Abbey Garden 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Having read a few negative reviews I was nervous. I need not have been, I had absolute 5* service. The pick up, given the busy time of year was reasonably swift, the problem with the tractor mower w... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent in every way. Enquired about stock levels on a Saturday afternoon to confirm the machine I wanted was available, to replace a rotovator that was dying part way through a job. Chris conf... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Have used Abbey Gardens previously without any hitches and given a 5 star rating on each occasion. . However this time the order wasn’t correctly picked and the wrong items were despatched. Whilst... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

believe it or not i have tried for 3 years to get a strimmer head for a k0matsu strimmer without succes. on contacting abbey garden after a conversation with the sales department they supplied one to... See more

Company details

  1. Money & Insurance

Information provided by various external sources

Abbey Garden


Contact info

All reviews

(3,117)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great

Great prices great product range and great service

February 17, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thanks for taking the time to say it was good..Thank you

Advertisement
Rated 4 out of 5 stars

Wide selection of chain saw chains

Wide selection of chain saw chains, delivery was a little slow but acceptable.

February 10, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thank you Roger, Sorry about the slight delay, that size chains is a bit unusual, and it had to be made up in the workshop.

Rated 5 out of 5 stars

The attention given by this Company is…

The attention given by this Company is exceptional, in this day age, as good service is a rarity.

February 8, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thanks David, We do try, its hard out there and we just keep trying...Thank you

Rated 3 out of 5 stars

Very slow delivery

February 3, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Hi Kenny, Yea hands held up, was a bit slow, you ordered that chain at ten to five on the Thursday evening and we didn't get it shipped till Monday, yea three working days is a bit slow. Its a popular chain that one...We should have done better again sorry

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Rubber buffers

Happy with service and items ordered many thanks

February 2, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thanks for you kind words..Regards

Rated 2 out of 5 stars

This is a follow-up to my previous…

This is a follow-up to my previous review, in which I reported a failure to provide the item that I ordered. Eventually, I got a refund via Paypal but Abbey Garden Machinery later sent the item to me, apparently not having seen any of the correspondence about the refund. As soon as I saw Abbey's despatch note, I e-mailed them to offer return of the item. Meanwhile, I missed the postman's knock at the door and so Royal Mail would eventually have returned the item to Abbey, if not collected by me. Abbey eventually replied by sending me a pre-paid label for return of the item. I arranged its return today by visiting the Royal Mail customer service office. Chris from Abbey has thanked me by e-mail. I realise now that Abbey's intentions were honest and genuine and that they always intended to send me the item. I can only guess that they had to order the item from the manufacturer and that they lacked capacity to keep me informed during the 3 months following my order.

January 23, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thank you David, It means a lot to me for you to take the time to write this. Things do sometimes go a bit wrong, but we do try..Again thanks Chris

Rated 1 out of 5 stars

No product - no communication.

Order placed - 2 weeks later, nothing received. No response to emails.
Poor service - DO NOT USE.

January 15, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Sorry Phil, No order details, no email address?

Advertisement
Rated 2 out of 5 stars

AVOID if no stock on hand.

Check stock availability ahead of purchase - if out of stock avoid always use paypal or a credit card to ensure if a refund is needed you get one.

I ordered hedge cutting harness from their online store - the site at the time did not indicate there was no stock available so I went ahead in good faith and ordered.

After 2 weeks of waiting and no shipping/delayed emails received , I rang and was told they were out of stock but expected them in next week, 1 week later no shipping email received, so rang for update.

This process was repeated for about the next 4 weeks , until it became clear a delivery was not going to happen anytime soon so I requested a refund. After a couple of further unanswered emails requesting prompt refunding to my credit card nothing happened. so gave up the usual method and had to go through my credit card provider dispute process to get the refund (which thankfully was very prompt)

in summary:

1) check with these guys if they have stock or avoid
2) they do not/will not respond to emails - only phone calls
3) will cancel your order but not refund (use a CC and raise a transaction dispute to get your money back)

On the positive side they were always polite and apologetic with various excuses over the weeks (stuck in customs, changed supplier, dog ate the order etc) until the refund was requested then things got a little shorter, but this simply does not negate this unacceptable buyer experience.

January 9, 2019
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Sorry Oliver, I cant see any order number or any details, ive searched out emails and found a elephants Trunk harness going to SYDNEY, NSW, 2099, AUSTRALIA. Im sorry but this item can go out of stock, We get these direct from China and there can be a couple of week delay. It does say on the web site "**PLEASE NOTE: Due to the high demand level of these harnesses, you may experience a 2-4 week wait for delivery.**

Sorry if you missed this note.

Regards

Chris

Rated 1 out of 5 stars

Exceptionally poor customer service

Overall exceptionally poor customer service.

I placed an order for a garden saw on Nov 25 for delivery. No estimated date was provided, and when I sent an email the very day of purchase to establish this, no response was given. I went ahead with purchase on the assumption - incorrect in retrospect - that a delivery date would be provided within a few days as is normal practice.

With no sign of the product or an update as to its whereabouts, I sent another email Dec 14 enquiring on status, which was also not returned. Finally, with less than a week to Christmas, I called and spoke to a representative of Abbey, who established that the product was due to them from a supplier in ‘the next day or so’. When I asked for a more specific commitment, I was told he would ‘come back to me soon’ with a tone suggesting the person wished to end the call as quickly as possible. It is now Christmas Eve and I’m resigned to the product not being delivered in time for Christmas.

It is one thing to suffer delivery delays because of supplier issues or demand or other legitimate reasons. It is, however, very bad practice to take money for an order and fail to communicate a delivery timing - even a range - and any changes to that.

Needless to say, I will never order from Abbey again and will seek a refund for the product I ordered.

December 24, 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Perfect.

Absolutely fantastic service. Rapid delivery from UK to Ireland. Perfect product. Can't praise enough.

December 14, 2018
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thank you Keith, we do appreciate customers say thank you.

Advertisement
Rated 3 out of 5 stars

machine

machine arrived, very happy

December 4, 2018
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thanks John..Regards

Rated 1 out of 5 stars

ordered a part for husbands lawn mower…

ordered a part for husbands lawn mower on the 15/10/18 had to ring up 3 times in between as still hadnt recieved my order, to be told that they had to order from the named manufacture themselfs so had to wait. ended up ringing today 12/11/18 for a refund as i still hadnt recieved the part and garden season is over and too late to do it.
update- requested a refund on 12/11/18 and still waiting. having to phone up everyday since to be told (i dont understand why it has gone threw since we have cancelled your order) then goes on to say i have forced the payment and should receive in a couple of hours. 23 hours on and still no refund.

November 12, 2018
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Hi Patrica,

I emailed you a screen shot of your refund, and a screen shot of sage pay to show you that your refund was processed when we said SH: 16/11/18 16:34 Refund Successful of 21.53 GBP

Sorry these parts took so long to arrive, as I said on the phone they did arrive to us just took at lot longer than we anticipated.

Regards

Rated 5 out of 5 stars

Apachee Chipper/Shredder

I spoke to a very nice chap on the phone who confirmed that the parts I required for a chipper/shredder were in stock.
They were despatched without delay and the machine was up and running again within seven days.

Great service,
Many thanks

November 6, 2018
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Hi John, That was me !!! Thanks for your kind words, if you remember it wasn't 100% smooth running, when I went to our store room we only ended up having one blade...But I emailed you and called, and sorted it out as quickly as I could..

Fantastic stuff...Again Thank you

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Prompt delivery

Prompt delivery, well packaged, as described, good communication, would use again

November 4, 2018
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Thank Anton...We don't always get it right but we do try. Thanks for. your review

Rated 1 out of 5 stars

Earlier this year I ordered some spare…

Earlier this year I ordered some spare for a grass rake. The order was confirmed and paid for. After a week with nothing arriving at my address I called Abbey Garden sales and was told the parts were discontinued. and my order was cancelled. After another week I tried to find out where my refund was. I telephoned and over the next week or two I emailed. but just got no response. Eventually I had to get the credit card company to refund the money. DO NOT USE THIS COMPANY as they are quick to take your money but total useless when it comes to any problem with your order.

Regarding your reply:
I called your office to confirm the part I was ordering on line was the correct part. Your office confirmed the part and it was ordered on line. I never ordered any Chinese parts so your memory is not very good. Regarding the refund my bank statement states it was my credit card company that issued the refund.

November 1, 2018
Unprompted review
Abbey Garden logo

Reply from Abbey Garden

Hi David,

I have no order details from this order, but i do remember this, you are the gentleman that was trying to order parts for a new Chinese qualcast machine. I did tell you that the part you were ordering for a pre 1990 was not going to fit. But you kept the order still live even when you had ordered it for a completely different machine.

I'm sure you were refunded by us not your card company.

Best Regards

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look