Medisana GmbH Reviews 

184
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Medical Equipment Supplier

Written by the company

Seit rund 30 Jahren und heute gehört MEDISANA zu den führenden Spezialisten in der Gesundheitsvorsorge. Wir operieren im Home Health Care-Markt und arbeiten kontinuierlich an der Weiterentwicklung, Herstellung und Vermarktung von Gesundheitsprodukten.


Contact info

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

184 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 53% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.6

All reviews

(184)

54 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

0 STARS

0 STARS – Extremely Disappointing Customer Service and Unprofessional Treatment

My experience with MEDISANA has been extremely disappointing and unacceptable. I have never experienced such poor communication and such an unprofessional approach to customer service.

I was initially informed that my device would be replaced. MEDISANA even asked me for my address and personal details, which gave me every reason to believe that the replacement process was going ahead. After providing the requested information, I was then told that they could not replace my device because it was not covered by the warranty.

How is this acceptable? Why ask a customer for their personal details and create the expectation that a replacement will be provided, only to change the decision afterwards?

If my device was not eligible for replacement, this should have been clearly explained from the very beginning. Instead, I was left feeling misled, frustrated and completely let down by a company I expected to treat its customers with honesty and professionalism.

What makes this experience particularly frustrating is the complete lack of consistency in their communication. Customers deserve clear answers, accurate information and transparent handling of warranty claims — not contradictory messages that waste their time and create false expectations.

This experience has seriously damaged my trust in MEDISANA. Good customer service is not just about responding to customers; it is about taking responsibility for what you communicate and treating people with respect.

I am extremely dissatisfied with the way this situation was handled. Based on my personal experience, I cannot recommend MEDISANA to anyone who values reliable customer support and professional after-sales service.

MEDISANA, customers deserve much better than this. You should review how your customer service team handles replacement requests and ensure that customers receive clear and consistent information before asking for their personal details.

I would also like to express my serious dissatisfaction with the way Pamela Oszlonyai handled my case. The way this matter was dealt with came across as highly unprofessional and demonstrated a disappointing lack of consistency and consideration for the customer. Being informed that my device would be replaced, being asked to provide my personal details, and then subsequently being told that the replacement was not possible due to warranty limitations was completely unacceptable. I expected clear communication, transparency and professional handling of my case. Unfortunately, this experience fell far below those expectations.

A thoroughly disappointing experience. Zero stars if possible.

October 21, 2026
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Oximeter

Medisana selling Oximeter purporting to measure. Blood sugar as well.Selling half price.This is a scam,it cannot measure blood sugar.

August 30, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

1 start it’s already too much

1 start it’s already too much! I wrote to the help service cause the balance after 30 days don’t work anymore. They answer they will send a new one. Was 8 January…I still wait, they still write me than will come, they said the send but the box never comes and now they don’t answer anymore. Which kind of service is that??! Somebody control this? No way! Disappointed and please buy other!! This team don’t deserve your money!

June 7, 2025
Unprompted review
Medisana GmbH logo

Reply from Medisana GmbH

Dear Biru,

We’re very sorry to hear about your experience and understand your frustration. This is certainly not the level of service we aim to provide.

To ensure this issue is resolved properly, we kindly ask you to get in touch directly with our service team at serviceteam@medisana.com. Please include your order details and any previous correspondence so they can assist you as quickly as possible.

Thank you for your patience, and again, our sincere apologies for the inconvenience caused.

Kind regards,
Medisana

Rated 5 out of 5 stars

everything ok

May 26, 2025
Unprompted review
Medisana GmbH logo

Reply from Medisana GmbH

Dear customer,

We were very pleased to receive your positive review. Thank you very much!

Your service team from Medisana
serviceteam@medisana.com

Rated 1 out of 5 stars

No refund from Medisana

Medisana refused a refund despite the £199 bath spa product not working on delivery and still not working 3 months later, due to the remote not working.
Medisana sent replacement remotes bu they did not work. I sought a refund via Amazon who have confirmed my refund but Medisana themselves do not appear to be paying the refund.

March 4, 2025
Unprompted review
Medisana GmbH logo

Reply from Medisana GmbH

Dear customer, how annoying to hear that you have had this experience. We apologise for the inconvenience. We would like to resolve this for you. Would you please contact our service team at serviceteam@medisana.com? We are ready to help you further!
Service Team Medisana

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

The VW315 wrist BP monitor is trash

The VW315 wrist BP monitor is worse than inaccurate, it is plainly wrong. When compared with results from two other devices, one wrist and one arm cuff, it read 50mmHg higher!! This error occured consistently. The device has to be withdrawn, it is NOT a blood pressure monitor.

July 22, 2024
Unprompted review
Medisana GmbH logo

Reply from Medisana GmbH

Dear Tony Evans,

Thank you for your feedback. We are sincerely sorry to hear that you were not satisfied with our service. Customer satisfaction is our top priority and we want to do everything we can to resolve the issue. Please contact us at serviceteam@medisana.com so that together we can find a solution that meets your expectations.

Yours sincerely
Medisana Service Team

Rated 1 out of 5 stars

SCAM

I recently made the regrettable decision to purchase the Shiatsu acupressure massage seat cover in beige from the Medisana distributor's online shop. What a colossal mistake that turned out to be! Not only did I not receive any semblance of a warranty or bill for my purchase, but the product itself was abysmal.

Let's start with the quality or lack thereof. The moment I unwrapped the package, I was hit with a pungent odor of cheap plastic that made my stomach turn. The material felt flimsy and inferior, akin to something you might find in a bargain bin at a dollar store.

To add insult to injury, when I attempted to reach out to the company for assistance or perhaps a refund, I was met with nothing but radio silence. I dialed the numbers listed on their official website repeatedly, starting from February 9th, 2024. As for emails and Facebook messages? Forget about it. Not a single response was received.

In conclusion, steer clear of this abhorrent excuse for a company. Save yourself the headache, the disappointment, and the money. The Medisana distributor's online shop is nothing short of a scam, peddling subpar products with zero customer support. Trust me, you're better off lighting your money on fire than wasting it on their shoddy merchandise.

Update from February 4, 2025
I've contacted MEDISANA officials multiple times, and unsurprisingly, they haven't bothered to respond. It’s clear they couldn’t care less about their customers.

February 21, 2024
Unprompted review
Medisana GmbH logo

Reply from Medisana GmbH

Dear customer,

We would like to expressly apologise for the inconvenience caused to you and ask you to contact us again at the email address below, as your request is very important to us. This is the only way we can improve and we look forward to hearing from you.

With kind regards,
Service-Team Medisana
serviceteam@medisana.com

Rated 1 out of 5 stars

Will Never Buy Medisana Product Again

Bought a portable nebuliser from seller on Ebay - it only worked for two days. Seller declined to replace or refund so tried to contact Medisana UK - couldn't as their phone literally continuously engaged over several days - AVOID.

February 10, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Product description and quality very poor

Very disappointed with a product I purchased from this organisation. Basically I found that the manuals depending which language you are reading were different. Which probably means that there is something doggy. You see very pricy devices and you think they are of good quality, but the materials are so cheap.

January 27, 2022
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service e products

I bought an inhalator a year ago, I had 2 years warranty and contacted the customer service to have a replacement because it stopped working.
They replied immediately asking me several proves, which I provided. Then they forced me to cut the electrical wire as a proof I was not going to use the inhalator again and then they disappeared.
I sent them an email every week for a month to know what's next, if they sent a replacement etc., pointing I needed the inhalator for a sick child, but no answer! It's very embarrassing at the beginning they were ready to ask and expect many questions, but then once I shown them I was in the right for a replacement they have vanished. Would not buy any of their product again!

December 17, 2021
Unprompted review
Show reviews in all languages. (184 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look