen zijn die niet eens in de was zijn. Er wordt van alles extra doorbelast zoals wekelijks de waszakken.

Nu de was ondergebracht bij een andere partij, werken netjes, was komt telkens schoon, gestreken en gevouwen terug voor een fractie van de kosten.

December 29, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Zeer slecht bedrijf

Zeer slecht bedrijf! Het is duur, duurde erg lang dat de was weer terug kwam. Overlijden van me vader gemeld, word er 2 weken daarna een bedrag van €251 afgeschreven! Heb het gestorneerd.

November 20, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Oplichters

Mijn ervaring is precies hetzelfde als alle reviews.
Nieuwe kleding komt niet terug, op de rekening staat kleding wat nooit aangeboden is.
Torenhoge prijzen, het is schandalig.
Snap niet dat de verpleeghuizen nog met dit bedrijf in zee gaan.

October 7, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Zo verdien je makkelijk je geld ten koste van kwetsbare ouderen

Ik schrok nog best wel van alle slechte reviews, maar ik kan me er helemaal in vinden. Ik heb het ook veel te lang laten gaan met de was van mijn moeder. Torenhoge rekeningen, items die ze niet eens heeft worden in rekening gebracht en geen enkele controle. Het is een schande hoe ze omgaan met je verzoeken om reacties. Voor ons staat nu al een week een klacht uit, geen reactie, maar wel weer een vette rekening gekregen. Het bedrag heb ik laten storneren, maar ik overweeg stappen te ondernemen richting een consumentenbond, Radar of Kassa.

November 7, 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look