Elliots Beds Reviews 

446
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 182 reviews, reviewers had a great experience with this company. Many consumers mention that they are extremely pleased with their purchases, praising the fantastic comfort, durability, and craftsmanship of the mattresses and bed bases they ordered. Buyers often note the helpful support staff and polite delivery personnel who ensure a smooth and pleasant purchasing journey from start to finish. However, some reviewers were not happy with delivery delays, scheduling confusions, and complications involving third-party couriers handling their shipments. A few other people also felt that customer service and online communication could be significantly improved due to ignored messages and slow responses.

What people talk about most

Product

Clients share positive opinions on product, highlighting the comfortable mattresses, spacious ottoman... See more

Delivery service

Reviewers highlight ambiguous aspects of the delivery service, with many customers praising fast and punctual... See more

Quality

Users describe positive interactions with quality, expressing high satisfaction and noting that the beds and... See more

Order

Customers had mixed experiences with order processes, as many reviewers praised smooth transactions, helpful... See more

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service, as opinions are heavily divided regarding... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Order form was difficult to navigate as it said you could choose the fabrics and colours later but there was no ability (from what I could see) to follow it up. I then got a delivery date notification... See more

Rated 4 out of 5 stars

Had problem with fabric out of stock,that was fine i just picked nother one.i brought ottoman bed base .its so well made excellent workman ship. Delivery company was great kept me up dated ,The two... See more

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic experience, product is incredibly good (king sized mattress) and the team at Elliot beds have been delightful to deal with every step of the way. Even with a follow up a couple weeks later t... See more

Rated 5 out of 5 stars

Having found Elliott Beds through facebook.com, I chose the most suitable mattress from the online shop. The reviews were 2nd to none,very competitively priced.The order was made. And communication a... See more


Company details

  1. Bed Shop
  2. also in
  3. Bedding Store
  4. Bedroom Furniture Store
  5. Furniture Manufacturer
  6. Furniture Store
  7. Mattress Store

Written by the company

At Elliot's Beds, we take pride in offering top-quality, handmade beds crafted in Wakefield, West Yorkshire. Our state-of-the-art manufacturing facility is dedicated to producing the finest beds on the market. Our ottoman storage beds are renowned for their exceptional quality and design, consistently receiving high rankings online. We recognize that each customer has unique needs and preferences, which is why we provide a wide range of options in fabric and design. Our experienced team of designers and craftsmen can create any fabric bed to meet your specific requirements within days. With an extensive selection of over 16 colors and fabrics, finding the perfect match for your decor is simple. Elliot's Beds is committed to fast and efficient delivery. On average, we deliver your new bed within two weeks of order placement. Our customer service team is available 24/7 to answer any questions regarding our products and delivery information. For top-quality, handmade beds, trust Elliot's Beds. Order today or email us to learn more about our offerings. We are here to help you find the bed of your dreams!


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

446 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 8% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(446)

168 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

The mattress had a defect and the company resolved the issue to my satisfaction

Due to a technical error the company were slow to react to my problem when complete they resolved the issue to my satisfaction. Many thanks Frank

October 27, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

We sincerely apologise for the inconvenience caused. As discussed with you over the phone, we have issued a full refund to your credit card. Furthermore, we will arrange the collection of the mattress free of charge.

Although we offered a complimentary upgrade, we understand that you have now purchased a different mattress, so this will no longer be necessary.

As a company that prides itself on customer satisfaction, we hope this resolves all outstanding issues. Should you wish to purchase from us again in the future, we would be delighted to assist you.

Kind regards,
Elliots Beds
Customer Services Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I both bead head made to order …I paid…

I both bead head made to order …I paid extra I send sizes I email nobody care “you get what we want to give you and os end off the story “
But product is ok

October 6, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you for taking the time to discuss your concerns over the phone with Adam. After reviewing our production records, we can confirm that the height of the headboard is exactly 85 inches, as specified in your order. Please measure the height to verify this.

We’re delighted to hear that you’re very happy with the quality of your bed, and we hope this clarification resolves your concerns. We’d greatly appreciate it if you could consider updating your review.

Gemma
Elliots Beds

Rated 4 out of 5 stars

Very quick, good quality

Very quick. Headboard substantial and good quality. Customer service good. Answered my questions promptly on WhatsApp. Would have appreciated some flexibility with cancellation which I tried a few days after ordering. Our problem resolved so we didn’t need to cancel afterall.

October 6, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you for the feedback — we’re glad you’re happy with the headboard and that our team was able to answer your questions promptly on WhatsApp. We’re sorry we couldn’t be more flexible with cancellation at the time and appreciate you bringing this to our attention — we’ll review our processes. If you need any further assistance, please get in touch and we’ll be happy to help.

Thanks

Elliots Beds
Customer Service Team

Rated 5 out of 5 stars

Above and beyond

After having a few difficulties with an order I’d placed wrong, Jamie from customer services has done everything he can to help me. I can see they are a family company and care about their customers. I would buy from here again.

October 19, 2025
Unprompted review
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your kind words! We really appreciate your understanding and are so glad Jamie was able to get everything sorted for you. 💙 As a family-run business, we truly care about every customer and it means a lot to hear that came through in your experience. We’d be delighted to welcome you back again in the future — thank you for choosing Elliot’s Beds! 🛏️✨

Rated 5 out of 5 stars

My bed arrived with 2 delivery men…

My bed arrived with 2 delivery men really quickly.
It’s perfect, I love it. It’s very well made, it only took a few minutes to put the feet on, clip it together and do the gas arm on each side.
I bought my mattress elsewhere as I really wanted to try it out first but the bed is so comfortable.
Only thing I would do differently is to have the metal thingies put on to stop the mattress slipping off, so I have bought some to put on.
Overall service was excellent bed is excellent can’t complain about anything. Great service, thank you Elliot’s beds

October 14, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Hi — thank you so much for your lovely review! We’re thrilled the delivery was quick, assembly was easy, and you’re enjoying the bed. Sorry about the mattress slipping — thanks for sorting that, and if you’d like we can advise on or supply suitable retainer clips/anti-slip options. Please DM or contact our customer service team and we’ll be happy to help.

Thanks again,

Elliots Beds
Customer Care Team

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Good bed, but improve delivery

Bed is very sturdy and good, only the delivery communication let you down, as was delivered outside the 10 days

October 14, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your feedback and for sharing your experience. We’re delighted to hear that you’re happy with the quality and sturdiness of your bed.

We’re sorry to hear that the delivery communication didn’t meet your expectations and appreciate you bringing this to our attention — we’re always looking for ways to improve our service.

Thank you again for choosing us!

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

My delivery arrived on time and the…

My delivery arrived on time and the guys were very polite and helpful

October 13, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your kind feedback! We’re delighted to hear that your delivery arrived on time and that our team was polite and helpful. Your satisfaction means a lot to us.

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

Very poor communication

Very poor communication, I was told I would be given a delivery date on Tuesday, still no delivery date however given the company provide-

Email address
O800 number
WhatsApp number
Facebook messenger

I have had no response for any means of messages/phone calls/emails. I require a delivery date to ensure I can either take time off work or have someone in the property given they charge £30 for the bed to be brought into the house. I would not recommend using a company who cannot respond to ANY means of contact.

Can see there is another review off today with the same issue..

October 23, 2025
Unprompted review
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

We’re very sorry to hear about the experience you’ve had and understand how frustrating this must be. We take communication and customer satisfaction very seriously and would like to resolve this for you as quickly as possible.

Could you please provide your order reference number, or postcode so that a member of our team can reach out directly to assist you?

Thank you for bringing this to our attention — we truly value our customers and want to make this right.

Thank you

Elliots Beds
Customer Care Team

Rated 4 out of 5 stars

The bed and mattress were good value

The bed and mattress were good value, and communication from the company up to the point of delivery was very good.
The problem came with the delivery people. We had paid for the bed to be installed to the bedroom. On arrival, the delivery men claimed they only needed to deliver to the ground floor, and not upstairs, nor were they going to assemble the bed, as they had no instructions to do any more than deliver.
After some discussion, they did install the bed as paid for. At this point I could not get through to Elliots , and they never returned my requested call back.

September 30, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you very much for taking the time to share your feedback. We’re pleased to hear that you found the bed and mattress to be good value and that our communication prior to delivery met your expectations.

We’re sorry to learn about the confusion with the delivery team and the difficulty in reaching us at that time. Your comments have been noted and will be shared with our delivery partners to help improve our service going forward.

We truly appreciate your understanding and for choosing Elliots Beds.

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

The Sussex bed is absolutely beautiful

The Sussex bed is absolutely beautiful. We got it in Pink Blush Velvet. Really stunning- just like the pictures. The bed is heavy & well made. It took about 30 minutes for 2 people to put together. In comparison to my previous bed, the difference in quality was noticeable immediately. My previous bed was an M&S bed I'd had for 5 years. This one will certainly last much longer.

My only recommendation for Elliots beds would be to possibly include an instruction sheet for assembly, & also use a different delivery provider. The delivery men were very polite, & put the bed in a downstairs room we requested, but arrived a day late & there was very little communication from the delivery partner before the delivery.

October 19, 2025
Unprompted review
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your wonderful review! We’re delighted to hear that you love your Sussex bed in Pink Blush Velvet and that the quality has made such a noticeable difference.

We appreciate your helpful feedback regarding the assembly instructions and delivery experience — this will be passed on to help us improve.

Thank you again for choosing Elliots Beds!

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

Ordered

Ordered , expected delivery 3 weeks actual delivery 8 days , great mattress and good communication from company, would recommend

September 22, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you for your great feedback! We’re delighted to hear that your mattress arrived early and that our communication met your expectations. We really appreciate your recommendation!

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

I paid for assembly but the guys did…

I paid for assembly but the guys did not come with the tools so could not assemble. This was refunded it just doesn't help that I can not assemble myself. The bed is lovely. I bought one expecting the bottom bit but apparently it was different from what I chose.

September 30, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

We’re very sorry to hear about the issues with your delivery and assembly. We’d like to assist further and see if we can resolve this for you. Could you please provide your order reference number and a contact number so a member of our team can get in touch directly?

Thank you for your patience, and we’re glad to hear you’re pleased with the bed itself.

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

Fast service

Fast service, good communication with seller, item is of a high quality.

September 15, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you x

Rated 5 out of 5 stars

Responsive

Amazing company. Very responsive. One of our items had a mark on it and they arranged a replacement and again delivery of this wad very prompt

September 9, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your kind feedback! We’re delighted to hear that you were happy with our responsiveness and that the replacement and delivery met your expectations.

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Really happy with the bed we purchased…

Really happy with the bed we purchased for my daughter, sturdy, well made and looks great.
Great customer service and would highly recommend as a company.
I made a mistake with the measurements when ordering but the company was quick to resolve
Very helpful and will be purchasing another bed in the future :)

September 28, 2025
Unprompted review
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted to hear that you’re happy with your daughter’s bed and that our team could help resolve the ordering issue. We look forward to assisting you with your next purchase!

Kind regards,

Elliots Beds
Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery

Fast delivery
Excellent Ottoman really pleased with it
Great communication
Would definitely recommend

September 9, 2025
Elliots Beds logo

Reply from Elliots Beds

Thank you so much for your feedback! We’re delighted to hear you’re pleased with your Ottoman and our communication. We really appreciate your recommendation!

Kind regards,
Elliots Beds
Customer Care Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look