E&J JARVIS LTD Reviews 7

TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Used Car Dealer
  2. Auto Repair Shop
  3. Car Inspection Station

Written by the company

**PLEASE SEE OUR GOOGLE REVIEWS TO SEE OUR OVER 550 5-STAR REVIEWS - TRUST PILOT DOES NOT OFFER A FAIR REPRESENTAION OF OUR BUSINESS** E&J Jarvis ltd were established in 1947 and specialise in both used car sales and vehicle repairs. We have a fully functioning workshop and MOT station near the centre of Southampton and offer full dealership facilities including part exchange and finance options for your new car. We are a proud independent family business and pride ourselves on our customer service.


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

7 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Good, reliable family business

Honestly, we are a bit flummoxed by the negative reviews. We've lived in Southampton for 20+ years and countless friends and colleagues use them, often following their parents who did the same. They've looked after us for years (car maintenance and purchase) and they are reliable, fair and trustworthy. No hesitations at all in recommending them.

April 15, 2026
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

Thank you for the fantastic review and recommendation Emma, we appreciate your support for our garage and look forward to seeing you again in the future :)

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

PAID 104 POUNDS FOR NOTHING

I paid £104 for an “investigation” into my engine management light. After running a diagnostic scan, the garage told me they don’t actually have the equipment to locate the suspected air leak (for example a smoke test).

They cleared the engine light, but it came back within about an hour of leaving, so the underlying issue was never resolved.

I had already explained the problem beforehand, so if the garage doesn’t have the tools to properly diagnose air leaks, that should be made clear before charging customers for an investigation.

Instead, after paying £104, I was simply told to go to another garage for further diagnosis. That meant I lost money, wasted my entire morning, and still have the exact same problem.

For a garage, not having the equipment to properly diagnose something as common as an air leak on a BMW was very disappointing.

March 12, 2026
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

This is not quite right Mr Ahmad, and our technicians time and experience is certainly not 'paying £104 for nothing'.

You booked your car in to diagnose an EML light not an air leak.

During our investigation we found a variety of intermittent fault codes present on your car and the codes that caught our attention were in relation to a suspected air leak.

We only discovered a suspected air leak after carrying out the investigation. This is what we charged for in this instance.

As we explained, the air leak could be from a multitude of places on a 188,000 mile car including the EGR, Turbo, intercooler and hoses.

We explained this in person and you were provided with a copy of the report which you photographed to reference at a later date.

To be clear - We do have the equipment to diagnose air leaks in most instances. In your case a however, a different test (likely a smoke test) was recommended as this is the most cost effective way to find the leak, rectify the issue and get you back on the road.

For your convenience, when you asked, we recommended you to another local garage that we trust and thought would have the equipment as well as to the BMW specialist across the road.

We are disappointed that you feel you haven't had a good experience on this occasion but don't feel that a one star review is warranted for doing what you asked us to do.

If you wish to discuss this further you can reach us on 02380 229 297.

Rated 1 out of 5 stars

I recently had an MOT and major service…

I recently had an MOT and major service done here, but was disappointed with the unexpected cost increases and lack of transparency compared to initial quote.

Previous pricing (for context): I paid £342.73 for MOT/Major service in 2024.
Initial quote: £380–£400 via text on 22 August 2025 (MOT/Major service/Spark plugs).
Billed amount: £499.83 on 3 October 2025— a big jump with no prior warning.
After querying: Reduced to £447.75 once I mentioned the August quote; staff explained prices had risen since then.
--- 32% increase in 42 days ---
Competitive quote: Just 2 hours later on the same day, I received an online quote for £272.52 via BookMyGarage for MOT/Major sercice from the same business.

I was told an invoice would follow by email, but as of 14/10/2025 I still haven't received it. The pricing inconsistencies and admin oversight left a sour note. Would appreciate the invoice ASAP.

I request that my name not be mentioned in any public response.

-- UPDATE 16/10/2025 --

I forgot to mention—when I was there in 2024 via BookMyGarage, while paying £342.73 for the 2024 MOT + major service, the “manager” told me that next time I could book directly for—a lower price—.
In 2025, after booking directly, I was quoted £380, which was an increase; but, to be fair, the price included spark plugs. However, when paying, 42 days after the quote, the price was increased further to £499.83. This is not “lower price” from £342.73 that I paid in 2024.

"figure on £499.83 was a mis-calculation from a new member of staff" was in their response to my review. — However, the "new employee" spoke to the "manager" when I complained about the price on the spot — and the manager did not say it was "mis-calculation", but instead he said, paraphrasing, "prices went up since August (meaning from £380 to £499.83 in 42 days), but as goodwill we will lower it to £447.75".

13 days later I still got no invoice, even when they have my contact details in their system and apparently know which customer I am.

For my taste, this is too many "mis-calculations".

I also made a review on Google, but it did not appear there for some reason.

October 3, 2025
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

Hello Mario,

We are sorry to read that you are not happy with the service you received. We do not want to upset our customers and that is never our intention. We have been in business for over 75 years and always put our customers first.

Firstly, we apologise for the confusion on the initial cost of the service. The figure on £499.83 was a mis-calculation from a new member of staff. Upon realising this we were happy to rectify the price to £447.75 for both the E&J Jarvis Major Service & MOT test.

You mentioned finding us cheaper on Book My Garage which isn't actually correct as the services are not like-for-like. Our own service is more comprehensive and covers things that a Book My Garage Major Service wont.

A Book My Garage Major service is defined by their specification sheets which we follow and is closer to what we would consider a Minor Service by our standards.

An E&J Jarvis Major Service includes an oil filter, air filter, pollen filter, higher quality oil , spark plugs (if required), comprehensive checks and a wash & hoover.

Excluding the cost of the MOT tests you paid £322.73 for a Book My Garage Major Service in 2024 and £407.76 for an E&J Jarvis Major Service in 2025.

That reflects a price difference of £85.03. For that extra money you have not only received a better quality of service but also 4 spark plugs (parts and labour to fit), a higher quality of oil and a wash & hoover which we believe is fantastic value for money.

We feel it is important to mention that the estimate given in August was a rough price that is in part dictated to us by parts costs and availability. We are able to offer a more accurate estimate when you book in closer to the date an estimate is given.

We would like an opportunity to discuss this with you in person and offer a discount on future work - the last thing we want is a good customer feeling sour over a misunderstanding.

Thank you
E&J Jarvis

Response to update: We sent an invoice via email yesterday as requested to the email address you have provided - you will need to contact the garage to confirm your email is correct if you still haven't received this. We have tried to reach you but can't get through.

We know we have the correct customer as we have matched the exact figures given in your review to your invoice. Please also check your spam/junk folder for the email.

We have tried to explain as best we can that prices can change and that the original price given was an estimate for work carried out over a month later. We have apologised for the miscalculation and tried to rectify the situation as best we can.

Again we request that if you want to discuss the issue further that you call and speak to our manager who will be more than happy to help on 02380 229 297.

Thanks again
E&J Jarvis

Rated 5 out of 5 stars

This garage is the best garage around

This garage is the best garage around. They are hard working, honest people. They try very hard to beat your expectations with work carried out.

May 28, 2025
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

Thank you for the great review, we are always happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service, car picked up for mot and fluid change, lexus ct200h, delivered back home on time,
Definitely will use again.

May 7, 2025
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

Thank you for the great review Adam, we are happy we could help and look forward to seeing you again :)

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

No Service but money charged

I specifically mentioned a TPMS issue with my car, and they assured me it had been reset (just a button) and was fine. However, apart from a water wash, it didn’t feel like they had done much, despite charging £399 for a major service on my Ford Fiesta—a significant amount.

I expected them to address all the issues, but the very next day, I faced the same problems I had reported. Overall, I’m disappointed with their work ethic and the quality of service provided.

I initially thought the service was done properly, but after using the vehicle for a day, I realised the issue was not resolved. When I requested a recheck, I was told it would be charged even though the same issue had supposedly been addressed during the original service. Does this mean I have to pay twice for the same problem? Just to clarify, I’m not asking for anything free—I’ve already been billed for every task that was carried out.

February 5, 2025
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

Darshan this title is both incorrect and defamatory. You received excellent service and we even carried out work free of charge for you.

For anyone reading this review here is our response:

We are disappointed to read this review after our initial positive interaction for the service on your Ford Fiesta which you were happy with. We would like to point out that as well as the major service we also carried out an investigation into a noise from your car which we diagnosed and repaired at no extra charge (this would normally incur a fee).

With regards to your TPMS light coming on we explained to you that these are temperamental and that you would likely need replacement parts. We initially reset the tyre pressures and TPMS which is standard practice in an attempt to save you from needing to spend out on new parts however unfortunately that hasn't worked on this occasion.

To be clear, a TPMS light issue isn't usually something we repair during a standard service and you will see on your invoice that once again we didn't charge for this work.

To clarify once again - we absolutely completed the work which you paid for and even carried out extra work FREE OF CHARGE.

In response to the further comments:

'I initially thought the service was done properly' correct, we carried out a major service which included and oil, oil filter, air filter, pollen filter and spark plugs.

'after using the vehicle for a day, I realised the issue was not resolved. When I requested a recheck, I was told it would be charged even though the same issue had supposedly been addressed during the original service'

Correct. We addressed the issue and carried out a TPMS reset which is the most common fix. This is extra work that is not included in the Major service. We did not charge for this and have the paperwork to prove that fact.

'Does this mean I have to pay twice for the same problem? Just to clarify, I’m not asking for anything free—I’ve already been billed for every task that was carried out.'

No. You haven't paid for the TPMS light to be fixed in the first place as we didn't charge. We did this in an attempt to save you money.

As this has not fixed the issue it would appear that one of the sensors have likely failed and would require replacing. We will of course have to charge for this.

Your assertion that you have had no service but been charged money is simply incorrect and defamatory to our reputation as a reliable family business for over 75 years.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent and will always recommend

Excellent Garage with professionalism. Great services always done to my cars. The receptionist is nice and friendly likewise the environment is cool. Manager is fantastic and always ready to go the extra mile for customers. Will always recommend

December 6, 2024
Unprompted review
E&J JARVIS LTD logo

Reply from E&J JARVIS LTD

Thank you for the fantastic review, we appreciate it and look forward to your next visit :)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look