B,Wear Reviews 

86
•
TrustScore 5 out of 5

4.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Bodil always has everything I need in stock, reasonable prices, high quality, and surprisingly quick delivery to the states. Couldn’t be better.

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Amazing service! Order fulfillment is always quick and if you have any questions about supplies, materials or bra patterns you will get great advice from Bodil and Angelica (a mother-daughter duo).... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I love the excellent quality products, fast service and friendly, personable rapport. I live in Canada but I can get orders faster from Bwear than from within my country. I feel Bodil really cares abo... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have ordered many times from b,wear and am always delighted at the personal touch Ms. Firmin puts into her products. The delivery from Sweden to Germany might take longer than her competitors here,... See more

Company details

  1. Fabric Store
  2. also in
  3. Haberdashery
  4. Stitching Class

Written by the company

Our mission is to find you the best quality items you need for making your lingerie, corsets, swimwear & activewear. We cary everything you need for lingerie, swimwear making and many other fun things in all kinds of colors to cover your sewing projects. (Even matching thread. ????) Not only do we ship all over Europe, we ship all over the world!


Contact info

4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

86 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.8

All reviews

(86)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Best online lingerie materials store

A great company that has a lot of nice lingerie materials. They have anything for bras, underwear, including a variety of lingerie patterns, and even swimwear and activewear. The staff was really nice and helpful whenever I had questions about their products. It is really easy to get everything you need to make undergarments, especially with their kits, and their beautiful selection of laces can spark your imagination.

March 1, 2024
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

Thank you! We are happy you like our store and our service. :)

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I started making bra's thanks to B,Wear!

I started making bra's thanks to B,Wear and the weekend class of make your own bra. Now i'm addicted and the superb service and customer care is making my bra drawer filled! I wish I could buy everything I like but that's impossible, I can't use that many! You really can find all you want in their shop!

February 7, 2024
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

Thank you for your kind words! :)

Rated 5 out of 5 stars

Soooo happy with all my purchases from…

Soooo happy with all my purchases from Bwear!

The wide selection of laces, trims and accessories, amazing quality of the goods as well as the kindness and professionalism of Bodil and Angelica keeps me coming back for more.

I would recommend Bwear to everyone, from someone just starting their exciting journey into sewing to the more seasoned seamstress, all your needs are catered for.

December 13, 2023
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

Hi,
Thank you for you kind words. We do what we can to help if possible :)

Rated 5 out of 5 stars

Wonderful customer service

This is the second time I ordered from B,Wear. Both experiences were great.

The first time I ordered two kits they curated for a specific pattern company. Those kits were great. No fuss about sizes, just a one size will fit all kit. There was so much fabric that I (and I'm a size EU50/UK24 so not exactly small) could make two garments with one kit.

This time I ordered two seperate kits for bra making (the Pink Ribbon and Midnight Bloom kits).
I noticed that both kits came with 3x3 hooks, whiIe prefer 4x3. One only had 15mm or smaller rings and sliders while I prefer 18mm. I added a comment in the order form and was contacted within a day to make the requested changes. I was advised about color differences and in the end got the order exacly as I wanted it, at no additional cost. Wonderful service.

October 10, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great company and service

Great company and service. I have placed a few orders recently and all have been shipped to Ireland in a timely manner. The bra making materials I ordered have been of very good quality. On one of my orders I added a little information on what to do if the item was out of stock and the owner gave a substitute based on my information that was a very good choice.

July 12, 2021
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Never received the order and…

Never received the order and Consistently Rude Customer Service.

1. I didn't receive my order!

2. Placed an order on the 6th May 2021 and it is now the 14th Jun 2021. Still, no order received.

3. I contacted the company they are constantly unprofessional communication and continuous rude responses to customer enquiries with a long email.

4. I made a mistake paying with my business debit card instead of my Paypal business card. It's more stressful to do the process to get a refund.

I wouldn't recommend this company.
At this point, I don't even want any communication with this company.

I have never had to wait over a month to received my order not even during the pandemic and now with Brexit.

June 14, 2021
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

Thank you for taking time to write a review!
It’s unfortunate that you read my colleagues responses to your emails as unprofessional and rude, as they were not meant to be.
No matter if you pay via PayPal or with card directly via the shop, I can assure you that we do our best to resolve the matter the best way as possible. In this case, my colleague has refunded you in total last week as we said and as a small business owner yourself you know that it takes a few bank days before the money is back at the correct account, so they will be there soon.
Happy to hear that you haven’t had any other issues with receiving orders you have placed during this difficult year. 😊
Unfortunately, we have had a few since the new year to & from UK with a very long delivery time.

Rated 5 out of 5 stars

Very approachable, good supplies

Very extensive selection of bra making supplies. Especially the elastics are available in a huge amounts of widths, colours and stretch percentages!
The order took 1-2 weeks to arrive from Sweden to Belgium, so not long, but keep that in mind if you're ordering from abroad. Three items from my (albeit large) order were missing, and Angelica gave me the option to have the missing items shipped to me, or a refund for these items. I preferred the refund, and I got the money back just fine (a week after I had requested the refund, though my bank didn't show it until 2 weeks after, so that's probably an issue on my end), so excellent service! Very approachable, good materials. I don't mind waiting.

October 14, 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Knowledge and kindness. Simly the best.

Never thought I would say this, I like to sew bras!
One course with Bodil and I'm hooked.
Complete fan of Bodil's wear, kit, online store, courses and most recently, The Great Bra Sewing bees online instruction. I'm in love. Highly recommended.

August 22, 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Bwears mystery box arrived in U.K

Bwears mystery box arrived in U.K. two weeks after payment. What a brilliant mysterybox this time. Upon opening the box I was greeting with a beautiful red sealed with a gold heart. I realise someone has taken the time and effort to package this with love. I am enthusiastic about using my mystery box that arrived. I only hope. Bwear is a company I continue to use.i love their products

August 21, 2020
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

Thank you! It is a joy making them all every other month :)

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Great products and great customer service!

I couldn't find what I was looking for in Germany and turned to B,Wear to help me with materials for my next swimsuit. Unfortunately, the German post office was apparently against the idea and didn't deliver my package TWICE, sending it back to Sweden instead. Bodil was very understanding and worked with me to find a solution. It took forever--which was in no way her fault--but in the end I got my goods and feel good about the transaction! Can't wait to get started on my next project!

February 29, 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

This is the most amazing small shop…

This is the most amazing small shop when it comes to lingerie-making! They have absolutely everything you need, the most wonderful laces, trims, fabric, corset accessories, bands, elastics, and all kinds of other things you need! AND everything has stunning quality that even survives being washed wrongly,and several years of use! :)
To top it all of, the service is always top notch!👌 Always looking for solutions if there's a misunderstanding or some mistake.

Their classes is a story of it's own! I've taken several classes at B,wear's, and you always feel welcome! Bodil knows just about everything you need to about lingerie, and she's there with her warmth, ready to guide you through all of your mistakes to make sure that you get an amazing result 👌👌

The mystery box is such a fun thing!! You get a box of things you might not usually have chosen,and your creativity is put on a test,and there are so many possibilities that I would have missed had I not had a subscription!

I will warmly recommend B,wear's classes, mystery box,and web shop!! They are all AMAZING!!

February 19, 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have nothing but excellence with…

I have nothing but excellence with regards to Bwear. I have ordered multiple times and each time I have received my package when I was expecting it. I thoroughly read the company terms and conditions about parcel delivery. If there was any concerns I have always found the customer service to be exemplary and very courteous. The fabric is superior quality and the choice of fabric is amazing. I can understand how popular Bwear is because of the quality of everything is outstanding. I can't praise Bwear enough, it really is outstanding.

February 19, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

No order information, nonexisting customer service

The quality of the items is good, but order only if you are not in a hurry and only if you have nerves of steel.

The processing time is 2-10 workdays, in reality it means 2-3 weeks.
I recieved no information about payment, order itself or tracking number even tho I payed for it.

I must go trough long, tiring and unprofessional communication just to get information when and if my order was shipped because I didnt recieved automatically generated email about shipment of the order and they were unable co check it.

Few of my emails was missed and the replies took forever.

I must go through it again when I want my tracking number I payed for. They said me that the shipping company didnt provide that but they take my money for that. Then they send me my tracking number. So I really dont understand it. And the shipping cost I was charged was crazy (17e).

My single order get returned twice and lost once. At least they told me so.

My order was splitted and I have never been informed about this situation in advance. There was just hardly to read note in the package.

The second part has never arrived. All it took three months, at least I get refunded the missing items.

Things can happen, but not this. Never again. Do not recommend at all.

I made two orders, because I thought it was an accident during the first one but no, the second was even worse.

February 19, 2020
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

fast friendly service

I love the excellent quality products, fast service and friendly, personable rapport. I live in Canada but I can get orders faster from Bwear than from within my country. I feel Bodil really cares about her customers and goes the extra to ensure satisfaction. Only wish I could shop in person and look forward to subscribing to the mystery boxes one day🥰.

October 11, 2019
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Service, goods and communication 5 stars .

I feel as if I am reading the wrong person/companies reviews when I read what some other people have written about b,wear here. I can’t believe it is the same person that I know well of which they are speaking. For anyone else reading these reviews please take the comments lightly and try the company for yourself, drawing your own conclusions only then.
I have always found Bodils service to be of complete excellence in every way. Bodil single handed runs an extremely popular and busy company. She receives the orders, prepares invoices and packing slips, cuts the elastic, lace, fabric or whatever by herself..and packs them beautifully, with no help and I have witnessed personally her working from 7am to 12mn every weekday except public holidays in order to achieve excellence! Bodil strives to answer queries as they come in, but clearly cannot work miracles with the postal service, if she could she would I’m sure of it. Unrealistic expectations from some customers who expect international delivery within a week from the date of order do nothing to help especially when they base their reviews on matters outside of Bodils control.
The quality of the lace and other supplies is the best there is and the prices attached are very reasonable. The variety of choice that Bodil stocks is massive and she works tirelessly to obtain anything that is requested of her.
I have NEVER had any issues with b,wear in the years I have shopped there, with my orders , or the time deliveries take, or Bodils excellent communication.
The classes are exemplary, Bodils teaching patient and thorough.
I cannot praise her highly enough.

August 19, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling & consistently Rude Customer…

Appalling & consistently Rude Customer Service
1. Bwear's consistent rude responses to customer enquiries .
2.No shipping confirmation .Order loaded May 26. No shipping details received until customer follows up again -June 12.
3. Bwear's appalling email "etiquette".
Brazen responses to customer with "respect our business hours" & " what contact is needed" using exclamation marks when customer makes enquiries for order's communication lapses.
4.Deflecting responsibility for lack of shipping confirmation. Repeating that their shipper owns the responsibilty of updating Bwear's customers not Bwear.
5. No order mgmt controls -No checks performed , unaware if order had not received shipping confirmation for elapsed days.
3.Totally Unprofessional - no customer relationship management or fundamental etiquette -directed customer to shop elsewhere.
4 .Did not demonstrate sincerity in quickly resolving an overdue shipping confirmation. Instead chose to tell customer that they are not in control of service lapses when their shipper doesn't provide Bwear's customers' with shipping confirmation details timely. Shipper made to own Bwear's customer satisfaction not Bwear itself.
4.Website has No order history or tracking function - customers only option of commumication is via email with this company.

June 12, 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Curt customer service

Placed order on May 26th but didn’t receive any notification of shipment so I made an enquiry as I had read positive reviews that other customers had their order shipments sent out fairly quickly.
Received a shockingly curt response from the company to “respect their business hours” -that didn’t sound customer centric at all.

May 30, 2019
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

Sad you that you are disappoited.
If you check your emails before writing here you can see we have answered one of your several messages asking for respect for our working hours - as today in Sweden is a holiday and that you for now find anwer in your order confirmation.
Your order confirmation inform that packingtime is 2-10 workingdays and we also informed in the store that packing time is longer because of heavy order pressure, and unfortunately on top of that you have ordered an item your confirmation should say will be delivered here to us in aprox. 10 workingdays. If others have got their orders faster it can be that we have all items in stock and they have a small order with just a few items on.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

I have ordered many times from b,wear…

I have ordered many times from b,wear and am always delighted at the personal touch Ms. Firmin puts into her products. The delivery from Sweden to Germany might take longer than her competitors here, but I know that if I have questions related to her business and to my sewing goals, I can ask them.

July 29, 2018
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Great products, good customer service

I've purchased multiple items online and they all arrived quickly in excellent condition. The quality of the sewing patterns and bra making and swimwear making supplies is superb. My complaint is the unexistent customer service. I had difficulty determining my swimsuit cups size, which oddly, based on the online size chart, was different from the bra cup size. I placed my order anyway. The bra cups sizing proved true to measure. Unfortunately the swim cups were huge! I emailed bwear twice for sizing advice and return directions, but I never got a response. I was left with an unusable 8.25 euros value product and still clueless regarding my size, so I never sewed my swimsuit. Very disappointing :(
Update: After posting my review, I got an immediate response from the company and was finally able to exchange the wrong size with another pair of foamcups. Problem solved!

July 1, 2017
Unprompted review
B,Wear logo

Reply from B,Wear

We are sorry ro hear you never got a answer from us. It can be because we haven't received them after having problem during April/May. Let us know what we can do for you 😊/Bodil

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look