Square US Reviews 7,317

TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 1,173 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently highlight the platform's user-friendliness, finding it intuitive and easy to navigate for various business operations, including payment processing and invoicing. Many appreciate the efficiency and simplicity of the services, noting that having everything in one place makes running their business more streamlined and less stressful. The customer service is often praised for being helpful, responsive, and quick to resolve issues, with some reviewers specifically commending the support team's ability to provide timely and effective assistance. However, some people were dissatisfied with certain aspects of the service, particularly regarding payment issues and account management. A few customers reported problems with funds being held for extended periods without clear explanations, while others experienced account cancellations without valid reasons. There were also instances where customers found the platform unintuitive for specific tasks or encountered difficulties with customer service, such as being disconnected or receiving unhelpful responses.

What people talk about most

Payment

Reviewers highlight ambiguous aspects of payment. While some customers praise the platform for instant... See more

User experience

Customers had positive experiences with user experience. Many reviewers found the platform very... See more

Service

People report ambiguous experiences with service. Many customers express frustration with account... See more

Customer service

Consumers find customer service to be ambiguous. Many reviewers report negative experiences, citing issues... See more

Website

Users describe ambiguous interactions with the website. While some reviewers praise its ease of use,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Some things could better serve if combined like text messaging and text marketing’s. Also clients are barely receiving emails that I pay to send out, it’s making it hard for my small Business to keep... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Love the Square platform for payment processing. Extremely user friendly and intuitive! My beef with Square is their lack of support for the Weebly product. I’ve used Weebly for many years for my webs... See more

Rated 4 out of 5 stars

My experience so far has been great. No issues whatsoever except sometimes I can’t the tap with cards to work. Sometimes it’s on top of phone sometimes it’s under

Company replied


Company details

  1. #38 of 52 best companies in Payment Service

About Square US

Written by the company

Solutions that scale with your ambitions.

Accept payments, get fast access to your cash, and open up new revenue streams on the software and hardware platform millions of businesses around the world trust.

Get started Talk with our team

Helping every type of business succeed.

From full-service restaurants to retailers and beauty salons, Square has custom-built solutions to help businesses sell anywhere easily, quickly and seamlessly.

Trusted by business owners like you.

“I don’t need a CRM system. I don’t have to have a marketing system. I don’t have to have a POS system. With Square, I can have it all in one spot.”

— Buzz Cadenhead

Owner, Buzz Wax Malibu, Malibu

“As I grew, Square actually grew with me. It went from the assistant side and grew into a full salon business with me”

— Nikki Ally Rae

Owner, Nikki Ally Rae Salon, Los Angeles

“The moment we went from one location to two, we realized that we needed a tool that was more advanced. I think Square is worth every cent.”

— Mat Pond

Owner, The Epicurean Trader, San Francisco

“The wonderful thing about Square is I can launch a product, wake up in the morning, and I can pull out my phone and get a snapshot of sales for all the stores and what percentage of sales are from the new product. ”

— Matt Longwell

Product Manager, Blue Bottle Coffee, Oakland

Optimize your operations.

Manage your multiple locations, sales channels and employees, and your bottom line efficiently by streamlining your business operations all from one place.

Manage cash flow Manage your team Reach customers Advanced reporting

Create custom commerce experiences.

Build online, mobile and in-person business experiences that connect more customers and sellers with Square APIs.

Start selling today.

Create your free account in minutes and join the 4M+ businesses globally using Square.

Get started Talk with our team

Earn more than $250K in annual card sales?

Our sales team may be able to create a custom pricing package for your business.

We’ll work with you to find the best rate structure for your payment volume, average transaction size, and other business needs.

Talk with our team

Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

7K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

WORST SERVICE - spent nearly 2 hours with Square Support today.

WORST SERVICE - spent nearly 2 hours with Square Support today.

Issue:
I pay for Square Retail Plus, but the Plus features are not accessible on my account.

Examples:
- Label printing
- Offers/promotions
- Other Retail Plus features

The system keeps asking me to “upgrade to Plus” despite the subscription being active and paid.

What happened today:
- transferred between 6+ agents/departments
- repeated the same information over and over
- agents contradicted each other
- one agent confirmed there was an issue on Square’s side
- another said everything was active
- nobody actually fixed the issue
- chat disconnected during transfers
- had to restart from zero multiple times

I also previously had duplicate charges and was promised refunds that never arrived.

The most frustrating part:
multiple agents confirmed the subscription is active, yet the feature access itself is still blocked.

This appears to be some kind of backend provisioning/licensing issue, but frontline support just keeps transferring the case endlessly.

For a business platform, this level of support is honestly unacceptable.

I’ve documented the entire interaction.

My advice, STAY AWAY.

May 14, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

Hi, thank you for taking the time to write all of this out — I’m really sorry for how frustrating and time-consuming your experience with us has been, especially having to repeat yourself and still not getting a fix. I’ve taken a look at your account and it looks like your Square Retail Plus subscription has not actually been active since November, which explains why you’re seeing prompts to upgrade and why those Plus features (like label printing and promotions) aren’t available right now. That’s on us — we should have caught and clearly explained this much earlier instead of transferring you around.

The agent who you spoke to last is scheduled to reach out to you this morning to go over:
- What happened with your Retail Plus billing and why it stopped,
- Any duplicate charges and the status of the refunds you were promised,
- Next steps to either restore Retail Plus correctly or make changes that better fit your business.

In the meantime, if you prefer, you can also reach out on social media or chat so we can help escalate and look into your case in more detail. I know your business depends on this working smoothly, and the experience you described is not the standard we aim for. Thank you for giving us the chance to fix this and we will pass this feedback to our leadership team.

Rated 5 out of 5 stars

Easy to use.

Easy to use.

May 14, 2026
Square US logo

Reply from Square US

Thanks for your feedback!

We’re glad to hear you’re finding Square easy to use — that’s exactly what we aim for. We appreciate you taking the time to share your experience!

Rated 2 out of 5 stars

I do not like that there is no customer service

I do not like that. I had to literally call the number to cancel my square to get some customer service on a charge I was questioning. I will be canceling my personal square account. Because of this, I need someone to talk to to help me with situations, and the bot is just not Thorough enough , they're going to lose a lot of business because of this.

May 14, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

We are really sorry to hear about this experience and we would love a chance to understand exactly what happened. Please feel free to reach out to us on social media or another avenue if you're comfortable so we can share your exact experience with our Customer Support leadership.

You can also cancel your account without calling in, if you prefer:

- Sign in at squareup.com/dashboard.
- Go to Settings → Account & Settings → My business → About.
- Click Deactivate your business.
- Choose a reason, continue, then enter their password (and 2-step code if prompted) to confirm deactivation.

Before doing this, please export any reports you will need later and cancel active subscriptions, since deactivation is permanent and removes access to history and 1099-Ks.

Rated 1 out of 5 stars

I'm an entrepreneur with 25 years of…

I'm an entrepreneur with 25 years of experience. I have a very successful cosmetics brand. Also, I have a new clothing store. I decided to give a try to this company and regretted the minute they signed up.

First of all, "they were not able to verify my identity," which is ridiculous. They did not even ask for my documents. They just blocked my account without even running any checks on me or asking to provide any business information, then simply banned me five minutes after I created my account for the first time in my life. This is such a surreal experience, considering that I make millions of dollars every month and I have no idea what is wrong with this company, but it is also a nazi germany.

May 13, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Square gets it done!

The few times I have needed support for our business Square is very responsive and has gotten things done in 24hrs or less. I wish all app services had the same quality customer services as Square.

May 12, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

Thanks for the feedback, we're happy to hear our team has been able to help resolve any issues and keep your business running smoothly!

Rated 2 out of 5 stars

Transparency in fees

The fees taken from payments never match any of the options the square fee calculator gives me.
Example $15.00
choices include:
In-Person .51
Online .76
Keyed .70
Swiped .49
I sent my customer a payment link for 15.76 .
I received 14.94 after square took .82.
I know this is a small amoount, but most of our transactions are quite large and the fees scale accordingly.
I contacted support, and have been in a chat with them for 18 mins so far, and they are just sorry am I upset, undersatnd my frustration
What I want is a little transparency about what I am being charged so I do not have to redo everything twice and still lose money to square. Is that too much to ask?

May 13, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

We're really sorry this has been such a frustrating experience for you. It sounds like there may be some confusion on how surcharges work. We do not take fees out only the $15 charge, but the entire sale. So, we took fees out of $15.76.

For the $15.76 payment link you sent, Square treats that as an online card-not-present payment. On our current US pricing, Square Payment Links are charged at 3.3% + 30¢ per transaction. Here’s how that breaks down:
Percentage fee: 3.3% of $15.76 ≈ $0.52
Fixed fee: $0.30
Total fee: about $0.82
$15.76 − $0.82 = $14.94, which matches exactly what you received. The fee calculator you’re using is likely showing a different ‘online’ rate than the one actually assigned to your account, which is why its numbers don’t line up with your payouts.If you’d like to double-check this yourself, you can go to your Square Dashboard → Account & Settings → Pricing & subscriptions and you’ll see the exact fee rate that applies to Payment Links on your account, which should match this math.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible customer support team

Horrible customer support team! They were rude and very condescending! They put to separate reviews on my account as soon as a larger deposit made. They held my money fir days and told me It would be 4-5 days before I could speak to a supervisor! It was a horrible frustrating experience and as soon as I figured out how to unsubscribe i will, but they make that just as hard! This app/company are scam artists!!

May 8, 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Wait list requests should be easier to…

Wait list requests should be easier to book. Now I have to make a whole new appointment. There should be a feature to either accept the appointment or propose a new date and time or reject it.

May 12, 2026
Square US logo

Reply from Square US

You’re totally right that this feels clunky — having to create a whole new appointment from a wait list request isn’t ideal. I really like your idea of being able to accept, propose a new time, or decline right from the request; I’ll log this as a feature request and share it with the product team so they can consider it for future updates.

Rated 4 out of 5 stars

I love Square...but...

I love Square!

It's great for all of my business needs. I just wish I had more volume in sales so I could take advantage of more tools that currently cost too much for my small business.

My chief complaint would be how my website is. It is hard to change things and not every page is visible despite my best efforts. I keep getting notifications that some of the pages aren't indexing correctly and it can't be resolved....so that's a pain.

May 12, 2026
Square US logo

Reply from Square US

Thanks so much for your kind words — we’re really glad Square has been a good fit for your business!

We hear you on both points. As your business grows, we hope more of those tools become accessible and continue to support you along the way.

Regarding your website, that definitely sounds frustrating. Issues with page visibility and indexing shouldn’t be that difficult to manage, and we’d like to help take a closer look at what’s going on there.

If you’re open to it, please reach out to our support team so we can review your site setup and help troubleshoot those indexing issues.

Rated 1 out of 5 stars

Cancelled our account without warning!

We didn't have an issue with Square until they cancelled our account without giving a valid reason for doing so. They also said that we couldn't appeal the decision. We own a hemp dispensary, so I guess that's the reason?? We used Square for 6 years, and for them just to cancel our account without a valid reason is unacceptable. I read where they are doing this to other small businesses as well. I would not recommend this company to anyone because of their unethical business practices, and lack of compassion for small businesses!

April 5, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

Thanks for taking the time to share this - we understand how disruptive and frustrating it is to have your account closed.

We can’t discuss individual accounts or decisions on a public site, but in general Square may deactivate accounts under our Terms of Service for a range of reasons, including (but not limited to) business type, how the account is being used, exposure to disputes/chargebacks, security concerns, or regulatory and card network requirements.

We know that doesn’t change the impact this has had on your business, and your feedback about communication, transparency, and how these decisions feel for small businesses is important. We’ll share it with the relevant teams as we continue working to make our policies and messaging clearer for sellers.

Rated 1 out of 5 stars

RELEASE MY FUNDS!

Square has been holding funds due to me for a 90 day period, that is now approaching 120 days, for reasons that nobody can explain. No customer support. Never a reasonable answer. Never any solution. I am certain this scam company is holding a substantial amount of money from customers who are dealing with the same issues. Completely criminal in nature.

May 8, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Dispute square

I have been with square for over 10 years
Never have a dispute in my account
I also use their invoicing service
The one time I got a dispute from a thief saying he had no knowledge of card being charged
While I have written proofs and videos of this customer buying at my store and WhatsApp massages of the customer acknowledging the fact he got the goods
Square could not have my back and end up giving my money to the customer Not even fighting back for me
The fact that another bank make the decision and you can't do anything for your customer, and its upsetting specialy when i have provided all the proofs possible

May 5, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

Thanks for sharing this feedback, we understand how frustrating it is to lose a dispute, especially after many years with no issues and when you feel you provided strong evidence.

We attempted to verify your account information via Trustpilot for more information so we could better understand your experience, but didn’t hear back. When a buyer files a dispute, the cardholder’s bank - not Square - makes the final decision. Square’s role is to notify yourself, request supporting documentation (such as receipts, written proof, messages, and videos), and then submit that evidence and challenge the dispute on the seller’s behalf. The bank reviews what both sides provide and decides whether the funds remain with the seller or are returned to the cardholder; Square can’t override that outcome.

We know that from your perspective it can still feel like you were unsupported, and your feedback about how this process felt is important. We’ll share it with the relevant teams as we continue working to make our dispute handling and communication clearer for sellers.

Rated 5 out of 5 stars

The Square team is incredible!

Incredible employees with immense care, support, and kindness. The Square team is absolutely incredible at their jobs and doesn't get enough credit for it. I couldn't have asked for more when I had a problem, and their want for fixing the issue was amazing!

May 4, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

This is amazing to hear and thank you so much for the shoutout! We work hard to make sure our Sellers are successful and feel supported. Thank you, again! This made our day. :)

Rated 2 out of 5 stars

I give two stars to square just for the…

I give two stars to square just for the fact the platform is instant payouts. That is about all that’s great about this platform, if you can even get a payout. I had one successful transaction with square, just one. After Square put my account in review for one payment, I cashed it out instantly. Then my account goes in review again and I had to verify id for the 5th time in the 5 days I had the account. My identity didn’t change, I’m the same person. Then my accts closed, for absolutely no reason, I accepted one payment just one.
So to recap I had my square acct for 5 days, I had to id verify 5 times in 5 days, I got to accept one payment, my account went into review 5 times and then closed.
There is security and then there is ridiculous! Square is the captain of ridiculous. Why create a payment platform if you don’t want people to accept payments? Make it make sense Square! Your reputation of account closures for no reason is almost as bad as cashapp! Square needs to reevaluate its platform because your not helping businesses succeed, all you do is contribute to pissed off customers, businesses having to give refunds and not allowing businesses to provide a steady payment platform!

May 5, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

We apologize for the frustrating experience. We don't have any additional information we can provide from our end, but our Account Services team should have reached out by email for more context on the reasoning for deactivation as well as a timeframe for your next transfer.

Rated 5 out of 5 stars

EXCELLENT CUSTOMER SERVICE

When I was renewing my Weebly subscription for two years, my bank somehow got it into their heads that this was a monthly subscription. I emailed Square customer service and got a reassuring response within six hours, along with documentation to forward to the bank to correct their error. I could not have asked for better back-up from Square. Very impressive. Michael Delahaye, Adelaide, Australia.

April 30, 2026
Unprompted review
Square US logo

Reply from Square US

Thank you so much for sharing your experience, Michael!

We’re really glad our team could step in quickly and provide the documentation needed to help resolve things with your bank. Situations like that can be frustrating, so it’s great to hear everything got sorted smoothly.

We truly appreciate your kind words and your support — it means a lot to us!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look