Photobox.nz Reviews 

970
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Photobox was great, but unfortunately the website for NZ and Australia shut down. You're no longer able to produce books nor order additional copies of the books you created earlier. All access to t... See more

Rated 5 out of 5 stars

Have created calendars with Photobox for several years now, and each year there have been improvements made which have made it easier to create online. Now it's very easy and no hassle. Am very plea... See more

Rated 5 out of 5 stars

Love using this website to create and send gifts to friends overseas. The price of postage these days makes gift sending very difficult when you live on the other side of the planet from friends and f... See more

Rated 3 out of 5 stars

For some reason, I had to confirm to DHL staff member where to deliver parcel? Wasn't good timing as I was at a conference. Would have thought delivery address at the time of purchase be su... See more

Company details


Contact info

2.5

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

970 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.5

All reviews

(970)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Photobox WAS great - but no more

Photobox was great, but unfortunately the website for NZ and Australia shut down. You're no longer able to produce books nor order additional copies of the books you created earlier. All access to their website has gone which is really disappointing.

May 11, 2026
Unprompted review
Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

Website hard to navigate. Photos reasonable

I have used photobox for a number of years and always been happy with their service. Recently ive found the website much harder to navigate. Editing photos is really hard to phathom. I almost gave up. Postage is really expensive too so only worth using photobox with an offer code.

January 13, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Beware Photobox- Can no longer deliver…

Beware Photobox- Can no longer deliver to NZ or Australia for that matter - Nowhere are you advised of this till the final stages after ordering of shipping. I wasted 4 entire days of a busy life meticulously preparing an album for a special occasion that I cant get delivered!!!!!!

November 22, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Impossible to contact

Ordered 3 calenders from Australia photobox, paid for tracked delivery, my order was sent in separate parcels and only one sent via tracked delivery other sent standard which hasn't arrived for Christmas. Order made 11th Dec, sent 14th Dec and now 22nd and not here. The tracked delivery was sent 15th and arrived. I dont understand why it was seperated. There is no way to contact anyone chat is just a robot and email is a generic response. Very disappointing, if I new this was a UK company I would never have ordered as website had AU I didn't realise untill my bank showed international fee. Would not recommend or order from again.

December 22, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

It has been 5 weeks since my order was…

It has been 5 weeks since my order was placed. At this time i have NOT received my Order. Do you think this acceptable? Please, let me know what you think of your Service.
MIke Lange

May 19, 2023
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Mike,

Thank you for sharing your feedback with us.

We are really sorry to read that you have not received your prints as it has been 5 weeks since your order was placed, we understand your disappointment.

In order to achieve a satisfactory solution, we have reached out to you to discuss personally the missing prints. We would appreciate it if you could check your email and provide your response so that we discuss the ways to resolve this query.

We are looking forward to your message, Mike, and once again we do apologize for the inconvenience this issue has caused.

Furthermore, you can always reach out to us at info@photobox.co.uk, live chat, or our helpline on 0330 053 3353 with any further comments, concerns, or suggestions, or if you require further assistance with your order, as we would be more than happy to assist you.

Kind regards.

Arnel M.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Confusing website, overlong delivery

I wanted and got glossy, but it said only matt was available when I was ordering which was confusing. It took a really long time to arrive. I had ordered two copies of all of the photos, but only received one. I'm now going to a different company that delivers much quicker for the second lot but that requires choosing a fiddling with over 400 photos again which is a pain.

May 18, 2023
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Jo! Thank you for your review!

We are so sorry that you encountered some difficulties while ordering your prints, and that it took really long for them to be delivered, where you received only one set of your prints. We always respond to customer feedback to develop our products and services, so thank you for informing us. Your satisfaction is our highest priority, and therefore we would like to remedy this for you.

Jo, in order to achieve a satisfactory solution, we have reached out to you to discuss personally these issues. We would appreciate it if you could check your email and provide your response so that we discuss the ways to resolve this query. We are looking forward to your message, and once again we do apologize for the inconvenience this issue has caused.

Please feel free to reach out to us at info@photobox.co.uk, live chat, or our helpline on 0330 053 3353 with any further comments, concerns, or suggestions, or if you require further assistance with your creation, as we would be more than happy to assist you. Kind regards!

Rated 3 out of 5 stars

The photo books are well made and bound…

The photo books are well made and bound nicely, but there's a color casting in both runs. I had two batches, one is a bit yellow and the other blue.
Sadly the paper strapping is a total waste of time as it snaps like tissue paper and the books all moved around and got smashed on the corners, really spoiling them.
They are better protected in plastic bag and require a much stronger binding. I know this is not green, but they require wrapping within the box. Shipping companies are very rough handlers and need a "Handle with Care" notice on the package.
Is there somewhere I can post photos of the damage?
This will not put me off, but I wonder if the company is getting too big and standards are slipping.

May 9, 2023
Rated 1 out of 5 stars

Received the survey before the product

Received the survey before the product. No tracking numbers or order updates provided. First contact is a survey

March 30, 2023
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi,

Thank you for your feedback about your recent ordering experience.

We are really sorry to hear that instead of receiving a tracking number and an update about the status of your order, we have sent you a survey. This is unusual, and we apologize for the impression that we have left.

We hope that you received your order and that you are satisfied with the quality, but if that is not the case, or you have a complaint, I would like to ask you to contact us directly via our email address info@photobox.co.uk, when contacting, please make sure to include your full name and your email address as it appears on your Photobox account. We also have a helpline where you can reach us at 0330 053 3353 or our live chat.

We are at your disposal, so please let us know if further assistance is needed.

Kind regards,

Rated 1 out of 5 stars

Photobook never arrived

Photobook never arrived - said delivery date of 17 March. Tracking button took me to website in Spanish.

March 12, 2023
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Sarah! Thank you for contacting Photobox on Social media.
We are so sorry that you still have not received your photobook. We always respond to customer feedback to develop our products and services, so thank you for informing us. Your satisfaction is our highest priority, and therefore we would like to remedy this for you.
Sarah, in order to achieve a satisfactory solution, we have reached out to you to discuss personally the missing photobook. We would appreciate it if you could check your email and provide your response so that we discuss the ways to resolve this query. We are looking forward to your email, and once again we do apologize for the inconvenience this issue has caused.
Sarah, please feel free to reach out to us at info@photobox.co.uk, live chat, or our helpline on 0330 053 3353 with any further comments, concerns, or suggestions, or if you require further assistance with your creation, as we would be more than happy to assist you. Kind regards!

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

I love it!

I am very happy about the purchase, and the delivery was fast. Just one negative thing was one of the edges of the Acrylic photo block was damaged due to the delivery, I think. I hope you can properly pack for safe delivery next time, but I'm a happy customer overall!

March 13, 2023
Rated 4 out of 5 stars

5 star quality

I love the thickness and quality of the calendars and have purchased one every year for the past 5 years. I just allow for nearly a month in advance for delivery although it normally gets to me in NZ within 14 days.

February 26, 2023
Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

I have had a mixed experience

I have had a mixed experience. I was ordering over 1000 photos and I went through them all individually to choose if I wanted them cropped to the photobox dimensions or with little white edges. By the time I got to the end I only had 800 photos, so I contacted support immediately. By the time I got through my photos were all gone. The support person told me to just try again, with no sympathy that this had taken hours.

I tried again, and this time I was able to choose all my cropping as I wanted without any photos disappearing. However, when it came to choosing gloss or mat it was stuck on mat and wouldn't let me switch to gloss. I placed my order for fear of my photos disappearing again and contacted support immediately. They said all they could do is cancel my order and I could place it again, choosing all the cropping from scratch again. I asked her to put a note with my order instead and she did, saying that there was no guarantee that the printers would see it. They did! I was super happy when I got my order and saw that it was all gloss :)

December 23, 2022
Rated 2 out of 5 stars

Frame damaged

Frame damaged. Sent photos but have had no response from you

December 18, 2022
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Nuala,

Thank you for sharing your feedback with us.

We are really sorry to read that your framed print has been damaged, we understand your disappointment.

In order to achieve a satisfactory solution, we have reached out to you to discuss personally the damaged order. We would appreciate it if you could check your email and provide your response so that we discuss the ways to resolve this query.

We are looking forward to your message, Nuala, and once again we do apologize for the inconvenience this issue has caused.

Kind regards.

Arnel M.

Rated 4 out of 5 stars

Great service

Easy ordering. Fast production of items. Quality product. Fast delivery at a busy time of year

December 18, 2022
Rated 2 out of 5 stars
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Rod! Thank you for reaching Photobox on social media.

Rod, please accept my most sincere apologies for the inconvenience and disappointment caused. Rod, since the satisfaction of our customers, is the most important thing to us, I sent you a private e-mail so that we can solve your query. I look forward to hearing from you soon.

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

It didn’t arrive when I was told it…

It didn’t arrive when I was told it would!!! Not in time for Xmas and still isn’t here

January 5, 2023
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Will! Thank you for reaching Photobox on social media.

Will, please accept my most sincere apologies for the inconvenience and disappointment caused. Will, since the satisfaction of our customers, is the most important thing to us, I sent you a private e-mail so that we can solve your query. I look forward to hearing from you soon

Rated 2 out of 5 stars

Delivery didn't arrive on time

I paid extra to have my photobook delivered before Christmas but it didn't arrive in time. I still haven't got it yet as the courier didn't leave it in my letterbox on the 27th (and I was actually home that day) and then I went away so I'm now waiting for the PO to open on the 4th Jan so that I can collect it.

December 26, 2022
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Michele,

Thank you for sharing your feedback with us.

We are really sorry to read that your photobook has not arrived in time for Christmas, we understand your frustration and disappointment.

Michele, please feel free to reach out to us at info@photobox.co.uk, live chat, or our helpline on 0330 053 3353 with any further comments, concerns, or suggestions, or if you require further assistance with your order, as we would be more than happy to assist you.

Kind regards.

Arnel M.

Rated 1 out of 5 stars

Time frames

Time frames, where out big time with express shipping. If I had known this I would have purchased in New Zealand or locally. I'm not sure what equals express shipping but from tracking it seems to be the exact same time as normal shipping (yes I compared it with something sent from China brought at the same time) without express shipping. Happy to provide that tracking information. Last time I brought calenders they arrived in time. I ordered on the 10 Dec and its the 3 Jan and I still don't have the calendars I ordered for Xmas. I sent an email and nobody responded. What would of been useful is a cut off date rather than advertising for Christmas, giving a est date of before Christmas for arrival, that doesn't allocate for any delays and 6 days to process the order made delivery before Christmas unrealistic. Don't charge for express delivery if it can't be provided, instead opt for fast track making etc. And above all respond to emails, I was scrambling at the last minute to buy presents in place of the calendars I ordered.

January 2, 2023
Photobox.nz logo

Reply from Photobox.nz

Hi Nicola! Thank you for contacting Photobox on Social media.

Sorry for the unusually late reply, we are currently experiencing an increased demand for our products and services, and we appreciate your patience.

We are so sorry that you did not receive your calendars in time for Christmas. We always respond to customer feedback to develop our products and services, so thank you for informing us. Your satisfaction is our highest priority, and therefore we would like to remedy this for you.

Nicola, in order to achieve a satisfactory solution, we have reached out to you to discuss personally the missing calendars. We would appreciate it if you could check your email and provide your response so that we discuss the ways to resolve this query.

We are looking forward to your message, and once again we do apologize for the inconvenience this issue has caused.

Kind regards.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look