ImmoScout24 Reviews 

10,867
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I would give 0 stars if possible. They have basically made the free membership absolutely useless by pushing only plus members to the landlords. This is not how you do business. Users should hael... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Hello, I've had a great experience using this app, though with some exceptions due to late if not no reply from some realtors. For better services realtors should be quick with their replies. For em... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Subscriptions for plus go at least 6 months. I already found an apartment after 2 months. On top of that, the app is not user friendly. My favorite example of this is the web-app where opened pictu... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I am very pleased with the positive and professional help I got to get my advertisement online. I am an old lady (76) and not very clever at computing. I was so happy to be assisted by an understand... See more

Company replied

Company details

  1. Real Estate Rental Agency
  2. also in
  3. Financial Consultant
  4. Moving Company
  5. Real Estate Consultant

Written by the company

Ob mieten oder vermieten, kaufen oder verkaufen, privat oder gewerblich: Wir sind Deutschlands Nummer 1 rund um Immobilien. Jeden Monat unterstützen wir 14,5 Millionen Menschen bei der Suche, beim Kauf, der Finanzierung oder dem Umzug ins neue Zuhause - genauso wie beim Verkauf oder der Vermietung. Weitere Informationen finden Sie unter http://www.immobilienscout24.de


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

11K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(10,867)

2,531 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Forcing people into binding contract…

Forcing people into binding contract for several months with monthly pays, without any proper communication or notice of this. People are not aware what they are signing up for, no proper guidance and no proper view on the terms and conditions. This is a way of scamming people. Advise: do not sign up for anything, they are not a trustworthy company and you will be bind into paying monthly for something you are not using even if you are terminating the contract.

March 3, 2025
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Briek, we are sorry that you got this impression. When booking, we clearly state that this is a subscription with a minimum term and monthly fees.
If these points have been overlooked, we will be happy to take a look at your booking together.
You can contact us at any time at https://www.immobilienscout24.de/kontakt/.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Never Order SCHUFA from ImmoScout – Hidden Subscription Scam!

I ordered a SCHUFA report via ImmoScout24, thinking it was a one-time payment of €29.95, but they tricked me into a subscription for the same amount! I only noticed when I got an invoice later.

No clear warning, just a sneaky way to take money. Avoid ordering SCHUFA through ImmoScout – it's a scam!

January 14, 2025
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Hello Shazi,

We’re sorry to hear about your experience. Transparency is very important to us, and all subscription details are clearly stated during the booking process.

If there has been any misunderstanding, we’d be happy to review your case and assist you. Please reach out to our support team via our chat function at https://www.immobilienscout24.de/kontakt/s/, and we’ll gladly help clarify the situation.

Rated 1 out of 5 stars

Scammers, Fraudesters, Stay Away From Subscriptions

I have never imagined the malpractice and exploitation done by immoscount in forcing you into contract. I purchased 6 month package and i didn't knew they will start charging every month. They disabled the access and i couldn't look at my billings, i paid to them directly and they still sent my case to debit collector. Stay away from these scammers, i didn't beleive in other reviews but now in the same situation.

February 22, 2025
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Hello Jawad,

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback. Transparency is very important to us, and we aim to ensure that all terms, including subscription renewals, are clearly communicated during the booking process.

We’d love to take a closer look together with you at your case. Please reach out to our support team via our chat function at https://www.immobilienscout24.de/kontakt/s/, and we’ll be happy to assist you.

Rated 1 out of 5 stars

Modern-Day Robbery

I had a one-year subscription with them. However, since auto-renewal was enabled by default, they took money from my account for an additional 5-6 months before I noticed. I contacted them and explained that I was no longer using their services, but they still refused to refund the extra months beyond the one year. This is modern-day robbery!

September 1, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Nariman,
We are sorry that you got this impression.
We clearly point out at the time of booking that this is a minimum term that must be actively canceled. We also point this out in the booking confirmation. We also send a corresponding notification by e-mail each time the contract is extended. If these points have unfortunately been overlooked, we will be happy to take a look at your booking together. You can contact us at any time at https://www.immobilienscout24.de/kontakt/.
Your ImmoScout24 Team

Rated 5 out of 5 stars

Too many offers but sadly no answer,

Too many good offers but sadly no answer,
I applied for the same flat 5 times,
I check everyday and it's still there,
Isn't that sad ?
Greetings Hassan

January 14, 2025
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Hassan,

Thank you for your feedback. We understand how frustrating it can be not to receive a response. The availability of listings depends on the landlords and agencies managing them, and unfortunately, we cannot guarantee a reply.

If you need further assistance, feel free to reach out to us at immobilienscout24.de/kontakt.

Rated 1 out of 5 stars

Asbolute horrible

Absolute horrible. Applied for a Schufa with ImmobilienScout - they use webID for verification. In the actual page it states clearly that they accept passport verification. After several trials, no success. Believing it was MY mistake, I went ahead and applied again (yes, I paid twice for the same thing). Once again, the same results. The app doesn't accept passports! I contacted the WebID support team and they said my name in the application was wrong! I checked with ImmobilienScout and one kept blaming the other. The ImmoScout support was not helpful at all. Spoke to an agent who straight on disconnected the chat before my issue was resolved.

Do your customers a favor: If you don't take passport verification, remove this from your website/app!

January 15, 2025
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Thalita,
We regret that you have had such an experience.
For verification at this point, we work together with the provider webID. If an error occurs when using the webID service, we very much regret this, but cannot directly influence it. However, we will be happy to take a joint look at your booking.
You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolute criminals..

Absolute criminals... they trick you into a contract that appears to be one free month and although you send email with cancel request, they keep invoicing you!!! Advert traffic and presence is absolute below standard and feedback near zero!! My tip => DO NOT USE!!

December 7, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Stephan,
The misunderstanding that has arisen is very much regretted.
We would be glad to take a look at your booking together.
You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Your plus membership purchased as a…

Your plus membership purchased as a 3-month package continues to be charged unless you cancel it, I have never seen such an application anywhere in the world and they never help when you want to cancel, it is a complete fraud, beware.

December 25, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Aykut,
We very much regret the misunderstanding that has arisen.
In the booking process, we clearly state that this is a minimum term which is automatically extended if it is not canceled.
If this information has been overlooked, we will be happy to take a look at your booking together.
You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Beware of Hidden Subscriptions and Unethical Practices

I had a very disappointing experience with Immobilien Scout. I initially tried to request a Schufa report through their platform, but I never received it. Instead, I was met with constant technical issues, as the website kept blocking and crashing. Additionally, without realizing it, I was apparently signed up for a subscription.

When I noticed the unexpected charges, I blocked their invoices, as I had no intention of paying for a service I never received or knowingly signed up for. Months later, I was contacted by a lawyer demanding payment. Despite my efforts to reason with them and request a fair settlement, they refused to cooperate and insisted on pursuing the charges.

This feels like a predatory practice. The entire process was confusing, untransparent, and exploitative. I expected better from such a well-known platform. This experience has left me with the impression that Immobilien Scout is more focused on trapping users in subscriptions than providing a reliable service.

I strongly advise others to be cautious when using their platform, especially when dealing with Schufa requests.

December 17, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Jozef,
We regret that it has come to this. When a booking is made on our website, we always send a booking confirmation immediately afterwards. If it then turns out that the booking was made in error, it can simply be revoked within the statutory period of 14 days.
We will be happy to take a look at your booking together. You can contact us at any time at
https://www.immobilienscout24.de/kontakt/
at any time.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Denied me refund because I used "the…

Denied me refund because I used "the wrong form" and then ghosted me. I applied for a refund straight away, 10 seconds after purchasing their "subscription", after realising this predatory payment model charges you per month, but you can still only cancel after at least three months. Conveniently, they had waited 2 weeks to respond, denying my request for a cancellation and now sending me payment reminders. The so-called "customer service" literally ghosted me after requesting the phone number to their PR-department. I am working with the Verbraucherzentrale together now to resolve this.

September 12, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Jay,
We regret that you are dissatisfied. There is an important difference between canceling your booking and revoking it, as these are two different processes.
We would be happy to take a look at your booking together. You can contact us at any time at https://www.immobilienscout24.de/kontakt/.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Here to take your money and waste your time.

ImmoScout24 are not a real estate tool by any means.The absolute worst step you can make when trying to look for an apartment in Germany. A very very very small percentage of people are able to find a home through this site and the company. It is a scam which will force you to subscribe in order to keep them afloat as a business and you in return will remain homeless, with zero responses from any one as they allow thousands upon thousands of people to enter a membership they will not let you break free from once you have wasted weeks/months of your life endlessly applying to the scam racket. Don't do it.

December 6, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Gen,
Some providers prefer to be contacted by interested applicants with a Plus membership, as the documents it contains, such as a credit check, rental payment confirmation and proof of income, usually make the selection process easier. However, not everyone uses this option, which means that you can still find the right home free of charge via our website. And if there are any questions about our services or booking, we are always available to help at https://www.immobilienscout24.de/kontakt/
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

I wanted to make a schufa review and…

I wanted to make a schufa review and suddenly I have a membership to pay monthly.. use other app, not this one.

November 23, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Paolo,
We apologize for the misunderstanding.
When booking the SCHUFA Credit Check, we offer a free month of Plus membership. It is pointed out that this will be extended for a fee if it is not canceled. If the Plus membership is then actively selected, we will then send two booking confirmations by e-mail. One for the SCHUFA credit check and one for the Plus membership.
If this information has been overlooked, we will be happy to look for a joint solution. You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team )

Rated 2 out of 5 stars

Bad Customer Service

Service is helpful, but customer service is awful. Refused to refund after honest mistake.

November 20, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear John,
We are sorry if you have made a mistake. We will be happy to look for a solution together. You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolute dogshit scam scummy company

Absolute dogshit. First of all its over priced and overly compeditve, they have a monopoly of the market that they treat like shit by not even bothering to filter out bots. They then cancelled my automatic payment, where i changed nothing then stated i now have to pay for it as well as significant legal fees (all of this without notifying me once) absoluley disgusting, they then now threaten to send debt collecters over their own mistake

November 2, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear John,
We are sorry that it has come to this.
Payment methods are not canceled by us. If it has ended without any action on your part, we recommend that you contact your bank.
If for whatever reason a payment is not received, we will send several emails over a period of several weeks to resolve the situation. Only if we do not receive a response after a longer period of time will we be forced to hand the case over to a debt collection company. We also prefer not to have to take this step.
We would be delighted to look at your booking with you in detail. You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible Experience

Terrible Experience! Everything about this service is misleading. They advertise a €30 package for three months, but in reality, you’re charged €90 because they lock you into the full term with no option to cancel,even if you find the service to be terrible (which it is). On top of that, the platform is rife with scams. Extremely dissatisfied, this was a complete waste of €90.

November 15, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Hello,
We are sorry that you got this impression.
When booking, we clearly state that the minimum term is 3 months.
We would be pleased to look at your booking with you. You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

Beware! Fraudulent behavior and Dark Patterns!

Beware! This company uses dark patterns to lock you into weekly subscriptions! It's subtle, and they operate in a legal grey area, but these dark patterns will lure you into paying for services that renew again and again.

In my case, the bad & honest review came because the support team told me to cancel one product and get a better one. They told me that I should deactivate the first product and that I would get the most of the money back, but they forgot to tell me that I needed to CLAIM it myself.

Not only did they lure me into paying more, but they also kept the money from the first product (around 90 bucks). Oh, and also, we didn't find any fits there, so the products were not even worth it.

So save your money, take it to Kleinanzeigen where we got lots of good people to visit for a tiny fraction of the cost here. Oh, and I will not leave without reminding you that some of the 5-star reviews are fake :) Have a nice day, and avoid this predatory website!

November 8, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Nelson,
We would be more than happy to look at your case with you in detail. You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

Rated 1 out of 5 stars

paid one service but their charge for two

updated Jan.13
---------------------

base on the email immopscount24 provided below. I wrote to them and asked for a call on Jan.5. until now I still have not heard back anything from them.

----------------------------------------------------

I have booked a shufa on their platform in aug. I paid via PayPal. then I never look at the website anymore and I am not a German speaker. 2 month later I received a PayPal note saying I paid money to them, so I log into the website and realised that they have been charging me for 2 month for another service called mietenplus which I did not authorised, I also did not aware that I have ordered this service for past 3 months. I contact their customer service and they come back to me "defining it is my fault". I explained that I never use the platform so I didn't logged in and their automatic email all went to my spam mailbox that I did not know this is a recurring spending. and after all they start to send me past 3 month invoices (I never received them earlier)I want to know how to protect consumer right in Germany in this case as their customer service is not trying to solve the problem, they kept stating I shall be responsible for it, instead of thinking why I have been request a reinvestigation of 60 euro payment, if I have ever used their service. I just feel very bad about how their customer service come back to you without a solution and instead keep sending you invoice which they did not do it earlier (otherwise I could cancel the service in 1st month or 2nd month until I know the existence of this at the 3rd month)

in anyway, they did not try to understand you, and I take this platform as a scam now. I will ask for help in facebook group tomorrow to seek if I can get any legal assistance and talk to verbraucherzetrale.

August 8, 2024
Unprompted review
ImmoScout24 logo

Reply from ImmoScout24

Dear Ying Lu,
We apologize for the misunderstanding.
When booking the SCHUFA Credit Check, we offer a free month of Plus membership. It is pointed out that this will be extended for a fee if it is not canceled. If the Plus membership is then actively selected, we will then send two booking confirmations by e-mail. One for the SCHUFA credit check and one for the Plus membership.
If these instructions have been overlooked, we will be happy to take a look at your booking together. You can contact us at any time at happy@immoscout24.de.
Your ImmoScout24 Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look