Frontpoint Reviews 12,785

TrustScore 3.5 out of 5

3.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I have been with frontpoint for a few years. I cancelled in January and they are still taking out money from my account and this is May. When you call customer service, they say that I need to give w... See more

Rated 5 out of 5 stars

The lady that helped me was so patient and never got mad or irritated at me for not understanding me finding what I needed to do.. she even laughed ..we both were.. it took awhile but we got everythi... See more

Rated 5 out of 5 stars

Have used this company to watch 2 homes over the last 10+ years. Nothing flashy, just equipment that works with high reliability, and immediate access when even a small issue arises (usually pilot er... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

There’s layers of troubleshooting with frontpoint. In as much as I didn’t like reading those instructions and AI driven cold instructions I did it anyway and it helped shortened the person to person... See more

Company replied

Company details

  1. Security Equipment Store
  2. Furniture Store

About Frontpoint

Written by the company

Frontpoint provides monitored home security solutions. Our mission is to make your home safer and smarter with advanced security technology, easy DIY setup, and top-notch customer service. We are the only company that pre-programs and tests your system before it ships, so you can be sure that your Frontpoint system will seamlessly integrate into your existing smart home ecosystem. Unlike most companies, we provide a three-year warranty on your equipment with no contract required. At Frontpoint, your privacy is always our priority.

In addition to intrusion, all Frontpoint professional monitoring plans include protection against fire, flood, freeze, carbon monoxide and medical emergencies. Also, our remote online access and mobile app keep you in touch and in control at all times. When you compare Frontpoint to the competition, it’s easy to see what makes us stand out.

Frontpoint

Written by the company

The runaround? Not around here, friend.

We have upfront plans and pricing, no hidden fees, and most importantly we offer you a 30-day, 100% Risk-Free Trial.

This is security that fits you. Ready to secure your home? Give us a call at (866) 960-6301!


Contact info

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

13K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Frontpoint is making is difficult to discontinue service.…

Frontpoint is making is difficult to cancel my services. I have been a customer since 2018 and overpaid by 100% for several years. Finally my monthly has been reduced but the equipment no longer works. I am not interested in purchasing new equipment and they are harassing and telling me I have to keep paying for 5 more months. In all honesty I want a refund for all of the months I overpaid. This company has bad customer service and I need them to stop contacting me unless they are willing to give me a refund.

June 9, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

To Whom It May Concern,

Frontpoint does apologize for the poor experience caused by the representative in January 2024. However, it does emphasize that this was the only subpar interaction that the customer experienced. Additionally, to be clear the customer paid the standard monthly rate for our Ultimate Monitoring level plan of $49.99 and the lower rate was only due to signing the contract that they were fully aware of at the time. At no point was the customer ever overcharged for their monthly rate.

With all this in mind, the past due balance and the contract term are all entirely valid as while the experience on the January call was regrettable it did not negate the contract itself. Nevertheless, as we do strive to provide the best service at all times we did waive the contract term and close the customer's account without payment.

Thanks,
Frontpoint Security
Voice of the Customer Department

Rated 1 out of 5 stars

Watch Out: FrontPoint charges an 80% cancellation fee…

FrontPoint charges an 80% cancellation fee of the remaining contract and innovation is at best, sparse. Beware, consumers.

When I signed up for FrontPoint in November 2021 as a first-time homeowner, the representative didn’t mention early termination fees or the alarm permit required by my city. This was the beginning of my issues.

Within the first six months, a false alarm led to a $300 city fine. FrontPoint claimed they had informed me about the permit requirement and sent a notice. When I requested proof, I received only a screenshot from a system log, not the original time-stamped email.

The contract states that failing to meet their service level agreement should allow hassle-free cancellation. Currently, the system isn’t meeting my needs for several reasons:

1. The doorbell camera suffers from significant video lag and low quality (720p). Half the time I have to close the app and reopen it before I can get a live image. My hardware currently supports just slightly north of a steady 12+ volts. I felt ripped off after seeing Ring.

2. There’s no integration with current home automation standards like Google Nest, Apple HomeKit, Apple TV, or Amazon Fire TV. Forget about camera views on your TV.

3. They tout voice assistant interaction, which feels like a gimmick compared to modern web API developments. Voice interaction is not synonymous with system integration.

4. I suspect their use of GE brand parts limits compatibility. Is this truly Z-Wave or a proprietary hybrid? I don’t know. I’m not a hardware developer.

In 2016, FrontPoint published a blog post emphasizing integration through their app, dismissing third-party integrations like Google, Amazon, Apple, or IFTTT. Comments from as far back as 2016 complained about integration issues and a lack of compatible, available inventory lists.

Home Automation is Better When It's Integrated

FrontPoint states, “What you want is a single interface, from which you can look at your cameras, arms and disarm your alarm system, control your lights, reset your thermostat, and unlock (or lock) your doors.”
frontpointsecurity. com/blog/home-automation-is-better-when-its-integrated

For example, Bob commented on February 13, 2016:
“I think FrontPoint needs to find a way to differentiate "not supported" into two groups. One is that there is no way to interface the device, versus it can be interfaced but we do not have the experience/training to provide help with the device.”

FrontPoint's ultimate response focused on security concerns, sidestepping the integration issues. This stance allows them to avoid further development while subtly criticizing other technologies that have continued to innovate. Their app is merely a rebranded version of the Alarm.com app, with no unique customization.

Regarding service levels, my early termination fee was quoted at $239.95 (80% of my remaining contract). I raised issues of poor integration and the permit notification failure, requesting a fee reduction. After a long wait, the representative's supervisors denied my request. When I protested, I was transferred to Terrence, who denied responsibility and claimed permit notification was “optional,” contradicting earlier statements.

The lack of integration and poor customer service is disappointing. FrontPoint fails to deliver on the integration promises they use to sell their products. For $576 a year, what have they improved since 2016?

In the end, I canceled my contract in favor of a more integrated solution. Despite the high fee, they couldn’t guarantee no further charges, requiring me to call back to check for additional billing. This lack of monitoring in 2024 is astonishing.

May 29, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Campbell- We are very sorry to hear that you have experienced issues with your equipment and our team. Frontpoint works hard to make sure that all of our clients are cared for and protected. We appreciate your detailed feedback and will share it with the relevant teams. Although we are sad to see you leave Frontpoint, please contact our team using the email below if there is anything we can do to assist you and resolve your concerns: wecare@frontpointsecurity.com

Rated 1 out of 5 stars

Customer service is terrible

Customer service is terrible. Takes forever to get a hold of somebody and even longer to get resolution. I’ve been a customer for 10+ years.

May 14, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Paul- We are so sorry to hear that you have had difficulty reaching our support team! We appreciate your continued loyalty to Frontpoint and would like to make every effort to resolve your issues. Please contact our team using the link below so they may better assist you and resolve your concerns: https://www.frontpointsecurity.com/contact

Rated 5 out of 5 stars

Easy customer service

Easy customer service. Quick response times. Good security service.

April 19, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Thank you Amanda! We are so glad that you have enjoyed our services!

Rated 4 out of 5 stars

I think Frontpoint has changed

I think Frontpoint has changed. When I first joined a few years ago, there used to be "fumbling" and "bumbling" and mistakes. That was a few years ago I. Now Frontpoint seems more efficient and accurate. I like this Frontpoint better.

April 17, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Thank you, Steven! We are so glad that you have seen all of our improvements! We appreciate your continued loyalty to Frontpoint!

Rated 1 out of 5 stars

Total scam operation

I have not used the service since the end of 2023--it wasn't working and I decided on something else. I called to cancel the service in March and was told I had to go online and put it in writing. They kept calling me and were rude saying I had a contract, I could not cancel without a penalty---I have nothing in writing about this. I had been with the company since 2020 and had no idea there was a "contract" that is apparently for a lifetime. I finally went online to cancel as instructed-- and the form says you need to speak with someone!
And THEY will contact you---but not for several days, according to the calendar you need to mark. I blocked all payments from my CC. This is such a scam. In addition, the form states that by sending in the request to cancel, you are giving them permission for all kinds of marketing, including telephone calls. I did not send in the form as I don't want all that spam--I had already told 4 different people to cancel. This is a total scam operation. I will be contacting the Attorney General to file a complaint.

April 13, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

We are very sorry to hear that you are looking to cancel your services with us. Our team would like to address any and all frustrations you may have however we cannot identify your contact information from your review. Please email us at wecare@frontpointsecurity.com and we'll have someone reach back out to better resolve your issue.

Rated 5 out of 5 stars

Been with Front Point for about 5…

Been with Front Point for about 5 years. We recently did a complete upgrade of all our sensors & system. Was stress free and very uncomplicated. AND.. when it was time to call with a " few" pesky questions.. I had a customer service -Tech rep help me over phone for about 45 mins. We are up and running and its all Good.

March 14, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Thank you so much for your continued loyalty to Frontpoint, Kurt! We are so glad that we have been able to keep your family safe and give you the peace of mind that you deserve.

Rated 5 out of 5 stars

Great experience.

Great experience.

I have been with this company for 14 years and I have never had a reason to remotely consider anyone else. Their customer service and support has been effective and efficient. The last representative was patient and helpful. Keep up the great work.

February 8, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Thank you, Robert! We appreciate your kind words and hope to have the opportunity to continue providing you with stellar service for many years to come!

Rated 1 out of 5 stars

Beware of Frontpoint's Unfair Business Practices

Having been a loyal customer of Frontpoint for over a year following the completion of my initial three-year contract, I am deeply disappointed by the company's unethical business practices. My journey with Frontpoint began in December of 2018, and while the service initially met my expectations, my attempts to cancel my subscription upon the contract's conclusion revealed a darker side to the company's operations.

Despite fulfilling my contractual obligations and remaining a customer for an additional year beyond the contract's termination, I was met with significant obstacles when attempting to discontinue my services with Frontpoint. The process of cancellation, which should have been straightforward, proved to be anything but, as I encountered a myriad of challenges and obfuscations that hindered my efforts to terminate my subscription.

It is important to note that I did not seek to cancel my subscription until well after the conclusion of the three-year contract, demonstrating my commitment to Frontpoint and my willingness to continue utilizing their services. However, what ensued was a frustrating and disheartening experience marked by bureaucratic red tape, misinformation, and relentless harassment for payments.

Even after taking proactive measures to prevent further charges by canceling the card attached to my account, I found myself inundated with daily calls from Frontpoint's billing department, demanding payments and resorting to aggressive tactics to coerce compliance.

Furthermore, my attempts to resolve the matter with Frontpoint's customer service department only led to further frustration, as I was met with arbitrary requirements and an utter lack of empathy or understanding for my situation. The insistence on a written cancellation notice with a 30-day notice period, a requirement conveniently omitted from earlier communications, only served to prolong the resolution of the issue unnecessarily.

Frontpoint's disregard for consumer rights and fair business practices is deeply concerning and warrants immediate attention. My experience serves as a cautionary tale for others considering Frontpoint's services, highlighting the company's lack of integrity and respect for its customers.

In light of these grievances, I strongly advise potential customers to exercise caution when dealing with Frontpoint, as the company's unethical behavior and predatory tactics make them unworthy of trust or patronage.

March 20, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Hello Wilson, we are very sorry that you have experienced difficulty while trying to cancel your services. While we are sorry to see you go, we still want to make sure that you have a stellar experience with our team. Please contact our team using the link below so they may better assist you and resolve your concerns: https://www.frontpointsecurity.com/contact

Rated 5 out of 5 stars

The agent we spoke with was so helpful…

The agent we spoke with was so helpful and patient. He got our questions answered and took care of our issue.

February 28, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Thank you, Keri! We are so glad that our team was able to help resolve your issue quickly and efficiently!

Rated 5 out of 5 stars

On spot tech support and services

I have been with Frontpoint for two years, and every tech call I have had to make (which weren't too many) was attended to swiftly, and accurately. I'm in the web hosting business and am familiar with tech support systems and those who work them. I'm quite pleased with these guys.

March 7, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Thank you so much for these kind words! We are so glad that you have had wonderful experiences with our team. We look forward to giving you many more years of excellent service.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company at all costs

Avoid this company at all costs. FrontPoint Security's cancellation practices are the shadiest I have ever experienced. I have been a customer for 11 years. My three-year contract expired in June 2016, and I am now a month-to-month customer. I sold my home this month (March 2024) and wanted to cancel my service. Notice of cancellation must be provided in writing, but the FrontPoint website does not provide any information on how to cancel. The "How do I cancel my FrontPoint Service" FAQ questions page results in a 404 (page not found) error. I called customer service on March 2 at 4:16 p.m. EST to cancel my service. Despite customer service hours being advertised as 8 a.m. - 11 p.m. EST, the phone system said I was calling outside of normal business hours. I completed the automated prompts over the phone to cancel and received an email link with a form to fill out to cancel service, which I filled out immediately. That form then required me to schedule a callback from FrontPoint. Because of my work schedule, I could not schedule a callback until March 15. A FrontPoint representative called me on March 15 at 1:07 p.m. That representative, however, would not cancel my service over the phone. She sent me yet another email, which I had to reply to expressing clear intent to cancel my service, despite the fact I had already completed the online form. I repeatedly asked for my complaint to be escalated to a supervisor, but the rep refused to do so. Furthermore, FrontPoint will be charging me for a final month of service, and though I had been paying a discounted rate of $21.19, I will be charged $45.57 for the final month of service per the email I received. The rep did not disclose that amount to me during the phone call on March 15. It remains to be seen whether my service will now be canceled. I will be reaching out to my credit card company and a lawyer if it isn't.

March 15, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Hello Sara, we are very sorry to hear that you are looking to close your account with us. However, we still want to make sure that you have the best service possible. Please contact our team using the link below so they may better assist you and resolve your concerns: https://www.frontpointsecurity.com/contact

Rated 2 out of 5 stars

Sick of inferior product and horrible service

Have been with them for years and the system never worked correctly. We would change out batteries and all sorts of things they recommended and in never helped. If I called in to customer service, I was on hold for 30 mins to an hour every single time. I finally went to another company because I was so sick of them and they give you no way to cancel online and make you talk with them. I requested cancellation multiple times and they kept charging me. When I finally got ahold of someone, it was around the 6th of Feb and they said that they needed a cancellation before the 5th and they require a 60 day notice so after telling them to cancel for 3 weeks they get me on 1 day and keep charging for the next two months. Cannot say anything good about this company or how they do business. Stay away, there are plenty of better home security companies that actually treat their customers well.

February 6, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have had a few minor problems…

I have had a few minor problems but the front point team has been great in helping me solve them. I have been a customer for a long time and will be upgrading my front point system soon. They have been very good to work with.

January 25, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Tony- We are so glad that our team has been able to help you get the most out of your system! Thank you for taking the time to leave this kind review!

Rated 1 out of 5 stars

Customer service has went to the dogs

It used to be when an alarm went off, Frontpoint called immediately to check. For the past year or two, no one calls.

They've removed their phone numbers from their app because they want you to find your help online without contacting them. If you do call, you may or may not be able to understand the person at the call center. Any problems with their equipment and they try to renew your contract for another year or buy replacement parts.

February 7, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Hello Tim, we are sorry to hear that you have not been satisfied with our service lately. We hope to have the opportunity to speak with you further about this, unfortunately we are unable to locate your contact information. Please contact our team using the link below so they may better assist you and resolve your concerns: https://www.frontpointsecurity.com/contact

Rated 5 out of 5 stars

I've had Frontpoint for more than 10…

I've had Frontpoint for more than 10 years. So very pleased with the equipment, service and customer support. Have had other home security companies stop by my house and don't compare.

February 3, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

Pam- Thank you so much for your amazing review and the many years you have spent with Frontpoint! We are so glad that you have enjoyed your equipment and our services. Please let us know if there is anything we can do for you!

Rated 1 out of 5 stars

Good in the beginning, now nightmare…

Equipment starting to fail after 4 years and replacement costly plus no equipment available, which completely flustered me. Now refusing to release me from the contract even though core equipment (smoke and heat sensor) replacement not available. Nightmare.

February 4, 2024
Unprompted review
Frontpoint logo

Reply from Frontpoint

To Whom It May Concern,

Frontpoint takes all customer complaints seriously and is always willing to review any complaint to ensure it is properly resolved for the customer. In this case we found the following pertinent information:

This customer did need to replace one of their smoke detectors as of the end of January and was informed that we were out of stock. We do understand the frustration of the product being out of stock and appreciate patience as we work to refill the stock as soon as possible.

The customer did then call and request to speak to a supervisor one week later in order to try and be let out of their contract. Despite the smoke detector being out of warranty and not part of their contract with us that was signed in July 2023 we did offer to reduce their contract termination from 80% to 60% of the remaining months. They did decline the reduction in their contract but the offer stands should they change their mind.

Thanks,
Frontpoint Security
Voice of the Customer Department

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look