Polène Paris Reviews 

2,526
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 473 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Many consumers expressed deep frustration regarding excessive order processing delays, leaving shoppers waiting weeks without receiving any shipment tracking updates or helpful information. Buyers pointed out that customer service representatives were extremely difficult to contact, leaving numerous support messages completely unanswered or met only by frustrating automated email replies. Some reviewers were happy with the stunning bag designs, elegant everyday styles, and the wonderful craftsmanship of their items. A few other people also felt that delivery was surprisingly fast, noting that their packages arrived safely inside sturdy protective boxes.

What people talk about most

Product

Reviewers mention ambiguous feedback about product, with many shoppers praising the gorgeous designs, superb... See more

Customer service

Users describe negative interactions with customer service, noting that getting help is nearly impossible and... See more

Order

People report ambiguous experiences with order processing, as some reviewers express great satisfaction with... See more

Quality

Customers had mixed experiences with quality, as many reviewers praised the superb craftsmanship, beautiful... See more

Delivery service

Reviewers highlight ambiguous aspects of delivery service, with experiences differing sharply between... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Gorgeous bag but disappointed about the size. The photos of the Cyme make the bag appear a lot bigger than it is. If a laptop could fit inside I’d buy at least two!

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service!! Their returns portal has been down this week so I have been unable to initiate my return. I have sent them emails to advise on next steps however I receive auto responses... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Order S472124 .Have ordered a Numero Nuef Mini Black from Polene on 16 July. Have written countless emails and tried to get a hold of them to no avail. I have ordered this as a gift for my partner an... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Order number X140052 - purchased the Cyme Mini in Textured Camel on 18/07/26. Sent three requests to the support team over the past few days as no update regarding the item being dispatched. Still wai... See more

Company replied


Company details

About Polène Paris

Written by the company

Fondée en 2016 par trois frères et sœurs, la maison française Polène crée une collection de maroquinerie qui allie minimalisme et exploration créative pour proposer des formes singulières et signatures obtenues par un savoir-faire artisanal d’excellence.

 

 


Contact info

2.7

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

3K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 92% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.7

All reviews

(2,526)

920 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful 😍

The bag I bought for my daughter just arrived. It looks beautiful, and the delivery was lightning-fast! 😍

September 2, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I returned an unworn and undamaged bag

I returned an unworn and undamaged bag, carefully packed in its dust bag, original box and an outer shipping carton. I have photos taken immediately before shipping and two witnesses who can confirm its condition and proper packaging.
Polène nevertheless refused the refund, claiming the bag had been damaged due to “inappropriate handling and packaging.” However, the photos they provided do not clearly show any actual damage to the bag itself, nor did they provide evidence of the condition of the outer shipping carton upon arrival.
Despite several attempts to resolve the matter, Polène simply relied on its own internal assessment and is now even asking me to pay additional shipping costs to get the bag back.
Very disappointing customer service, especially considering I had purchased three bags from Polène within the past year.
I complained to the European Consumer Centre online

August 3, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sorry to hear that you are disappointed with your experience.

We understand your concerns regarding the condition of the bag upon return and the refund decision. We appreciate that you took care to package the item appropriately and that you have photographs documenting its condition prior to shipment.

When a returned item is received, our teams assess its condition in accordance with our return policy. In this case, the refund decision was based on the assessment carried out when the bag was received by our team. We understand, however, that you may disagree with this assessment.

We are also sorry that our exchanges with you did not lead to a resolution that met your expectations, particularly given your previous purchases from Polène.

As this matter is now subject to a formal consumer complaint, we will of course provide the relevant information and documentation through the appropriate channel so that the case can be reviewed objectively.

We regret the disappointment caused and appreciate you taking the time to share your experience.

Kind regards,
The Polène Team

Rated 1 out of 5 stars

Horrible material & waste of money

After a month of owning my bag, The leather started to bubble in multiple areas. I contacted customer service and it took them 1 month to respond. And now Polene will not do anything about it. They first said they didn’t know if it was my fault or a factory defect and since they can’t determine the cause, they can’t help me. After another month going back and forward, they still say they can’t help me and will not do anything about the defects on the bag. I will never purchase another bag again.

June 29, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear about your experience with your bag and regret the length of time it took to receive a response regarding your request.

We understand how disappointing it must be to experience an issue with your bag so soon after purchase and then have to wait through a lengthy exchange without reaching an outcome that met your expectations.

Please be assured that our Customer Service team takes each case seriously and carefully reviews the information provided in order to determine the most appropriate response based on the circumstances of each situation. We regret that the outcome of this review was not the one you were hoping for.

We sincerely apologize for the frustration caused throughout this process and thank you for taking the time to share your feedback with us.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Urgently trying to follow up on my Order 1059

Urgently trying to follow up on my Order #1059. No update or notice of shipment since my order. No response to my numerous emails. Money taken in full. This is completely unacceptable. Very unhappy with the lack of communication & delivery status update.

August 23, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry for the lack of communication regarding your order and understand how frustrating it must be to have made your purchase without receiving any clear update on its status.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost best to respond to requests as promptly as possible and to provide the necessary updates and resolutions for each situation.

We sincerely apologize for the inconvenience caused and appreciate your patience and understanding.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Horrible

Horrible. Don’t buy. I received my bag with defects. Horrible customer service.

August 26, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear about the difficulties you have encountered with your bag and regret that your experience has not met your expectations.

To help us locate your case and escalate it to our Customer Service team, we have sent you an information request form. Once we receive the requested details, our teams will be able to review your situation carefully.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost to provide timely responses and appropriate resolutions for each case.

We sincerely apologize for the inconvenience caused and thank you for your patience.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience – not even worth one star

I strongly advise potential customers to think twice before purchasing from Polène.

From the very beginning, my experience was disappointing. The delivery was slow, and after receiving the bag, the problems only continued. I paid around €450 for a handbag that I wore fewer than 10 times, yet it started transferring colour onto my clothes and the stitchings began coming apart.

What is even more unacceptable is that the entire complaint process has taken around two months. After weeks of emails, explanations and repeatedly providing all the requested information, Polène still refuses to accept the return of a defective product and instead keeps proposing repairs or replacement of individual parts.

For a brand that presents itself as premium, this level of product quality and customer service is simply unacceptable. Customers should not have to spend two months fighting to resolve a complaint.

Overall, this has been an absolutely terrible and exhausting customer experience that, in my opinion, does not even deserve one star. A luxury image means nothing without quality, accountability and proper customer care.

Based on my experience, I will never purchase from Polène again, and I strongly recommend that others think very carefully before ordering from this brand.

August 26, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear about the difficulties you have experienced with your bag and regret that the handling of your request has left you feeling disappointed.

We understand how frustrating it must be to encounter concerns with an item after only limited use and then go through a lengthy process to have your case reviewed.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost best to provide timely responses and carefully review each request in order to determine the most appropriate resolution. We regret that the solution proposed in your case did not meet your expectations.

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. Your comments will be shared with the relevant teams and taken into consideration as we continue to improve our products and customer experience.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Wrong item delivered

Wrong item delivered – 18 days without a return label or human support

I ordered a Numéro Neuf Mini, but Polène delivered a completely different bag.

I reported the mistake immediately on 4 August, provided photos, and their AI assistant Pia confirmed that I would receive a prepaid return label and that the correct bag would be sent after the wrong item was returned.

It is now 22 August – 18 days later – and I still have no return label and no actual solution.

I have contacted Polène repeatedly, explicitly asked to speak to a human customer service representative, and submitted another formal complaint through their contact form. I continue to receive automated responses telling me that my request has been received and that I should wait.

I am completely willing to return the incorrect bag, but Polène has not provided the promised means to do so.

For a brand in this price range, it is extremely disappointing that a simple fulfilment error has remained unresolved for almost three weeks and that it appears to be nearly impossible to reach a human customer service representative.

I hope someone from Polène will finally review my case and provide the promised prepaid return label.

August 4, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry for the difficulties you have encountered following the delivery of an incorrect item and regret the delay in providing you with the necessary return instructions.

We understand how frustrating it must be to have reported the issue promptly and then be left waiting for a concrete solution, particularly when you are ready to return the item received.

To help us locate your case and escalate it to our Customer Service team, we have sent you an information request form. Once we receive the requested details, our teams will be able to review your case and assist you further.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost to respond to requests as promptly as possible and to carefully review each case in order to provide an appropriate resolution.

We sincerely apologize for the inconvenience caused and thank you for your patience and understanding.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

BEYOND frustrated with Polene customer…

BEYOND frustrated with Polene 'customer service'. I ordered a bag and accessory in mid July. Order processing/shipping notification took several weeks (ok, but Polene should be transparent about timing). When my order arrived in the US, it went into a "Customs Hold" status. Apparently documentation was not submitted properly. I DID receive a canned note from Polene stating apologies and all issues would be addressed by their team, I would receive my order shortly. BUT, then I started to receive daily documentation requests from their shipping agent. I sent daily emails/chatbot updates to Polene : my order would be sent back to the shipper if issues were not resolved in a week, more documents needed etc. The final straw was a request for my SSN. I noted to their shipper, I would not fill out the form with private info since they were a 3rd party, furthermore what was the justification as all details were to be addressed by Polene at point shipping. I have NEVER encountered such issues before. Again tied Polene email & chatbot, same results as others - crickets. My order has been sent back, accompanied by several emails/chats to Polene stating dissatisfaction and I would like to have my order resent properly. NO ANSWER or ACKNOWLEDGEMENT of the request. I would REALLY like my bag, but is it worth the effort.

August 19, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear about the difficulties you have encountered with your order and understand how frustrating and concerning this situation must have been, particularly given the repeated requests for additional documentation and the eventual return of your parcel.

We also regret the lack of clarity and follow-up you experienced throughout the process. We understand how disappointing it is to have made repeated attempts to contact us without receiving the assistance you were expecting.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost to review each request carefully, provide timely responses and work towards appropriate resolutions.

We sincerely apologize for the inconvenience caused and thank you for taking the time to share such detailed feedback with us.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Bag hardware discolouration with barely any use

I’ve purchase my Beri bag on 16/08/2025. I wore twice since buying it. I got it out of the dust bag to use on 10/08/2026 and I noticed that the hardware started to discolour (brass colour) the discolouration is in a symmetrical pattern on both end of the clasps, which made me think there is something wrong with the metal underneath the surface coating.
Since the bag is in pristine condition and within the 2 year warranty, I contacted customer service. Pia replied to me within minutes which was promising, and requested some information. I have provided everything they asked for and since then it’s been RADIO SILENCE. I have chased twice to ask about the timeline we are looking at to get a resolution but nothing, I got ignored!
I have been reading the reviews on Trustpilot and seems like this is common practice for Polene. This is so poor. I bought three bags from them and definitely this is the last transaction I will have with this company. AVOID!

I have copied people in their leadership team and then they started replying. So update below about ongoing conversation:
Although Pia from customer service asked what resolution I’d like in which I said a replacement or refund. I had Yumi emailing me since then first suggesting a repair service for $50. This service includes taking the bag off me and sending it to Spain for repair that can take 6-8 weeks. I thought it’s outrageous so I replied to questioning their offer as my bag is within warranty and that a repair that will take months wasn’t something I asked for initially. They got back to me to say ok we will take off the $50 fee as goodwill. I went bag to them to say that you gave me a choice of what I want as a resolution and you’re just ignoring it. Anyways lots of going back and forth and they won’t replace or refund me for the bag and they can have their crappy bag back. I looked up French law and it clearly states that 6-8 weeks repair is not a reasonable option. This company is a scam and has such a poor customer service and quality products so I would avoid it if I were you!

August 10, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear about the difficulties you have encountered with your Beri bag and regret that you have been left without an update after providing the requested information.

We understand how disappointing it must be to have initially received a prompt response from our team, only to then experience a lack of communication while waiting for your case to progress.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost to review each case carefully and provide timely responses and appropriate resolutions. We regret that this has not been your experience on this occasion.

Thank you for taking the time to share your feedback with us, and please accept our sincere apologies for the inconvenience caused.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Horrible return process

I purchased a Polène handbag that unfortunately did not meet my expectations. When I decided to return E311654, I encountered an incredibly frustrating experience.

It has now been over a week, and I still have not received the return label, despite the website clearly stating that it should be provided within 1–3 business days. I contacted customer support multiple times, but the responses were completely unhelpful—just generic AI-generated messages that did not address my issue or provide any real assistance.

For a brand positioned as premium, the level of customer service is extremely disappointing. The lack of communication and support has turned what should have been a simple return process into a stressful and time-consuming ordeal. I am genuinely shocked and disappointed by this experience and would not feel confident purchasing from Polène again.

August 16, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry for the difficulties you have encountered with your return and understand how frustrating it must be to be waiting for your return label beyond the timeframe indicated on our website.

We also regret that the responses you received did not provide the clarity or assistance you were looking for. Our Customer Service team is doing its utmost to respond to requests as promptly as possible and to ensure that each situation is handled with the attention it deserves.

We sincerely apologize for the inconvenience caused and appreciate your patience and understanding.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

⭐Why do Polene lie to their customers?! Don’t buy from Polene!!!

⭐ UPDATE — 20 AUGUST 2026
Three weeks of "investigation" — still no handbag, no refund and no resolution.
I am updating my review because Polène's handling of my case has become completely unacceptable.
My handbag, purchased from Polène's Regent Street boutique for £420, was sent to Polène for repair. Polène then arranged for it to be returned to me through DHL.
DHL marked the parcel as delivered.
I never received it.
The delivery address was correct. I was at home. I did not sign for the parcel, I did not authorise anybody else to sign for it, I checked with my neighbours, and I have no concierge or reception service. The proof of delivery does not show my building.
I reported the non-delivery immediately.
After repeatedly trying to obtain assistance, I eventually reached a Polène team lead who confirmed on 5 August that she had opened an investigation with DHL and would personally handle my case.
On 14 August, I was told that the matter was being transferred to the management team, who would review my case and "possibly give me a different solution."
Today is 20 August.
Still nothing.
No investigation reference number.
No meaningful update from DHL.
No information about what DHL has actually established.
No management representative has contacted me.
No handbag.
No £420 refund.
At this stage, I have to ask a very simple question:
If the DHL investigation was opened weeks ago, why can Polène still not provide me with an investigation/claim reference number or any substantive update whatsoever?
I am asking Polène to provide evidence that the investigation they repeatedly refer to is actually progressing.
I have been incredibly patient and have cooperated with every request made of me.
Instead, I have experienced automated/AI-generated responses, prolonged delays, difficulty reaching a human representative, and even problems when trying to contact the company through Instagram.
I am now formally demanding that Polène: REFUND MY £420.
I have had enough of apologies, generic assurances and statements that my case has been "shared internally".
I need a resolution.
Case reference: SAV_REP_X87057

Potential customers should think very carefully about not only the quality of the product they are buying, but what kind of after-sales support they can realistically expect if something goes wrong.

August 20, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry for the continued difficulties you have experienced regarding your repaired bag and understand how frustrating and concerning this situation must be, particularly after such a prolonged wait.

We regret that you have not received the clarity or resolution you were expecting and appreciate that you have taken the time to follow up and provide the information requested throughout the process.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost to handle each case with care and to provide timely responses. We also understand your concerns regarding the lack of visibility throughout the investigation and regret the inconvenience this has caused.

We sincerely apologize for the experience you have had and thank you for your patience and understanding.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Broken Promise & Deleting Customer Comments on IG

Hi Polène Support Team,This is my final inquiry regarding the replacement strap you promised in your email on August 8th.All required proofs, including the Tokyo store receipt and defect photos, were already provided and verified by your team. It has been nearly two weeks, yet I have received no shipping confirmation or DHL tracking number.Furthermore, your social media team has been repeatedly deleting my comments on Instagram instead of addressing this ongoing issue. This level of customer service is completely unacceptable for a luxury brand.Please escalate this email to a manager and provide my DHL tracking number within 24 hours. If I do not receive a response with the tracking details, I will immediately escalate this matter by posting a formal complaint on Trustpilot and sharing this experience on Google Reviews for the Tokyo flagship store.I expect your immediate action.Regards,

August 20, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry for the continued frustration and inconvenience you have experienced regarding your replacement strap.

We understand how disappointing it is to have provided all the requested information and still be waiting for confirmation of its shipment. We also regret that your attempts to seek an update have left you feeling that your concerns have not been properly addressed.

Please be assured that our Customer Service team is doing its utmost to respond to requests as promptly as possible and to follow up on each case with the attention it deserves. We will ensure that your feedback regarding the communication and follow-up you have experienced is shared with the relevant team.

We sincerely apologize for the difficulties encountered and thank you for your patience.

Have a lovely day,

Rated 1 out of 5 stars

I would give zero stars if I could

I would give zero stars if I could!
I left a review on 6 August regarding a faulty bag and ZERO response from Polene for THREE weeks! I wanted to provide an update … THERE IS NONE!!! The issue is still not rectified! I had contact with a customer service representative two weeks ago and again … SILENCE!
AVOID AVOID AVOID POLENE!!! I will NEVER EVER purchase again!!

July 9, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear about the continued difficulties you have encountered with your bag and regret that you have been left waiting for a resolution.

We understand how frustrating it must be to have already been in contact with our Customer Service team and still be without a clear update. Please be assured that our teams are doing their utmost to respond to requests as promptly as possible and to carefully review each situation in order to provide the most appropriate resolution.

We sincerely regret the lack of communication you have experienced and the disappointment this has caused.

Thank you for your patience and for taking the time to share your feedback with us.

Have a lovely day,

Polène

Rated 1 out of 5 stars

Order X138714 ORDER A BAG WORTH £400 AND NO BAG AND…

ORDER A BAG WORTH £400 AND NO BAG AND RESPONSE FROM CUSTOMER SERVICES

I trusted a luxury brand with a fantastic reputation and ordered a bag on pre-order. I have not received the bag, I have emailed polene regarding Order X138714 and have received a response asking for the pre-order date - I responded back and then nothing. I have sent 2 emails chasing for an update and NOTHING - can someone at Polene please get back to me - I am so disappointed with the service received.

August 17, 2026
Unprompted review
Polène Paris logo

Reply from Polène Paris

Hello,

We are sincerely sorry to hear that your experience has not met your expectations and understand your disappointment regarding the lack of updates on your pre-order.

Please rest assured that our Customer Service team is doing everything they can to respond to customer enquiries as promptly as possible and provide the appropriate support.

We regret the inconvenience caused by the delay in receiving a response and thank you sincerely for your patience and understanding.

Have a lovely day,

Polène

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look