Rainbow Rubbish Removals Reviews 

148
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Amazing experience, friendly and super knowledgeable team with great pricing relative to others. Miro and Ma came to strip our kitchen and ensured the pipes were capped and loose wires were safely add... See more

Rated 5 out of 5 stars

Reasonable price with professional service! Absolutely cleared with estimate price by pictures quote and how they provide final no obligate cost on side by collection team.Understandable cause t... See more

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely incredible! Overnight a driver was sent first thing, quote provided on arrival! (Once job was thoroughly checked!) Bags taken on the spot once paid and my client is THRILLED! This had bec... See more

Rated 5 out of 5 stars

I looked online at bin suppliers & Rainbow bins seemed competitive, when I rang they answered their phone promptly & had answers for all my questions. Delivery was on time and dropped off in exactly... See more

Company details

  1. Waste Management Service
  2. also in
  3. Garbage Collection Service
  4. Garden
  5. Lawn Care Service
  6. Moving and Storage Service
  7. Moving Company

Information provided by various external sources

At Rainbow Rubbish Removal we hate rubbish accumulation as much as you do. We detest the fact that rubbish actually exists, but because of its inevitability, we must find a suitable way to deal with it. You can think of us as your friendly neighborhood “rubbish clearing team” always on ground to deal with your rubbish and provide you with a breath of fresh air, something that we know you need and deserve.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

148 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(148)

11 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

On time

On time, fast and efficient. Called in the morning to confirm time, and very pleasant to deal with even though I was late. Would recommend.

March 1, 2021
Unprompted review
Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

Very disappointing and inconsistent…

Very disappointing and inconsistent with photos from website of results. I feel compelled to share my experience for other potential customers. I don't feel we got value for money and it's not the result we paid for after closer inspection. We hired this company to remove rubbish from the loft and sweep (confirmed on text ‘yes of course’) it clean afterwards. I sent the pictures to get a quote and accepted when they visited they would have a closer inspection. It turned out the quote was 2.5x higher then max on their site. Yes it was difficult to remove rubbish, but we paid ALLOT in the end. On a few occasions (despite being explicit what to take) tried to say "no that's extra'. The important thing for us after rubbish removal was the sweeping and cleaning up the loft. When I said to one of his employees about why the sweeping had not been done his response was "it's too dusty to sweep out the loft” and only after saying a number of time Miro confirmed on text and him speaking to Miro on his phone did he reluctantly go up and did I mention again tried to charge extra. The SHOCKING part is we learnt today that instead of sweeping up the debris and dust into bags he just swept it all over the insulation and into the ceiling and made right old mess. It took a total of 4 hours to remove the truck load you see below and sweep all the debris into our ceiling. This is an honest review to provide potential customers to make an informed decision based on their needs. The 2 stars was given to reflect the end result and value for money.

Updated 03Mar based on reply: The team were unhelpful and somewhat unpleasant to deal with, I already prompted them once, but it was met with allot of pushback and complained about being up there in the first place. The team should have known that sweeping the floors into the ceiling is not the right way and just common sense really it's not much to ask for. Overall still remain dissatisfied and know in future to go elsewhere to get the job done right.

February 28, 2021
Unprompted review
Rainbow Rubbish Removals logo

Reply from Rainbow Rubbish Removals

Hi Raymond!

We are sorry to hear that you had bad experience with our service. As it is stated on our website, the prices displayed or given over the phone are estimated. The final quote is given on premises by the collection team and you are free to cancel it if you prefer.

Our pricing is based on rubbish volume and weight, loading time and accessibility. In your case it took 4 hours and 1 additional worker to collect the rubbish. The maximum displayed price on our website that you refer to is for up to 60 minutes loading time and 2 workers.

Our collection team always asks for approval after the job is completed and you have approved the job. Any complaints about the quality of the job should be raised to the collection team while they are still on premises, so they can act accordingly.

Kind Regards,
Rainbow Rubbish Team

Rated 5 out of 5 stars

Fast

Very efficient, fast, nothing too much trouble. I called in the afternoon and by the next morning all the old furniture was removed. Some of which was very large but it was cleared away without fuss.

February 26, 2021
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Bed dismantle and removal

Called them about a bed removal yesterday and the bed has been removed already today. They dismantled it and everything.
Had no issues with them would reccomend.

January 20, 2021
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very quick service

Very quick service. I contacted them around 11:30am and they had already completed the job by 2:30.

January 5, 2021
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

The most professional

The most professional, reliable company I've found and worked with in London. Hired them on both occasions on very short notice and the team arrived and got the task done quickly with no issues .

5 star service

December 17, 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

So efficient!!

So efficient!!

Called as a last minute request to clear rubbish from my apartment the day before I moved out. Arrived Next day, when they said, ended up taking much more than agreed and only cost an additional £10!!! - would highly recommend, took about ten mins to clear everything - definitely use again!

December 17, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid!

1. They arrived more than an hour late, even though they set the time themselves.
2. We provided them with a detailed video of what needs to be removed before making the booking, but upon arrival they came up with all kinds of excuses and increased the price by 25%.
3. Instead of carefully carrying items down one flight of stairs (there was a lift too!), they threw ALL items, incl. large items like fridgefreezer and washing machine, off the balcony, causing nuisance and disturbance to all neighbours. They didn’t even have a trolley to carry large items.
4. They had no tools, so they couldn’t disconnect items like the cooker, so it was left behind.

That’s the experience we had with this company. Work with them at your own risk!

November 27, 2020
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Careless and expensive

Has no regard for the property, scratched and chipped doorways, ceilings and wooden floorboards.
Disappointing for a very expensive job. Would not five a receipt unless I paid 60 more for the VAT.
Only accepted cash.

October 14, 2020
Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I was quoted £100 after sending photos

I was quoted £100 after sending photos. When the guys turned up they claimed I needed to pay £270 for the job. Avoid this company, they are... rubbish!

October 7, 2020
Unprompted review
Rainbow Rubbish Removals logo

Reply from Rainbow Rubbish Removals

Dear Nikola,

We have investigated your case and the photos you have sent us did not show all the rubbish you needed removed. Once our operations team have arrived on site, there has been almost 3 times more rubbish than shown on the photos. Therefore, they gave you a final price based on the rubbish you had.

The prices we give over the phone or email are estimated and based on the rubbish that is seen on the photos. Final quote is given on site after our operations team evaluate the volume and weight of the rubbish to be removed.

Kind regards,
Rainbow Rubbish Team

Rated 1 out of 5 stars

Exploitative con men, avoid.

Price quoted on website for a full load of 1200kg with 1 hr load time was £300 + VAT, i emailed and explained that we need a full load but they arrived with a 3 quarter full truck and said they would load what they can and return for the rest but it would cost £580, we had already put the waste outside to be collected but as we are a small charity we explained we were unable to pay £580 so they left the site and us with a full van worth of waste at the front of our community centre.

September 23, 2020
Unprompted review
Rainbow Rubbish Removals logo

Reply from Rainbow Rubbish Removals

Dear Caleb,

The professional team that arrived to collect the rubbish has found that the rubbish would have exceeded the allowed weight for 1 van and required an additional one. We have a no obligation price policy and you are free to cancel the service after you receive the final price by our team on site. Please note that quotes given over the phone or email are not final as it is stated on our website.

We strive to provide our service as fast as possible and we always have other vans in the areas we serve for jobs that require more than 1 van.

Kind regards,
Rainbow Rubbish Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look