I bought the space unit 3 years ago, the only issue we had was the comb broke which may have been due to clay clumping litter, we contacted els pet and they sent out a new comb free of charge, since t... See more
Company replied
While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more
To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more
I bought the space unit 3 years ago, the only issue we had was the comb broke which may have been due to clay clumping litter, we contacted els pet and they sent out a new comb free of charge, since t... See more
Company replied
Update: Elspet refusing to help. Amazon also refusing to help. I would encourage everyone to avoid ordering any and all Elspet products as they hide behind unknown third parties and don’t accept res... See more
Company replied
We ordered the cat watering product First they charge for shipping after we add additional to get free shipping ten called over and over never return call. Then when product arrived the water pubmp... See more
2 times I bought a cat tool via 2 different supplier shops, merchandising as an official elspet supplier - none did I receive. In case 1 I involved elspet by mail because suspect of fraud, bu... See more
Els Pet is a leading pet care company committed to delivering top-notch products and services for pet owners and their cherished animals. Founded with a deep passion for animal welfare, we specialize in a diverse array of pet supplies, including innovative smart litter boxes and essential grooming items. Our mission centers around a dedication to pet innovation, creating solutions designed by real pet parents to address everyday challenges. By choosing Els Pet, you’re investing in a cleaner, healthier, and more enjoyable living environment for your entire family—what we like to call "innovation with purpose." At Els Pet, we recognize that pets are integral members of the family. This understanding drives us to source our products from reputable manufacturers who share our commitment to quality and safety. Our experienced team is always available to assist customers in finding the perfect solutions tailored to their pets' specific needs. Beyond our comprehensive product offerings, we also share expert insights on pet care, training, and nutrition through our blog and social media platforms. By providing these valuable resources, we empower pet owners with the knowledge they need to make informed choices. Our online store is thoughtfully designed for a hassle-free shopping experience, featuring prompt shipping and outstanding customer service. We believe that every pet deserves the very best, and we aim to be your trusted source for all your pet care requirements. Select Els Pet as your reliable partner in your pet care journey and become part of our vibrant community of passionate pet enthusiasts today!
United States
No recent history of asking for reviews
This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative
Hasn’t replied to negative reviews
How this company uses Trustpilot
See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.
Horrible company. Unit never cycled. They said to use tape to stop leaks or train my cat where to pee in the box

Reply from els pet
It is not very good at all , after just over a year it developed numerous problems, Elspet don’t honour the extended warranty, they had video evidence from me and just kept offering free cat litter and a mini water fountain, eventually they offered a replacement tray but I didn’t want it, I had lost faith in the product, I asked for a portion of my money back, less than half, they just keep stalling! I have since found out that many people have had similar experiences and have had to fight for months to get some money back! I have since bought a much better product elsewhere and it’s made me realise that the Elspet one was actually complete rubbish!
Aside from the mechanical problems that developed, the clumps stick to the rake, which causes odours, it’s noisy, the waste bucket is small, cleaning it is a nightmare, the replacement non stick liners are awful, I had to constantly keep scraping the litter off the bottom with the scoop, the rake also can’t cope f more than a couple of cats have used the tray in succession, and I was using a highly rated litter which I’m using with my new tray , no problems at all! Don’t buy this junk, spend more on something which has far better quality!
To date I have exchanged nearly 90 emails with them and still no further forward!

Reply from els pet
After receiving it, it stopped working in 2 weeks. I tried to contact the help service, but as others have mentioned, it was a waste of time. They sent me videos on how to fix it. After I got new sensors, it still didn't work. Don't waste your money. Don't buy it!

Reply from els pet
I haven’t received it yet. I’m trying to track down why, I was told 1) they have no record of my purchase. I sent a copy of my order confirmation. Since communicating with “YuYi”, I’ve been told to be patient it should arrive in 10 days. Then, YuYi said it was delivered and I asked for date of delivery & where it was delivered. NOW, I’m being told
Dear customer:
We have inquired and found that due to the busy logistics department, the address label may have been incorrectly attached. I hope the following two solutions help you:
1. I can contact the logistics department to help you redelivery. Shipping generally takes 7 working days, but there is a possibility of loss during shipping.
2. I can contact the logistics department to help you send a new package. After the goods are shipped, the logistics department will provide a tracking number and arrive within 20-35 days.
Please contact us as soon as possible and look forward to your reply.
I offered a third option to return my money! No reply yet.

Reply from els pet
I should have read the reviews before purchasing. Mine worked for about 2 months before it stopped. Customer service (who I now think may be bots) responded and had me keep sending them videos of the unit not working. Then they would send me me new sensors, which I would replace and then unit would still not work. This happened twice. I continually mentioned their warranty and requested a refund. Nothing! Finally went to my credit card company and through them was able to get a refund.

Reply from els pet
Just junk. Rack is stuck haven’t even had it 6 months. My advice is spend more and get the litter robot 4 I have one for 2 years and had fewer problems.

Reply from els pet
Piece of 💩. Don’t waste your 💰!
Anna and Luna will give you the run around until the 90/day return window is up, then leave you hanging!

Reply from els pet
I bought a automatic litter box, within a month the door stopped working so the litterbox wasnt able to clean itself, I tried contacting customer service and got no response until 2 weeks later. They told me how to "reset" the door, that didn't work. Then took another week to respond and tell me I need a new motor on the door. I asked them how would I even get a new motor and never received a response since, I've followed up, and nothing. Now I'm down $300 and a back to a traditional litterbox..... they are replying here but in reality they still won't do anything. They are faking customer service to anyone reading this

Reply from els pet
Mine didn’t work from day one. No customer service and no refund. They scammed me so do not purchase this piece of crap. Still fighting with them to get my money back. Their reply to this review is the same old song and dance they first give you with all this video sent and stuff I already did. Just wanted refund for this piece of junk and they will not refund

Reply from els pet
Stopped working after a month, customer support is just a bot or form letter, tried to get my money back and they said no

Reply from els pet
This litter box is a piece of junk. It worked for approximately 3 weeks correctly, then limped along sort of working for 1 week before completely breaking. It was almost impossible to get ahold of the company and once they finally answered an e-mail, they wanted video. I had to send a video of the box doing nothing . I also sent a video of the full litter box as it was full of cat poop from not working.
Once i again got a response, their answer was that they wanted to send me new sensors. From hearing from lots of other people having the same issue, they come with no instructions. I told them no and that i wanted my money back and at that point i did not hear another word from them. I had to dispute the charges to get my money. Now i tell everyone i know and i post on every ad i see to not buy it. There are so many people having these same issues. This company should not be in business

Reply from els pet
I bought this crap last November through affirm. It stopped working after 4 months. The door won't close the rake stuck and it smelled like something died. I sent email was constantly ignored. Elspet should refund everyone and close down the company. And refund everyone who lost their money. It's not fair. People don't have this kind of money. I was praying we'd get enough people to file a lawsuit. It's still in the process. Few lawyers are looking into it. But they all need to stop selling anything from elspet or anything that says spaceship.

Reply from els pet
Mine never worked. I tried to contact them numerous times by email and voice mail
With no response. I opened a dispute with my payer and was finally refunded but it took over 2 months they also wanted me to pay for return shipping and cleaning and restocking fees

Reply from els pet
The product didn't work and the customer service is atrocious. They demanded I take a video of myself assembling the product before offering any refund. They also won't give a full refund even if it's a defective product like mine. This company is trash and the product sucks. At least mine does. Nice $499 gift for elspet. If i could write a more harsh review for them, i would because they screwed us over and the product is worthless. Don't buy this garbage. You've been warned.

Reply from els pet
Dreadful. House smelled and cost a fortune in litter as it wasted so much. Never done cleaning it. Reverted back to more traditional box and it's is soooo much better. I want a refund but getting the runaround. Angry and disappointed. Can't afford the financial loss.
Don't waste your money folks.

Reply from els pet
I have tried 4 different automatic litter boxes— ALL FAILED! Litter stuck to LR3 membrane (a nightmare). Same results for ALL until Elspet. It SCOOPS INSTEAD OF TUMBLING. Scoops right every time. It’s like an old scooper I had but with a “capsule” over it. Don’t even start me on the ultraviolet light! Odor? What odor? Passing this to my daughter who’s been fighting with a LR4 for over 2 years. It’s going to floor her. Thanks Elspet from the bottom of my heart and my little man Truman.

Reply from els pet
BUYERS BEWARE - my automatic litter box stopped raking after 6 weeks and I was told by their support team that the sensors needed replacing. You are expected to do it yourself. If you do that and cause more damage then the warranty would be void. Communication is via email only (via China). It would be very costly to send back at your own expense, I’m going to dump mine. Conflicting information on who the founder is: CEO Park (on Website) or CEO Yuan Gong (not mentioned on Website).
UPDATE
Was sent a new one on 19th October and told that I did not need to send old one back, so I took it to the dumb. This does not rake all the debris, which means you have manually scoop. Their advertising says “No More Scooping”. This means they are lying to us. Below is the reply I received from Elspet Customer Team this morning 29/10/24
Dear Maureen,
So sorry for the trouble caused.
There is still a 9mm distance between the rake and the bottom of the litter basin.
The garbage buried at the bottom may not be raked.
You need to use a shovel to turn up the clumped cat litter at the bottom, and then can rake it.
Please rest assured that we are taking steps to address the issue and prevent it from happening again in the future. Your satisfaction is our top priority, and we appreciate your understanding and patience during this time.
If you have any questions, please feel free to contact us again.
Best regards,
Luna
ELS PET Customer Service Team
LATEST UPDATE - 30/10/24
Email from Elspet
Dear Maureen,
So sorry for the trouble caused.
I hope this message finds you well.
I wanted to address your recent concerns regarding this issue.
For the old one, we have sent you the sensors but you do not want to change.
So we sent you a new one, you still said it has the problem.
But this is not the machine problem.
According to our return policy, this is the returning request of our customer's own problem instead of the product problem, so you need to pay the shipping fee incurred by returning the goods, and we can not issue the refund until we receive the package, please kindly understand.
The return will cost you about 150 USD and the returning time may last for about one month. To save your time and money, we suggest that you keep the item or give it away to others in need.
If you have any questions, please feel free to contact us again.
Best regards,
Luna
ELS PET Customer Service Team
Basically, stay well clear of this Company because it is false advertising. It is a blatant lie that you will not have to scoop again. Of course you do because they admitted that the rake does not go to bottom of tray. You still have to scoop the clumps. Here ends my very expensive lesson.

Reply from els pet
Absolutely never buy from this company. When I asked for refund they told me that it takes too long and asked to give the litter box to people in need instead. DONT BUY ANYTHING FROM THESE CHINESE SCAMMERS. Poor quality product!!! AVOID AVOID

Reply from els pet
I really wish I would have known that this box uses foam pieces to block urine from coming out of the box. Having to wipe the sensors, scoop myself at the bottom of the box because the litter gets caked are ALL reasons that I want to return AND get my full money back!
Understand that if you buy this product and are unhappy and want to send it back for a full refund, THEY WON'T DO IT!
Had I known ALL of this up front, best believe that I would have NEVER purchased this box.
PLEASE DON'T MAKE THE MISTAKE I DID. GO WITH A DIFFERENT AUTOMATIC LITTER BOX COMPANY!!!!!
El's Pet...... I've already emailed you. Why don't you state here that you just give the runaround on a refund!

Reply from els pet
My litter box hasn’t worked properly since I received it and customer service is terrible. A waste of money!

Reply from els pet
Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.
We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.
Learn about Trustpilot’s review process.
Here are 8 tips for writing great reviews.
Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.
Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.