BALL & CHAIN CO. 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

All the way back in April 2020, I spent more than $100 USD on items and paid for international first class shipping, and not even an email explaining why. Absolute scam, it's been ten months and not a... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have ordered from Ball & Chain Co multiple times over the past two years. I have had great experiences one after another. One time I had an issue with my order, emailed there support directly (sup... See more

Rated 1 out of 5 stars

Placed two orders on the 8th of December, got confirmation emails and then never heard another word from the company. I’ve emailed multiple times and requested a refund, no reply. I’m just assuming th... See more

Rated 1 out of 5 stars

I ordered from them before and never really had an issue always got my product and what not. However about six months ago I ordered a snow globe that was on sale never got it never had an email or any... See more

Company details

  1. Fashion Accessories Store
  2. also in
  3. Clothing Store

Information provided by various external sources

Apparel, Tapestries, Homewares and more. Free US Shipping.


Contact info

All reviews

(39)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Unbelievable! Horrible! A Scam!

Unbelievable!
It seems that ghosting their customers is a usual practice. I placed my order on 12/7 and read that it would take 5 business days to ship.I work at a firm where customer service to our clients are the #1 priority! I'm also aware that it's the holiday season. However, my order still shows as unfilled as of 12/19/19. I made this order as a Christmas gift which doesn't appear will be received before then. I've emailed their customer service dept twice with no response. I've also sent messaged to them on FB which have been viewed but still not responded to as of yet. I've commented on their posts on FB and I'm extremely upset that I will not have my order in a reasonable time frame. But I'm even more upset that my order has been paid in full, but I cannot even get a reply to any of my inquiries regarding it. This is completely disgusting as a company!!

December 19, 2019
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Ball Dropped. Chain Severed.

We are a brick & mortar retail store that has carried Ball & Chain Co. merchandise for some time now. For a majority of our business relationship with this company, we had few complaints and in fact really enjoyed carrying their products. We found ourselves eagerly anticipating the arrival of new designs to offer our customers on the Purdue University campus. The products were always a hit with the students, so you can imagine our disappointment when things starting going downhill with this company. We received a couple of orders in a row for which we were not charged our usual wholesale rate. This seemed to have been a simple enough issue with a very simple solution. Upon inquiring further, we realized this would not be the case. We attempted to reach the company directly through their website and received no response. After a couple of weeks waiting without a reply, we sent a couple of emails. Still no reply. It has now been over a month with more messages sent, including DMs on Instagram and NO response. We have informed them we will no longer be able to carry their products and at this point it has been such a headache that while we would love to offer this stuff to our customers, it is a bit of a relief to wash our hands of this shady company. The "Ball" was dropped and we must now sever the "Chain". ¯\_(ツ)_/¯

December 4, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Order never received, company is ghosting me

I placed an order on Oct 18 and received a shipping notification on the 21st, but the shipping label was never activated. I'm emailed twice, DM'd them numerous times on Instagram and have now reported the charge on my credit card. I can't believe how hard they're ghosting me. I would comment all over their instagram, but they have comments turned off, which based on these reviews is probably to protect themselves from lots of angry customers.

November 18, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

No customer service & almost 4 weeks waiting for shipping

I’ve made a few purchases from this company but my most recent attempt left me extremely disappointed. Their customer service is basically nonexistent. The only actual correspondence I received after placing my order/getting a shipping label was an automatic email letting me know I was getting a refund after I filled out their contact form at least 3 times and sent emails to their info@ address twice (a no-no but desperate times). I even DM’d them. My original order was placed 10/18/19 and took 3 days to process which is totally normal, but after 10/21/19 my order was stuck on “shipping label created” for over 3 weeks, way longer than the 5 days stated on their contact form. Why create a label if it’s not being sent out? I’m a long time fan of BNC’s aesthetic/branding but I won’t be making any further purchases from them, which is a HUGE bummer cause I really wanted that keychain.

November 15, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

HORRID, they will take your money and never send your item

HORRID SERVICE. It’s been a month since I’ve ordered the ebbots hat and it hasn’t even shipped. I have emailed them so many times and I get no response. I’m currently trying to figure out with my bank how to have the charge removed because at this point I know they’re stealing from me. I’m a college student that made the mistake of buying from them for a friends birthday so guess they’re ok with stealing from broke students. Never coming back and letting all my friends know how terrible of a company they are

October 28, 2019
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Not good!

Decided to do a search to see if I was the only person getting ghosted by these guys. Low and behold I am not. What I find extra suspicious is that I placed an order based on an emailed promotion. Placed the order in mid September got a notification of pre shipment and that was the last I heard from them. The sad part is all it would take to put most of their customers at ease is reasonably prompt communication. Most people can live without their tapestries and lighter sleeves as long as they are kept aware. This behavior automatically makes me assume the worst of Ball & Chain co. I’ll give it till Halloween before I open the case with PayPal.

October 26, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Such a pain

They spent over a month keeping my items in a pending state.

No responses from support despite emails, no responses on Instagram.
Once my order did finally arrive ...it was missing one of the items I ordered.

I created a Paypal case (because they don't response to emails) and they told me to close the case and email a *separate* email address to get a refund.

They also said the other item I had ordered was out of stock. They offered no solution for substituting the item or offering a discount or anything.

I'm really not comfortable with closing the Paypal case without a refund and I think they'll keep the money for the other item I purchased and never received.

They have since stopped responding to the Paypal case and I guess I'll have to escalate to Paypal.

September 4, 2019
Unprompted review
BALL & CHAIN CO. logo

Reply from BALL & CHAIN CO.

Shane,

We apologize you did not receive the blanket in your order. Unfortunately at this time we are unable to replace an item for a different type of item, at the time we did not have another blanket to offer so we offered a full refund.

We are unable to issue a partial refund when a claim is open through PayPal or any banking institution. You did not notify us of closing the claim until September 11, when we received your email we promptly refunded you for the missing item.

In addition, we will further evaluate how we can prevent this problem from occurring again in the future. Please accept our sincerest apology for any trouble or inconvenience we have caused you. Again, I highly appreciate your feedback as it will assist us in becoming better at what we do. As with any business like ours, the greatest advertising we can have is word of mouth from a satisfied customer. It’s our goal to retain you as a satisfied customer and will hope to serve you again in the future.

Rated 1 out of 5 stars

This companies so unprofessional!!

I ordered a jacket for my daughter. I never received tracking info I’ve emailed them 5 times now with no response and it’s been three weeks and still haven’t received the jacket. Very unprofessional and don’t suggest doing business them.

August 27, 2019
Unprompted review
BALL & CHAIN CO. logo

Reply from BALL & CHAIN CO.

Jupe,

Upon checking for your order it shows that you have indeed received your order on August 31. The item you had ordered was a pre-order item with a TAT of 2-3 weeks. It stated this multiple times(adding to cart and upon checkout). You received it in the allotted time as you ordered on August 9.

We try to respond to every email within 48 hours, however since you emailed more than 4 times in 4 days your emails were automatically sent to our spam folder and were never received by us.

Please accept our apologizes for any inconvenience that we may have caused. We hope to retain you as satisfied customer and do business in the future.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Cool stuff sometimes if you can actually get it

I've ordered from this company probably around 6 separate times and purchased a good amount from them, I like their stuff alot.
In order to get my bomber I had to email, DM the Instagram, and finally resorted to commenting on a FB page and I got my bomber. It fit weird and was cut awkwardly.
Recently I have ordered only tapestries from them, and after emailing in twice, DM'ing the Instagram (no response), I will likely have to file a claim.
It's too bad they run their business like this, I really like what they make but there's 0 communication or follow through and I likely will not be ordering anything else from them.
My guess is all the 5 star reviews are either friends of the brand or the owners themselves so just be aware of that.

August 18, 2019
Unprompted review
BALL & CHAIN CO. logo

Reply from BALL & CHAIN CO.

Dear James, We want to sincerely apologize for your negative experience in receiving your order and the service you received. However, we'd like to learn more about your order and try to rectify the issues. We want to make things right. So, please send us an email to ******@ballandchainco.com with your order details and we will promptly get back to you. We look forward to hearing from you and earning back your business.

Rated 1 out of 5 stars

SCAM, buyer beware

I ordered a couple times from them. Got my first two orders, but the third one never shipped. I waited a couple months before contacting them. Emailed them multiple times before they replied, finally confirming it "got buried under orders and never shipped", so they told me they'd ship it asap. I waited another few months, nothing. Emailed again, no reply. Told them I'd dispute the charge on PayPal, no reply. Charge was disputed, my money was refunded, never got the items. This company is seriously awful. Consider supporting BratBox instead, they have a lot of indie artists making really cool pins and patches there.

August 12, 2019
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Awesome!

I have ordered from Ball & Chain Co multiple times over the past two years. I have had great experiences one after another. One time I had an issue with my order, emailed there support directly (support@ballandchainco) and got a response within 24 hours with my issue fixed and a coupon for my next order!!

Great customer service and products!! Don’t let these reviews scare you from ordering. Spamming their inbox sends your messages to spam and they won’t see it...I found out the hard way

August 11, 2019
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I've ordered a couple times from B&C in…

I've ordered a couple times from B&C in the past (tapestries, pins, patches, etc.) and have gotten my order. But like other people have mentioned, they haven't shipped my most recent (June 2019) order. It's been 2 weeks. No replies on their Contact form, no way to message them on Instagram or Facebook. Hell, you can't even post a comment on their Instagram page. I really don't want to chargeback because I've been a repeat customer, but with the way things are going, I probably will.

Seriously. Why?

Update: I forgot to mention that their Contact button on the order confirmation page opens up a blank email to a NOREPLY email address.

August 4, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam business

Like everyone else here, I've ordered products (in June), received confirmation, and then nothing (it's now almost August). They do not respond to emails and have no valid contact phone number. DO NOT ORDER FROM BALL & CHAIN

July 29, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Completely unacceptable.

I’ve been trying to reach out to these people for weeks and it’s complete radio silence. I ordered well over a month ago and have not recieved anything. Tracking information shows up as not even being processed, yet they charged me for items. Unbelievable.

March 6, 2019
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

The worst.

I ordered a jacket, was charged for it, and it never shipped. I’ve emailed multiple times with no response. It’s been two months of trying to get a hold of someone st this company to no avail. They literally took my money and gave me nothing in return. You know, like stealing.

January 19, 2019
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look