Pet Jellyfish Reviews 

109
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Our first jellies arrived yesterday, all healthy and well. They we fed, and slowly introduced to their new forever home. The tank had been cycled for a little while as the jellies were delay due to... See more

Rated 5 out of 5 stars

We absolutely love our jellies. As first time jelly fish owners, we definitely had to learn a lot about how to care for them. Patrick at Pet Jellyfish really helped us a lot when it came to figuring t... See more

Rated 1 out of 5 stars

Tank was satisfactory, however the instructions and support were embarrassingly bad. If you're a newcomer, don't even bother. They came in a mixture of Japanese and German. The email support was just... See more

Rated 4 out of 5 stars

As a first time buyer of jellyfish, Andy, who runs petjellyfishuk was more than happy to advise and offer support to me. After an unfortunate event where one jellyfish passed away, a discount was... See more

Company details

  1. Pet Store

Written by the company

Retailer of Pet Jellyfish Tanks, Live Jellyfish, Food and Accessories.


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

109 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(109)

5 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Read the negative reviews…

The other reviews on this company are most likely false or submitted by the company themself. The I bought from this site after an issue with its sister site ‘UKJellyfish’ and I was faced with even more issues. The filter is far too strong, sucks in the jellyfish by their tentacles, the filter is awful, lets everything through, even with the additional filter material I added, the tank can be purchased elsewhere for more than half the price.
They re-package everything poorly, items from other brands siphoned down and shipped to you in torn up fish bags, but for more cost than the actual product!
They give you all this made up information on how the tank works, no manual or leaflet about how to care for the jellyfish, just 30s long video clips and poorly written PDF’s.
And this company is also not based in the UK, despite having a UK domain! Read the bad reviews, they are from real people!
- I have also reverse-image searched the photos for the ‘positive’ recent reviews and they are all from google / people who do not match the name shown. Additionally read some of the replies to these reviews from ‘Adam’ in CS, it seems they’re hiring children to reply. Be cautious if you buy from here.

February 20, 2025
Unprompted review
Pet Jellyfish logo

Reply from Pet Jellyfish

Dear Jj,
We were unable to find any order under your name or details matching your experience. If you did purchase from us, please contact our support team so we can assist you directly.

That being said, we take all feedback seriously and want to clarify a few points for anyone reading this.

Our filters are specifically designed for jellyfish care, but as with any aquarium, adjustments may be needed to ensure optimal conditions. We provide guidance on how to modify flow settings if necessary, and our team is always available to assist customers who reach out with concerns.

Regarding packaging, we securely repackage some items to ensure they arrive safely, and all products we provide meet our quality standards. If any item ever arrives damaged, we encourage customers to contact us so we can resolve the issue.

As for care instructions, we provide detailed digital guides and video resources to help customers set up and maintain their tanks successfully. While we recognize that some customers prefer printed manuals, our online resources allow us to keep instructions up-to-date with the best practices in jellyfish care.

Lastly, our company operates internationally and serves customers worldwide. We do not create or submit false reviews—our positive feedback comes from real customers who have had successful experiences with our products.

If you have any further concerns or would like to provide details to help us locate your order, we encourage you to get in touch. We’re always happy to assist.
Regards
Adam, customer service team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

We love our jellies!

We absolutely love our jellies. As first time jelly fish owners, we definitely had to learn a lot about how to care for them. Patrick at Pet Jellyfish really helped us a lot when it came to figuring things out. He was very responsive and gave us great information, videos and guides. Any issues were resolved quickly and satisfactorily. I highly recommend Pet Jellyfish as a great place to get your jellies and jellies supplies.

January 6, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

O16 Starter Kit

I purchased the O16 starter kit. When I started the tank about a week in the ammonia level was still high. I reached out to PetJellyFishUS, Patrick responded within a day and advised how to fix the water ammonia levels. He also gave me links to YouTube videos for the manual. Also you get to request your delivery date for the jellyfish for when your tank is ready. Mine arrived about 12 days after my tank was started.

March 5, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I purchased a beginners kit for my mom…

I purchased a beginners kit for my mom as a gift and she was so excited! She has always wanted to have a manageable system for real jellyfish. These two new additions to the family have quickly want everyone over and is absolutely beautiful! The team was great and very helpful With anything I needed in the process.

March 4, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

RESEARCH FIRST & BUY ELSEWHERE

I'll start saying that I'm doing 2 stars instead of 1 because the customer service was ok and the jellies did arrive alive and well. Patrick responded to my emails quick and handled THEIR early mistakes well. But this company is unprofessional and a RIPOFF.

MOST IMPORTANT THING: DO YOUR RESEARCH! LEARN WHAT THE SCIENCE IS BEHIND THE MARINE ENVIRONMENT THAT YOU'RE CREATING! And you CAN'T rely on them to teach you.

I've wanted jellyfish for YEARS so I decided to buy a "starter kit" from Pet Jellyfish for the ease of not needing to spend as much time finding everything I need...

I received my order missing 2 important things. Patrick was able to send those out to me pretty quick. But it's RIDICULOUS how they package everything - it all comes in plastic bags that are marked for other products. I'm all for reusing plastic, but the salt bag came with holes in it and there was salt all over everything. The liquid bacteria also came in a bag! It's LIQUID in a plastic bag tied in a knot? Why not in the bottle labeled with the info? The NO3 test kit came in a box clearly used and opened!

I got the starter kit as it's advertised as being perfect for beginners. I expected an official manual/booklet with detailed directions for how the tank works, how to maintain water levels, jellyfish care, and about different issues you can have with possible solutions, etc. A PDF via email would have been fine too! YOU GET NO INSTRUCTIONS/MANUAL SENT. All I got was an email with very vague instructions in the body of the email and a few links to half a$$ed youtube videos which had info conflicting with the email.

For the water to be a stable environment for anything to live, you need bacteria present which feeds on the waste from he jellies and left over food otherwise it's toxic. Some people prep the water and grow that bacteria for over a month before putting anything live in. This company sends you the liquid starter bacteria and claims the water is ready in 7 days. Try googling this and you'll find many conflicting opinions about using the starter stuff. The thing is that the starter bacteria that companies are bottling up has an expiration date (it's live bacteria living in a bottle), and when it's unsealed, it'll only last a few months. Again, my bacteria was sent to me a plastic bag tied in a knot, so who knows when the bottle was set to expire, or when it was opened. I chose to use both methods to grow bacteria - I used the bacteria sent to me, but also waited 5 weeks before ordering the jellies to let it grow. I followed all the instructions sent, only difference was I waited several weeks before putting jellies in which should have only BENEFITED and made my tank more prepared. I've had the jellies for 3 weeks now, so the tank has been set up for a total of 8 weeks, and it's only NOW going through the cycle with that bacteria! Don't need more detail, but let's just say that now my jellies are in danger. So either they sent me expired bacteria, OR it was fake. But people complaining in reviews saying their jellies died - it's probably because they trusted that the water was ready in 7 days - wrong.

IT'S A RIP OFF! I paid $700 for this kit. I assumed it would come with detailed instructions and everything I need. but no. My theory is the bacteria came in a bag because they didn't want to send me the whole bottle so they split it up among these kits (I just bought a new bottle for $10). The test kit they send you is for NO3 only, you need to monitor levels for other things too, mine came in an open box with the substances SO tiny and clearly taken out, so I bet they split them up too. I bought a different testing kit that includes all you need for $15. I'm sure they get everything wholesale and the fact they're not even sending you the full amounts of the products that are already cheap at regular prices is just shameful. They are literally nickle and diming you. You can buy my same exact tank on amazon for $150. And if I had just researched everything else I needed, I could have purchased it all separately including jellyfish for around $150 and learned on my own while paying a total of $300 and I would have felt way more prepared/educated and could have saved $400.

The jellyfish are cool and I believe I'll get the hang of it and don't anticipate the maintenance being that bad once everything is settled. So get them if you want! But don't buy from this company. DO YOUR RESEARCH and just buy everything separately from other places so you don't waste time figuring everything out anyways after wasting money and potentially endangering your jellies.

To the business: If you're gonna charge top dollar, have some freakin pride in what you're sending to people! and you'll spend way less time on customer service answering questions and dealing with bad reviews if you just create some detailed instructions with important info!

February 28, 2025
Unprompted review
Pet Jellyfish logo

Reply from Pet Jellyfish

Dear Helina,

Thank you for taking the time to share your experience. We truly appreciate your feedback, and while we’re sorry to hear that you were disappointed, we’d like to clarify a few points for the benefit of others reading this.

First, we’re glad to hear that Patrick provided excellent customer service and that your jellyfish arrived healthy and well. Customer satisfaction and the well-being of the jellyfish we provide are our top priorities.

Regarding the packaging, we strive to minimize waste while ensuring that all items are secure during shipping. The salt bag issue you experienced is not the norm, and we would have happily replaced it had we been informed. The bacteria solution is shipped in a sealed bag for safe transport, not as an attempt to withhold product. However, we will certainly review our packaging process to see if improvements can be made.

As for instructions, we provide digital resources rather than printed manuals to keep information up-to-date and accessible. Our guides and videos are designed to help new owners, and we encourage customers to reach out if they need clarification. However, jellyfish keeping is a nuanced hobby that benefits from independent research, and we always advise customers to familiarize themselves with marine tank cycling and proper care.

Regarding the cycling process, there are multiple methods to establish beneficial bacteria, and we base our recommendations on industry best practices and years of experience. Bottled bacteria can be an effective tool when used correctly, though as you pointed out, different aquarists have varying opinions. The health of any aquarium depends on a combination of factors, including setup, maintenance, and adherence to care instructions.

Finally, the pricing of our kits reflects not only the physical components but also the expertise, customer support, and quality assurance that go into creating a streamlined, reliable experience for beginners. While it is possible to source individual components at lower prices, our kits are designed to simplify the process and ensure compatibility, which is why many customers find value in them.

We understand that your experience did not meet your expectations, and we genuinely regret that. We’re always looking for ways to improve, and we appreciate your input. If there’s anything further we can do to assist, please don’t hesitate to reach out.

Regards
Adam, Customer service team

Rated 4 out of 5 stars

Fast delivery however the first group…

Fast delivery however the first group of jellyfish were not healthy. Patrick was able to resend a second batch as replacement and 3 of the 4 are well and healthy; received a refund for the 1 unhealthy one

Patrick is responsible and reasonable. Solid experience and best experience getting jellyfish ex-US by far

February 17, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Solid product and fantastic service!

The jellies are great and the starter kit had everything we needed, but what really sold me is the responsive and helpful customer service they have! If you have any doubts about anything, definitely shoot an email to support and you'll be as sold as I am.

February 3, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Blue cannonball

So I recently purchased 4 blue cannonball jellyfish from PetJellyfish, and I couldn’t be happier! The ordering process was seamless, and the jellyfish arrived healthy, active, and beautifully packaged with care. The team (Adam and Nina) provided clear care instructions and was responsive to my questions. Highly recommend petjellyfish for their quality, professionalism, and dedication to these unique creatures—thank you for an amazing experience!

October 1, 2024
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Amazing Experience

From day 1 with dealing with setting up my jellyfish I have received extremely great customer support. My e-mails were answered in a timely manner and with professionalism. For sure will be continuning as a customer.

December 5, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Do not buy!!

Do not buy!!! The aquarium is not fit for purpose- jellyfish just die and the company does nothing but charge you for replacements, they do not care about the animals at all.

Pet jellyfish are refusing to give a refund for the starter kit despite how expensive it is, when it does not work. This is still ongoing since we purchased the kit back in January.

Learn from our mistakes and AVOID!!!

December 6, 2024
Unprompted review
Pet Jellyfish logo

Reply from Pet Jellyfish

Dear Rachel,

We are sorry to hear that you had a bad experience with our company.
The aquariums we sell, including the one you purchased, have been in use in our showroom for several years without any issues.

If the aquarium has been used and the 14-day return period has passed, we truly cannot issue a refund according to our terms and conditions.

We hope that maybe someday in the future, you will give jellyfish another chance.

Best regards,
Nina

Rated 5 out of 5 stars

Great communication

Great communication. The jellyfish were too small to ship and they kept us informed of all the delays. Shipping next day - I had all the tracking info. We also received a sheet how to care for the jellyfish. Jellyfish came healthy and alive!

November 14, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

I am really pleased with the service I received, I ordered my Jellies on Sunday evening and by today (Wednesday) they are happily swimming in there tank.
The information I received beforehand from Pet Jellyfish was excellent and they kept me up to date on the delivery date.
Very healthy looking Jellies too.

October 23, 2024
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very efficient

Very efficient! Dr. Krampera is always very kind to interact and provide useful suggestions. Pet Jellyfish is a very professional company, I do recommend it.

October 21, 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look