Rugvista Reviews 

8,717
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 120 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently mention that the website is easy to navigate, making the ordering process completely seamless. People truly love the wide variety of beautiful designs, praising the soft textures and overall product quality. Consumers are also consistently impressed by the extremely fast shipping and helpful service. However, some reviewers were not happy with delivery delays or tracking issues causing prolonged uncertainty. A few other people also felt that certain carpets arrived folded with deep creases and structural damage. Some customers mentioned receiving poor assistance when trying to resolve issues with customer support.

What people talk about most

Product

Customers consistently note ambiguous experiences with product, while many reviewers praise the wide variety... See more

Quality

Consumers find quality to be positive, regularly praising the beautiful designs, soft textures, and vibrant... See more

Delivery service

Clients share ambiguous opinions on delivery service, with many reviewers praising super quick shipping,... See more

Order

Users describe ambiguous interactions with order, as many reviewers highlight a very easy and fast purchasing... See more

Customer service

Reviewers mention negative feedback about customer service, frequently highlighting a lack of response to... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

The rug's pattern matches well—something I absolutely didn't expect and was very happy. You need to take its thinness into account and use an underlay to prevent slipping, as it is thinner than usual.... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Well, it was a bit different this time, could not order at the beginning. Maybe the site was struggling somehow...Usually it works like one two three...However, I made my order after few hour trying.... See more

Rated 4 out of 5 stars

Huge variety of rugs, easy to sort out the ones that are relevant for me, which speeds up the selection!

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I bought 2 rugs from here at a very good price point. Shipping was quick, especially considering the distance. Unfortunately neither suited my space, so despite being very nice and of high quality I n... See more


Company details

  1. Rug Store
  2. Oriental Rug Store

Written by the company

Rugvista — Helping People to a Home They Love. We founded Rugvista in 2005 with a clear mission and purpose: we help people to a home they love by making it simple and enjoyable for our customers to find the perfect rug. From the very beginning we have focused on offering high-quality rugs at fair prices while providing a seamless and convenient shopping experience. Today we are proud to be one of Europe’s leading online rug retailers serving customers across multiple countries. Our collection includes over 30,000 rugs ranging from traditional hand-knotted Oriental designs to modern machine-woven styles; each rug is carefully selected to ensure quality, durability and timeless design so our customers can feel confident in every purchase. We believe that shopping for a rug should be just as enjoyable as living with it: that is why we provide clear product information, detailed images and an intuitive online store. Reliable delivery across Europe, flexible return policies and friendly, responsive customer support make the shopping experience simple, safe and stress-free for every customer. Headquartered in Malmö, Sweden and operating across Europe, we combine Scandinavian design values with international craftsmanship and modern e-commerce solutions. Our team works every day to improve our services, expand our selection and inspire confident interior choices for every home. We are committed to building long-term relationships with our customers by providing high-quality products, excellent service and a shopping experience that is transparent, trustworthy and consistently enjoyable. At Rugvista we help our customers create spaces that feel personal, welcoming and beautiful—one rug at a time.

Fantastic range of rugs at bargain rates!

Written by the company

100 day money back guarantee
Free shipping on purchases and returns
Over 25 000 different rugs to choose from
Wide selection of colors and sizes

Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

9K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(8,717)

172 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Badly Packaged

We purchased an all wool rug and expected that it
would be in a rolled up package. It arrived stuffed into a UPS plastic bag only just big enough to contain it. We now have a rug that is perfect for our requirement except that it has several very unpleasant wrinkles in it.
It is disappointing and we are just hoping that they will disappear in time.

December 11, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi, Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry to hear about your disappointment with the packaging and the wrinkles in your rug. Your experience is very important to us, and we appreciate you bringing this to our attention.
The wrinkles are a result of the packaging process, which ensures the rug is protected during transit. However, we understand how this might be frustrating. To help, we recommend laying the rug flat and allowing it some time to settle. You can also roll it tightly in the opposite direction of the wrinkles or place heavy objects like books along the creased areas to help smooth them out more quickly.
If you have any further concerns or need additional assistance, please don’t hesitate to reach out to our customer service team. We’re here to help!
Thank you for your patience and understanding, and we hope you’ll enjoy your rug for years to come.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic quality for the price point

Fantastic quality for the price point. Free and timely delivery. I had assurance that free returns were possible if I did not like the rug. Already planned a further purchase for a room under renovation.

December 11, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Completely let down by their courier

Raised the issue with UPS and Rugvista but have had absolutely nothing from customer services. Delivery has been rescheduled 6 times. I was so frustrated that I went to the depot to try and pick it up, only to learn it’s been locked on a trailer for the past 8 days. I can’t get it off the trailer unless I reschedule the delivery. They now won’t give me a delivery date to reschedule. 2 weeks since I ordered and I wish I’d never bothered. Wasn’t going to blame Rugvista but they have done nothing to help me chase it up.

December 8, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi Molly,

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you’ve experienced with your delivery. We understand how upsetting it must be to face repeated rescheduling and lack of clarity from the carrier, and we deeply regret that this has negatively impacted your experience with us.

While UPS is our trusted delivery partner, it is ultimately our responsibility to ensure that you receive your order without such challenges. I can assure you that we’ve been actively addressing this issue with UPS and are continuing to push for a swift resolution. 

In the meantime, we would be happy to explore alternative solutions. Please reach out to our customer service team directly at info@rugvista.com, and we will prioritize resolving this for you immediately.

Thank you for your patience and for bringing this to our attention. We genuinely value your feedback and will take it as an opportunity to improve our processes moving forward.

Rated 3 out of 5 stars

Order number

Order number: 2217609
Order received: 2024-11-30
My order is late. Monday 9th will be the earliest that I can have my parcel. My delivery was not at time of it is supposed to be.

December 7, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi, 

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the delay in delivering your order. We understand how important it is for your parcel to arrive on time, and we regret that we could not meet the expected delivery timeline in this instance.

Our records show that your order was dispatched promptly, but unforeseen delays with the courier have unfortunately affected the delivery schedule. While this is outside our direct control, we are actively working with our delivery partner to prevent such issues in the future.

We appreciate your patience and understanding, and we hope you will love your order once it arrives. If you have any further questions or need assistance, please don't hesitate to contact our customer service team directly at info@rugvista.com.

Rated 5 out of 5 stars

Good quality, great price

I am gradually decorating my new house and was in need of a large rug for the seating area in the living room. It needed to be the rug colour and design to compliment my interior design aesthetic and I immediately fell in love with the Roxy from Rugvista. gave me Bauhaus design vibes. I couldn't believe the price either for a 200 x 300cm rug. Managed to save some money too by ordering on black Friday.

There was a delay in delivery due to inept and woeful customer service from UPS, but I cannot hold that against Rugvista.

Having bought online purely by photos and descriptions I was a little worried as to what kind of quality the rug would be. I am very happy when the rug finally arrived; it is a nice level of thickness and feels very soft and comfy underfoot. It laid down easily too. The edges are curled up a little, which is normal for a new rug and I suspect they will lay down flat over time.

Overall I am extremely happy with my purchase and highly recommend Rugvista to anyone looking for a nice rug.

December 7, 2024
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

A mixed bag

First rug arrived with damaged packaging and had got dirty. I had to buy another one and return the first before I got a refund, so was out of pocket for a while. I ordered two ronja turquoise rugs in different sizes. Very pleased with the colours but the finish on both was rougher than the pictures, and the pictures of the online reviews, which was a bit disappointing.

November 20, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Dear Laura,

We’re sorry to hear that your experience didn’t meet expectations. While we’re glad you’re pleased with the colors of your Ronja turquoise rugs, we truly regret the issues you faced with the damaged packaging and the finish of the rugs.

Regarding the first rug, we understand how frustrating it can be to wait for a refund while arranging a replacement. We aim to process returns and refunds as quickly as possible, and we apologize for any inconvenience caused during this process.

As for the finish of the rugs, the photos on our website and customer reviews are intended to represent the product as accurately as possible, but we recognize that sometimes there may be slight variations. Your feedback is invaluable to us, and we will review the images and descriptions to ensure they align with customer expectations.

If there’s anything more we can do to assist or make things right, please don’t hesitate to reach out to our customer service team at info@rugvista.com.

Rated 1 out of 5 stars

2 orders - still no rug

First time I ordered, they confirmed and accepted payment, and a week later informed me it was no longer available. Second time I ordered, I received a totally different rug and now have to return it. It is simply not worth the trouble. Many other companies doing the same thing.

December 3, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback. We deeply regret the negative experience you’ve had with us and understand your frustration.

Your first order being canceled due to stock issues was certainly disappointing, and we apologize for not being able to fulfill it as expected. Receiving the wrong rug with your second order is an additional inconvenience that should never have occurred. This is not the standard of service we strive for, and we take full responsibility for these mistakes.

We’re committed to making things right. If you haven’t already, please reach out to our customer service team so we can assist with the return and ensure a smooth process. We’d also like to offer our sincerest apologies for the trouble caused and reassure you that we are taking steps to prevent such issues in the future.

We look forward to hearing from you. 

Best regards,
Rugvistas customer service team

Rated 1 out of 5 stars

Really poor quality rug

Really poor quality rug.
Very thin.
Not good quality.
For the price I expected much, much better.

November 11, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi Joanna,

Thank you for your valuable feedback, and we’re sorry to hear that the rug didn’t meet your expectations.

We aim to provide detailed product descriptions and photos to help our customers make informed choices, but we understand that sometimes a rug may not match what you had hoped for. Quality is very important to us, and we would like to learn more about your concerns to address them properly. 

If the rug is unused, you are welcome to take advantage of our 100-day free return policy. Please don’t hesitate to contact our customer service team at info@rugvista.com so we can assist you with the return or explore any other solutions to make this right for you.

We truly appreciate your feedback and hope to regain your trust in the future.

Rated 1 out of 5 stars

I’m sorry but 1 star from me

I’m sorry but 1 star from me. The rug and delivery is nice but it’s not a shade I was hopping for so now I’m trying to return it. And nothing works. The link they provide for the schedule collection doesn’t work correctly. So I can’t schedule the return and no one fedex as well as rugvista customer serverce can’t help.

December 2, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Dear customer,

Thank you very much for taking the time to leave your Trustpilot review and your feedback. We are glad to hear that the rug and delivery went smooth but we are very sorry to hear that you experienced difficulties during your return process. It is important to us that your expectations are matched all the way from ordering to the return process.

We would kindly advise you to contact our customer service team at info@rugvista.com and provide us with your return number so we can look into the details of your case and help in arranging the return on your behalf. Our customer service team is available for you and we try to make it as easy as possible for customers to order a rug and if they do not like it, return it free of charge.

We again sincerely apologise that your return experience didn't meet your expectations. We take our customers feedback very seriously and we will take your message along to improve our service. Please don't hesitate to let us know if there is anything else we could do for you - we are happy to help!

Yours sincerely,
Rugvista customer service team.

Rated 1 out of 5 stars

Wrong rug received

I have been sent a wrong rug, have phoned the to request the new rug to be despatched was told that they need to wait for the old rug to be returned and then they hung up on me!
Amazing! save yourself the stress!

November 29, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi Magda,

Thank you for your feedback and we are sorry to hear about your experience!

In the rare event a wrong rug is sent to the customer, we offer a free return, and a discount for a new order. We are very sorry to hear that the line was disconnected! Please get back in touch with us and we would be happy to help solve your problem as quickly as possible!

Have a lovely day!

Rugvista Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Rug received was completely different…

Rug received was completely different from what I’ve ordered and ordered a beautiful Persian washable red rug. What I received was quite shoddy very shedding White modern rug, which I would not look twice if I saw it in a shop or on their website. When I told them whether this was sent by a mistake, they asked that I would return it. Now, considering the wait and the side of the rug And my mobility issues there’s no way I can pack this on my own and the original packaging. They’re telling me there’s no other way to resolve this. I will be seeking legal advice on this out of the principle Not only that I received the wrong rug and was really disappointed with the quality that is as is shedding everywhere that they made no effort to resolve this and put the owners on me. Very disappointed.

November 27, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi Olivia! 🤗 I am sorry to hear your are having issues with your order! Please send a quick email to our customer service team at info@rugvista.com with this issue and your order number, and they will be happy to help you! 🧡

Rated 1 out of 5 stars

No item received

Ordered 14 days ago and my rug still hasn’t arrived. The delivery updates keep saying it will be with me, I’ve waited home and rescheduled the delivery when needed and I am still without a rug and out of pocket. When emailed they haven’t helped much just said there was delays. I don’t know how long I’m expected to wait. The item is meant to arrive within 3-5 days.

November 27, 2024
Unprompted review
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi 1tushwoosh! 🤗 I am sorry to hear your are having issues with your order! Please send a quick email to our customer service team at info@rugvista.com with this issue and your order number, and they will be happy to help you! 🧡

Rated 5 out of 5 stars

Great experience

Great service, great selection, very good quality item at very fair value, on time and exactly as described.

November 21, 2024
Rated 5 out of 5 stars

Great carpet

Great carpet, good quality
Delivery was quick & kept supplying constant updates on the rugs journey to me

November 21, 2024
Rated 1 out of 5 stars

Disappointed

Rug came quick but once it came it did not look like the picture and we were not impressed with the quality. Returning and won’t be ordering again.

November 21, 2024
Rugvista logo

Reply from Rugvista

Hi Ciara,

Thank you for sharing your feedback, and we’re truly sorry to hear that the rug did not meet your expectations in terms of appearance and quality. We strive to ensure our product images and descriptions are as accurate as possible, but we understand how disappointing it can be when a product doesn’t look as you had hoped.

We’re glad to hear that you’ve started the return process, and we’ll make sure it is handled smoothly and efficiently for you. Your satisfaction is very important to us, and we appreciate your feedback as it helps us improve both our products and services.

If there’s anything we can do to assist further or if you’d like to share more details about your experience, please don’t hesitate to reach out to our customer care team.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look