Dreamland UK Reviews 

959
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 206 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the helpful staff and support team for providing exceptionally prompt, friendly, and efficient assistance when handling product inquiries and requests. Many people truly love the cozy heated throws and blankets, noting they provide wonderful warmth, exceptional comfort, and a reliable solution during cold weather. Some reviewers were not happy with products stopping working prematurely or experiencing unexpected technical faults after a relatively short period of regular use. A few other people also felt that customer service response times could be quite slow, with some emails receiving no replies at all.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of product quality, with many customers praising the soft materials,... See more

Customer service

People report positive experiences with customer service, highlighting that support representatives are very... See more

Quality

Customers had ambiguous experiences with quality, as many reviewers praised the soft materials, fast heating,... See more

Staff

Reviewers mention positive feedback about staff, consistently praising certain staff members for being... See more

Response time

Consumers find response time to be efficient, with reviewers frequently praising quick and helpful support... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

This is now an edit to my first review where I vented my frustration about the difficulty I was experiencing returning a faulty heated throw. I am now very pleased to say this situation has now been... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We had a Dreamland throw given to us as a present. Unfortunately we were unable to get it to heat up, so we contacted Dreamland about it. They quickly came back to us advising us to plug the throw i... See more

Rated 5 out of 5 stars

I purchased a dreamland snuggle thow and unfortunately it stopped working. I then reached out to their customer care team who were absolutely brilliant. Nina who dealt with my case was quick to respo... See more

Rated 5 out of 5 stars

I absolutely love my Snuggle Up Electric Warming Throw from Dreamland. It’s a really efficient way to quickly warm up and get cosy. I was therefore very disappointed when the blanket stopped working t... See more


Company details

  1. Furniture Store

Written by the company

We believe that warmth is what makes the world go round. It means comfort, wellbeing, and belonging all at once. For over 50 years, we’ve worked on innovative warming technology that keeps you feeling good, no matter the weather outside your window.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

959 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 73% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(959)

190 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Amazing customer service

Amazing customer service. I was given a heated blanket as a present by my parents. When it stopped working ( after nearly 2years so just in warranty) I only had the date around when it was delivered - I didn’t have the receipt or email of the order or order number. I only had to provide the name of the person ordering it and postcode and everything was sorted. My replacement is arriving soon ! I will definitely buy from dreamland again. Thanks to Nina - excellent communication and very prompt. Customer service as it should be

November 6, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

BEWARE...Not working 9 days after warranty expired

Blanket stopped wotking 2 years and 9 days after purchase. None of the troubleshooting worked. Told the blanket was out of 2 year warranty and not repairable due to being a closed unit, but here's 15% off a new one!!!!. I've stored it correctly and only used it when needed in winter. Really disappointed with the service and product being useless so soon after warranty

November 4, 2025
Unprompted review
Dreamland UK logo

Reply from Dreamland UK

Thank you for reaching out.
Our products are covered by a 2- or 3-year warranty depending on the model, and once this timeframe has passed, we’re unfortunately unable to provide you with a product exchange. We realise this isn’t the outcome you were hoping for, and we’re genuinely sorry.

As a small gesture, we shared a 15% discount code, which you can also use alongside the offers currently available on our website. We hope this might make things a little easier should you consider replacing the product.

We sincerely apologise for the inconvenience caused and we hope you might give the brand another chance in the future. If there’s anything else we can do or any other way we can support you, please don’t hesitate to let us know.

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional customer service

If you are looking for exceptional customer service look no further than Dreamland. I had a problem with my heated throw and without hesitation I was given a replacement which arrived in a timely manner. Meanwhile I was contacted every step of the way by Nina who is a credit to the organisation.
Thank you Dreamland and Nina

November 3, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Quick delivery

Ordered a heated throw on Saturday afternoon for next day DPD collection. Obviously with it being a Sunday the next day my order was ready to collect on the Monday from my local post office. Quick service . Throw half price and my mums really pleased with it . Lovely and warm .

October 26, 2025
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Controller design

It was bought from Amazon over a month ago now.
Do you do any blankets with the functionsl old style controller.
Can I adapt my old controllers to fit the new blanket. They both seem to be the same wattage so no fire hazzard. I am quite happy to forgo the multiple safety checks every second and have managed without them on my old dreamland blankets for probably 20 years

October 2, 2025
Unprompted review
Dreamland UK logo

Reply from Dreamland UK

Yes, we do have blankets with the previous controllers models. Please contact our team at info@dreamlanduk.co.uk for all the options.

Rated 5 out of 5 stars

5 star 🌟 customer service

Had trouble with courier. Contacted customer service. Was replied to within an hour and sorted out by the next day. Brilliant service and product is great. Will be telling other to buy from them.

October 29, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Don’t Buy

I bough a heated blanket for my mums birthday.

And unfortunately it doesn’t turn on or work.

But you can’t just return or exchange you have to contact their customer service.

I told them it’s not working and want to exchange. And they asked me all the standard questions like did I plug it in or try other sockets. Maybe leaving it plugged in to 30 minutes.

I told them we tried everything it’s not working. And then they want a video of me proving it’s not working.

Never known something so ridiculous. You sold me a faulty blanket. Let me exchange it swap it. Why am I jumping through hoops just to get a new blanket.

Maybe I should hope up a paper with today date and send my national insurance number.

Once I finally get my refund, god knows how longs that will take. I will be buying my heated blanket from somewhere else, So if I have a problem I can just print out a label and return it like with every other retailer out there.

October 30, 2025
Unprompted review
Dreamland UK logo

Reply from Dreamland UK

Thank you for your message, and please accept our sincere apologies for the inconvenience and the lengthy exchange of emails.

Please rest assured that our questions and requests are only meant to help us identify where the fault originated and ensure we can assist you in the most effective way. We never intend to make the process difficult, but rather to rule out any simple issues before arranging a return or refund.

If you could kindly send us your proof of postage, we will be happy to reimburse your order as requested.

We truly appreciate your patience and understanding, and we’ll do our best to make sure this is resolved as quickly as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Shocking - please avoid and buy from a reputable retailer

Shocking customer service - after care is non-existent. I bought a hygge heated throw, and contacted Dreamland about the poor quality material that sheds all over the furniture, carpet and clothing. It’s dreadful - used once and repackaged ready to return. Have been advised that I can’t return as it’s outside of their 14 day return period.
I informed them that the material is defective and not fit for purpose. Under the Consumer Rights Act 2015 I can return a faulty item within 30 days of receiving the item. Either your customer care staff need more training, or your returns policy isn’t compliant with UK consumer rights.
I am left with an item that is unusable.

ORDER DL0356783

October 28, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Efficient Customer Care team

Love the heated blankets from Dreamland. When I recently had a fault with mine, the Customer Care team dealt with this promptly and as it was still in warranty, have sent me a replacement. Can't wait to receive the blanket in time for winter!

October 23, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

So cosy, I had to buy a second one!

I’ve had my first heated throw for years, and it’s still going strong after countless washes and plenty of use (including by my two cats, who absolutely love it!). I finally decided to buy another one, and it’s just as good as the first. Heats up quickly, super cosy, and has definitely helped us save loads on heating bills. Honestly can’t recommend it enough — perfect for chilly evenings and happy cats!

October 22, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Service

My daughters throw stopped working afetr 18 months. However with their 2 year guarantee they replaced it for me and repaid the postage to send it back to them. Very pleased with the replacement and the service.

September 24, 2025
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I ordered two heated throws from…

I ordered two heated throws from Dreamland. The first one arrived and it was clearly not new. There were no tags on it and it was opened. I had no response from Dreamland either by emails or phone the second one. I cancelled the delivery before it was sent out and it was still sent out. I called them to arrange for return and again no response from emails or phone calls.

October 5, 2025
Unprompted review
Dreamland UK logo

Reply from Dreamland UK

Thank you for your message. We’d like to clarify that our team responded to your initial inquiry within 24 hours, as stated in our automated acknowledgment message. Your case was promptly reviewed, and we have since been in contact to gather more information so we can investigate the issue thoroughly.

Please be assured that our warehouse only stores and ships new products as no used or returned items are stored in that location. To help us look into this further, we’ve asked for a few additional details regarding your order.

We can also confirm that the refund for the second, unwanted product has already been processed, and we are currently waiting for the first item to be returned so we can take the appropriate next steps.

Thank you for your patience and understanding as we work to resolve this for you.

Rated 1 out of 5 stars

Dreamland - Customer Care(less)

Dreamland Statement: "We believe that warmth is what makes the world go round. It means comfort, wellbeing, and belonging all at once."

Shame they don't believe in Customer Service! I bought a Dreamland throw via Argos which wouldn't power on. Argos told me to phone Dreamland and said their lines were open 8AM to 8PM so I did.

On phoning I got through to a recorded message which said "No support agents are currently available to take your call. Please call back later” and with that they terminate the call. They can't be bothered to announce / confirm their company name, nor to confirm their working hours and they simply terminate the call and with that you have no idea whether they're simply busy (and understaffed) or closed.

As this was only about 6PM I called again and again (11 times in total thinking they were simply busy) but then I realised they were closed. They don't say what time they open. This is an APPAULING way to 'run' a support desk. Finally I sent an email detailing the issue with the faulty throw and the 'Customer Careless' phone issues but they chose to totally ignore phone issue - twice in fact with my communication with them.

I often think that Customer Care has gone down the pan in the UK and it seems like Dreamland are leading the way with shabby, don't care service.

I got a refund from Argos as I don't want to deal with Dreamland again.

October 1, 2025
Unprompted review
Dreamland UK logo

Reply from Dreamland UK

Dear Peter,

Thank you for your message. We are very sorry for the frustration caused.

We would like to clarify that our customer service lines are open from 9 am to 5 pm, Monday to Friday, and the recorded voice message does indicate these working hours. We apologise if this was not immediately clear during your calls.

Regarding your purchase, we also sent an email confirming that, as your purchase was under one year from the date of purchase, you could return the product to Argos for a refund or replacement. We apologise for any inconvenience this process may have caused and appreciate your patience.

We will contact you once more to provide any further clarification and ensure your concerns are fully addressed.

Rated 5 out of 5 stars

Great Customer Service

I had my Warming Throw cable and control unit not working within a year. And I sent a email to the customer care and asking for help. They replied me the next day and very clear about what should I do. Great help. Great service.

October 2, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great product and would highly recommend

Great product, quiet, effective and love the integrated digital timer. It’s also a very stylish looking product so not ugly to look at. It’s heat is stronger than expected as was doubtful at first due to its size but was pleasantly surprised that it can heat up a double bedroom and quite quickly too. Yet to use the fan option but have no doubt that it’ll work fine. Only thing I’d suggest for improvement is to allow the led light on the timer to turn off on its own after it’s not been reset. Other than than it’s perfect

September 24, 2025
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Wonderful

Prompt delivery and secure packaging. Material is luxuriously soft. Highest heat setting is more than warm enough and the timer function is useful. Exactly what I was looking for as someone who is frequently cold. Will definitely help to reduce heating bill this winter.

September 24, 2025

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look