Smodin 

This company’s rating is unavailable due to a breach of our guidelines.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I write show notes for my podcast episodes, and sometimes they feel rushed. Using this helped structure the content better and improve flow. It's subtle, but it makes everything look more professional... See more

Rated 5 out of 5 stars

When I feel stuck on how to start a section, I type in my rough idea and see how it can be expanded. It often gives me a new perspective or a better structure to build from. It's helpful when creativi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I write updates for a non-profit organization. This helped me make impact summaries more organized and easier to read. It's useful when you want your message to be clear and impactful.

Rated 1 out of 5 stars

This is the worst scam website!!! Yesterday my son accidentally clicked on upgrade plan and they instantly charged my account without any notification. When I reach out to customer service, they just... See more

Company replied

Company details

  1. Studying Center
  2. Career and Education Provider

Written by the company

Smodin provides all-in-one writing essentials. We offer a wide array of writing and homework assistance products to students, writers, and businesses around the world in over 50 languages. Our main tools include our AI Writer (Smodin Author), rewriter, plagiarism checker, AI Tutor (Smodin Omni), and one-to-many translator.


Contact info

Breach of guidelines

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service. I sent an email and got a response right away. Thank you.

July 27, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Maria,

Thank you for sharing your experience with us! We’re so glad our team was able to reply to your email right away and provide the prompt assistance you needed. Quick and helpful support is something we work hard to deliver for every user. We look forward to continuing to be here whenever you need us.

Warm regards,
The Smodin Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

I would give actually rate it a -2 or…

I would give actually rate it a -2 or less, I reached for them to resolve a payment purchase that was made by mistake, and they refused a refund even if I’m not using there services. I worked with so many platforms before, they were nice with the support and each time the refund was successful. As I student they made the situation even more complicated and frustrating. This is clearly taking advantage of students. I would not recommend anyone to work with them. Plus they actually stopped replying to my emails after insisting on finding a common ground.

July 23, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Ary,


Thank you for your feedback. We're truly sorry to hear about your experience and any frustration caused.

A month ago, you requested access to a tool that wasn’t included in your plan. Our support agent offered an upgrade option which was later downgraded per your request and we processed the refund for the difference accordingly.

However, your most recent charge occurred because the subscription wasn’t scheduled for cancellation and the system automatically renewed it. While our policy generally doesn’t allow refunds for Visa payments, we made an exception and have since processed a refund and cancelled your subscription.

We understand how important flexibility is especially for students and we’ve taken note of your concerns for future improvements. If you have any other questions, we’re still here to help.


Sincerely,
The Smodin Team

Rated 1 out of 5 stars

I was charged unexpectedly after…

I was charged unexpectedly after activating a free trial on Smodin.io. As a student, I did not intend to subscribe and did not use the service after the charge.
I contacted support multiple times asking for a refund, even a partial one, but they refused despite my situation.
I do not recommend this platform for students or anyone looking for transparent service policies.

Basma Erramla, Morocco

June 17, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Basma,


Thank you for your feedback. We’re genuinely sorry to hear about your experience and appreciate the opportunity to clarify.

Upon reviewing your account, we confirmed that you initially signed up for a free trial. As outlined in our terms of service, unless cancelled before the trial period ends, the subscription automatically transitions to a paid plan. In this case, a yearly subscription.

That said, we understand your concerns and have taken steps to assist. Your subscription has been downgraded to a monthly plan and we’ve processed a refund for the difference between the annual and monthly rate.

We remain committed to transparency and supporting our users and we encourage you to reach out to us directly at support@smodin.io if there’s anything further we can do to assist.


Sincerely,
The Smodin Team

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Revolutionized my writing process

My writing process has been completely revolutionized by Smodin. Its AI suggestions consistently hit the mark, assisting me in refining my ideas and structuring my content more effectively. The grammar and plagiarism checks provide me with the assurance that my work is both polished and original. Whether I'm writing professionally or for personal enjoyment, Smodin is always a reliable companion.

May 22, 2025
Rated 1 out of 5 stars

Misleading trial — unexpected charge without clear warning

I signed up for what was advertised as a free trial, expecting a full month to test the platform, as there was no clear indication anywhere (especially in the Ukrainian-translated version of the site) that the trial was only 24 hours. The next day, I was charged the full subscription amount — without warning, and without even using the service beyond initial testing.

Support responded quickly but refused any kind of refund, even partial. Their explanation was that the trial details were listed under the subscription tab — not something the average user would find if the interface is poorly translated or lacks clarity.

This felt like a trap. If I had known it was only a 24-hour trial, I never would have signed up. Be very cautious before entering your payment info.
The service might be useful — but the way they handle trials and charges is far from transparent.

May 13, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Yana,


Thank you for taking the time to share your feedback. We sincerely apologize for the confusion and frustration caused by the trial experience especially given the lack of clarity regarding the trial duration on the translated version of our site.

You're absolutely right. At the time of your sign-up, the 24-hour trial period was only visible within the account page and we understand that this could easily be missed, particularly in non-English versions of the platform. We're currently reviewing this experience and working to improve how we communicate trial terms more clearly across all languages and interfaces.

Regarding the charge, you were billed for a monthly subscription, not a yearly one and your automatic renewal has since been canceled so there will be no further charges moving forward.

While we weren’t able to process a refund, we truly regret that your experience didn’t meet expectations. Your feedback is valuable and has already prompted internal discussions to improve transparency for future users.

If there's anything else we can do to help clarify or assist, please don’t hesitate to reach out.


Sincerely,
The Smodin Team

Rated 1 out of 5 stars

Scam behavior : charged $170.54 cad for a "free trial" then attempted $238.26 CAD the next day

As an international student in Canada, managing a tight budget while being restricted to part-time work, every dollar matters. That’s why what happened with Smodin was not just disappointing. It was alarming.

I signed up for what was clearly presented as a free trial. I never used the service — not a single credit, not a single feature. Yet, I was charged $170 for an annual subscription, with no warning, no confirmation screen, and no explicit consent on my part.

To make matters worse, there was a second attempt to charge me $238.26 CAD, which my bank thankfully blocked. I never agreed to any of this.

When I contacted the customer support, they claimed that since the service is digital, it couldn’t be refunded. That rationale is both technically and ethically flawed. Access to digital services can be revoked, accounts can be deactivated, and usage rights can be disabled. Especially when there has been no actual usage. In my case, the platform shows zero activity: no credits used, no tools accessed, NOTHING AT ALL. You cannot call this fair business. I only entered my card details with the intention of exploring the service during the trial period, and at most, I would have considered opting for a one-month plan if I found it useful.

Smodin's practices does not reflect transparency. It’s entrapment. I’ve reported this to my bank and will pursue the matter further with consumer protection agencies.

I urge others to steer clear of this platform. And to Smodin : reverse this charge and cancel the subscription and ISSUE A REFUND.

UPDATE MAY 9th
Hi,

You initially charged me $170.54 CAD.

You then issued a partial refund of only $161.59 CAD, and without any explanation, you proceeded to charge me an additional $21.42 CAD on the same day.

This means I am still out $30.37 CAD in total — and I have no idea why. I never used the service, never authorized these amounts, and never received a clear explanation of any fees. This behavior is unacceptable, and borders on deceptive billing.

I demand:

A full refund of the $21.42 CAD,

An explanation for the missing $8.95 from the original amount, and

A written confirmation that no further charges will be made to my account.

You had a chance to resolve this fairly. Do not make this worse by hiding behind vague policies — I expect transparency and immediate action.

May 3, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi A. Coura,


Thank you for taking the time to share your experience. We’re genuinely sorry for the frustration this situation has caused and we understand how important every dollar is especially when working within a tight student budget.

After carefully checking your account and identified that you did sign up for a free trial and the charge occurred after the trial period ended, in line with our terms of service. We understand however, that it’s possible for renewals to catch users off guard especially if the service wasn’t actively used. That’s why upon reviewing your account and usage history, we’ve already downgraded your subscription and issued a prorated refund to reflect the circumstances.

We never want our users to feel misled or unsupported. While our subscriptions renew automatically after the trial as outlined during sign up, we’re actively working on improving transparency and notifications around billing to help avoid experiences like this in the future.

If you have any further questions or need additional support, please don’t hesitate to reach out directly. We truly appreciate your feedback and the opportunity to make things right.

Sincerely,
The Smodin Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

internet fraud

Dear Internet users. Be careful with this company. I was scammed in a similar way to people who have experienced this before (it's a pity that I only noticed their opinions now). In my case, the situation was as follows: I purchased a monthly subscription. A fee was charged. After a minute, a banner appeared showing the possibility of saving 40% of the cost. I clicked on it to read the terms of the promotion. Suddenly, it turned out that the subscription was changed to an annual one when I clicked on the banner. I canceled it immediately. Unfortunately, the fee was charged. I notified the company after a few minutes. I informed them that I did not want to use their services on an annual basis, but only monthly, and that I expected a refund. After two days, the answer came that it was not possible. My conclusions: 1. the software is poor - I managed to review it; it is not worth it - think about it before you look into it. 2. the site was designed to rip off customers (in my case - I used a smartphone browser). 3. the explanation that they can't return the funds is pathetic - everyone knows how it works; if they wanted to, they would do it without a problem. 4. the company does whatever it wants because it's from the US - being European, I have no tools to enforce a refund from them.

Edit: After intervening, the company changed the plan to monthly and refunded the difference in price.

April 24, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Robert,


Thank you for taking the time to share your feedback.
We are very sorry to hear about the frustration you experienced. We understand how unexpected charges can be upsetting, especially when navigating special offers on a mobile browser.

To clarify, after reviewing your case, we downgraded your account to the monthly plan as requested and refunded the difference between the annual and monthly subscription. We appreciate you bringing this to our attention, and we are working on improving the clarity of our promotional pop-ups to avoid any confusion moving forward.

We truly value your feedback and sincerely apologize for any inconvenience this situation caused. If there is anything more we can assist you with, please feel free to reach out directly.


Sincerely,
The Smodin Team

Rated 5 out of 5 stars

wish I found this sooner

Writing emails used to be a hassle. Now? Not so much. Smodin drafts them fast, though sometimes it’s a bit too formal when I need a casual tone. A quick edit fixes it.

April 10, 2025
Unprompted review
Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

lazy writer’s dream, but

If you need a jumpstart on writing, Smodin is a lifesaver. Research, summaries, rewrites it’s all there. But sometimes it gets stuck in a loop, repeating ideas or making weird sentences. And don’t even try complex topics it fumbles. Great for drafts, but you gotta edit hard.

April 17, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unintended Annual Plan Charged

I signed up for what I believed to be a one-month trial or monthly plan on April 15, 2025. However, within less than one minute, my plan was somehow switched to an annual subscription — likely due to a pop-up I accidentally clicked during the sign-up process.

This resulted in an unexpected charge of KRW 262,824 (~$180). As a student, this caused a significant financial burden. I immediately contacted support within the same day, before using any of the services, and also attached clear proof that:
• The monthly and annual payments were made just seconds apart
• The services were never used (0 usage on my dashboard)
• Other users have reportedly been offered partial refunds or downgrades in similar cases

Unfortunately, despite two follow-up messages and a detailed explanation, I was told that no refund or downgrade could be issued due to company policy.

This is extremely disappointing, especially when others have received more flexible solutions.
I’m sharing this review in hopes of receiving fair treatment, and to inform other users to be cautious of this kind of billing process.

Smodin, I sincerely ask you to reconsider a downgrade and partial refund as a one-time exception.

April 15, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi 진다현,


Thank you for taking the time to share your experience, we truly understand how frustrating and stressful this situation must have been especially as a student.

After reviewing your case, we can confirm that during sign-up, you were presented with a promotional pop-up offer for an annual subscription. Unfortunately, this offer did not include an additional confirmation step and selecting “OK” initiated the full annual charge immediately. We recognize that this setup may not have been clear and we sincerely apologize for the confusion it caused.

That said, we want to make this right. As of today, we’ve downgraded your account to a monthly plan and refunded the difference between the annual and monthly charges. You should see the adjustment reflected on your original payment method shortly.

We're also actively working on improving the clarity and confirmation process around these offers to avoid similar experiences in the future.

We appreciate your feedback, your patience and the respectful way you voiced your concerns. If you have any further questions or need assistance, we’re here to help.


Sincerely,
The Smodin Team

Rated 1 out of 5 stars

Really shady experience

Really shady experience! Signed up for 24 hours free trial. First suspicious thing was they tried to charge me the full annual subscription when I signed up even though it was a free trial. This was reverted, not sure if by them or my bank. I signed up yesterday evening and by this morning I realised the app did not suit me so I cancelled the service. The moment I hit the cancellation button it charged me in full for the full year. Customer service repeatedly refused to refund me, regardless of the fact that they themselves admitted it’s 24 hours before free trial ends. My trial had only been active a little over 12 hours. They forced me to have to initiate a fraudulent chargeback with my bank and the bank supported this and are arranging the refund. Should not have gotten to that. Very unhappy.

April 15, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Sara,


Thank you for your feedback and we’re truly sorry for the frustration and confusion you experienced. We understand how important it is for trial offers to be transparent and straightforward.

To clarify, when you initially signed up for the 24-hour free trial, our system placed a temporary authorization hold — not a charge — on your card. This is a standard banking process used to confirm that funds are available, and it is automatically released by your bank after a short period. This is likely the amount you mentioned was "refunded," but it was never fully processed as a charge by us.

The actual charge occurred after the trial ended as your account was automatically enrolled into the annual plan. We understand this transition wasn’t as clear as it should have been and we’re actively working to improve how these offers and billing steps are presented to prevent future confusion.

That said, we’ve gone ahead and processed a full refund on your payment. You should see the funds returned to your original payment method shortly, depending on your bank's processing times.

We truly regret that your experience did not reflect the standards we strive for. Thank you again for your honest feedback as it helps us improve.


Sincerely,
The Smodin Team

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Scam behavior

Leaving a second review — charged $120 for a “free trial”, no refund, no response

I visited your website to explore the free trial version, and at no point did I knowingly agree to a yearly subscription. I signed up expecting a free trial for one day, just to see how the tool works. I never used the service — I simply entered my card details, planning to cancel if I didn’t like it or maybe pay for a 1-month plan.

Instead, I was instantly charged $120 for a full year — with no warning, no confirmation, and nothing on screen that clearly stated this would happen.

I contacted your support team and waited. I left a review. I genuinely hoped for a peaceful resolution.
Still no reply. No refund. Nothing.

This is a deceptive practice. I did not confirm or authorize a yearly payment, nor was the price or duration of the subscription clearly communicated beforehand. When I reached out to your support to request a refund, I was refused — despite never having used the platform meaningfully.

This behavior is not only unethical, it also violates basic principles of transparency and user consent.

I have already reported this transaction to my bank and shared a public review on here to warn others.

Please also consider the context: I am from Ukraine, and $120 is a significant amount — especially during wartime.

If this issue is not resolved promptly, I will continue pursuing it through my bank’s dispute system and relevant consumer protection authorities.

Please confirm the refund and cancel the subscription.
This feels like a trap — not a professional service.

April 1, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Armi,


We truly understand your frustration and regret that you've had such a negative experience with our service especially during a time of hardship. We want to assure you that your concerns have been heard and addressed.

To clarify: your account was enrolled in a discounted annual plan via a pop-up offer during sign-up. We now recognize that the lack of a clear confirmation step in that process may have been confusing and we sincerely apologize for that. We’ve already begun working on making this much clearer and more transparent for all users going forward.

As mentioned in our previous communication, your subscription has been downgraded to a monthly plan and we’ve refunded the difference between the annual and monthly price ensuring that you’re only paying for what you originally intended.

We’re sorry again for the delay in resolving this and for the stress this has caused you. Our support team is always available to follow up if you need further clarification or assistance.

Thank you for your feedback. it’s helping us build a better experience.


Sincerely,
The Smodin Team

Rated 1 out of 5 stars

Scam outright

Scam outright. Unfortunately saw these reviews too late

February 9, 2025
Unprompted review
Smodin logo

Reply from Smodin

Hi Alexander,


We're truly sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention. We take feedback like this very seriously and we’d like to understand what happened so we can make things right.

This doesn’t reflect the experience we aim to provide and we’d love the opportunity to look into your account and assist you directly. At your convenience, please reach out to us at support@smodin.io or send us a message with the email address associated with your account so our team can investigate further.

Your trust is important to us and we hope to have the chance to resolve this for you.


Sincerely,
The Smodin Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look