OFFCUTS Shoes Reviews 303

TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 35 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers are generally pleased with the products, often finding them to be in great condition and offering excellent value for money. Many appreciate the reduced prices on shoes, boots, and trainers, and the honesty regarding the condition of the items. Reviewers frequently mention quick dispatch and delivery, and a smooth ordering process. However, a significant number of people were dissatisfied with the delivery service, primarily due to issues with Yodel. Common complaints include parcels not being delivered, being left in inappropriate locations, or being returned prematurely. Some customers also reported difficulties with customer service when trying to resolve these delivery problems, including delays in refunds for lost items.

What people talk about most

Product

Customers consistently note positive experiences with product. Many reviewers praise the good condition of... See more

Delivery service

Users describe ambiguous interactions with delivery services. While some customers report super fast... See more

Order

Reviewers mention ambiguous feedback about order. Some customers report positive experiences, with quick... See more

Price

Consumers find price to be ambiguous. While some reviewers praise great prices, reduced prices, and excellent... See more

Quality

People report ambiguous experiences with quality. Many customers received shoes in perfect or great... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I was a bit sceptical at first because of the reviews, but I’m absolutely buzzing with my purchase. Picked up a pair of OnCloud trainers that retail at £130 for just £90, in my size and in perfect c... See more

Rated 5 out of 5 stars

Only ever ordered from here once but the boots were graded 'good' but came looking brand new so I feel I got an amazing bargain for a pair of boots i wouldn't have been able to afford directly from Of... See more

Rated 5 out of 5 stars

I recently bought three different pairs of Adidas Samba OG trainers. They were dispatched within 48 hours, tracked with Yodel and arrived in excellent condition - no sign of being display etc. After r... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I bought of Offcuts Adidas Sambae recently. Was little bit worried what would be state of them but actually they are great! The only thing was they arrived in not original Adidas box which didn't... See more


Company details

  1. Shoe Store

Written by the company

OFFCUTS is the sister brand of high street shoe retailer, OFFICE, offering exclusive discounts and deals on ex-display, one-off pairs and end-of-line styles. We’re home to exclusive, unique, wonderful shoes from the world’s leading footwear brands at discount prices you won’t find anywhere else. We normally only stock one of each item, so make sure you buy your favourite pair while they're still available! Some of our end of line pairs may have featured as an ex-display product in an OFFICE high street store, and may suffer from minor markings or fading from being on display. We make sure that all of these little imperfections are photographed and described on each product so you know exactly what you are buying. Please take these imperfections into consideration when purchasing.


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

303 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 60% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Boots

Great items for sale on this site boots I ordered are awful, cheap ugly things

February 22, 2025
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Thanks for your feedback. We're really glad to hear you found great items on our site, but we're sorry to hear the boots didn’t meet your expectations. That’s definitely not the experience we want for our customers. We can see you have now been refunded.

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Love Offcuts

Love Offcuts. Have bought a lot from you over the years . I can buy great designer quality footwear at a fraction of the normal price .
The only problem is having to pay for returns, which I have had to do occasionally as the size is too small? It seems a 3 or 4 varies a lot.

February 22, 2025
Rated 5 out of 5 stars

Very Happy with my Barbour Boots

The Barbour Boots I ordered were good value and as described online. There were only a couple of minor marks which were unnoticeable. The fit was good.
They arrived speedily and the shipping costs were reasonable.

February 22, 2025
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Would rate zero if possible

Would rate zero if possible. I’m not one to leave bad reviews, but this took the absolute piss. I ordered a pair of trainers for my birthday, but I received some black boots instead… Multiple back and forth on emails as that’s their only way of contact (which takes multiple days for a response every time), been passed from person to person and the issue has still not been resolved. I even paid out of my own pocket to return these boots and I’m still yet to receive a refund for the item itself. There has been no acknowledgement other than please wait 3-5 business days… It’s been weeks…: Steer clear. The worst customer experience I have ever had.

January 20, 2025
Unprompted review
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Hi Louise , thanks for your review. We're sorry to hear that you had a less than perfect experience shopping with us. We can see that you're order was shipped incorrectly and we were expecting to ship the correct product to you on receipt of the original order. Unfortunately due to courier delays we did not receive your return until a day after the advised 3-5 business days. We have processed a full refund for you and apologise again for the disappointment caused.

Kind Regards
OFFCUTS TEAM

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant

Brilliant! 🤩
I have to say I was a little sceptical as the boots I wanted were £100.00 + postage but originally they were £160, so I took the risk and so glad I did, they’re fab🤩 shipped so quickly, they were G2 but in almost perfect condition, just no stuffing in the shoes, really happy, thank you Offcuts 👍

January 10, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I would never purchase again from this…

I would never purchase again from this company parcel shows as delivered but it wasn’t and trying to get it sorted out is disgraceful there is a lack of customer service message thought messenger and no reply try online chat can’t speak to anyone my first order and will be my last just sort this out and reply instead of ignore people 257577 is the order

December 14, 2024
Unprompted review
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Hi Deborah , We're sorry to hear that you haven't received your order and can understand your disappointment when issues like this arise. We have now refunded your order in full. We apologise again sincerely for the experience you have had.

Kind regards

OFFCUTS Team

Rated 4 out of 5 stars

Good quality and price

Have made 3 purchased and was very pleased with the quality of the items. Delivery was good too. Will order again.

October 25, 2024
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Hi! Thanks for your review. We're happy to hear that you had a great experience with us.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service and delivered in good…

Fantastic service and delivered in good time too and saved me some money as they was out of stock and when they came back in stock they was reduced in price so I was even more pleased for that as I would of paid the full price had they been in stock only a week earlier.

October 25, 2024
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Recieved my order within 3 days

Recieved my order within 3 days, was expecting a slight flaw due to being a third of the price! But can’t fault them at all! Immaculate! I’m am so very pleased with my purchase, I will order again
Tracey

October 30, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

DO NOT order from this company

DO NOT order from this company! I ordered a pair of Birkenstocks which arrived promptly but were sadly delivered in the wrong size. Got in touch with Customer Services who also replied promptly asking for evidence showing the box and shoes which I sent back straight away. I was then asked to post the shoes back (at their cost) but I would only receive a refund (the size of the shoes I actually ordered seemed out of stock now - a fact that Customer Services neither denied or confirmed though) once the shoes arrived back in their warehouse (plus 5 days processing time). This is not okay and in fact illegal. I had a contract with Offcuts Shoes for an item which they did not deliver to me. They sent me a wrong item and of course I'm happy to return this but they're not in a legal position to withhold my refund (for the item for which I actually have a contract with them) until the shoes arrive back with them (plus 5 days). I don't see why I should be out of pocket for weeks for this businesses mistakes, so I will now be taking this up with my bank as I don't believe businesses should get away with shoddy business practices like this. I order a pair of shoes, they're not in stock = money back, easy peasy!

October 23, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling customer services

Office Offcuts have dreadful customer services. Before buying the shoes, make sure they are a brand you know fit you well so before you buy them you will know that you won't need to return them. Do not buy Office offcuts own brand because the sizes are not correct. Office offcuts own brand shoes are cheap and nasty, and avoid at all costs. If the shoes don't fit, then customer services will make you pay £3.99 delivery fee, a further £2.50 yodel returns, and then they will make up a fake reason for keeping the shoes without giving a refund. I have been shopping with them for many years because their prices of their shoes are so
good, but buyer beware, only order if you know you will be keeping the shoes, make sure you pay by Paypal, and DON'T even attempt to contact customer services because I can't even begin to describe how appalling their customer services are. The staff should be ashamed to even admit they work there.

October 11, 2024
Unprompted review
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Hi Samm , We're sorry to hear that you haven't had a great experience with us on this occasion. Your standard delivery fee would be refunded if you send back your items within the 28 day period. When we receive your return, our team aim to have your refund put through as soon as possible.

Kind Regards

OFFCUTS Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Hidden Gem

Can't fault the service I received with my order. Saved approx £40 (30%) of RRP, and the Birkenstocks I received were absolutely immaculate. Order to delivery was about 3 days, which I expected with not paying for fast delivery, and I was kept informed of progress the whole time. Will definitely be using Offcuts again.

September 19, 2024
Unprompted review
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Hi Andy, thanks for your review! We're happy to hear about your experience at OFFCUTS and we hope you enjoy your Birkenstock's for many trips to come!

OFFCUTS Team

Rated 1 out of 5 stars

Delivery photo shows my parcel being…

Delivery photo shows my parcel being delivered to a different house, and which I can prove isn't my house - contacted the courier who could not confirm address it was delivered to and advised to contact the sender to investigate and their response was to file a chargeback on my card and to tell me that they would not be replying to any further emails. Disgraceful customer service. I will never be shopping here again.

September 14, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Refusing to refund money owed due to lack of stock

Order no 242875 Is owed a £9 refund but Anna at OFFCUTS is refusing to refund the £9 to the original card the order was placed from, or indeed at all.

I shouldn’t even have to ask for a refund. It should be automatic when you don’t fulfil the order. A professional company would do this automatically and would not wait for a request for a refund or make excuses.

September 6, 2024
Unprompted review
OFFCUTS Shoes logo

Reply from OFFCUTS Shoes

Hi , Thanks for your review. We've looked into this for you and can see that your refund was processed yesterday and that it cleared at our end in the early hours of this morning (12/09/2024). Please confirm that you have received this and if we can help you further , then please contact us at offcuts@office.co.uk.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look