Hollandandbarrett Reviews 

22,640
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 2,609 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the friendly staff for their exceptional product knowledge and helpful advice during visits. Shoppers also love the extensive selection of affordable wellness items, vitamins, and organic foods. Additionally, people appreciate the fast home delivery and convenient click-and-collect services provided. However, some reviewers were not happy with delivery delays, noting that packages sometimes arrived late or went missing. Consumers additionally shared frustrations when trying to resolve these order issues with customer support. A few individuals also mentioned receiving incorrect items or experiencing problems with online voucher codes.

What people talk about most

Product

Clients share positive opinions on product quality, praising the wide variety of health items and supplements... See more

Staff

People report positive experiences with staff, frequently highlighting friendly service, extensive product... See more

Order

Reviewers mention ambiguous feedback about order experiences, highlighting a wide range of differing consumer... See more

Delivery service

Reviewers highlight positive aspects of delivery service, frequently noting that parcels arrive very quickly... See more

Service

Customers had positive experiences with service, frequently praising helpful staff who provide fast and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I have been a costumer of H&B for the last 4 years or so, and overall manage to find the necessary products for myself. I love their gut health section, but honestly wish they expanded the selection a... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I really appreciated how the store team was reactive to my online order which I decided to pick up in store. 20 mins after placing the order, my order "was picked up" according to the d... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Great discount fast free delivery to home which was perfect as homebound at the moment.Tablets all do what they say on the packaging. Only reason I couldn't give 5stars was because the box of tea wa... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I was looking for some supplements for my mother in law (over 80!) with various health issues: lack of gallbladder, pre-diabetic, on blood thinners and high blood pressure. She was too scared to eat a... See more

Company replied


Company details


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

23K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 99% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(22,640)

2,477 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

H&B is a company that has strict system…

H&B is a company that has strict system setting and they are not willing to make any change to their system even if they could.
I made a mistake without checking my deliver address and my account's address wasn't updated so was still using old address. The order was not yet sent by them but if any order is outside 30 mins, you cannot cancel it. Because this strict regulation, they know it's with the wrong address, they were not willing to help and emphasis 'it's your fault that you didn't check your delivery address'. So, established system, yes, but definitely couldn't care less to be helpful even if it's within their reach. For this, I give them one star and will say this is a horrible company.

September 15, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi Yuan,

Thank you for taking the time to leave your review.

We're really sorry to hear this has happened, and we're currently looking into this for you.

We'll be back in touch soon, and if you need anything in the meantime, please don't hesitate to email us back.

H&B.

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service from your Forge…

Great customer service from your Forge Branch in Glasgow. Girl couldn't do enough to help. Sorry I didn't get her name.

September 1, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi there Nadine,

Thank you for your lovely 5-star review and kind feedback! 

Thanks so much for letting us know how happy you are with the service you received in store. We can't wait to share your wonderful words with our colleagues there. 

Have a lovely day and take care.

H&B💚️

Rated 5 out of 5 stars

Lovely staff who are very…

Lovely staff who are very knowledgeable. Polite . Buy my vitamins and peanuts/cashews from there

August 28, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi there Janet,

Thanks for your lovely 5-star review and kind feedback! 

We really appreciate you taking time out of your busy day to let us know how happy you are with the service you've received. If you'd like to let us know which store you visited we'd love to share your wonderful words with our colleagues there. 

Have a lovely day and take care.

H&B💚️

Rated 1 out of 5 stars

Horrible customer service

Horrible customer service. They advertise 'Buy one get one free'. We bought one and only received one. The response 'You have to order two online and then the second one will be free'. We asked for a goodwill extra item as this was a genuine mistake. Their response was disgraceful - basically tough. Avoid this company at all costs and buy from other online suppliers.
Update 24/9/26 Holland and Barrett asked me to supply my order number which I did privately - I have still heard nothing from them.

September 14, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi Lydia,

Thank you for taking the time to leave your review.

We're really sorry to hear this has happened, and we're currently looking into this for you.

We'll be back in touch soon, and if you need anything in the meantime, please don't hesitate to email us back.

H&B.

Rated 4 out of 5 stars

Very helpful staff and good selection…

Very helpful staff and good selection of goods.

September 15, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey Jayne! 

Thanks so much for your lovely words.

We really appreciate you sharing your feedback with us, and we're pleased to hear your local store is providing an amazing level of service to our customers 💚

We'll be sure to pass this along to the store. If you would like to share the store's location, we'll be sure to pass your kind words on to them.

H&B.

Rated 2 out of 5 stars

AN UNHEALTHY BUSINESS

3 Complaints.

1. Far too many of their products contain ultra-processed ingredients that should NOT be in health products.

2. 'Customer Service' phone lines with (UK) in brackets, suggests that this is where calls will be received. Not so; (and it is presumably meaning that this is the no. one calls FROM the UK; as all calls go to South Africa). 5x I called, and not once could anyone help me with anything.
(I did FINALLY get full attention from UK people, via EMAIL).

3. Online info. told me that H&B prices are the same IN STORE as they are online. Time and energy were spent getting to a store, only to find that they are NOT!

August 20, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi Kris,

Thank you for taking the time to leave your review.

We're really sorry to hear this has happened, and we're currently looking into this for you.

We'll be back in touch soon, and if you need anything in the meantime, please don't hesitate to email us back.

H&B.

Rated 4 out of 5 stars

Good range of products

Good range of products. The price for some can be a bit much for what they are

September 14, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey Debbie, 

Thanks for sharing your feedback with us! 

We're pleased to hear you love the wide range of products we sell, and we'll be sure to pass your feedback on regarding the prices of our products to our team for review. 

We appreciate your kind words. 

H&B 💚

Rated 1 out of 5 stars

Why do you need 21 days to refund?

I have been a very loyal customer for over a decade. Never had a problem before until a month ago.

They did a promotion two days after I placed an order and it became quite a lot cheaper than what I paid originally, as I placed a huge order for my family. I contacted them and asked if they could refund the price difference - they refused.

So I have returned the first order and purchased them again. But the refund has been taking wayyyyy too long!!
They have received the returned parcel more than two weeks ago and I still have not received the refund!

I contacted customer service TWICE and each time they just came back to me (days later) giving me the same old robot reply, saying the refund would take 21 days.

How on earth do you need 21 days to refund your customers??

I have never ever doubted H&B until this most recent experience. Please do give us an explanation and speed up your refund process, as this is ridiculous!

Another thing, I used to be able to use the loyal points, but with both of the orders I placed in August, I was not able to use the points at check out. God knows what has gone wrong!

September 15, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hello Emma,

Thank you for contacting us.

I'm really sorry you haven't received your refund for the order you returned to us.

Please provide your 10-digit order number along with the returns barcode number so we can look into this for you.

Sorry for the inconvenience.

I kindly await your reply.

Rated 4 out of 5 stars

Refunds take too long to process

Whilst products are good I fail to understand why it takes up to 21 days for an order to be refunded to your account when it has been returned almost immediately. I forgot I had a subscription and did not receive a reminder email about the upcoming order, so the first I knew was when the money was deducted from my account. Even though I logged into my account I was unable to cancel the order. Once it was delivered I started a return and dispatched it back within a couple of days... yet the order does not show the returns status and I have not received confirmation that they've received the item which was returned 11 days ago. With all the technology currently in use other companies confirm returns almost immediately the item is received.
Note to self not to create a subscription order with Holland and Barrett again.

***UPDATE ***
Following my 2 star review Holland and Barrett reached out and have resolved the matter and provided the refund I expected. It is a shame that it took for my review for the process to be dealt with more swiftly, but I still believe that to have to wait up to 21 days for a refund is a long time. I do think that there should be more visibility on the stages of refund process on the account.
Given it has now been resolved and the post review service has been good I have upgraded my review to 4 stars.

September 14, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi there, Monica,

Thanks for your review.

We're really sorry to hear about your experience and understand your frustration.

We’ve now located your contact details, and a member of our Customer Experience team will be in touch with you directly regarding your subscription and return.

We hope to get this resolved for you soon.

H&B

Rated 5 out of 5 stars

Love to buy my dried fruit there as…

Love to buy my dried fruit there as makes my overnight porridge oats a lovely healthy breakfast,also staff are very helpful which shows they know the products

September 1, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey there Eileen,

Thanks for your kind words! We're really glad to hear that you enjoy shopping with us.

We look forward to seeing you soon!

Team H&B 💚

Rated 1 out of 5 stars

I would give 0 stars if I could

II would give 0 stars if I could. Hull supermarket one

I was extremely upset & disappointed to hear staff criticising my appearance. Hearing it once bad enough, but to hear it again is completely unacceptable. To make matters worse, I then heard staff swearing at me as I walked away. Unfortunately, this is isn't the first time this has happened.

On a previous occasion, another colleague heard what was said, apologised, and offered me the customer service phone number if I wanted to complain. I believe that colleague no longer works there as I haven't seen her for a while, otherwise I would have asked her to support me in raising this issue.

What makes it even more upsetting is I had done nothing wrong. All I had done was ask why the offers available online were better than than those in store.

Update So they have my contact details, email etc. And nothing, no contact. Seems they think this attitude is acceptable. Question is how many more customers are treated like this?

Second update. Still no reply, this has got to be one of the worst companies for customer service. I overheard comments about my appearance, that where unacceptable, and this is how they treat you. If I could give minus stars I would.

September 12, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi Amber,

We're sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

This isn't the experience we want our customers to have, and we've sent you a private message requesting your contact details so we can investigate this further and do our best to put things right.

We hope to hear from you soon.

Rated 1 out of 5 stars

I have been dealing with an ongoing…

I have been dealing with an ongoing issue with my delivery for the past three days. This was supposed to be a next-day delivery, yet Evri and Holland & Barrett are giving me completely different information.

I have now been told that it may take up to five working days to resolve the issue. This means that a parcel which was supposed to arrive the next day could end up reaching me almost two weeks later.

The order contains supplements that I actually need to use, and I clearly asked Holland & Barrett to cancel the order because I no longer want to receive it. In response, the customer service representative simply remained completely silent for around five minutes and did absolutely nothing to process my request, leaving me with no choice but to hang up the phone myself.

This is absolutely unacceptable customer service.

I will never shop with this company again, and I would strongly advise others to think twice before doing so. They do not listen to their customers, and they do not take any meaningful action when customers raise legitimate issues. This entire experience has been extremely frustrating and completely unacceptable.

September 12, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hello Bob,

Thanks for taking the time to leave us a review.  

We are really sorry to hear about your recent experience ordering from us. 

We have requested further details through Trustpilot. Please fill in the information via the link in the request that's been emailed to you, as we would like to get this looked into and resolved.  

Have a great day, and we hope to hear from you. 

H&B

Rated 1 out of 5 stars

Shocking company you really need to…

Shocking company you really need to watch yourselves with them.

They advertise better offers online than they do in their stores. When I mentioned the online offer in-store, I was told, “Yes, but it’s 3 for 2, so it will last you longer.” Why do you not want that offer? Are you stupid Sir? Your saving more money. That wasn’t what I wanted. I didn’t want 3 for 2 I wanted the buy one, get one free offer that was advertised online.

If you’re shopping with them, definitely check the online offers first, as you may not get the same deal in-store.

September 7, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi Chris,

Thanks for taking the time to share your experience with us. We’re sorry to hear that your visit left you feeling disappointed.

Our promotions can sometimes differ between www.hollandandbarrett.com (http://www.hollandandbarrett.com) and our stores, which means an offer available online may not always be available in-store. We appreciate that this isn’t always as clear as it could be, particularly when you’ve seen a specific offer before visiting us. We’re looking at how we can make these differences clearer for our customers going forward.

We’re also sorry that the conversation in store didn’t leave you feeling listened to. We want our colleagues to explain the options available in a helpful and respectful way, while recognising that the offer a customer wants may be different from the alternatives available. We’ll make sure this feedback is shared so we can help avoid similar experiences in future.

Thanks again for bringing this to our attention.

H&B.

Rated 5 out of 5 stars

Another great order thank you

Another great order thank you. Delivered so quickly and well packaged. Products are of great value, long dated and app very easy to use. As always, highly recommended

September 12, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey there!

Thank you so much for taking the time to leave us such lovely feedback!

It's great to hear that your order arrived quickly and well packaged, and that you're happy with the products, value and our app.

We really appreciate your continued support and recommendation. We hope you enjoy your order!

Team H&B💚️

Rated 5 out of 5 stars

Excellent selection.

We have shopped at Holland and Barrett for many years because the quality of all their products is excellent. The staff are helpful and knowledgeable.
We particularly like the subscribe and save facility which means that the products we buy regularly are delivered to our door at a reduced price.
We would highly recommend this company.

September 2, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey there!

Thank you so much for your lovely feedback and for shopping with us for so many years.

It's great to hear you've been happy with the quality of our products and the service you've received from our store teams.

We're also really pleased to hear you're enjoying our Subscribe & Save service and the savings it offers!

Thank you for your continued support and for recommending us, it really means a lot.

H&B💚️

Rated 5 out of 5 stars

It was Janine who works for the H&B…

It was Janine who works for the H&B store in Grantham who made my experience very memorable. She was knowledgeable, patient, and informative. She advised me of the appropriate products, took me through the costs (and savings) and other options. Thank you Janine and no, I don't know her personally or any other way, I was just grateful for all her input.

September 11, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey there!

Thank you so much for taking the time to share this lovely feedback with us.

It's great to hear that Janine at our Grantham store made your visit such a positive experience and took the time to talk you through the different products, options and savings available.

We'll make sure your kind words are passed on to Janine and the store team so she gets the recognition she deserves!

Thanks again for sharing this with us.

H&B💚️

Rated 5 out of 5 stars

High protein shakes

I was looking for some supplements for my mother in law (over 80!) with various health issues: lack of gallbladder, pre-diabetic, on blood thinners and high blood pressure. She was too scared to eat anything in case it might affect her. The lady who helped me navigate the maze of high protein nutrition shakes was amazing, and I’m now pleased to say my mother in law has so much more energy and actually feels like her life is back on track. Thanks to H & B in Coney St, York.

August 27, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hey there!

Thank you so much for taking the time to share this lovely feedback with us.

It's wonderful to hear about the support you received from our Coney Street, York store and that our colleague was able to help you find something suitable for your mother-in-law.

We're so pleased to hear she's feeling more energetic and doing so much better. We'll make sure your kind feedback is passed on to the store team, we're sure they'll really appreciate it!

Thanks again for sharing this with us.

H&B💚️

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service

Sara provided an excellent and personalised service at the O2 Outlet store. She had a great deal of knowledge about the products. With her help we were able to choose the right supplements. Thanks a million!

September 11, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Thanks so much for your lovely feedback! 💚 It’s wonderful to hear that Sara at our O2 Outlet store provided such friendly, personalised service and helped you find the right supplements.


We’ll be sure to pass your kind words on to Sara and the team. We know they’ll really appreciate it!


Team H&B 💚

Rated 5 out of 5 stars

Good customer service

Good customer service, quick and efficient

August 26, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi Raj,

Thank you so much for your lovely 5-star review and for your kind feedback.

We truly appreciate you taking the time to share your experience with us.
Your feedback means a lot to our team, and we’re delighted to know you were happy with the support you received.

Thanks for shopping with us, and have a lovely day.

H&B💚️

Rated 1 out of 5 stars

Cancelled order never refunded, do not believe customers and take weeks to respond

On 27th august went into northampton store and lady placed an order, unfortunately she got it wrong, so she called and cancelled and re placed order
And I was told refund would be processed same day. This never happened

I contacted customer service a week later and they sent email back saying payment was never processed and was pending and it would drop off, however on my account the 2 orders say complete with money taken on both occasions and this would surely show on there system, however they still refuse to refund and do not believe me and have requested screen shots from bank. Not only is this awful customer service as they don’t believe you, but it’s also sounds like the whole refund system is flawed meaning potentially 1000’s of customers have not noticed there refund never came
After being told payments were just pending.

Also as an added complaint a part of my order was green cola drinks and they were flat and tasted out of date so we’re undrinkable :( but wasn’t gonna mention this but now I feel I’ve been totally ripped off spending double

August 27, 2026
Unprompted review
Hollandandbarrett logo

Reply from Hollandandbarrett

Hi there,

Thanks for your review.

We’re really sorry to hear about the experience you’ve had and completely understand how frustrating this must have been, especially with both the refund and product concerns you’ve raised.

We’ve requested some further information from you through Trustpilot, so our Customer Experience team can look into this properly and help get this resolved.

We hope to hear from you soon.

H&B.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look