We Buy Any Car® USA Reviews 

75,189
•
TrustScore 5 out of 5

4.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 7,332 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Visitors find the website very easy to navigate and appreciate the convenience of scheduling appointments according to their personal schedules. Customers frequently praise the staff and branch managers for being exceptionally professional, courteous, and helpful throughout the entire vehicle selling process. People truly appreciate how remarkably smooth, quick, and transparent the transaction is, with many users successfully walking away with a check in hand in less than an hour. Some people were dissatisfied with the pricing transparency, noting that the final offer received in person was significantly lower than the initial online quote following vehicle inspections.

What people talk about most

Staff

People report positive experiences with staff, frequently highlighting their professional, efficient, and... See more

Service

Customers had positive experiences with service, frequently describing staff members as friendly,... See more

User experience

Reviewers mention positive feedback about user experience, highlighting how quick, smooth, and painless the... See more

Price

Users describe ambiguous interactions with price, as some consumers reported that final offers were... See more

Customer service

Reviewers highlight positive aspects of customer service, noting that representatives are extremely... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Our final offer for the car was significantly less than the online quote even though we documented mechanical issues but we were exhausted by the thought of taking the car somewhere else to sell it. J... See more

Rated 5 out of 5 stars

The buyer from company "Hew" was very friendly and informative. He checked over our car then made an offer that was reasonable. After paperwork, sale title transfer was complete I received payment. T... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The entire experience was outstanding. Your website is easy to navigate only takes a few minutes to complete. I could not set up an visit until I returned to Lakeland more than one week later. Setting... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The whole experience was unbelievable. I went on line and I received a phone call immediately. They went out of their way to arrange an appointment that would fit my schedule. It seemed a little too... See more

Company replied


Company details

  1. Car Dealer

About We Buy Any Car® USA

Written by the company

We Buy Any Car: The Fast, Safe, and Fair Way to Sell Your Car

We Buy Any Car removes the stress of private sales and dealer trade-ins. We’ve spent years refining a process that is transparent, hassle-free, and focused on immediate payment.

How It Works in 3 Steps:


  • Online Valuation: Find out what your vehicle is worth in seconds.
  • Book an Appointment: Pick a date and time that works for you.
  • Get Paid: Choose corporate check, ACH, wire transfer, or instant payment via Zelle.

Why Choose We Buy Any Car?

We aren't a dealership—buying cars is all we do. That means no upselling or "fuzzy trade-in math." Whether you have a car, truck, van, or SUV, our expertise ensures a smooth transaction.

  • Proven Trust: Join almost 500,000 customers who have sold to us.
  • Speed: Most vehicles are purchased in about 1 hour.
  • Convenience: Visit one of our 124 local branches or use our mobile buying service.

Get In. Get Out. Get Paid.® - Schedule your no-obligation appointment today!

We Buy Any Car Reviews

Written by the company

Free Online Valuation
Get an instant free online valuation for your car by visiting our website.
Hassle-Free Experience
Selling your car shouldn't be stressful which is why we make it easy to sell your vehicle without the aggravation and anxiety of trading in or selling privately.
Fast, Secure Payment
We offer fast payment on the spot. In as little as 30 minutes, you’ll have a check in hand that you can cash right away, same day.

We Buy Any Car Guaranteed

Sell Your Car Fast, Safe, Fair in Under 1 Hour

Sell Your Car Fast, Safe, Fair in Under 1 Hour
Selling your car? We Buy Any Car guarantees to buy it fast, safe and fair without the hassle of trading in or selling privately.

Contact info


4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

75K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.8

All reviews

(75,189)

7,317 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more
fee

Rated 4 out of 5 stars

Would have been 5 stars except for the…

Would have been 5 stars except for the fact that I had to pay a $299 transaction / documentation fee when all I did was sign title over to WBAC. I understand paying a fee on the purchase of a car which involves tags etc., but not on the sale. Purchaser [WBAC] should be responsible for any paperwork, especially a company that purchases used cars. However transaction went smoothly and the GM Darrius was polite, knowledgeable, and a pleasure to deal with.

October 13, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Simple process if you are looking to sell your can without much effort

Easy, straightforward process. Javier was very friendly and explained the process well. Loss of one star due to Webuyanycar's document fee and reconditioning fee policies; neither of which were indicated in the initial valuation of the car. We were able to reach an agreement that worked for each of us.

August 30, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

short sale .big offre but in end cut…

short sale .big offre but in end cut off at knees . will not recomend . and people you do business at bank is charging to cash your checks another crooked practise that i will be addressing . didnt understand . i went to your bank that check was drawn on and they said i dont have acount with them so there will be a fee to cash . your bank !!!! charges to cash your checks !!!!!

August 29, 2022
We Buy Any Car® USA logo

Reply from We Buy Any Car® USA

Hi Frank,

Thank you for choosing webuyanycar.com to sell your 2005 Chevrolet Avalanche. Every customer gets a 5-star customer service experience at webuyanycar.com and clearly, something went wrong here. Whatever happened, we apologize and we did reach out to address your concerns and give you a positive customer service outcome, but the phone number on file is out of service. You should have also received emails from us.

The online valuation is an estimate based on limited information and we always carry out a professional appraisal of the vehicle before making an offer, where you should have been invited to join the branch manager for the appraisal so that you could fully understand the appraisal process and see what we see when we look over a used vehicle.

There were some issues that we found during the appraisal that was not declared when you requested the online estimate such as the damaged front seat and the inoperable window, but I'm glad we were able to get you a price you were happy to accept.

If there is anything we can do to give you a positive outcome, our Customer Experience Team is here to help and you can reach us at customerfeedback@webuyanycarusa.com.

Thank you again for your business and we hope to be of service to you in the future.


Warm regards,
Nazel, on behalf of webuyanycar.com

Rated 1 out of 5 stars

Go somewhere else

When I first went to WeBuyAnyCar in Pine Brook, NJ the manager was very nice, gave me a decent price and the process didn't take too long. Unfortunately, that was the good part. When my wife went back several weeks later to get an updated price she was told there would be a $1k reconditioning fee deducted from the price of the car. That's a pretty big piece of information to leave out when making an offer. If they gave you a print out like most of their competitors then this miscommunication probably could have been avoided. But they are probably worried that then they will lose the business. Either way they lost mine and I'd recommend everyone else to just go to a company that is more upfront about their offer.
Update - The car was physically inspected by the manager during both visits (and nothing changed on the car in between the visits). I understand that used car prices change over time but the $1000 fee was never mentioned during the first visit. If you are looking for the best price for your car without any hidden fees go elsewhere. There are much better competitors to webuyanycar.

August 24, 2022
Unprompted review
We Buy Any Car® USA logo

Reply from We Buy Any Car® USA

Hi Ami,

Thank you for stopping by our Pine Brook, NJ location for an appraisal of your vehicle. You should have had another five-star experience with us and we are sorry to learn that was not the case on this occasion. We owe it to you to make it right and Area Manager Glenn will be reaching out to you personally to address your concerns and do everything in our power to give you a positive outcome.

Transparency is at the heart of everything we do here at webuyanycar.com. We do make you aware that additional fees (e.g., titling) may apply both on our website, and on the valuation email you received before booking an appointment. We're sorry this wasn't clearer and that it stopped you from having the five-star customer service experience you should have received.

$1,000 is an outrageous amount for fees and is not deducted as a "fee". If you were told otherwise, you were misinformed. For that, we apologize and have investigated to understand what went wrong.

Thank you for speaking with Area Manager Glenn regarding your customer service experience. As we discussed during the phone call, your initial appointment was on 4/9/22 and you returned on 7/1/22. Unfortunately, pricing is market driven and 3 months is too long to guarantee a price on any vehicle. The market has dropped in recent months, which has negatively impacted what we could pay for your vehicle.

As discussed prior to your appointment on 7/1/22, the Branch Manager did mention to you that a new inspection would need to be completed due to the length of time between appointments. Reconditioning plays an important role in the vehicle's resale value. The $1,000 "fee" was reconditioning costs associated with the damages discovered during the physical appraisal.

We're sorry if this wasn't clearer and that it stopped you from receiving the positive customer service experience you deserve and should expect at webuyanycar.com.

We remain committed to giving you a positive outcome. If you would like to discuss this further, please reach out to our Customer Experience Team at customerfeedback@webuyanycarusa.com.


Warmest regards,
Nazel, on behalf of webuyanycar.com

Rated 5 out of 5 stars

Easy

We sold our 2017 Ford Edge due to downsizing. We received a starting price online and set up an appointment to have it examined. After it was test driven and examined, the small deduction was made from the starting price, plus a service fee. The amount was acceptable, we turned over the title, signed the paperwork and received a check. Very easy!

August 25, 2022
Rated 5 out of 5 stars

The Sales Transaction of My Car

It was too long outside on a very hot day for a 91 year old man. The transaction should have been inside.
I was blind sided by a fee of $300.00 that I was not informed about.
But the agent had significant problems with the computer and transmission equipment. He was very patient and courteous.

August 22, 2022
We Buy Any Car® USA logo

Reply from We Buy Any Car® USA

Hi Clifford,

Thank you for choosing webuyanycar.com to sell your vehicle. You have many choices when selling a used vehicle and we are so pleased you chose to sell to us. You should have had a five-star customer service experience when selling your Lexus. Anything less is unacceptable and we are happy to make it right in any way we can.

We know time is valuable to our customers which is why we monitor the time it takes to sell carefully to make sure we are setting the right expectations. Clearly, on this occasion, we fell way short of what we promised and your feedback will help us improve our training process.

We're so pleased we were able to act fast and turn a negative customer service experience into a positive experience. Thank you for working with Area Manager Roger and giving us the opportunity to make this right.

Thank you again for your business, patience, and understanding.


Warmest regards,
Nazel, on behalf of webuyanycar.com

Rated 1 out of 5 stars

Returned Check

On July 26th , I contacted the local “WeBuyAnyCar” branch with the hopes of a seamless process in selling my car. After a brief inspection of my vehicle, I agreed to sell my car for the price that was quoted. The sales associate provided me with a check and I deposit that check into my local bank account the same day.

UPDATE:

On August 2nd I received communication from my bank that the check I deposit from "WeBuyAnyCar" had been returned. I also was giving a return check fee.
I called and wrote emails to the local branch sale associate ( that I previously worked with) informing him the check had bounced. I never got a response.
I then called the national customer service number (Delaware) and informed them of my situation. The customer service rep confirmed that check had not been cashed and stated the funds were available. He then suggested I contact my bank and ask for them to reprocess the check. I refused and stated that check had been returned and I already had been assessed a return check fee. I told them I wouldn’t feel comfortable returning with the same check and ask for it to be reprocessed.
I then asked if I could have a cashier check or money order. They customer rep refused and stated that I would have to return to the local branch and be issued another check.
I contacted the local branch and informed them of conversation I had with customer service. The local branch informed me that they could not re-issue me a check and referred me to a “regional manager”
Once on the phone with the regional manager , he investigated my issue and agreed with customer service that another check would need to be issued. I pushed back saying that I already had been burned once and really didn’t want to go through this again. He a stated that he could not provide a cashier check or money order, but I could take it to their bank ( Truist), and I could cash it the same day. Reluctantly, I agreed to do this.
I then contacted the local branch to set up a time to pick up the check. Once I arrived the local branch, they already had the check waiting for me. I took the check and attempted to cash it at their bank ( 1 mile away). After waiting in line for 20 minutes - I was told that the check could not be cashed. The funds were not available.
I was pissed off and called the regional manager back and informed in of the situation. He then told me that he would call his accounting department to resolve. The manager told me that his accounting department manually entered the check in the system and the funds would be available within minutes.
I informed him that I would try again at a banking branch closer to my home in an hour or two. Giving them enough time to resolve whatever issues that had going on.
I went to back to their bank maybe 90 minutes later. Differently branch , same bank. Once there…I was asked if I had tried to cash this check previously. I stated yes and was asked to have a seat while they investigated. 45 minutes later… the bank rep came and apologized to me for the wait but stated that she had to call and verify that the check was good AND confirm that it was issued to me. In the end I had to pay a fee to cash the check at their bank because I wasn’t a member, and I didn’t get refunded my returned check fee. Not to mention spending half a day dealing with this.
This company advertises selling your car in 3 easy steps. Easy? I agreed to sell my car on July 26th , 2022 and didn’t get paid until August 8th,2022. Not the mention the back n forth between sales reps , regional managers, driving back to the local branch and banks just to get my check. What kind of company cuts a check that funds are not available for? Happened to me TWICE. I wouldn’t recommend this company to anyone. Stay away.

UPDATED 8/19/2022:
Almost immediately after I posted my review I was contacted by (Area Manager-Tampa). He apologized for my experience and explain that he would be overnighting a payment to me to cover the return check fees and an additional $50 for my inconvenience. He followed up once again to ensure I received the check and to again apologize for my experience. I want thank the Tampa Area Branch Manager for hearing my concerns and giving what he could to rectify the situation. I was bold enough to publicly voice my dissatisfaction in their customer service....I also man enough to voice my appreciation to the attention they gave to correct to situation.

That's 5 STAR Customer Service in my opinion!!!!

August 9, 2022
We Buy Any Car® USA logo

Reply from We Buy Any Car® USA

Hi Juan,

Thank you so much for choosing webuyanycar.com to sell your 2005 Mercury Montego. You should have had a five-star customer service experience and we are sorry to learn that was not the case on this occasion.

We're so pleased we were able to act fast and turn a negative customer service experience into a positive experience. Thank you for working with Area Manager George and giving us the opportunity to make this right.

Beyond making things right, we are keen to exceed your expectations. Is there anything more we can do to make this a five-star customer service outcome for you? If so, please reach out to Patrick or our Customer Experience Team at customerfeedback@webuyanycarusa.com.

Our checks are backed by millions of dollars of cleared funds and have no holds or blocks so that our customers have the authorization to deposit their check right away. We are sorry to learn about your experience as this did not meet our customer service standards.

We remain committed to giving you a positive customer service experience. Thank you again for your business, patience, and understanding.


Warmest regards,
Nazel, on behalf of webuyaycar.com

Rated 5 out of 5 stars

Very professional!

Very professional and there is a $299 administrative fee to do the paperwork which isn’t listed on the website. Only took an hour for the inspection and to receive check. Highly recommend the Garner location.

July 28, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Al was AWESOME

Al was AWESOME.
However, YOU ( as in we buy any cars) needs to disclose somewhere that there is a $299 fee associated with selling the car. AND the offer online was much more than the actual offer

June 26, 2022
Rated 5 out of 5 stars

Best place to sell your vehicle hands…

Best place to sell your vehicle hands down. My experience was so smooth. No pressure at all, or hidden fee. Debbie was so wonderful to work with. I would recommend this place to anyone looking for a fair price.

June 9, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Watch out for “document fee”

Rich Green, the associate who helped us. was great, I give him highest marks. I subtract one star only because the pricing was not as transparent as I felt it should be. We were almost to the end of the process before we were told there was a $299 “document fee.” Also, the paperwork was absolutely excessive. It turned what should have been a quick and easy process into o protracted one and I came away feeling that I would have liked to know about the “document fee” earlier in the process. That fee is totally arbitrary and just a cut for the company.

May 31, 2022
Rated 5 out of 5 stars

Cheryl did a great job explaining the…

Cheryl did a great job explaining the process thoroughly took just about an hour and a half easy Peezy.

One thing I would suggest to management is notify the customer way before the end of the process that there’s a $295 service fee I understand there’s a cost involved would’ve liked to know that in advance.

May 29, 2022
Rated 4 out of 5 stars

The administration fee of almost $300…

The administration fee of almost $300 was a surprise and should be no mention in all tv and radio ads. Customers should not be charged this so-called fee when they are selling their vehicle. Furthermore, my estimate was reduced over $1200 for some insane reason.

May 21, 2022
Rated 5 out of 5 stars

Justin and Jerome were more than fair…

Justin and Jerome were more than fair and corporate for giving me what I received for my 08 Chevy HHR with 80,311 original miles on the odometer. The process was easy relaxed and customer service was outstanding. They let you walk with them while the appraisal is being done and also when they test drive the vehicle.

P.S. In the end I walked out with a $2800 check deposited in my bank the same day. It was within Kelly Blue Book figures. Remember when trading or selling a vehicle unless private sale you have to remember they have to resell your vehicle as well and make a profit. There process eliminates the hassle of dealing with strangers in the world we live in now not knowing who is coming to your home and any issues with the vehicle once they take possession. Their corporate checks are written on BB&T so getting it cashed or deposited isn't an issue. There is a $$$$ Processing Fee but it's deducted so what you are approved for is what you get.

Thanks again
Richard
Fayetteville NC Branch
Raeford Rd.

May 1, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Everything went well

Everything went well. My car was quoted $5700 when Inputted into the webuyanycar website, however, when Justin looked it over the price I was quoted was $3600 when the car was onsite, then there was a document fee of $299. So my bottom number that I got was $3301. I guess I was ok with that and walked away with a check of $3301. Justin explained the seat armrest was damaged a little, there was one little smaller then a dime size spot with rust and maybe some issues with paint on the side door. I also explained when I got my car inspected in Oct. they told me there was some rust on the back frame of the car. In all honestly, I told Justin that which may have brought the price down a bit as well. In summary, I was ok with trade, Justin was pretty good explaining all the paperwork and handling our deal. I would do it again if in that position.

April 11, 2022
Rated 5 out of 5 stars

EXCELLENT Experience

The process was easy, not complicated at all. The branch manager, Debra, was super friendly and we could not have asked for a better person to work with!! I would definitely recommend WBAC to anyone looking to sell their car because of the positive experience that we had. The only issue that we had, was after the sale, our bank put a 7 day hold on the check that we were issued, so we still don’t have access to the money that we were paid for the car. There should be some type of way for the consumer to be able to have easier access to the money once they sell their vehicle. Maybe a recommended check cashing place that y’all have made arrangements with in advance, that will cash these checks, at no-cost, to the consumer, or maybe for a small pre-determined fee (low cost). Just something, so everyone, won’t encounter this issue. It’s almost like I’ve loaned my car out for a test drive, and I’ll get paid for it in 9 days once your check clears. The two days you’ve already had it, plus the seven more I have to wait until I actually get the money for it. Other than that, this has been a GREAT experience and we would definitely do it again.

April 4, 2022

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look