The Island Furniture Co Reviews 

253
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I asked for delivery on Saturday and they arrived exactly on time Drivers very helpful and set up the bar in the front room for me. Was rang by the drivers when they were 1 hour away , as promised.... See more

Rated 1 out of 5 stars

If I could give a minus score I would. Eager to take your money but customer service is diabolical. Told my order would take 8-10 weeks. 15 weeks later and endless phone calls to try and establish wha... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT PURCHASE From this company!! No warning on website about 2 month lead time! Over £900 for a chest of drawers that looks miles cheaper than ikea stuff (and that’s doing Ikea an injustice). Made... See more

Rated 5 out of 5 stars

My home is a large Victorian era house, and finding furniture that doesn’t lean too heavily into “antique” or overly traditional styles can be a real challenge. After a lot of searching, I found... See more

Company details

  1. Garden Center

Information provided by various external sources

Island Furniture Company supplies mahogany furniture, desks & sleigh beds in UK, french style furniture, willis & gambier, louis philippe furniture.


Contact info

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

253 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 33% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.5

All reviews

(253)

10 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

White Lion Throne Chair…

What started as a great experience ended in disappointment the first time around. We ordered a throne chair and it got delivered the following week. On taking it out the huge box one of the back legs was snapped off. It had come that way. We were so disappointed. The team at Island sorted it that same afternoon and arranged for an exchange the following week. That went smoothly and we now have the throne chair. Its a beautiful chair. Thank you for sorting it so quickly, other companies could learn a thing or 2 from you. We were pleased too that they were selling an item they actually had in stock. Would recommend.

October 18, 2023
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service

We have just had another delivery from Island Furniture. The quality is as good as our 1st order and we are very happy with the quality. Excellent service all around.

August 1, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thank you Debbie

Rated 4 out of 5 stars

Helpful Staff

All furniture as described and delivery was quick and efficient , and helpful staff who assembled the furniture for us in the room on the 2nd floor.

July 20, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Great to hear the delivery went well

Rated 1 out of 5 stars

21 weeks waiting for an item on 8-10 weeks lead time and still no sign of it ....

Placed an order on 14th March 2023 on the understanding there was an 8-10 week lead time on the item.
Unfortunately I am still waiting and still being told it's on 'back order'.......(whatever that might mean).
I have made several polite phone calls from June 2023 onwards to chase the item, and I am getting nowhere.
It is now 21 weeks since I place the order and Island Furniture have not once contacted me out of courtesy for an update on its whereabouts. I've never known anything like it.
It is approaching half a year now since I placed the order.

UPDATE following the Island Furniture response to my initial review:
Contrary to their comments, the following is the actual account:
Following my initial review on Trustpilot, Island Furniture contacted me and requested several times that I remove the review. They told me I had requested delivery to be made after the 16th August.
Please note: the date of 16th August for moving house was not even scheduled until the 20th July with removals, and I only mentioned the 16th August to Island Furniture in an attempt to make something actually happen about my missing order. I am astounded that this information has now been turned round and used as a handy excuse for their delay. Furthermore, I was informed (by email) that Island Furniture had refunded my order (without consultation prior) and if I still wanted the item when it came into stock they could sell it to me again.......

Note: the first voluntary communication I had from Island was only made after I posted on Trustpilot, and was concerned with my review rather than the original issue.
Overall, to put it mildly, a very disappointing shopping experience resulting in a lot of wasted time and effort.

August 8, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Dear Sara Bedford , when you placed the order you informed us your were moving into your new house on 16th of August and the delivery was scheduled for that date. The item is now in our warehouse so if you wish to accept delivery please contact us to make the payment and we can deliver by early next week. We will add complimentary assembly as a goodwill gesture as well. Thank you

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Lutyens pressure sprayed GARDEN bench

In response to Island - no you won’t have a record of my name as it was bought in my husband’s name. As this will be a court case due to your refusal to refund or replace best that his name isn’t on here isn’t it really. We will be very interested to read your defence!!

Bought a garden bench. Note that. A GARDEN bench. Pressure painted teak wood GARDEN bench. A very expensive GARDEN bench.
Within a few months the paint started peeling off. And continued to peel off. There is now more wood showing than paint.
Contacted Island and they offered touch up paint. Can’t do any more for us (they say) as they don’t know if the GARDEN bench has been subjected to water for instance.

Perhaps they don’t know that a GARDEN bench is sort of likely to be get wet.

However. This company has a no quibble guarantee according to their t’s and c’s. But they still refuse to take the heap of… garden bench away and give a refund a or even supply a replacement.

So - avoid these charlatans would be my advice. And yes - of course we will be going down the small claims court route.

February 5, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Hi Della, We have no one called DELLA ROWE on our customer database. Do you have an order number ? Thank you

Rated 1 out of 5 stars

Oak Partner Desk

I ordered the Oak Partner desk on the 27th November 2022 and what follows is a bit of a saga! At checkout, on the invoice and in the confirmation email an 8 – 10 week delivery time is stated. I contacted Island on the 16th January as I hadn't heard anything and was told that it was expected in the warehouse in 3 weeks, and they would arrange prompt delivery, so just over the 10 weeks stated. 3 weeks later I contacted them again and was told the desk was in the final stages of production, and the 8 - 10 weeks is an estimate only, which if you dig down into the terms and conditions on the website is stated, but isn't evident from any of the communications. On the 16th Feb 2023 I received a courtesy email stating my order was now expected into the warehouse in 3 to 4 weeks, which would be 15 weeks after I placed my original order. I rang Island to ask for a full refund, but settled ion a refund of the £45 delivery fee and a guarantee that they would deliver by the 23rd March at the latest, or I would receive a full refund (or claim through my credit card provider). On the 7th March I received another email suggesting that delivery to the warehouse would be "on or around the 17th March", which wouldn't give a lot of time to get the desk delivered to me by the 23rd March as we'd agreed, so I rang them up and was assured that they would arrange next day delivery so I'd have the desk by the 18th March. I hadn't heard anything by the 17th so I rang again and was told that the desk hadn't been delivered to the warehouse, but they would get the desk to me by no later than the 22nd... I think you can probably see where this is going... I received no contact so rang them again on the 22nd, and was assured that it would be delivered to the warehouse on the 24th, and they would arrange for a weekend delivery on the 25th March... it turned out the courier they use doesn't deliver on weekends... I did finally receive a confirmation that the item would be delivered on the 27th, but that this would be kerbside delivery only, which is contrary to the company's website which states “there is a flat delivery rate of £45 which is to the ground floor of your property”. Anyway, it turns out it wasn't even kerbside delivery, the courier turned up and there was only the driver, who physically couldn't lift the desk without my help! In fairness he did agree to bring it into the house with me. So all in all this took around 17 weeks to get a desk delivered.

Now in fairness to Island Furniture I do think the desk is good quality for the money paid, and I am happy with it. The woman working on customer service was pretty helpful given I suspect she was being put in quite a difficult position. Was it worth the hassle of the 4 month delivery saga and would I order again? Probably not to be honest, which is a shame, because the product is good, but for me the lack of transparency, and the fact that I was messed around so much, means that despite needing a lot of furniture for my house I wouldn't order from them again.

UPDATE: So I had given a 2 star review originally as the quality of the desk was quite good. Unfortunately, having had the desk about 6 months the joints have now started to separate on the desk surface. This is happening in 3 of the 4 corners, and the separation is between 1mm and 3mm wide (see the photo). You might expect some flex in the wood, but to have splits that are so wide does suggest poor workmanship. I emailed Island with photos on the 27th October and haven't had a reply yet.

March 27, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Dear Ben , Thank you for the review. When the order was placed we explained it was 8-10 weeks - estimated delivery schedule only. As this item is made in raw form overseas any shipment can get delayed and that's why we say estimated. Unfortunately this order was delayed due to a number of factors including the factory closing for 3 weeks over Christmas period. As you can see from the quality this desk is handmade so production cannot be rushed llike mass produced furniture. Regarding transportation we use UPN pallet network and depending on the area they can deliver on Saturday AM.
We have refunded the delivery charge as we agreed. Glad to hear you are happy with the quality and if you need more items for your house let us know and we will certainly take your experience into account by offering a good discount etc. Thank you for your order and apologies for any inconvenince with the delay.

Rated 1 out of 5 stars

There have been many conversations with…

There have been many conversations with the company. I.had to.take my bed out of packing to see it .it had many imperfections and a split but they wanted the bed back inpakaging but said all there beds are the same so I can't have a replacement it was supposed to take 8 weeks it took a week in the sale so I love the workmanship but not the faults I'm getting a pot of paint to.touch up imperfections So.i.asked for new headboard and they don't sell separately but on there website they do just a night mare from beginning to end Will never use again don't understand with my consumer rights they should have apologised and offered me a new bed ,but when mine was in there where house il.get my money back.

May 11, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Dear Christine, Thank you for the review. When you recieved your bed you said you did not like the open grain antique gold finish and you asked for a replacement bed. We explained to you there was no point in us exchanging the bed as the new bed would have the exact same finish and as all our beds are hand made the headboards etc are not interchangeable.
On 25th May we emailed you to say that as per our 30 day money back guarantee , we could collect your bed on 31 May and we would give a full refund when the item was collected. You did not agree to this as you wanted to keep the bed and we offered to send out some gold touch up for you instead. We have done that so you should have recieved that by post. Let us know if it has not arrived or you need help applying the touch up . Thank you for the order.

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

Dispose of the boxes

Had a recent delivery from this company. The quality of the furniture is excellent however the drivers would not take away the boxes, and we had to dispose of these ourselves.
Thank you for the updates

April 12, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thank you for the review Helen. Unfortunateley the drivers are not allowed to take away empty boxes as these boxes are part of your order.

Rated 5 out of 5 stars

Throne Chair

I purchased the Throne chair in Gold and white leather. Absolutely love it , delivery was fast and I have to say a big thank you to the helpful delivery driver.

April 4, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

We will let the warehouse know of this great review

Rated 4 out of 5 stars

We are very happy with our sleigh bed…

We are very happy with our sleigh bed that has just been delivered. It looks great in our bedroom and the colour fits the decor perfectly. The item is very reasonably priced and the delivery was prompt.

April 10, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thank you Sonia, Good to hear you aqre happy with the purchase

Rated 1 out of 5 stars

Still no items 2 months in after a 2 -4 week promise!

I ordered a wardrobe that stated it was in stock - however after placing an order, I was informed it would be months before it arrived. I told them I would cancel then as I needed it urgently. Suddenly they rang me back and let me know they could actually get it between 2 - 4 weeks - funnily enough that was now two months ago. I have now purchased elsewhere since I let them know it was urgent for a certain date and they are now ignoring all my calls, messages and emails - and still no refund - even though they replied to one of my messages where I asked for the refund. Am commencing small claims tomorrow. What a shame as i had plenty more items I was going to purchase but wanted to see what the items and customer service was like first - I guess I now have my answer.

April 25, 2023
Unprompted review
Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

Just purchased a throne chair

Just purchased a throne chair, very happy with the product , it's comfortable and sturdy.
I have purchased a number of furniture pieces from Island Furniture and have not been disappointed.

February 27, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thanks Hasana

Rated 4 out of 5 stars

Lovely quality furniture

Lovely quality furniture at a great price. Delivery was not a problem with the driver ringing 1 hour before. The item was quite large and it was brought to the room where we wanted it.

March 1, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thank you Justin . We will let the warehouse know abiut this great review

Rated 1 out of 5 stars

FALSE & BOGUS REVIEWS

Due to my negative review, this is what this company have done:

-1st they called me and asked me to remove my review from Trustpilot and close my complaint with paypal.
-I said I will once I receive my delivery as it was over 3 months since my order.
-They cancelled the order the next day
-Two/Three days later I got written threats numerous time via my email to take of Trustpilot review or they will take me to small claim court
-I told them, everything I put down is the truth, If it's not, the first instance for them is to challenge my review via Trustpilot or reply to it. And if they wish to go ahead with small claim court, I am not concern.
-Now, they have gone so low, they started to put negative reviews on my business pretending to be my guest/customers all at the same time and experienced our service whilst we have been closed (we are seasonal business).
It's really concerning about this unprofessional business!!! A MAFIA style behaviour!!!!

Since I have written my last review (last month for this company), suddenly they have all 5 stars review about how great their team and service are!!!
In my opinion, definitely after my last review, all the other reviews are FALSE and BOGUS.
I would be very cautious before placing any orders and if you do, make sure you do it via Paypal, at least theirs chance of getting your money back if they don't deliver your goods!!!

February 10, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Dear Salma
Thank you for the review. Please note we have already refunded in full for this order.
If you wish to proceed with this order it is in our warehouse and you are very welcome to come and inspect. If everything is to your satisfaction you can repay the invoice and take the goods away or we can arrange delivery by pallet for you.
As we explained we cannot deliver without you first inspecting the goods and confirming everything is correct. Thank you

Rated 4 out of 5 stars

The team at Island Furniture are very…

The team at Island Furniture are very friendly and supportive with good knowledge. We are an elderly couple so when we ordered we asked for assembly. Our bed was delivered weeks earlier than expected and was setup and the boxes taken away. Very pleased with the service

February 1, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thank you Cath. We will let our warehouse know

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

We have several pieces of furniture…

We have several pieces of furniture purchased from Island. All is good quality and delivered well. Sometimes it takes a bit longer but is worth the wait.

February 9, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Thank you for the order Madu

Rated 5 out of 5 stars

First class service

We received our order last month and we couldn't be happier. The ordering process from start to finish was straight forward and easy. The bed looks great and is a lovely colour. The delivery people were very helpful and took away the boxes , all in all it was a first class service

February 24, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

We will let our warehouse staff know about the great review

Rated 4 out of 5 stars

I would say this company is very…

I would say this company is very professional , we bought a bed from them over 10 years ago and when we recently moved house the bed got scratched by the removals company. My husband rang the Bed co and asked to see if we could get touch up coloring. A bottle of stain arrived by post 2 days later and after applying it matched our furniture perfectly. Problem solved !

February 6, 2023
Unprompted review
The Island Furniture Co logo

Reply from The Island Furniture Co

Our pleasure Jenny

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look