Argie Reviews 

291
•
TrustScore 3 out of 5

3.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

Really disappointed that my silvi laundry strips arrived in a plastic bag. My whole approach and intention on buying this item was the fact that has zero plastics and waste. By mailing it in soft plas... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I have really struggled with hormonal acne and since realising that my normal pillowcase was harbouring so much bacteria I thought I’d give Argie a go. I’ve noticed that my face does not get as many b... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I have a pair of Silvi branded charcoal pillowcases that I love, beautiful material, really well made. High quality. They have lasted and washed well. I ordered a pair of silver Argie branded pillow c... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Not worth the money. - Took a while to arrive in Canada. - Competitors have better prices for even higher quality silk. - The zipper is fragile and about ready to come off. - The comforter cov... See more

Company replied

Company details

  1. Health and Beauty Shop

Written by the company

Transform your skin, hair and sleep with The Skin Sidekick. Made with silver, our satin and silk pillowcases are designed bacterial-free for healthier skin. Our pillowcases can have 1000x more bacteria than your toilet seat, shown to clog pores and trigger breakouts. Like an invisible forcefield, Argie's silver stops 99.7% of the nasties before they affect your skin.


Contact info

3.0

Average

TrustScore 3 out of 5

291 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.0

All reviews

(291)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

I thought pillow covers would come with…

I thought pillow covers would come with the sheets and duvet cover for that price. Over priced for everything to come. individually

December 12, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Thomas, thanks for your review! We believe our products are of high quality, treated with Silver Ions and are made from 100% silk, we also do offer bundles that come with the sheet sets, duvet covers and pillowcases!

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Not as shiny/smooth as I anticipated

Not as shiny/smooth as I anticipated. Otherwise fine but I suspect the girls I bought them for will be unimpressed.

December 19, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Joule, thanks for your review! Our bamboo range is definitely a touch less silkier than our silk products, but they both are anti-bacterial and hold the same properties for skin and hair :)

Rated 5 out of 5 stars

Great website, even better pillowcases!

The website and everything about it was easy and simple to use. I had debated getting these pillow cases for a few years now and finally bit the bullet due to the Black Friday deals.

November 26, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Kaitlyn, thanks for the review! We hope you love them :)

Rated 1 out of 5 stars

Great idea but lots of pilling

I love the idea of the products but unfortunatlely the bamboo sheets and pillowcases we purchased started pilling after the first wash.

November 30, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Phoebe, we're sorry that this is your experience. If you haven't already, please email us at hi@mysilvi.com with your order number and we can offer a replacement!

Rated 3 out of 5 stars

The Pillow Case lost it's silkiness…

The Pillow Case lost it's silkiness after the first wash (yes I followed the washing instructions). It's still nice to sleep on, but expensive for what it is. Some of the threading has come off from inside the case.

November 30, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Cat, thanks for your review! We're sorry to hear this, if you haven't already feel free to email us at hi@mysilvi.com with your order number and we can offer a replacement or refund under our 100 night guarantee :)

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I ordered on November 24th and I have…

I ordered on November 24th and I have not received anything. My credit card was charged for the full amount, yet it has been over three weeks and I have not received the items. The email says they were shipped and would take at most 5-7 days, but it has been over three weeks. I have sent multiple emails asking g for updates and I am told it will be here. These were Christmas presents and with Christmas less than a week away I am worried I will not have anything for these family members.

November 24, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Jill, we're so sorry that this is your experience and understand how frustrating it is. If you would prefer, feel free to email us again and we can offer you a refund instead.

Rated 5 out of 5 stars

I ordered my sheets on early November

I ordered my sheets on early November. They have been in Bew Jersey since November 24. I have been charged for them
However, customer service has been great!

December 17, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Renee, we're so sorry that this is your experience! We're trying our best to get to the bottom of this. If you haven't already, please email us at hi@mysilvi.com with your order number and we can issue a refund.

Rated 1 out of 5 stars

Places an order 11.27.22 and it is now…

Places an order 11.27.22 and it is now 12.17.2022 and I haven’t received my items.

December 17, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi, we apologise for the delay! If you haven't already, please email us at hi@mysilvi.com with your order number and we can issue a refund.

Rated 1 out of 5 stars

I placed my order over a month ago and…

I placed my order over a month ago and I'm still waiting for it to arrive. I've spoken with customer service and it's a logistics issue but geez!

November 18, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi, thanks for reaching out to us. Unfortunately it is beyond our control at the moment, however we are trying our best to resolve the issue and get the parcel to you as soon as we can. We're so sorry for the inconvenience!

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I haven’t received my order

I haven’t received my order, and I haven’t received any communication about it. Pretty frustrating. When I reached out after 2 weeks I was told it was held up in customs, but the tracker says it was in New Jersey, so…? Then nothing.

November 25, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Cara, apologies for the delay! We're trying to resolve this to get your parcel out to you as soon as we can. If you would like, we can organise to issue you a refund, let us know!

Rated 5 out of 5 stars

Best bedding company ever!

Bought my pillowcase a while back and recently got gifted their duvet cover for my birthday. They're so soft and cooling. Perfect for the summer.

December 14, 2022
Unprompted review
Argie logo

Reply from Argie

Happy birthday Will! And thank you for the review :)

Rated 5 out of 5 stars

duvet cover

The duvet cover is colour exact and feels just like sheets!

December 1, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Thanks for the review Riley :)

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Pay attention to care instructions

Good instructions provided. My only wish would be that it came with a sample of pH neutral detergent to allow to wash and start using right away. It took me a few days to find the pH information for the laundry soaps we had on hand (none were neutral unfortunately).

December 15, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi there, thank you for sharing! We're working on expanding on laundry strips outside of Australia so you can try them out too :)

Rated 1 out of 5 stars

Didn’t get my order

December 15, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Shawn, apologies for the delay on shipping. Please email us at hi@mysilvi.com if you would to arrange a refund.

Rated 2 out of 5 stars

I still haven't received my order

I still haven't received my order, it's been a month. Customer service said "it must be stuck in customs like the rest." Cool.

December 10, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Shalene, we're really sorry that this is your experience. We're working hard to resolve these delays, if you would like a refund please let us know and we can organise it!

Rated 1 out of 5 stars

Still haven't received my order from…

Still haven't received my order from November 21st.

November 21, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi Susan, we apologise for the delay. If you haven't already, please email us at hi@mysilvi.com and we can organise a refund.

Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

The item has not been received

The item has not been received. It's been 2 weeks since shipment. The order was shipped on the 28th of November, it is now Dec 13th. It hasn't reached the USPS yet, it's been stuck in a holding location this entire time according to the tracking link. Customer service responded quickly but has not provided a solution.

December 13, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi there, thank you for your review. We understand that this is frustrating, but unfortunately the shipping delay is beyond our control. We're working hard to resolve this! Please let us know, if you would a refund and we can organise this for you.

Rated 4 out of 5 stars

Good customer service

I had a great customer service! After i receiveid a broken pillowcase, the team sent me a new one super quickly! Love my new pillowcase!

December 12, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Thanks for the review Eve!

Rated 1 out of 5 stars

Suoer Slow Delivery

I have not yet received the pillowcase - it has been over 2 weeks since I ordered. Very disappointed.

December 12, 2022
Argie logo

Reply from Argie

Hi there, we're so sorry that this is your experience. We're working hard to get the parcel out to you as soon as we can. If you would prefer a refund, please let us know by sending an email to hi@mysilvi.com and we can organise this.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look