ZØY Jewelry Reviews 

28
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Jeweler
  2. also in
  3. Jewelry Designer

Written by the company

Founded in Sweden in 2024, ZØY is a sculptural art jewelry brand shaped by a philosophy of quiet strength. Every collection is created and curated with careful attention to form, materials, craftsmanship, and wearability. We work with designers, artisans, and long-term production partners to offer distinctive jewelry while maintaining a commitment to responsible business practices and continuous improvement. Today, ZØY serves customers across Europe and beyond through its official website, with a strong focus on quality, craftsmanship, and customer experience.


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

28 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(28)

28 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

The quality did not at all correspond…

The quality did not at all correspond with my expectations, but my payment was refunded without any problems.
Zøy should have provided a return label though, it has cost me almost 40€ to return the package, so a valuable lessons learned...

September 22, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear John,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We’re sorry to hear that your purchase did not meet your expectations. We also appreciate your acknowledgment of our team’s assistance throughout the return process and are glad that your refund was completed smoothly.

Regarding return shipping, as outlined in the Return & Refund Policy, customers are responsible for arranging and covering the cost of return shipping when exercising their right of withdrawal. We understand that international return shipping can be costly, and we appreciate your feedback on this matter.

Thank you again for giving ZØY a try. We appreciate your understanding and wish you all the best.

Kind regards,
ZØY Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Thank you very much for a fast…

Thank you very much for a fast shipping. Bijou are gorgeous.

September 22, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Pawel,

Thank you for sharing! We’re so glad that your pieces arrived quickly and that you find them just as beautiful in person.

Wishing you many lovely moments wearing them, and thank you for choosing ZØY.

Warmly,
ZØY Team

Rated 1 out of 5 stars

I'm not happy

I'm not happy, you never answered to my email. Also you didn't refund me.

September 22, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Sarah,

We’re sorry to hear that you are unhappy with your experience.

For transparency, we have double-checked and can confirm that our customer service team has responded to your latest email and has been in contact with you regarding your return.

As outlined in the Return & Refund Policy and in the return instructions provided, we are unable to process a refund before a returned parcel has been safely received and the returned item has been inspected. Once we receive your return and complete the inspection, we will proceed with the refund accordingly.

We appreciate your patience while we complete the standard return process.

Kind regards,
ZØY Team

Rated 5 out of 5 stars

The items I received are wonderful

The items I received are wonderful. The original packaging was excellent, and the delivery was smooth and hassle-free.

September 18, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Nataliia,

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that you’re happy with your pieces and that everything from the packaging to the delivery went smoothly.

We truly appreciate your support and hope you’ll enjoy wearing your ZØY pieces for a long time to come.

Warm regards,
ZØY Team

Rated 5 out of 5 stars

High quality

High quality

August 20, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Sofya,

Thank you so much for your lovely review 🤍 We truly appreciate you choosing us, and we hope you’ll enjoy wearing it for many beautiful moments to come!

Warm regards,
ZØY Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

The images were much more polished than…

The images were much more polished than the actual product.

August 20, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Daniela,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that the piece did not meet your expectations in person.

We take great care to present our jewelry as accurately as possible through our product photography, while we understand that the impression of a piece in person can sometimes differ from what is expected from photographs.

Thank you again for sharing your experience. We truly appreciate your feedback.

Kind regards,
ZØY Team

Rated 5 out of 5 stars

Quality and packaging 10/10

Everything is perfect!

August 20, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Vladislav,

Thank you so much for your wonderful review! We’re happy to hear that you loved both the quality of your jewelry and the packaging. It means so much to us that every detail of your experience felt perfect.

We hope you’ll enjoy your ZØY pieces for a long time to come! 🤍

Warm regards,
ZØY Team

Rated 5 out of 5 stars

Elegant

Amazing packaging, super elegant pieces. Loved every single detail.

August 18, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Myrto,

Thank you so much for your lovely review 🤍 We’re happy to hear that you enjoyed the pieces, the packaging, and all the little details. It means so much to us that the care we put into every part of the experience was felt and appreciated.

We look forward to welcoming you back to ZØY 🤍

Warm regards,
ZØY Team

Rated 5 out of 5 stars

Very well on all aspects

Very well on all aspects, delivery 🚚 very quick and the product was better in real life. Silver dove ring without pearl 💖🫶💖

August 18, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Sarah,

Thank you so much for your lovely review and we hope the ring brings you joy! We’re delighted to hear that your Silver Dove Ring is even more beautiful in person and that your order arrived quickly.

Thank you for choosing ZØY and for taking the time to share your experience with us. 🤍

Warm regards,
ZØY Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Beautiful jewelry

Beautiful jewelry, thank you!

July 24, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Hi Anna,

Thank you so much! We’re delighted to hear that you love your jewelry. We truly appreciate your kind words and support!

Warmly,
ZØY Team

Rated 1 out of 5 stars

Never received the parcel

Unfortunately, I had a disappointing experience with this order. I waited almost two months for a parcel worth nearly €200, but it never reached me. As instructed, I checked with my neighbours and contacted local post office and I then waited another month for a second investigation.

The company ultimately decided not to provide either a refund or a replacement. I understand that delivery issues can occur, but I had hoped for a more helpful resolution, especially since I did not personally receive or sign for the parcel.

Sadly, I am now left without both the order and the money I paid. I hope the company will reconsider how similar cases are handled in the future.

July 26, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Erna,

We are sorry that the outcome of this matter has been disappointing for you.

After you reported that the parcel had not been received, we promptly opened a formal investigation with PostNord Sweden, which was conducted together with the destination carrier. We also shared the investigation reference with you and kept you updated throughout the process while awaiting the carrier’s final findings.

Following the completed investigation, the official conclusion provided by the carriers was that the shipment had been successfully delivered, consistent with the tracking information available on both carriers’ official tracking websites, and that no delivery irregularities were identified. As our decisions regarding delivery disputes must be based on the official findings of the shipping carriers, we were unfortunately unable to approve a refund or replacement in this case.

We appreciate you taking the time to share your feedback and wish you all the best.

Kind regards,
ZØY Team

Rated 5 out of 5 stars

Really happy with my purchase and…

Really happy with my purchase and overall experience.
The support team replied almost instantly, and the package was shipped the next day. The earrings are beautiful, packaged really well, and I appreciate all the thoughtful details, like polishing cloth and seed card.

July 23, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Valeriya,

Thank you so much for your wonderful review. We’re delighted to hear that you’re happy with both your earrings and your overall experience with us.

It means a great deal to know that you appreciated the thoughtful details, from the packaging to the polishing cloth and seed card. We truly believe these little touches are part of the experience.

Thank you again for your kind words and support. We hope to welcome you back again soon.

Warm regards,
ZØY Team

Rated 2 out of 5 stars

beautiful, but upsetting

I just received my so long waited order, it's so beautiful, but totally broken into two pieces in i in two places.
It's really upsetting and terrible, I don't understand why it was sent me

June 30, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Daria,

We are very sorry to hear about your experience.

Every piece is carefully inspected before dispatch as part of our standard quality control process. After receiving your message, we promptly reached out and offered a resolution. We remain committed to resolving this matter and hope to hear back from you so we can assist you further.

Kind regards,
ZØY Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I picked out beautiful earrings but…

I picked out beautiful earrings but there was no exact measurements or photo of a model wearing these earrings provided. So I reached out to the brand over instagram. They wrote me back in 30 minutes (it was Saturday) and were super helpful, sent me measurements, more pictures and a video. The order was shipped the next day and arrived super quickly. It was packed so beautifully and the earrings are very good quality, look exactly as in the pictures. Also, they considered my feedback and added more photos in the website for a clearer size reference. I cannot wait to order from this brand again.

May 16, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Miglė,

Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience.

We are delighted to hear that you are happy with your earrings and that our team was able to assist you in finding the information you needed before placing your order. Providing personal support and helping our customers feel confident in their choices is something we truly value.

We also greatly appreciate your feedback regarding the product photos and size references. Customer feedback plays an important role in helping us improve the shopping experience, and we are glad we could make those updates.

Thank you again for your support and trust in ZØY Jewelry. We look forward to welcoming you back and helping you find your next favorite piece.

Warm regards,
ZØY Jewelry

Rated 1 out of 5 stars

Stay away!

The photos on the website do not portray the product you actually receive. They give the impression of much larger and higher quality items. I also noticed that some (if not all) of the products lack specific measurements. Be prepared that what you see is not necessarily what you get.

The company also defers their import charges to the customer if you want to return the item. So you have to pay the import fees for them to get their own product back. Legally, they can easily dispute the import charges on their end, but it’s easier for them to make the customer pay instead.

I would advise any and all customers to do thorough research. I found several of their products on Etsy, Temu and eBay. They charge 2100 SEK for the earrings I bought. Found them on Etsy for 250 SEK. This company is not what it presents as and I would advise any and all customers to stay far away from them. I have sent a report to the government consumer organization I Sweden regarding them and their marketing, specifically greenwashing.

May 26, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Ronja,

We are sorry to hear that the product did not meet your personal expectations.

As previously communicated, all product photos are photographed by our team using the actual products. Product information and details are provided on the respective product pages.

Regarding the return process, we transparently informed the customer in advance that import-related handling charges may in some cases occur on international returns from outside the EU, as determined by customs authorities and shipping carriers, in accordance with our stated Return & Refund Policy.

We also note that the product purchased was the 925 sterling silver version offered on our website and priced at SEK 1999. We stand behind the quality, materials, craftsmanship, and specifications of the products we offer. Products appearing on third-party marketplaces may differ in materials, construction, sourcing, and overall specifications, and should not be assumed to be equivalent.

We reject speculative claims and allegations made regarding our business and products.

We remain willing to assist with the return process in accordance with our stated policy.

Kind regards,
ZØY Team

Rated 4 out of 5 stars

The product is perfect but the…

The product is perfect but the trasportation to Estonia took lot os time around 1 week. The birthday passed without my gift,
If transportation can be in three days would be great.

April 21, 2026
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Thank you so much for your review and kind words about the jewelry — we are truly happy to hear that you loved the product.

We are however very sorry that the delivery time to Estonia caused the gift to arrive later than expected for the birthday. We completely understand how disappointing this can feel when an order is intended for a special occasion.

Your order was dispatched as quickly as possible from our side, but international delivery times within Europe can occasionally vary depending on local postal handling, which typically takes around 3–7 business days. We completely understand your feedback regarding faster shipping and are continuously working to improve the delivery experience.

Thank you again for your support and valuable feedback — it truly means a lot to us.

Warm regards,
ZØY Jewelry

Rated 1 out of 5 stars

Photos are not at all to be trusted! Very badly and sloppy made!

I ordered beautiful earrings, but what I received is NOT at all beautiful. If I could share the photographs from the website and the ones from the product I received, I would. The app does not give me this option unfortunately...
The earrings I received are very messy and slobby made. And I payed 40€ for them!!
Sending them back cost be 36€ (from Belgium) and they will not refund my shipping costs. They say it is in the policy, which is true, but it is not that I have changed my mind about them…they are just ugly and not at all what the pictures make you believe!

I would discourage you to buy from this website, as their explanation is that it is because “every peace is handmade and has small differences”… let me tell you, if the difference is that they deliver ugly and messy made juwelery, they should put those pictures on their website! And not charge you 40€ for them!!

April 9, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Evie,

We’re sorry to hear that the piece did not meet your expectations.

For transparency, although our initial reply unfortunately landed in your spam folder, we still accepted your return outside of our standard 14-day policy as a gesture of goodwill.

As outlined in our policy, shipping costs are non-refundable. The piece you received is part of a longstanding design, where slight variations between production batches may occur.

Your return is currently on its way back to us, and we will proceed with a full refund of the product once it has been received and inspected.

We appreciate your feedback.

Kind regards,
ZØY Jewelry Customer Service

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Products are bad quality

I bought 3 products and got a 4th product free. Spent a lot of money buying just earrings from them. Almost all the earring posts were bent. some of them were about 40 degrees bent. When reported to Zoy with pictures, they say it is normal for earring posts to be bent because they are silver and not faulty. So refused a proper full refund. They were not damaged in transit, as they were packaged well but sent out damaged. Goodness know how they store their products to be so damaged!

March 30, 2026
Unprompted review
ZØY Jewelry logo

Reply from ZØY Jewelry

Dear Lindsay,

Thank you for your feedback.

We would like to clarify that all our earrings use 925 sterling silver posts, which are intentionally soft and flexible for comfort. Minor bending can occur and can be gently adjusted — this is a normal characteristic of the material, not a defect.

After reviewing the photos you provided, we confirmed that the items are within normal condition. We also offered a return for a refund in line with our policy (within 14 days of delivery), which remains available to you.

We take quality seriously and ensure each piece is carefully checked before dispatch.

Kind regards,
ZØY Jewelry

Show reviews in all languages. (28 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look